abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:55 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 27.0 programovacího jazyka Erlang (Wikipedie) a související platformy OTP (Open Telecom Platform, Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.8.0 svobodného multiplatformního softwaru pro konverzi video formátů HandBrake (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:55 | IT novinky

    Microsoft představil nové označení počítačů Copilot+. Dle oznámení se jedná se o počítače poskytující funkce umělé inteligence. Vedle CPU a GPU mají také NPU (Neural Processing Unit). Uvnitř představených Copilot+ notebooků běží ARM čipy Qualcomm Snapdragon X Elite nebo X Plus.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 17:55 | Zajímavý článek

    Příspěvek na blogu Codean Labs rozebírá zranitelnost CVE-2024-4367 v PDF.js, tj. mj. prohlížeči PDF souborů ve Firefoxu. Při otevření útočníkem připraveného pdf souboru může být spuštěn libovolný kód v JavaScriptu. Vyřešeno ve Firefoxu 126.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:55 | Nová verze

    Lazygit byl vydán ve verzi 0.42.0. Jedná se o TUI (Text User Interface) nadstavbu nad gitem.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | IT novinky

    K open source herní konzole Picopad přibyla (𝕏) vylepšená verze Picopad Pro s větším displejem, lepšími tlačítky a větší baterii. Na YouTube lze zhlédnout přednášku Picopad - open source herní konzole z LinuxDays 2023.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    17.5. 13:44 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová major verze 17 softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.5. 12:22 | Komunita

    Sovereign Tech Fund, tj. program financování otevřeného softwaru německým ministerstvem hospodářství a ochrany klimatu, podpoří vývoj FFmpeg částkou 157 580 eur. V listopadu loňského roku podpořil GNOME částkou 1 milion eur.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.5. 01:55 | Komunita

    24. září 2024 budou zveřejněny zdrojové kódy přehrávače Winamp.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    16.5. 23:33 | Nová verze

    Google Chrome 125 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 125.0.6422.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 9 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (79%)
     (5%)
     (8%)
     (8%)
    Celkem 423 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    Touch Booky se začínají rozesílat

    Po mnoha odkladech je konečně na světě první série Touch Booků, netbooků postavených na architektuře ARM. Touch Book má 8,9" dotykový displej, 8GB SSD a chlubí se výdrží 10 hodin.

    2.8.2009 15:42 | Jendа | Zajímavý projekt


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    2.8.2009 15:48 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Touch Booky se začínají rozesílat
    Tak to jsem tedy moc zvědav.

    Až si to někdo z Prahy koupí, zvu ho na pivo a na předváděčku, chci si to vyzkoušet a prohlídnout na vlastní oči. :-)
    Václav 2.8.2009 16:48 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Touch Booky se začínají rozesílat
    K tomu se rád připojím :) A myslím že by nebyl problém sehnat dostatek lidí na solidní otravu alkoholem pro sešťastného majitele :D
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    2.8.2009 16:55 Zopper
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Touch Booky se začínají rozesílat
    V Praze nevím, ale v Brně ho snad budu mít brzy já... Uvidím, kdy mi ho pošlou. :D
    2.8.2009 16:57 Zopper | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Touch Booky se začínají rozesílat
    Tak píšu ještě jednou přihlášený..
    "Dlouho ještě chcete soudit proti právu, stranit svévolníkům?" Ž 82,2
    2.8.2009 16:58 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Touch Booky se začínají rozesílat
    Tak tedy Brno. Ale pít se bude Plzeň. :-D
    kozzi avatar 2.8.2009 17:06 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Touch Booky se začínají rozesílat

     Dejte vedet datum a misto konani rad se pridam :D

    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    2.8.2009 17:09 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Touch Booky se začínají rozesílat
    A protože nejlepší plzeň mají na Bláhovce, tak by se tam už měla dát rezervačka :-D
    Ku8aZ avatar 3.8.2009 13:42 Ku8aZ | skóre: 17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Touch Booky se začínají rozesílat

    A kdybych věděl, kde je Bláhovka, tak se rád přidám ;-)

    Čeho se vlastně člověk bojí, když se bojí tmy...? jabber: ku8az AT jabbim.cz
    3.8.2009 14:09 loisa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Touch Booky se začínají rozesílat
    3.8.2009 17:11 rajcze | skóre: 6 | blog: rajcze | kus od Brna
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Touch Booky se začínají rozesílat

    tak kdyby bylo misto, tak bych se taky zastavil :) i kdyz blahovka... no treba nedostanu takovej silenej podmirak jako posledne :-D

    Rules of Optimization: Rule 1: Don't do it. Rule 2 (for experts only): Don't do it yet.
    3.8.2009 22:44 kotz | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Touch Booky se začínají rozesílat
    Rád tě pozvu ;) Nevíte kdy bude další várka? Peníze budu mít až v září.
    Čas, který ušetříš tím, že si na to napíšeš program, strávíš tak, že se kocháš, jak dobře to funguje.
    David Heidelberg avatar 2.8.2009 16:01 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Touch Booky se začínají rozesílat
    2.8.2009 16:34 zajca | skóre: 2 | blog: zajca
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Touch Booky se začínají rozesílat
    fakt pěkná věcička třebas můj WIND vyměním za něco takového. kdyby to někdo kupoval z uherského hradiště a okolí nebo ze zlína tak řekněte rád bych si to ošahal.
    dycky si říkám, proboha proč lidi píšete tak dlůhé blogy a pak neco začnu psat a nakonci si říkám k*rva to je dlůhé.
    2.8.2009 18:17 qw11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Touch Booky se začínají rozesílat

    Dobre som to pochopil zo svojou zlou anglictinou ze sa to bude predavat za 299 USD bez klavesnive a klavesnica za 399 USD?

    kozzi avatar 2.8.2009 18:20 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Touch Booky se začínají rozesílat

     ano

    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    Vojtěch Trefný avatar 2.8.2009 18:23 Vojtěch Trefný | skóre: 24 | blog: Blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Touch Booky se začínají rozesílat
    Ne, je to za 299 dolarů bez klávesnice a za 399 dolarů s klávesnicí (tedy klávesnice je za 100 dolarů -- tak drahá je proto, že kromě klávesnice je tam druhá, větší baterka).
    2.8.2009 18:26 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Touch Booky se začínají rozesílat
    299USD bez klavesnice, 399USD s klavesnici.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    2.8.2009 18:32 qw11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Touch Booky se začínají rozesílat

    Aha, trochu ma zmiatlo tych 700 USD hore v texte kde sa pise o apple. To som necital len som tam zbadal tu cenu. :)

    3.8.2009 09:58 Andrej | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Touch Booky se začínají rozesílat
    a $398 za samostatny book a klavesnicu (299+99)
    Any sufficiently advanced magic is indistinguishable from technology. --Larry Niven
    Václav 2.8.2009 18:31 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Touch Booky se začínají rozesílat
    S klávesnicí za 399 :)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Grunt avatar 2.8.2009 18:48 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Touch Booky se začínají rozesílat
    To je moc nebo málo?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jendа avatar 2.8.2009 18:56 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Touch Booky se začínají rozesílat
    Mně to přijde celkem přiměřené. Jen té RAMěti by mohlo být trochu víc.
    Fluttershy, yay! avatar 2.8.2009 23:52 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Touch Booky se začínají rozesílat
    Na ARM by to mohlo stačit, vždyť to bude jen na jednoduché kancelářské/multimediální aktivity.

    Já si to teda nekoupím, ač jsem z toho byl nejdříve nadšen. OpenPandora se mi líbí víc a normální stroj potřebuji s x86.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Salamek avatar 3.8.2009 02:29 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Touch Booky se začínají rozesílat
    k čemu x86 ? :-)
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    Fluttershy, yay! avatar 3.8.2009 09:35 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Touch Booky se začínají rozesílat
    Uzavřené slovníkové aplikace. No a pravděpodobně budu potřebovat MS Windows.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Grunt avatar 3.8.2009 16:18 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Touch Booky se začínají rozesílat
    To by byl architektura pro Jardíka. To by mohl kvákat od rána do večera.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    2.8.2009 18:30 tired joe | skóre: 17 | blog: rootlet | Trenčín/Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Touch Booky se začínají rozesílat
    Nemá to relatívne krátku výdrž na batérie, vzhľadom na to, že tam je ARM, iba 9-palcový displej a SSD disk? Čo som pozeral nejaké prezentácie ARM-bookov, tak 10 hodín tam predstavovalo tie slabšie hodnoty, rozhodne nie niečo, s čím by sa chválili.
    Človek sa riadi zdravým rozumom, až keď už nezostáva žiadne iné riešenie.
    Jendа avatar 2.8.2009 18:43 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Touch Booky se začínají rozesílat
    Nu, celková kapacita je 18000mAh, bude to jeden nebo dva LiIon články v sérii (těžko říct, zdroj má 5V, takže buď mají měnič 3,6→5V na USBčka, nebo 5→7,2V pro nabíjení), takže baterka má buď 18*3,6=64,8 nebo 129,6Wh (tipoval bych to na těch 65), takže příkon je 6,5 nebo 13W, IMHO těch 6,5. To není zas tak moc, ne?
    2.8.2009 18:52 tired joe | skóre: 17 | blog: rootlet | Trenčín/Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Touch Booky se začínají rozesílat
    Keď sa to vezme takto, tak nie :) Ale celkový dojem závisí od hmotnosti celého zariadenia (nenašiel som ju). Je už celkom bežné, že cca 1,5-kilogramové 10-palcové netbooky deklarujú 9 až 10-hodinovú výdrž, tak som zvedavý na hmotnosť tohto kúsku.
    Človek sa riadi zdravým rozumom, až keď už nezostáva žiadne iné riešenie.
    2.8.2009 19:14 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Touch Booky se začínají rozesílat

     9.4" x 7" x 1.4" for 2 lbs (with keyboard)

    Jendа avatar 2.8.2009 19:16 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Touch Booky se začínají rozesílat
    ...což je 900 gramů, pro nás metriky ;-).
    2.8.2009 19:30 tired joe | skóre: 17 | blog: rootlet | Trenčín/Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Touch Booky se začínají rozesílat
    Díky za info :) Kua, 900 gramov nie je zase málo, ale fakt je, že s dnešnými materiálmi sa úplné zázraky asi nedajú robiť.
    Človek sa riadi zdravým rozumom, až keď už nezostáva žiadne iné riešenie.
    Jendа avatar 2.8.2009 19:35 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Touch Booky se začínají rozesílat
    Kde dneska seženeš 900g netbook, který by vydržel 10 hodin? Anyway, nikdo ti nebrání používat jen displej ;-).
    2.8.2009 19:57 tired joe | skóre: 17 | blog: rootlet | Trenčín/Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Touch Booky se začínají rozesílat
    Ok, vzdávam sa :)
    Človek sa riadi zdravým rozumom, až keď už nezostáva žiadne iné riešenie.
    Bilbo avatar 4.8.2009 01:08 Bilbo | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Touch Booky se začínají rozesílat
    Jenze jenom displej = bez baterky v klavesnici = podstatne mensi vydrz (3 - 5 hodin misto 10 hodin)
    Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
    2.8.2009 20:45 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Touch Booky se začínají rozesílat

    > Takže příkon je 6,5 nebo 13W, IMHO těch 6,5. To není zas tak moc, ne?

    No zhruba tolik (okolo 6 W) ma muj Asus Eee 901, takze nic moc extra.

    Grunt avatar 2.8.2009 18:52 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Touch Booky se začínají rozesílat
    Kurnik, nechcete někdo udělat rozbor? Sám budu nějakou takovou malou mršku nucen koupit a tato varianta se mi velice zamlouvá, no bohužel se o tuto oblast absolutně vůbec nezajímám. Existují ještě jiné ARMy takto na trhu dostupné(či jiné non-x86)? A co to má za grafiku, když většina je jich pro x86?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jendа avatar 2.8.2009 19:02 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Touch Booky se začínají rozesílat
    Existují ještě jiné ARMy takto na trhu dostupné(či jiné non-x86)?
    IMHO ne, nebo nenašel jsem nic, co by už bylo hotové.
    A co to má za grafiku, když většina je jich pro x86?
    Use the Google, Luke. Datasheet. Chlubí se, že na tom jede A unique 3D interface for starting applications with your finger, což by mohl být nějaký upravený Compiz.
    Grunt avatar 2.8.2009 19:13 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Touch Booky se začínají rozesílat
    Díky Hrachu.
    Datasheet
    Tak to je ale paráda.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    2.8.2009 20:05 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Touch Booky se začínají rozesílat
    … když většina je jich pro x86?
    Jak, pro x86? Možná drivery jsou pro x86, ale dají se použít opensource, které jsou ± univerzální. Samotné čipy jsou na architektuře nezávislé a BIOS se dá emulovat (např. Aura OpenFirmware pro PowerPC / ARM to tak dělá).
    make menuconfig, not war!
    Grunt avatar 2.8.2009 20:11 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Touch Booky se začínají rozesílat
    Jak, pro x86? Možná drivery jsou pro x86, ale dají se použít opensource, které jsou ± univerzální.
    Jasně, to vím sám používám Nouveau.
    Samotné čipy jsou na architektuře nezávislé a BIOS se dá emulovat (např. Aura OpenFirmware pro PowerPC / ARM to tak dělá).
    Nebo uvesafb(Ten to dovede emulovat pomocí qemu). Jen mi právě nebyl jasný ten základní mód, protože jsem zvyklí na VESu z x86 a ta má(pokud vím) v kartě BIOS jenom pro x86. Ale než naběhne jádro tak to stejně bude tma, ne? No potom doufám, že to má alespoň jeden RS232.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    2.8.2009 20:43 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Touch Booky se začínají rozesílat

    Video BIOS se určitě dá přepsat. Kromě toho na PC je už docela dlouho možné nechat překopírovat a přemapovat video BIOS do hlavní paměti. Takže pokud firmware na desce místo přemapování použije vlastní VESA ovladač, tak může být obraz docela brzo.

    Otázka ale je, jestli se tím vůbec bude výrobce zabývat, když na takto jednoduchých strojích jádro nabíhá prakticky okamžitě a pak pomocí kernel mode setting se dá nahodit režim, jaký je třeba.

    Ale chápu, že pro lidi, co budou chtít bootovat vlastní jádro, to může mít nepříjemný problém. Tak mě napadá, že tenhle stroj asi nemá Ethernet schopný bootu ze sítě a do WiFi to asi ještě nedodělali, takže testování vlastního jádra bude docela adrenalinová záležitost (pokud to fakt nemá někde sériovou konzoli).

    Grunt avatar 2.8.2009 21:07 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Touch Booky se začínají rozesílat
    Ale chápu, že pro lidi, co budou chtít bootovat vlastní jádro, to může mít nepříjemný problém.
    Co vlastní jádro, ale upgade distribučního. IMHO na to je tam na NAND a na ní asi bude nějaký RedBoot nebo něco takového.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    2.8.2009 21:23 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Touch Booky se začínají rozesílat
    Distribuční jádro si doufám ošéfuje výrobce. Prostě se připojí MTD oblast, kde jde obraz jádra a oblast se přepíše novým jádrem. Ale je možné, že tam bude nějaký chytrý boot manager, který bude umět návrat ke starému jádru, boot z USB mass storage a tak. Ovládat by ho šlo klidně ve stylu „při startu stistkněte 1“, celé po slepu, jako to je u embeded routerů. Ale to opravdu hádám. Záleží, jak moc se s tím výrobce piplal.
    Grunt avatar 2.8.2009 21:31 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Touch Booky se začínají rozesílat
    On by to nebyl problém ani tak. Jádro se dá v pohodě zabalit do ELFa, u non-x86(u novějších jader je to žhavou novinkou i u x86) už je nějakou dobu možné nadrátovat initrd i parametry jádra přímo do jádra samotného, takže bude stačit prosté nakopírování jádra do paměti a instrukce jmp. No tak už nás nenapínejte a kupte to někdo.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    2.8.2009 20:48 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Touch Booky se začínají rozesílat

    > Jen mi právě nebyl jasný ten základní mód, protože jsem zvyklí na VESu z x86 a ta má(pokud vím) v kartě BIOS jenom pro x86. Ale než naběhne jádro tak to stejně bude tma, ne?

    Na nekterych ne-x86 systemech se to dela tak, ze firmware (zavadec) obsahuje emulator x86 pro spusteni BIOS kodu ulozeneho na graficke karte.

    2.8.2009 22:53 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Touch Booky se začínají rozesílat
    Ale než naběhne jádro tak to stejně bude tma, ne?
    Nechápu? Psal jsem, že emulaci BIOSu může obstarávat firmware, tedy tma nebude, nebo aspoň u mě na Efice není. Uvesafb jsem nikdy nezkoušel, ale píšou, že to potřebuje v86d, který běhá jenom na x86, což jiným platformám moc nepomůže.
    make menuconfig, not war!
    Grunt avatar 2.8.2009 23:04 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Touch Booky se začínají rozesílat
    Psal jsem, že emulaci BIOSu může obstarávat firmware
    Zatím jsem s natolik pokročilým ARMem neměl tu čest. Ale to je jedno.
    Uvesafb jsem nikdy nezkoušel, ale píšou, že to potřebuje v86d, který běhá jenom na x86, což jiným platformám moc nepomůže.
    Ten to dovede emulovat pomocí qemu
    v86d configuration script
    
    Please use the following options to configure v86d.
      --default            Use a default v86d configuration
    
      --with-debug         Use additional debugging features (default: n)
      --with-klibc         Link statically against klibc (default: n)
      --with-x86emu        Use x86emu for BIOS calls (default: auto)

    v86d provides a backend for kernel drivers that need to execute x86 BIOS code. The code is executed in a controlled environment and the results are passed back to the kernel via the netlink interface.

    On x86, the code executed by v86d can be run either in a fully software-emulated environment (x86emu) or a virtualized environment (vm86) supported by the CPU. On other arches or 64-bit systems, the code is always run by x86emu.

    Díky tomu může běžet i na 64-bitových architekturách a nebo obecně na něčem jiném než x86. Tím je docela jedinečný.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    3.8.2009 00:00 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Touch Booky se začínají rozesílat
    Zatím jsem s natolik pokročilým ARMem neměl tu čest. Ale to je jedno.
    Efika MX netbook, resp. prozatím pouze vývojářská edice. Jejich firmware.
    make menuconfig, not war!
    Grunt avatar 3.8.2009 16:08 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Touch Booky se začínají rozesílat
    No tak teď už jsem totálně v loji. Na to by byl potřeba opravdu pořádný review. Dík za upozornění.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    3.8.2009 12:55 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Touch Booky se začínají rozesílat

    > nebo aspoň u mě na Efice není.

    Ty mas Efiku? Nezkusil bys na ni spustit benchmark NBench ( http://www.tux.org/~mayer/linux/bmark.html )? Zajimalo by me srovnani treba s ALIXem (ktery mam).

    3.8.2009 14:40 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Touch Booky se začínají rozesílat
    BYTEmark* Native Mode Benchmark ver. 2 (10/95)
    Index-split by Andrew D. Balsa (11/97)        
    Linux/Unix* port by Uwe F. Mayer (12/96,11/97)
    
    TEST                : Iterations/sec.  : Old Index   : New Index
                        :                  : Pentium 90* : AMD K6/233*
    --------------------:------------------:-------------:------------
    NUMERIC SORT        :          156.64  :       4.02  :       1.32 
    STRING SORT         :          17.086  :       7.63  :       1.18 
    BITFIELD            :       6.827e+07  :      11.71  :       2.45 
    FP EMULATION        :          40.384  :      19.38  :       4.47 
    FOURIER             :          2069.6  :       2.35  :       1.32 
    ASSIGNMENT          :           1.384  :       5.27  :       1.37 
    IDEA                :          573.58  :       8.77  :       2.60 
    HUFFMAN             :          374.75  :      10.39  :       3.32 
    NEURAL NET          :          3.0616  :       4.92  :       2.07 
    LU DECOMPOSITION    :          46.547  :       2.41  :       1.74 
    ==========================ORIGINAL BYTEMARK RESULTS==========================
    INTEGER INDEX       : 8.550                                                  
    FLOATING-POINT INDEX: 3.033                                                  
    Baseline (MSDOS*)   : Pentium* 90, 256 KB L2-cache, Watcom* compiler 10.0    
    ==============================LINUX DATA BELOW===============================
    CPU                 :                                                        
    L2 Cache            :                                                        
    OS                  : Linux 2.6.30-gentoo-r4                                 
    C compiler          : gcc version 4.1.2 (Gentoo 4.1.2 p1.3)                  
    libc                : libc-2.8.so                                            
    MEMORY INDEX        : 1.581                                                  
    INTEGER INDEX       : 2.672                                                  
    FLOATING-POINT INDEX: 1.682                                                  
    Baseline (LINUX)    : AMD K6/233*, 512 KB L2-cache, gcc 2.7.2.3, libc-5.4.38 
    * Trademarks are property of their respective holder.
    (Věci, které ve výpisu nejsou: CPU je MPC5200B (jádro 603e / e300), 396 MHz, cache 16 + 16 kiB)
    make menuconfig, not war!
    3.8.2009 15:36 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Touch Booky se začínají rozesílat
    A když jsem trochu vytunil nastavení překladače:
    BYTEmark* Native Mode Benchmark ver. 2 (10/95)
    Index-split by Andrew D. Balsa (11/97)
    Linux/Unix* port by Uwe F. Mayer (12/96,11/97)
    
    TEST                : Iterations/sec.  : Old Index   : New Index
                        :                  : Pentium 90* : AMD K6/233*
    --------------------:------------------:-------------:------------
    NUMERIC SORT        :          157.94  :       4.05  :       1.33
    STRING SORT         :           17.49  :       7.82  :       1.21
    BITFIELD            :      7.3851e+07  :      12.67  :       2.65
    FP EMULATION        :          40.607  :      19.49  :       4.50
    FOURIER             :          1919.5  :       2.18  :       1.23
    ASSIGNMENT          :          1.3731  :       5.22  :       1.36
    IDEA                :          561.18  :       8.58  :       2.55
    HUFFMAN             :          363.29  :      10.07  :       3.22
    NEURAL NET          :          3.5006  :       5.62  :       2.37
    LU DECOMPOSITION    :           50.46  :       2.61  :       1.89
    ==========================ORIGINAL BYTEMARK RESULTS==========================
    INTEGER INDEX       : 8.618
    FLOATING-POINT INDEX: 3.178
    Baseline (MSDOS*)   : Pentium* 90, 256 KB L2-cache, Watcom* compiler 10.0
    ==============================LINUX DATA BELOW===============================
    CPU                 :
    L2 Cache            :
    OS                  : Linux 2.6.30-gentoo-r4
    C compiler          : gcc version 4.1.2 (Gentoo 4.1.2 p1.3)
    libc                : libc-2.8.so
    MEMORY INDEX        : 1.631
    INTEGER INDEX       : 2.646
    FLOATING-POINT INDEX: 1.762
    Baseline (LINUX)    : AMD K6/233*, 512 KB L2-cache, gcc 2.7.2.3, libc-5.4.38
    * Trademarks are property of their respective holder.
    make menuconfig, not war!
    3.8.2009 17:52 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Touch Booky se začínají rozesílat

    Diky za vysledky. To jsou vysledky z  desky Efika 5200B  (jinde jsi zminoval, ze mas Efiku MX) ?

    Pro srovnani vysledky ALIX desky jsou tady:

    ftp://varda.crfreenet.org/users/santiago/nbench/sbc/alix_lx800

    Dalsi treba tady:

    ftp://varda.crfreenet.org/users/santiago/nbench/

    4.8.2009 10:11 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Touch Booky se začínají rozesílat
    Jo, 5200B. Efika MX je zatím pouze DE, a nevím, co bych s ní dělal. Ale plánuji si koupit netbook, až vyjde.
    make menuconfig, not war!
    2.8.2009 21:43 Miklik | skóre: 27 | Krnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Touch Booky se začínají rozesílat
    Netvrdím to, ale možná je to pravda.
    Jendа avatar 2.8.2009 22:06 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Touch Booky se začínají rozesílat
    Nikde jsem nenašel, že by to už někdo prodával. (nebo neumím používat Google?)
    2.8.2009 22:16 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Touch Booky se začínají rozesílat
    Grunt avatar 2.8.2009 22:18 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Touch Booky se začínají rozesílat
    Sakra, tak co teď?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    3.8.2009 16:15 MilanK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Touch Booky se začínají rozesílat

    Našel jste někdo, jaké to má nativní rozlišení displeje?

    Kaacz avatar 5.8.2009 09:13 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Touch Booky se začínají rozesílat

    To uz 100x radeji v CR bezne dostupny s 2r zarukou ION za 5500Kc ...

    Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..
    Kaacz avatar 5.8.2009 09:21 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Touch Booky se začínají rozesílat

    Grafika byva soucasti ARM cpu .. jako u PDA.

    Staci si zjistit, co v sobe obsahuje Texas Instruments OMAP3530 ..

    Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..
    2.8.2009 19:08 Mak
    Rozbalit Rozbalit vše Nema to SSD
    Nema to solid state disk ale slot na SD kartu.
    Grunt avatar 2.8.2009 21:53 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Touch Booky se začínají rozesílat
    Ještě dost zajímavé to bude s prohlížečem. Nic proti Fenncovi, ale nejnovější Chromium konečně vypadá takto a nejnovější Epiphany z GITu s WebKitem absolutně ruluje(sakra, proč má moje Epiphany-webkit závislost na Chromiu?)
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    kozzi avatar 3.8.2009 07:42 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Touch Booky se začínají rozesílat
    JJ posledni verze chromia jsou mazany, pouzivam ho sice jen par dni, ale zatim jsem nenarazil na zadnej problem ani na pad. Epiphany jsem take zkousel ale to mi trochu obcas blblo, ale je to us delsi dobu takze se to mozna zlepsilo.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.