Dlouholetý balíčkář KDE Jonathan Riddell končí. Jeho práci na KDE neon financovala firma Blue Systems, která ale končí (Clemens Tönnies, Jr., dědic jatek Tönnies Holding, ji už nebude sponzorovat), někteří vývojáři KDE se přesunuli k nově založené firmě Techpaladin. Pro Riddella se již nenašlo místo. Následovala debata o organizaci těchto firem, které zahraniční vývojáře nezaměstnávají, nýbrž najímají jako kontraktory (s příslušnými důsledky z pohledu pracovního práva).
V Amsterdamu probíhá Blender Conference 2025. Videozáznamy přednášek lze zhlédnout na YouTube. V úvodní keynote Ton Roosendaal oznámil, že k 1. lednu 2026 skončí jako chairman a CEO Blender Foundation. Tyto role převezme současný COO Blender Foundation Francesco Siddi.
The Document Foundation, organizace zastřešující projekt LibreOffice a další aktivity, zveřejnila výroční zprávu za rok 2024.
Byla vydána nová stabilní verze 7.6 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 140. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Byla vydána verze 1.90.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
GNUnet (Wikipedie) byl vydán v nové major verzi 0.25.0. Jedná se o framework pro decentralizované peer-to-peer síťování, na kterém je postavena řada aplikací.
Byla vydána nová major verze 7.0 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Nově je postavena je na Debianu 13 (Trixie) a GNOME 48 (Bengaluru). Další novinky v příslušném seznamu.
Společnost Meta na dvoudenní konferenci Meta Connect 2025 představuje své novinky. První den byly představeny nové AI brýle: Ray-Ban Meta (Gen 2), sportovní Oakley Meta Vanguard a především Meta Ray-Ban Display s integrovaným displejem a EMG náramkem pro ovládání.
Po půl roce vývoje od vydání verze 48 bylo vydáno GNOME 49 s kódovým názvem Brescia (Mastodon). S přehrávačem videí Showtime místo Totemu a prohlížečem dokumentů Papers místo Evince. Podrobný přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání a v novinkách pro vývojáře.
Open source softwarový stack ROCm (Wikipedie) pro vývoj AI a HPC na GPU od AMD byl vydán ve verzi 7.0.0. Přidána byla podpora AMD Instinct MI355X a MI350X.
To s Nouveau nesouvisí, on Phoronix není důvěryhodnej vůbec v ničem...
stejně radši použiju proprietární ovladačZrádce, obyčejný zrádce je to. Kacíř. Ke zdi a zastřelit.
Náhodou nouveau je až moc funkční, v některých případech se mi chová lépe než proprietární ovladač.To teda... první start X serveru - relativně ok. Druhý start - romazaný zmatek místo obrazu, reboot. S konfigurací, ve které mi funguje separate X screen, mi nouveau dělal klonování obrazu. S trochou laborování se mi povedlo dokopat ho k tomu, aby z dvou monitorů udělal jeden velkej (což furt nebylo to, co jsem chtěl) Suspend/resume - rozbila se ikonka kopete (wtf?) Suma sumárum ne, děkuji, zůstanu u blobu...
To teda... první start X serveru - relativně ok. Druhý start - romazaný zmatek místo obrazu, reboot.Na nouveau už jedu v práci tak rok (doma půl pár týdnů - od Fedory 14) a těch restartů X serveru bylo dost (nechtěných, díky úžasné stabilitě elektřiny tady v práci) a nikdy žádný problém.
S konfigurací, ve které mi funguje separate X screen, mi nouveau dělal klonování obrazu. S trochou laborování se mi povedlo dokopat ho k tomu, aby z dvou monitorů udělal jeden velkej (což furt nebylo to, co jsem chtěl)Používám "jeden velkej" z dvou monitorů - no problemo.
Suspend/resume - rozbila se ikonka kopete (wtf?) Suma sumárum ne, děkuji, zůstanu u blobu...Suspend/resume každý den i po x týdnů, žádný problém. Možná by sis ušetřil dost času a práce, kdyby sis podrobněji prostudoval třeba jen tu tebou citovanou větu, přesněji se zaměř na slovo mezi slovy "se chová".
Používám "jeden velkej" z dvou monitorů - no problemo.Jenomže plno lidí (tvůj předřečník a další) včetně mě, používáme nastavení 2 nezávislé plochy, na které se přesunuje jen kurzor myši. Chová se to jako 2 nezávislé X servery, aplikace nejdou přesunovat. Má to své výhody a použití.
Samozřejmě na hraní her to neníNo na hraní to nebylo právě z toho důvodu, že Powermizer zůstával na nejnižším rychlostním levelu, takže rychlost zpracování nic moc (Ale na OpenArenu sem tam sekanou už to vcelku bylo…viz můj blog a pokud se do teď zase něco nerozbilo). To se teď právě změní a v hraní aspoň her založených na ioquake3 enginu už nic nestojí. Compiz to samé (ale když se nedali kdejaké gumové okna a všelijaké kravinky, tak to také jakš takš fungovalo).
Tiskni
Sdílej: