abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 22:33 | IT novinky

    Rodina hardwaru služby Steam se začátkem roku 2026 rozroste. Steam Deck doplní nový Steam Controller, herní PC Steam Machine se SteamOS s KDE Plasmou a bezdrátový VR headset s vlastními ovladači Steam Frame.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 16:22 | IT novinky

    Amazon Web Services (AWS) oznámil (en) výstavbu Fastnetu – strategického transatlantického optického kabelu, který propojí americký stát Maryland s irským hrabstvím Cork a zajistí rychlý a spolehlivý přenos cloudových služeb a AI přes Atlantik. Fastnet je odpovědí na rostoucí poptávku po rychlém a spolehlivém přenosu dat mezi kontinenty. Systém byl navržen s ohledem na rostoucí provoz související s rozvojem umělé inteligence a

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 15:11 | IT novinky

    Evropská komise zkoumá možnosti, jak přinutit členské státy Evropské unie, aby ze svých telekomunikačních sítí postupně vyloučily čínské dodavatele Huawei a ZTE. Místopředsedkyně EK Henna Virkkunenová chce změnit doporučení nepoužívat rizikové dodavatele při budování mobilních sítí z roku 2020 v právně závazný požadavek.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    dnes 12:44 | Bezpečnostní upozornění

    sudo-rs, tj. sudo a su přepsané do programovacího jazyka Rust, již obsaženo v Ubuntu 25.10, bylo vydáno ve verzi 0.2.10. Opraveny jsou 2 bezpečnostní chyby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 12:22 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 11:55 | Zajímavý software

    Společnost Avalonia UI oznámila, že pracuje na .NET MAUI pro Linux a webový prohlížeč. Vyzkoušet lze demo v prohlížeči. Když bude backend stabilní, bude vydán jako open source pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 16:44 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 145.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Ukončena byla podpora 32bitového Firefoxu pro Linux. Přidána byla podpora Matrosky. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 145 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:33 | IT novinky

    Lidé.cz (Wikipedie) jsou zpět jako sociální síť s "ambicí stát se místem pro kultivované debaty a bezpečným online prostředím".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 45
    včera 10:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 4.4 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:00 | IT novinky

    ASUS má v nabídce komplexní řešení pro vývoj a nasazení AI: kompaktní stolní AI superpočítač ASUS Ascent GX10 poháněný superčipem NVIDIA GB10 Grace Blackwell a platformou NVIDIA DGX Spark. S operačním systémem NVIDIA DGX založeném na Ubuntu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (35%)
     (47%)
     (18%)
     (17%)
     (22%)
     (15%)
     (22%)
     (15%)
     (16%)
    Celkem 345 hlasů
     Komentářů: 16, poslední dnes 18:21
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    multi avatar 26.11.2009 12:32 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silverlight - multiplatformnost v ohrožení
    Silverlightu a Flashi je proste nejlepsi se obloukem vyhnout.
    26.11.2009 12:39 razor | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silverlight - multiplatformnost v ohrožení
    +1, a ještě bych do toho výčtu zahrnul javafx :)
    multi avatar 26.11.2009 13:38 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silverlight - multiplatformnost v ohrožení
    Karry avatar 26.11.2009 17:20 Karry | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silverlight - multiplatformnost v ohrožení
    Jako Javista bych FX do seznamu technologií na odpis nedával :) Těchto techlogií na "vylepšení" webu se už nezbavíme, lidé budou v prohlížeči dělat čím dál tím víc každodenní práce a FX mi přijde ze všech tří jmenovaných jako nejlepší řešení.
    unzip; strip; touch; grep; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep
    26.11.2009 20:34 razor | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silverlight - multiplatformnost v ohrožení
    Mě na java fx zklamalo, že to na linuxu funguje blbě. Mám na mysli hlavně multimédia. Např. http://javafx.com/samples/DraggableMP3Player/index.html
    26.11.2009 14:00 Garbil
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silverlight - multiplatformnost v ohrožení
    Přesně tak.
    26.11.2009 17:33 xHire | skóre: 21 | blog: Linuxovník
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silverlight - multiplatformnost v ohrožení
    Tímhle se řídím. :-) Tuhle jsem otevřel AbcLinuxu ve Firefoxu, kde běžně nic neblokuju (normálně používám Operu bez Flashe), a nestačil jsem se divit, kolik toho na mě koukalo, co jsem do té doby vůbec neznal. :-D

    Jinak, vývoj Silverlightu mě vůbec nepřekvapuje – nutno říct, že jsem mu ani nikdy nefandil – věci od Microsoftu prostě dost často smrdí…
    Kryptoměny a bločenka.
    pit0 avatar 26.11.2009 13:38 pit0 | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silverlight - multiplatformnost v ohrožení
    myslim ze nasadenim html5 vela flashhom a silverlightom odzvoni
    26.11.2009 13:45 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silverlight - multiplatformnost v ohrožení
    ne... pouze se jeste vic zkomplikuje blokovani reklam a podobne veci. Zobrazeni stranky bude zrat dalsi vykon stroje navic a adblocku pribudou dalsi krkolomne casti v konfiguraci. Nekteri lidi jsou prasata a jakoukoliv novou technologii pouze PRIDAJI ke stavajicimu humusu. Teste se.... Tesite se? Strasne. :-(
    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    27.11.2009 10:53 qpal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silverlight - multiplatformnost v ohrožení
    je flash blocker, urcite bude i video blocker. A pro nas puristy je tu elinks :-)
    Sešívaný avatar 26.11.2009 17:49 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silverlight - multiplatformnost v ohrožení
    Já myslím, že multiplatformnost Silverlightu v ohrožení není, protože Silverlight nikdy multiplatformní nebyl. Já jsem s Moonlightem vždycky u udrtivé většiny věcí narazil. Spíš mi to přijde jako takové divadlo pro zákazníky. Vyvíjejte v Silverlightu, je to multiplatformní stejně jako Flash, je tu přece Moonlight.
    Pavel Půlpán avatar 26.11.2009 19:31 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silverlight - multiplatformnost v ohrožení
    Já myslím, že multiplatformnost Silverlightu v ohrožení není, protože Silverlight nikdy multiplatformní nebyl.
    Lépe to vystihnou ani nešlo... :-)
    An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
    Algi avatar 26.11.2009 20:19 Algi | skóre: 1 | blog: Sinner
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silverlight - multiplatformnost v ohrožení
    Já myslel, že je Silverlight jak pro Windows, tak pro Mac? Takže je multiplatformní, ne? Ale třeba se pletu, moc se o to nezajímám :-)
    I'm a firestarter, twisted firestarter...
    Sešívaný avatar 27.11.2009 00:11 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silverlight - multiplatformnost v ohrožení
    Ano, 2 je extrémní případ multi, stejně jako nekonečno ;-)
    Bluebear avatar 26.11.2009 19:37 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silverlight - multiplatformnost v ohrožení
    Čím to, že mě to vůbec nepřekvapuje? Takhle to dopadnout muselo, to bylo zřejmé už od začátku. :-(
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    Pavel Čejka avatar 26.11.2009 22:24 Pavel Čejka | skóre: 28 | blog: tosinezaslouzijmeno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silverlight - multiplatformnost v ohrožení
    Bojkotovat ... spousta z nás je někde adminem, je to v našich silách.
    27.11.2009 00:22 dark
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silverlight - multiplatformnost v ohrožení
    Nikdy jsem nefandil Monu a ani Moonlightu, a co jsem to viděl v akci, bylo mi jasné, že to prostě nikdy fungovat nemůže. Přijde mi, že se v Monu utopilo hodně peněz a úplně pro nic. Někdo tu psal o JavaFX, ale ta technologie je jen další odpoveď na Silverlight šitá horkou jehlou - je to pomalé a místo použití Javy vymysleli další skriptovací jazyk podobný javascriptu, k čemu další javascript?

    Na druhou stranu Silverlight obsahuje celkem dobré koncepty, a místo vymýšlení Mona se mohlo udělat prostě jen něco podobného, ale už když máme tu Javu, tak ani nevím, jesli má cenu něco vymýšlet, nestačilo by prostě udělat dobrou presentační knihovnu, podobnou jak je v SL?

    Je mi jasné, že to je tak trochu utopie, chtít po vývojářích, aby se shodli, ale prospělo by to:-)
    Karry avatar 27.11.2009 01:09 Karry | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silverlight - multiplatformnost v ohrožení
    je to pomalé a místo použití Javy vymysleli další skriptovací jazyk podobný javascriptu, k čemu další javascript?
    Možná se tak na první pohled může zdát, *.fx soubory se ale překládají do bytecodu (class soubory), takže se jedná o čistokrevnou Javu.

    Pokud jde o pomalost, tak na multimédia se používají nativní knihovny, na unix-like systémech konkrétně GStreamer. Teda alespoň taková je idea. Praxe je bohužel taková že při spuštění se vás to zeptá zda umožníte spustit Applet (FX) s vyššími oprávněními (protože chce použít nativní knihovny) a nakonec beztak nic nepřehrajete, protože je to implementované špatně :( FX je bohužel zatím ve stádiu dětských nemocí, kde se plácá už přes rok. Idea se mi ale zamlouvá ze všech podobných technologií nejvíce.
    unzip; strip; touch; grep; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep
    27.11.2009 09:25 dark
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silverlight - multiplatformnost v ohrožení
    Gstreamer zrovna není můj oblíbenec:) Tím že to je pomalé myslím už takovou blbost, že když pohnu scrollbarem v listboxu, tak mám pocit, jako bych degradoval počítač do doby 486. Někdy si říkám, jestli to myslí opravdu vážně, nebo je to nějaký joke.
    27.11.2009 10:49 jxjl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silverlight - multiplatformnost v ohrožení
    Klasika, M$ pokaždé udělá multiplatformí technologii, do které pak dobastlí svoje uzavřené vylepšení, tak aby to na ničem jiným než widlích nejelo. Divím se, že ještě se někdo vůbec snaží o vytváření runtime pro M$ technologie.
    xvasek avatar 27.11.2009 15:06 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silverlight - multiplatformnost v ohrožení
    Nejvíc se mi líbí, jak vždycky počkají, až se to rozšíří a pak to teprve pořádně zprzní. Ale u Silverlightu jakoby se už nemohli dočkat... :-)
    otasomil avatar 27.11.2009 15:19 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silverlight - multiplatformnost v ohrožení

    Nebyt teto zpravicky tak jsem zapomel ze nejaky silverlight existuje.

    Na co ze to vlastne je ...........          trocha humoru neuskodi.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    Bluebear avatar 27.11.2009 15:51 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silverlight - multiplatformnost v ohrožení
    Myslím, že v kontextu této zprávy je určitě vhodné zmínit blog Miguela de Icazy:

    Silverlight: Universal GUI toolkit

    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.