abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:22 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 28.0 programovacího jazyka Erlang (Wikipedie) a související platformy OTP (Open Telecom Platform, Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:11 | Zajímavý článek

    Český telekomunikační úřad zveřejnil Výroční zprávu za rok 2024 (pdf), kde shrnuje své aktivity v loňském roce a přináší i základní popis situace na trhu. Celkový objem přenesených mobilních dat za rok 2024 dosáhl dle odhadu hodnoty přibližně 1,73 tis. PB a jeho meziroční nárůst činí zhruba 30 %. Průměrná měsíční spotřeba dat na datovou SIM kartu odhadem dosáhla 12,5 GB – v předchozím roce šlo o 9,8 GB.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    dnes 12:33 | IT novinky

    Z novinek představených na Google I/O 2025: Přehledy od AI (AI Overviews) se rozšiřují do dalších zemí. Užitečné, syntetizované přehledy od generativní AI jsou nově k dispozici i českým uživatelům Vyhledávače.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 11:44 | IT novinky

    Šestice firem označovaných jako „MAMAAN“ – tedy Meta (Facebook, Instagram), Alphabet (Google), Microsoft, Apple, Amazon a Netflix – je zodpovědná za více než padesát procent světového internetového provozu. Dalšími velkými hráči jsou TikTok a Disney+. Společně tak zásadně určují podobu digitálního prostředí, spotřebitelského chování i budoucích trendů v oblasti technologií. I přesto, že se podíl těchto gigantů od roku 2023 o něco snížil, jejich dominantní postavení zvyšuje volání po regulaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    dnes 11:33 | IT novinky

    Evropská komise (EK) navrhuje zavést plošný poplatek ve výši dvou eur (zhruba 50 Kč) za každý malý balík vstupující do Evropské unie. Poplatek se má týkat balíků v hodnotě do 150 eur (zhruba 3700 Kč), které v EU nepodléhají clu. V loňském roce bylo do EU doručeno kolem 4,6 miliardy takovýchto balíků. Poplatek má krýt náklady na kontroly rostoucího počtu zásilek levného zboží, které pochází především z Číny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    včera 18:11 | IT novinky

    Dnes a zítra probíhá vývojářská konference Google I/O 2025. Sledovat lze na YouTube a na síti 𝕏 (#GoogleIO).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:22 | Komunita

    V Bostonu probíhá konference Red Hat Summit 2025. Vybrané přednášky lze sledovat na YouTube. Dění lze sledovat na síti 𝕏 (#RHSummit).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:00 | Nová verze

    Společnost Red Hat oficiálně oznámila vydání Red Hat Enterprise Linuxu 10. Vedle nových vlastností přináší také aktualizaci ovladačů a předběžné ukázky budoucích technologií. Podrobnosti v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 12:22 | Pozvánky

    Tuto sobotu 24. května se koná historicky první komunitní den projektu Home Assistant. Zváni jsou všichni příznivci, nadšenci a uživatelé tohoto projektu. Pro účast je potřebná registrace. Odkazy na akce v Praze a v Bratislavě.

    jose17 | Komentářů: 0
    včera 04:44 | IT novinky

    Troy Hunt představil Have I Been Pwned 2.0, tj. nový vylepšený web služby, kde si uživatelé mohou zkontrolovat, zda se jejich hesla a osobní údaje neobjevily v únicích dat a případně se nechat na další úniky upozorňovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (60%)
     (25%)
     (9%)
     (2%)
     (0%)
     (0%)
     (5%)
    Celkem 57 hlasů
     Komentářů: 5, poslední včera 20:57
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Vložit další komentář
    30.11.2009 12:52 nikdos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání výkonu FreeBSD, Linuxu a OpenSolarisu
    He... kdyby radsi srovnali vykon sitovyho stacku
    30.11.2009 13:22 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání výkonu FreeBSD, Linuxu a OpenSolarisu
    Zajímavé jsou testy okolo výkonu čtení a zápisů na disk. UFS je opravdu těžkým děditstvím minulosti, tak špatné výsledky se jen tak nevidí. FreeBSD by se ho mělo konečně zbavit.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    30.11.2009 14:18 tomasgn | skóre: 23 | JN89GE
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání výkonu FreeBSD, Linuxu a OpenSolarisu
    nevim, proc soudruzi z phoronixu nepouzili na FreeBSD taky ZFS, pak by ta cast testu mohla byt zajimava.
    michich avatar 30.11.2009 13:31 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání výkonu FreeBSD, Linuxu a OpenSolarisu
    Hned na úvod mě pobavila formulace "FreeBSD 8.0 introduced support for a TTY layer rewrite, ..." :-)
    Limoto avatar 30.11.2009 13:43 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání výkonu FreeBSD, Linuxu a OpenSolarisu
    ROFL :-D
    30.11.2009 13:35 Radek Hladik | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání výkonu FreeBSD, Linuxu a OpenSolarisu
    Už se těším na diskuzi. Poměrně často se u podobných témat stává: Pokud je test pro FreeBSD příznivý, tak je považován téměř za svatý. Pokud je tomu naopak, tak je shazován, psali ho linuxáci nebo by měl měřit něco jiného. A to bez ohledu na to, že se jedná o test, který je zaměřen na oblast, která objektivně není hlavní cílová skupina FreeBSD... Let the flame begin :-)
    Heron avatar 30.11.2009 14:55 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání výkonu FreeBSD, Linuxu a OpenSolarisu
    Je tam pár zajímavých věcí. Třeba výkon SSL mě překvapil dost.

    Ten test s těmi náhodnými zápisy je velmi divný až vadný. Pokud jsou jednotky správně (us), tak ani jeden OS to nemohl stihnou zapsat do RAM natož pak na disk. 2GiB za 9us, to máme nějakých 200GiB/s. Takhle rychlé paměti bych tedy chtěl vidět.
    Heron avatar 30.11.2009 15:03 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání výkonu FreeBSD, Linuxu a OpenSolarisu
    Tedy spíše 200TiB/s :-)
    30.11.2009 15:12 Radek Hladik | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání výkonu FreeBSD, Linuxu a OpenSolarisu
    Přiznám se, že jsem test ještě nedočetl. Mluvil jsem obecně o testech, kde se vyskytne FreeBSD a Linux :-) Objektivní výsledek testu je většinou poměrně irelevatni.
    30.11.2009 15:21 Radim Kolář | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání výkonu FreeBSD, Linuxu a OpenSolarisu
    freebsd ma default pomerne nepriznive kompilacni volby pro benchmarky: -O2 -fno-strict-aliasing , chce to alespon optimalizaci na i686 a -fomit-frame-pointer. Pak jsou vysledky kernelu o 15%-20% lepsi.

    Mne by zajimal test, kde by bylo freebsd i linux prelozeno stejnym kompilatorem se stejnyma optionama. Oddelil bych benchmark kompilatoru od benchmarku OS. Pak by byl test zajimavy, tohle je o nicem.
    30.11.2009 15:34 Radek Hladik | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání výkonu FreeBSD, Linuxu a OpenSolarisu
    S druhou částí naplno souhlasím. Upřímně rečeno většina takovýchto testů je tak trochu o ničem. Pro mě je podstatné, jak snadno se systém nainstaluje, jak se spravuje a pod. A většinou výkon je až na dalších příčkách, samozřejmě v rozumných mezích. Potencionálích 10-15% výkonu klidně obětuju za jednodušší správu, rychlejší instalaci a pod. Například mojí oblíbenou Fedoru nainstaluju poměrně rychle, snadno nastavím a hotovo. FreeBSD po instalaci vyžaduje výrazně víc práce. Možná pak ve finále dostanu vyšší výkon, ale dokud ten rozdíl není nijak ohromný, tak mi za to nestojí.
    Heron avatar 30.11.2009 15:56 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání výkonu FreeBSD, Linuxu a OpenSolarisu
    Tak ono je také otázné, kam daná distribuce míří. Na serveru požaduji vysokou stabilitu a bezpečnost a je mi jaksi jedno, jestli to má o 20% pomalejší IO, když to tam stejně tak rychle po síti nedostanu. U Fedoru 12 na notebooku zase ocením výdrž na baterie a schopnost přehrát 1080p, což mě naopak na serveru vůbec neoslovuje. Stejně tak instalace, serverové distro si tak jako tak vyladím, což stojí nějaký čas, ovšem vydělený 6roky běhu. Na NTB chci mít každý půl rok nej distro ale věnovat tomu max půl hoďky.

    Dá se to zhrnout i do jedné věty, tyhle testy jsou opravdu o ničem :-D
    30.11.2009 14:46 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání výkonu FreeBSD, Linuxu a OpenSolarisu
    Já osobně už nevěřím žádnému testu. Od té doby, co stále vychází v testech javistům opakovaně vychází, že Java je rychlejší, než C vím, že zálěží kdo chce jaký výsledek vidět.

    Věci si testuji sám a často se nestačím divit jak odlišné výsledky často dostávám. Podmínky a šikovnost nastavení totiž dělá s výsledkem větší divy, než si lidé myslí. Případně mám pár známých, o kterých vím, že jsou schopni věci testovat tak, že se do toho nepromítá fandovství, či absolutně levé ruce (to se promítá do většiny testů), či neschopnost věc nastavit. Od takových pak přebírám zkušenosti, pokud se podělí.
    30.11.2009 15:00 Murry | skóre: 16 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání výkonu FreeBSD, Linuxu a OpenSolarisu
    Pod to se podepisuji.
    Karolinus avatar 30.11.2009 18:11 Karolinus | skóre: 18 | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání výkonu FreeBSD, Linuxu a OpenSolarisu
    ale to bejvá skoro ve všech testech, ... záleží na úhlu pohledu.
    Naslouchejte lidem a oni vám řeknou, kdo jsou.
    30.11.2009 20:29 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání výkonu FreeBSD, Linuxu a OpenSolarisu
    Souhlas. Pravidelně porovnáváme výkon procesorů Intel a AMD pro naše numerické výpočty. Což znamená, že testujeme výkon na kódu zkompilovaném pokud možno optimálně pro daný procesor. A pokaždé nechápeme, kde se berou ty typické výsledky benchmarků, které člověk vidí publikovány. Nejspíš to testují na kódu pro i386 (který na Intelech běží excelentně, zřejmě kvůli windowsářům a právě těm benchmarkům). Jsou lži, špinavé lži a benchmarky...
    30.11.2009 20:46 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání výkonu FreeBSD, Linuxu a OpenSolarisu
    Nedávno jsem na třech strojích ukončil počítání Einstein@BOINC. Z nějakého důvodu se stejné úlohy procesorech od AMD počítaly třikrát déle než na výkonově srovnatelných procesorech od Intelu. Na to jim kašlu, když neumí udělat program tak, aby běžel všude dobře, nehodlám na ně plýtvat výkonem.
    Quando omni flunkus moritati
    1.12.2009 09:36 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání výkonu FreeBSD, Linuxu a OpenSolarisu
    Nebylo to třeba zkompilováno intelím ICC, který úmyslně zpomaloval kód na AMD procesorech? Netuším jestli s tou zrůdností už Intel přestal (když po nich šla Evropská Komise, i když tedy kvůli něčemu jinému), ale v minulosti tomu tak každopádně bylo.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    2.12.2009 23:44 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání výkonu FreeBSD, Linuxu a OpenSolarisu
    Intelí ICC mě napadlo taky, ale nepřišel jsem na to, jak zjistit, čím se to překládalo.
    Quando omni flunkus moritati
    30.11.2009 21:55 x
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání výkonu FreeBSD, Linuxu a OpenSolarisu
    Vidim, ze i tady se strhla debata o tom, jak to FreeBSD projelo nebo jak jsou benchmarky obecne na nic (s cimz plne souhlasim). Ale to nejvice podstatne uteklo uplne vsem a i tvurci zpravicky. Linux je zde od roku 1991. OpenSolaris ve forme oficialniho vydani teprve cca 1.5 roku a podivejte se jak bud vyhral nebo drzel krok v mnoha tech testech s Linuxem. Vzhledem k tomu, ze testy Phoronix jsou obecne psany specificky pro Linux, tak se mi do mysli vkrada myslenka kde delaji lide z GNU/GPL chybu :-) Z tohohle pohledu je ten vysledek pri porovnani s OpenSolaris jednoznacne ostuda.
    30.11.2009 22:08 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání výkonu FreeBSD, Linuxu a OpenSolarisu
    Ano, delejme jako ze OpenSolaris byl napsan "from scratch". Vezmu Linux, vydam ho jako OpenLinux a to teprv budete cubrnet jak rychly dokaze byt hodinu stary OS!
    Sešívaný avatar 30.11.2009 23:44 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání výkonu FreeBSD, Linuxu a OpenSolarisu
    To bylo trefné :-)
    3.12.2009 18:51 x
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání výkonu FreeBSD, Linuxu a OpenSolarisu
    Ehm tak kazdy kdo se trochu orientuje, tak vi, ze OpenSolaris vychazi ze Solaris a to je v podstate ciste serverovy system. Multimedia atp. jsou tam dost ostuda a ty benchmarky Phoronix jsou vicemene desktopove. Desktop je to kde se Linux uz 18 let snazi porazit. Takze i kdyby se Linux prejmenoval na OpenLinux, tak mu to v tomto pripade vubec nepomuze ;-)
    4.12.2009 12:02 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání výkonu FreeBSD, Linuxu a OpenSolarisu
    Rict o Linuxu, ze se zameruje hlavne na desktop je IMHO blbost ... minimalne, co se tyce vanilla kernelu.
    1.12.2009 10:21 anti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání výkonu FreeBSD, Linuxu a OpenSolarisu
    Tyhlety testy každého jenom otravují, já bych ty benchmarky zakázala...
    7.12.2009 01:17 m;)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání výkonu FreeBSD, Linuxu a OpenSolarisu
    "Instead of trying to compare something, I propose to look on that numbers itself first: - first test tells that average write latency is about 100us. But it looks quite surprising for Laptop HDD, which has seek time of at least several milliseconds. - second test - a bit closer to life - 2-3ms - ok, Linux won here slightly, as FreeBSD installation in this test had no NCQ support. - third test - 9us per write on Linux. I am just crying. - forth test - all OSes gave 50-80us. Probably it is just a buffer case read time.

    So most of shown cases are testing almost only file system cache parameters. It is just insane to compare them for so different systems with so different write-back policies.

    If somebody still have questions, after some UFS parameters tuning I've got with the same tiotest tool: - Random Write latency - 15us, - Random Read latency - 7us.

    So who can beat my FreeBSD? :)))

    What's about second test. To check possible NCQ effect I've built test setup with new 320GB 7200RPM Seagate drive connected to Intel ICH10R controller. I've run IMHO more reasonable benchmark/raidtest tool from ports on whole device, to execute pregenerated random mix of 10000 random-sized (512B - 128KB) read/write requests using default ata(4) driver and new ahci(4): Number of READ requests: 5029. Number of WRITE requests: 4971. Number of bytes to transmit: 655986688. Number of processes: 32.

    The results: ata(4) - no NCQ: Bytes per second: 12455402 Requests per second: 189 ahci(4) - with NCQ: Bytes per second: 19889778 Requests per second: 303

    Results are repeatable up to the 4-th digit. Average time per request is 5.29ms and 3.3ms respectively, that is realistic for this drive.

    So, with such difference, I believe, we will not loose this test any more.

    -- Alexander Motin"

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.