Programovací jazyk JavaScript (Wikipedie) dnes slaví 30 let od svého oficiálního představení 4. prosince 1995.
Byly zveřejněny informace o kritické zranitelnosti CVE-2025-55182 s CVSS 10.0 v React Server Components. Zranitelnost je opravena v Reactu 19.0.1, 19.1.2 a 19.2.1.
Bylo rozhodnuto, že nejnovější Linux 6.18 je jádrem s prodlouženou upstream podporou (LTS). Ta je aktuálně plánována do prosince 2027. LTS jader je aktuálně šest: 5.10, 5.15, 6.1, 6.6, 6.12 a 6.18.
Byla vydána nová stabilní verze 3.23.0, tj. první z nové řady 3.23, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byla vydána verze 6.0 webového aplikačního frameworku napsaného v Pythonu Django (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Po více než 7 měsících vývoje od vydání verze 6.8 byla vydána nová verze 6.9 svobodného open source redakčního systému WordPress. Kódové jméno Gene bylo vybráno na počest amerického jazzového klavíristy Gene Harrise (Ray Brown Trio - Summertime).
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za listopad (YouTube).
Google Chrome 143 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 143.0.7499.40 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 13 bezpečnostních chyb.
Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu dosáhl 3,2 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 26,42 %. Procesor AMD používá 66,72 % hráčů na Linuxu.
Canonical oznámil (YouTube), že nově nabízí svou podporu Ubuntu Pro také pro instance Ubuntu na WSL (Windows Subsystem for Linux).
navíc si můžete být jistí, že co je v normě je závazné.coz u C++ a treba gcc tak uplne neplati, protoze gcc si dela vicemene co chce a zkompiluje i veci, ktere dle normy zkomilovat vubec nema
hlášení ohledně chyb bylo dost kryptické.Podle me jeden z duvodu proc sluna cast lidi co chce zacit s C++ zbabele prchne. Ukazte javistovi nejakou vypecenejsi hlasku z GCC a uvidite co vam na to rekne. For je v tom, ze na chyby v jave vetsinou pomuze aspon strycek google. Na nektery vejmysle GCC nepomuze ani svecena
.
Export šablon se dělá u kompilovaného jazyka parádně.Kdyby to bylo tak jednoduché, tak to implementuje víc než jeden kompilátor. Času na to bylo dost dlouho.
Už by měli vyhodit hlavně makra. Jsou hnus. I C (C99) podporuje inline funkcemakra jsou nahodou naprosto uzitecna vec a jsou situace, ktere neresi ani inline funkce ani templaty. vlastne, spis je skoda, ze v C maji makra jenom tak omezene schopnosti... napr. by se mi hodilo makro generujici dalsi makra (v rozumnych jazycich je to normalni)
chci tam funkci minor(size_t,size_t) pro získání "minor" matice, tak namě preprocesor začne jebat, že makro minor bere jeden argument. fakt super, vymejšlet jiný název.to je spis problem ,,jednoho/spolecneho namespacu'' nez tech maker
Už by měli vyhodit hlavně makra. Jsou hnus.Jakpak bych bez maker definoval toto:
#if defined __FILE__ && __LINE__
#define ohshit(code, message) throw Err(code, message, __FILE__, __LINE__)
#else
#define ohshit(code, message) throw Err(code, message)
#endif
Její největší část je převzatá z předchozí normy, kterou jsem četl celou.Chtěl bych si normu taky někdy přečíst, zkoušel jsem už začít, ale hodně se tam začalo odkazovat na nedefinované pojmy (sekce o lexikální analýze byla v pohodě, ale myslím už v sekci "Basic" začala používat pojmy definované až později). Jak se taková norma nejlépe čte? Od začátku do konce?
vim ~/.emacs
Mně jen zajímá jestli někdy vznikne nějaká konkurence C++, protože žádný konkurenční jazyk stejných vlastností neexistuje.
Takové ambice má jazyk D.
std::wstring unicode řetězec (v kódování UCS-4), podobně je tomu i u řady jiných implementací. Přenositelný být nepotřebuje, protože má-li se někam přenášet, dělá se to přes stream a při zápisu dochází ke konverzi podle zvoleného locale (a stejně tak při čtení).
wstring je pouhé pole prvků typu wchar_t – nic jiného
wchar_t může být cokoli, může to být 16ti, ne 32ti bitová integer proměnná. může být signed i unsigned.
To je sice pravda, ale není to v rozporu s tím, co jsem napsal.
a konverze do 8mi bitových charsetů jsou doufám minulostí, já sám nic takového už roky nepoužívám
Já jsem snad o něčem takovém mluvil?
raději se zdržím dalších komentářů
Pokud je vám zatěžko přečíst si příspěvek, na který reagujete, bude lepší, když se zdržíte.
wchar_t (budu-li se držet C99), je implementačně závislý. Standard pouze požaduje, aby obsáhl všechny znaky, které daný systém v době překladu umí.
Například přeložíte-li program na systému, jehož standardní knihovna umí jen osmibitové locales, tak výsledný program může mít typ wchar_t široký osm bitů. Doinstalujete-li si podporu pro UTF-8 locales, a přeložíte-li program znovu, bude wchar_t (ve stavu dnešního Unicode) mít 32 bitů. Spustíte-li si první program na novém systému v UTF-8 locale, čtecí rutiny při převodu multibyte do wide charachter selžou, protože nedokážou reprezentovat tak široké znaky.
std::wstring není unicode řetězece, protože jím nejen být může, ale často také je. (Jestli jsou nebo nejsou k dispozici specifické unicode funkce, tu nehraje roli.) Za druhé: ano, interní reprezentace std::wstring není obecně přenositelná, ale to není problém, protože u tohoto typu se nepředpokládá, že by se v nativní podobě přenášel mezi platformami nebo i jen mezi různými procesy, a standardní mechanismy pro přenos překlad zajistí. Že nebudou fungovat u zmršených implementací, jejichž wchar_t nemá dostatečný rozsah, to je celkem logické, ale je to chyba těch implementací, ne návrhu.
u gcc je std::wstring unicode řetězec (v kódování UCS-4)U mě v GCC je wchar_t 2B, tudíž UCS-4 z toho jen blbě vyždímete. A pokud použiju prefixu L"", nastrká tam UCS-2 "řetězec". Platí, co řekl pan Ponkrác.
wchar_t může být cokoli, může to být 16ti, ne 32ti bitová integer proměnná. může být signed i unsigned.
#include < string >
#include < iostream >
int main()
{
std::cout << sizeof(wchar_t) << std::endl;
}
#include <cstdint>?
Čo takto Mono a .NET?
.
Tiskni
Sdílej: