abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:00 | IT novinky

    Microsoft hodlá zrušit zhruba tři procenta pracovních míst. Microsoft na konci loňského června zaměstnával kolem 228.000 lidí. Tři procenta z tohoto počtu představují téměř 7000 pracovních míst.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    dnes 13:33 | IT novinky

    V říjnu loňského roku provedl Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) místní šetření u společnosti Seznam.cz. Krajský soud v Brně tento týden konstatoval, že toto šetření bylo nezákonné.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Branch Privilege Injection (CVE-2024-45332, Paper) je nejnovější bezpečnostní problém procesorů Intel. Intel jej řeší ve včerejším opravném vydání 20250512 mikrokódů pro své procesory. Neprivilegovaný uživatel si například může přečíst /etc/shadow (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 14:22 | Komunita

    Dle plánu byl vývoj Firefoxu přesunut z Mercurialu na Git. Oficiální repozitář se zdrojovými kódy je na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 04:33 | Bezpečnostní upozornění

    V terminálovém multiplexoru GNU Screen byly nalezeny a v upstreamu ve verzi 5.0.1 už opraveny bezpečnostních chyby CVE-2025-23395, CVE-2025-46802, CVE-2025-46803, CVE-2025-46804 a CVE-2025-46805. Podrobnosti na blogu SUSE Security Teamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 41
    12.5. 19:33 | Bezpečnostní upozornění

    Training Solo (Paper, GitHub) je nejnovější bezpečnostní problém procesorů Intel s eIBRS a některých procesorů ARM. Intel vydal opravnou verzi 20250512 mikrokódů pro své procesory.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.5. 11:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 25.05.11 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Nejnovější Shotcut je již vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.5. 11:11 | Nová verze

    Svobodný elektronický platební systém GNU Taler (Wikipedie, cgit) byl vydán ve verzi 1.0. GNU Taler chrání soukromí plátců a zároveň zajišťuje, aby byl příjem viditelný pro úřady. S vydáním verze 1.0 byl systém spuštěn ve Švýcarsku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    12.5. 00:55 | Pozvánky

    Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 209. brněnský sraz, který proběhne tento pátek 16. května od 18:00 ve studentském klubu U Kachničky na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického na adrese Božetěchova 2/1. Jelikož se Brno stalo jedním z hlavních míst, kde se vyvíjí open source knihovna OpenSSL, tentokrát se OpenAlt komunita potká s komunitou OpenSSL. V rámci srazu Anton Arapov z OpenSSL

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.5. 00:22 | Komunita

    GNOME Foundation má nového výkonného ředitele. Po deseti měsících skončil dočasný výkonný ředitel Richard Littauer. Vedení nadace převzal Steven Deobald.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (3%)
     (1%)
     (0%)
     (3%)
    Celkem 609 hlasů
     Komentářů: 26, poslední 8.5. 09:58
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Vložit další komentář
    27.8.2011 16:49 BeryCZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
    Sakra to vypadá velice dobře
    Dreit avatar 27.8.2011 17:11 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo

    Neškodilo by dodat, že:

    GPU-KLT+FLOW requires an nVidia card.

    Nope
    27.8.2011 18:54 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
    FFFFUUUUU :-/
    27.8.2011 20:19 stepulka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
    Jo, proto jsem si radeji poridil gts450ku :P
    Dreit avatar 28.8.2011 00:10 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
    Mám svoji první grafiku co netopí a už je to špatně :D Ale jestli to běží přes "ssh -X ..." tak jsem za vodou :P
    Nope
    AsciiWolf avatar 28.8.2011 12:59 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
    Mohu vědět, co máš za grafiku, že netopí?

    Jako jediná možná varianta mne napadá Intel, nicméně u těchto karet je logické, že netopí, jelikož mají výkon jako Nvidia z roku 2002 (mám v laptopu Intel i950 a seká se mi občas i Quake 3). :-D

    Dreit avatar 28.8.2011 15:16 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
    Radeon 4200 na desce, frekvence z 500 zvednutá na snad 650.

    Netopí = pasiv kde při sledování filmu udržím packu :-D Na grafice co jsem měl dřív (nVidia) jsem jednou nechtěně (opravdu!) odpojil větrák, po třech minutách byla na 72°C a lezla rychle nahoru..
    Nope
    stativ avatar 28.8.2011 18:45 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
    No, třeba moje nVidia 9600GT má pasiv, podle sensorů má 40°C a podle ruky je jen vlažná.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    27.8.2011 17:29 pic | skóre: 30 | blog: Perdido_Street_Station
    Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
    kdysi to umělo i kdenlive :-(
    28.8.2011 12:29 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
    a proč už to neumí?
    28.8.2011 12:41 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
    to nevím - myslím, že to má něco společného s MLT - někde kolem verze 5 fungoval efekt revese video dobře. pak nefungoval a ted ani není v nabídce :-)
    stativ avatar 28.8.2011 18:49 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
    Aha, ale umělo kdenlive takovéhle plynulé změny rychlosti?
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    28.8.2011 23:17 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
    Kdo nemá nvidii nebo si třeba chce víc pohrát, nechť zkusí avisynth (pod wine, samozřejmě, a pro jistotu berte stabilní v2.5) s pluginem mvtools2. Analýza pohybu, interpolace snímků a změna framerate je jedna z věcí, co to dokáže (viz readme).
    28.8.2011 23:20 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
    P.S. Ale imho tohle interpolování snímků je poměrně humus, vypadá to hnusně a jediné, k čemu je to dobré, je když chcete přidat kompenzaci pohybu do nějakého temporálního filtru (přičemž tyto nové snímky jsou toliko pomocné a po filtrování jsou zahozeny, naštěstí). Čertví, jaká je ta kvalita řešení ze zprávičky, když to ještě musí běžet na CUDA...
    cezz avatar 28.8.2011 23:53 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
    Mas na stranke projektu ukazkove videa, IMHO je ta kvalita uzasna.
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    29.8.2011 08:05 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
    Právě kvůli CUDA bych čekal, že kvalita bude výborná.
    29.8.2011 17:47 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
    Právě kvůli CUDA bych čekal, že kvalita bude výborná.
    Protože pro CUDA se dobře programuje a ti nejlepší experti na video se to zároveň naučili? Haha.
    30.8.2011 09:18 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
    Ne, protože je na takové výpočty GPU primárně konstruované a vývojář si může dovolit algoritmy, které by CPU nestíhalo.
    cezz avatar 30.8.2011 12:10 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
    Ak som spravne cital na strankach projektu, ono to video nerobi realtime, tak mi nejak nie je jasne, co by CPU "nestihalo".
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    30.8.2011 17:11 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
    Je však třeba připustit, že v tomhle případě by GPGPU mělo být uplatnitelné, na rozdíl od třeba kódování videa. Rozdíl je v tom, že v tomto případě děláte jenom motion search a nezajímá vás už efekt na kompresi (což je důvod, proč enkódování na shaderech moc nejde udělat - nemůžete se při hodnocení vektorů podívat na to, kolik bitů bude stát jejich použití).
    stativ avatar 30.8.2011 17:15 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
    Třeba protože by to na CPU trvalo strašně dlouho. Ze stejného důvodu má Octane renderer takový úspěch. Není to realtime, ale jako první opravdu kvalitní renderer poskytl možnost běhu na CPU, díky tomu je rychlý a stal se rychle velmi oblíbeným. Naštěstí LuxRender už má podporu OpenCL, takže i v OSS jsou alternativy…
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    stativ avatar 29.8.2011 12:04 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
    Čertví, jaká je ta kvalita řešení ze zprávičky, když to ještě musí běžet na CUDA...
    Zkoušel jsem to a je to fakt jako na ukázkových videích. Tj. skoro neuvěřitelné.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    29.8.2011 12:42 -
    Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
    Chtěl jsem to taky vyzkoušet ale mám problém:

    * ffmpeg libraries could not be found. * libswscale could not be found. * slowmoVideo will be built: NO

    přitom ffmpeg-devel v repozitářích nemůžu najít
    Jendа avatar 30.8.2011 01:45 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
    Nejde spíš o libavcodec-dev a libavformat-dev?
    29.8.2011 12:16 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
    A kdes vlastně vyčet, že to běží na CUDA? Já tam akorát našel, že potřebují nVidia kvůli jakési kompresi při přenosu na GPU, třeba to řeší nějak přes shadery...

    29.8.2011 12:28 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
    Jo, tak jsem kouknul do zdrojáků, a maj to napsaný v shaderech v Cg. Imho podpora ATi by nebyl problém, kdyby se jim chtělo ;-)
    Dreit avatar 29.8.2011 12:54 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
    Už aby to bylo :-)
    Nope
    29.8.2011 14:36 helb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo

    Ona to je práce jednoho člověka a ten má evidentně nVidii. Ale třeba se do toho časem někdo pustí…

    29.8.2011 12:32 marvm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
    potrebuje to nvidia-cg-toolkit a nejspis to vyuziva CUDA jadra v grafikach...
    29.8.2011 12:56 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
    potrebuje to nvidia-cg-toolkit
    Jo, ten ale kompiluje do DirectX nebo OpenGL shaderů, takže to by neměl být problém...
    nejspis to vyuziva CUDA jadra v grafikach...
    Nic takového neexistuje :-D CUDA je tooltik, nic víc, na GPU jsou jádrem GPGPU stream processory. Ty ale oni nepoužívaj, oni to opravdu počítají přes ty shadery, který jsou unifikovaný.
    29.8.2011 13:48 sabraq | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
    No, takže jste to domotal ještě více. Někde/někdy se lze dočíst označení stream procesorů jako "CUDA cores" (např. v gui utilitě nvidia-settings), zkratka GPGPU je potom využití GPU na počítání něčeho jiného, než je grafika, nebo fyzika ve hrách. Takže marvn má pravdu.
    potrebuje to nvidia-cg-toolkit
    ..na GPU jsou jádrem GPGPU stream processory. Ty ale oni nepoužívaj, oni to opravdu počítají přes ty shadery, který jsou unifikovaný.
    Jasně, takže "oni" vlastně nepoužívají tu spoustu procesorů v jádře, počítají to přes shadery, který jsou unifikovaný a ty se stream procesory/CUDA jádry nemají ale vůbec nic společnýho, že? :-D
    29.8.2011 14:20 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
    Někde/někdy se lze dočíst označení stream procesorů jako "CUDA cores" (např. v gui utilitě nvidia-settings)
    To je pouze marketingové označení - snaží se propagovat svoji technologii. Care-o-Meter: Lo [-|--------] Hi.
    zkratka GPGPU je potom využití GPU na počítání něčeho jiného, než je grafika, nebo fyzika ve hrách
    Ne. GPGPU je general purpose, což značí vyšší úroveň programovatelnosti (pouze nejnovější shadery). "Fyzika", ať už ve hrách, nebo kdekoli jinde, do toho patří samozřejmě taky.
    Jasně, takže "oni" vlastně nepoužívají tu spoustu procesorů v jádře, počítají to přes shadery, který jsou unifikovaný a ty se stream procesory/CUDA jádry nemají ale vůbec nic společnýho, že? :-D
    Oni = programátoři gpu-klt+flow, tak jsem to myslel.

    Co se týče těch jader: jestli jsou nebo nejsou fyzicky na konkrétních grafikách tvořeny stejným HW a jestli si to ovladače přeloží tak, nebo onak je v této debatě naprosto irelevantní, protože podstatný na tom je způsob přístupu k nim. Přístup přes OpenGL shadery není to samý jako přístup přes GPGPU API jako třeba CUDA nebo OpenCL.

    To je totiž taky důvod, proč GPU-KLT+FLOW podporuje i starší grafiky, už od GeForce 6 - tato grafárna rozhodně žádný "CUDA cores" nemá, protože tehdy ještě ani CUDA neexistovala! :-D

    A o to mi právě šlo v týhle debatě, protože od způsobu, jakým ke GPU oni přistupují se totiž pak odvíjí otázka portování na jiný grafický karty než nVidia.
    29.8.2011 14:45 sabraq | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
    Jistě, pojem CUDA je mezi námi od GeForce 8xxx, takže by se s geforce 6xxx nedalo o CUDA hovořit. Sice píše, že knihovny zahrnují i CUDA, ale v případě starší karty bude tato technologie nejspíš mimo hru...
    28.8.2011 00:16 SAM: | skóre: 23 | blog: marsark_linux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
    Moc pěkné.
    28.8.2011 23:37 sabraq | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: slowmoVideo
    Fakt pěkný...

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.