O víkendu probíhá konference OpenAlt 2025. Na programu je spousta zajímavých přednášek. Pokud jste v Brně, stavte se. Vstup zdarma.
Josef Průša představil novou velkoformátovou uzavřenou CoreXY 3D tiskárnu Prusa CORE One L a nový open source standard chytrých cívek OpenPrintTag i s novou přepracovanou špulkou.
Na GOG.com běží Autumn Sale. Při té příležitosti je zdarma hororová počítačová hra STASIS (ProtonDB: Platinum).
Ubuntu 25.10 má nově balíčky sestavené také pro úroveň mikroarchitektury x86-64-v3 (amd64v3).
Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
majú také sýte farby aké som v triezvom svete ešte nevidelJá na těch snímcích vidím úplně normální barvy, jaké vídávám i ve skutečnosti, a to často i mnohem sytější.
To sú práveže nereálne farby ktoré sú výsledkom falošného HDR.A jak víš, že je to produktem falešného HDR? A co má HDR společného s nereálnými barvami?
V reálnom svete mimo hraníc elektronického zobrazovadla som také nič nevidel.Na to mám velmi snadnou radu. Sbal si na podzim batoh, zajeď do Tater či do Alp a vyraz kolem půl třetí ráno někam nahoru, abys při východu slunce byl už na hřebenu. Pokud podobné barvy neuvidíš, dělej to stále dokola, dokud se ti nepoštěstí, ono chytit pěkné světlo chce hodně štěstí. Než jsem si pořídil manželku a děti, tak jsem tímto způsobem trávil dovolené. Nejen, že uvidíš ty barvy, ale zjistíš, že jsou ty hory mnohonásobně krásnější než přes den.
Tiskni
Sdílej: