abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 00:33 | Bezpečnostní upozornění

    V repozitáři AUR (Arch User Repository) linuxové distribuce Arch Linux byly nalezeny a odstraněny tři balíčky s malwarem. Jedná se o librewolf-fix-bin, firefox-patch-bin a zen-browser-patched-bin.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    dnes 00:22 | Komunita

    Dle plánu by Debian 13 s kódovým názvem Trixie měl vyjít v sobotu 9. srpna.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | Komunita

    Vývoj linuxové distribuce Clear Linux (Wikipedie) vyvíjené společností Intel a optimalizováné pro jejich procesory byl oficiálně ukončen.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    18.7. 14:00 | Zajímavý článek

    Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.7. 12:00 | Nová verze

    V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 12.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    17.7. 18:44 | Zajímavý článek

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 155 (pdf) a Hello World 27 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    17.7. 16:11 | Nová verze

    Hyprland, tj. kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, byl vydán ve verzi 0.50.0. Podrobný přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    17.7. 15:55 | Komunita

    Patrick Volkerding oznámil před dvaatřiceti lety vydání Slackware Linuxu 1.00. Slackware Linux byl tenkrát k dispozici na 3,5 palcových disketách. Základní systém byl na 13 disketách. Kdo chtěl grafiku, potřeboval dalších 11 disket. Slackware Linux 1.00 byl postaven na Linuxu .99pl11 Alpha, libc 4.4.1, g++ 2.4.5 a XFree86 1.3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    16.7. 21:22 | IT novinky

    Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) jako první orgán státní správy v Česku spustilo takzvaný „bug bounty“ program pro odhalování bezpečnostních rizik a zranitelných míst ve svých informačních systémech. Za nalezení kritické zranitelnosti nabízí veřejnosti odměnu 1000 eur, v případě vysoké závažnosti je to 500 eur. Program se inspiruje přístupy běžnými v komerčním sektoru nebo ve veřejné sféře v zahraničí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    16.7. 16:22 | IT novinky

    Vláda dne 16. července 2025 schválila návrh nového jednotného vizuálního stylu státní správy. Vytvořilo jej na základě veřejné soutěže studio Najbrt. Náklady na přípravu návrhu a metodiky činily tři miliony korun. Modernizovaný dvouocasý lev vychází z malého státního znaku. Vizuální styl doprovází originální písmo Czechia Sans.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 26
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (23%)
     (18%)
     (5%)
     (5%)
     (0%)
     (9%)
     (0%)
     (41%)
    Celkem 22 hlasů
     Komentářů: 3, poslední včera 17:26
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    9.4.2013 11:01 nou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké společnosti brojí proti patentovým trollům
    pekne ale oni sami si chcu nechat moznost zlikvidovat male spolocnosti svojim obrovskym patentoym portfoliom.
    9.4.2013 11:45 jnml
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké společnosti brojí proti patentovým trollům
    pekne ale oni sami si chcu nechat moznost zlikvidovat male spolocnosti svojim obrovskym patentoym portfoliom.
    Obvninit někoho z úmyslu v budoucnosti něco udělat je argumentační ptákovina.

    Ve skutečnosti Google veřejně přislíbil pravý opak:
    Today, we’re taking another step towards that goal by announcing the Open Patent Non-Assertion (OPN) Pledge: we pledge not to sue any user, distributor or developer of open-source software on specified patents, unless first attacked.
    (zdroj)
    9.4.2013 14:25 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké společnosti brojí proti patentovým trollům
    mno, a ty takovýmto prohlášením věříš?
    9.4.2013 14:33 potato
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké společnosti brojí proti patentovým trollům
    V každém případě je to zlepšení oproti firmám prohlašujícím, že budou dělat pravý opak.
    9.4.2013 19:26 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké společnosti brojí proti patentovým trollům
    Chce to si přečíst ty podrobnosti. Tento slib se týká pouhých *deseti* patentů.
    9.4.2013 21:50 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké společnosti brojí proti patentovým trollům
    firmám prohlašujícím, že budou dělat pravý opak.
    příklad?
    9.4.2013 14:54 jnml
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké společnosti brojí proti patentovým trollům
    mno, a ty takovýmto prohlášením věříš?
    Co s tím má proboha co do činění co si o tom myslím já? Jsem snad šéf Googlu nebo co? ;-)
    Bystroushaak avatar 9.4.2013 17:05 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké společnosti brojí proti patentovým trollům
    Co s tím má proboha co do činění co si o tom myslím já?
    Ty si na to můžeš udělat názor. Od věřím, po nevěřím a celé (protichůdné) spektrum mezi tím. Ostatní pak na základě tvého názoru můžou upravit své názory, v závislosti na tvé prestiži a místním společenském kreditu, či přesvědčivosti tvých argumentů.
    9.4.2013 21:50 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké společnosti brojí proti patentovým trollům
    mno, a ty takovýmto prohlášením věříš?
    Co s tím má proboha co do činění co si o tom myslím já? Jsem snad šéf Googlu nebo co? ;-)
    hm, tak co to tady proboha vkládáš? seš snad PR pracovník Googlu nebo co? ;-)

    ... předpokládám, že nejseš, takže se snažím zjistit tvůj vztah k tomu výroku, abych pochopil, co tím básník chtěl říci

    ten výrok sám o sobě totiž neříká vpodstatě nic, to je asi jako když Kalousek sliboval něco o státním dluhu ...
    9.4.2013 14:45 Michal Karas | skóre: 45 | blog: /dev/random
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké společnosti brojí proti patentovým trollům
    A toho nezanedbatelného množství malých firem, které nedělají open source software, se takový příslib týká jak?
    9.4.2013 14:55 jnml
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké společnosti brojí proti patentovým trollům
    A toho nezanedbatelného množství malých firem, které nedělají open source software, se takový příslib týká jak?
    Kterému z pojmů v "any user, distributor or developer of open-source software" není rozumět?
    9.4.2013 15:43 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké společnosti brojí proti patentovým trollům
    Kteremu z pojmu v "které **nedělají** open source" neni rozumet? :-)
    9.4.2013 15:45 jnml
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké společnosti brojí proti patentovým trollům
    Kteremu z pojmu v "které **nedělají** open source" neni rozumet? :-)
    user, distributor or developer?
    9.4.2013 16:00 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké společnosti brojí proti patentovým trollům
    of open-source software
    9.4.2013 16:06 jnml
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké společnosti brojí proti patentovým trollům
    of open-source software
    Pořád nějak mimochodně. Pokud closed sw není distribuován, tak jaksi není co řešit. Pokud ho někdo distribuuje, tak je to distributor a ... BINGO konečně už? ;-)
    9.4.2013 16:20 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké společnosti brojí proti patentovým trollům
    Zalezi jestli to parsujes takhle:
    any (user, distributor or (developer of open-source software))
    nebo takhle:
    any (user, distributor or developer) of open-source software
    Podle me je pravdepodobnejsi ze mysleli druhou moznost, jinak by bylo zbytecny tam zminovat open-source.

    belisarivs avatar 9.4.2013 16:24 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké společnosti brojí proti patentovým trollům
    Hodlate si tu lofasy do krize honit jeste dlouho?
    IRC is just multiplayer notepad.
    9.4.2013 16:27 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké společnosti brojí proti patentovým trollům
    You're trying to be funny, but come off as needy and pathetic... ;-)
    9.4.2013 16:24 jnml
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké společnosti brojí proti patentovým trollům
    Zalezi jestli to parsujes takhle:
    any (user, distributor or (developer of open-source software))
    nebo takhle:
    any (user, distributor or developer) of open-source software
    Podle me je pravdepodobnejsi ze mysleli druhou moznost, jinak by bylo zbytecny tam zminovat open-source.

    Moje AST: [user]--[OR]--[distributor]--[OR]--[developer of open source software]

    Nikdy by mě nenapadlo, že by někoho mohlo někdy napadnout to parsovat jinak. Myslím člověka, stojový parser je samozřejmě bez stop intelektu.
    9.4.2013 16:34 Michal Karas | skóre: 45 | blog: /dev/random
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké společnosti brojí proti patentovým trollům
    Proboha, tak si první přečti, co ta OPN Pledge je, když už tady tím chceš argumentovat a dokonce na to linkuješ.
    9.4.2013 16:50 jnml
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké společnosti brojí proti patentovým trollům
    Proboha, tak si první přečti, co ta OPN Pledge je, když už tady tím chceš argumentovat a dokonce na to linkuješ.
    Četl jsem, argumentuji tím a linkuji na to dokonce. Žádní změna v situaci nenastala ;-)
    9.4.2013 17:23 Michal Karas | skóre: 45 | blog: /dev/random
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké společnosti brojí proti patentovým trollům
    No v tom případě tady nechám poslední odkaz do FAQ a půjdu se věnovat něčemu, co není úplná ztráta času.
    9.4.2013 17:58 potato
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké společnosti brojí proti patentovým trollům
    Ano, změna by mohla nastat až se správným pochopením smyslu té věty -- což je ovšem velmi nepravděpodobné.
    9.4.2013 16:36 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké společnosti brojí proti patentovým trollům
    a ja ti rikam ze ten tvuj parsovaci strom je nepravdepodobny protoze, proc by omezili developera na "of open source" a ostatni ne?

    Jinak lidsky jazyk je nejednoznacny na vsech urovnich a neschopnost pracovat s vice hypotezama je slabina primitivnich systemu pro zpracovani jazyka. Sofistikovanejsi systemy pracuji s vice hypotezama s snazi se urcit jejich pravdepodobnost na zaklade dalsich voditek :-)
    9.4.2013 16:49 jnml
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké společnosti brojí proti patentovým trollům
    a ja ti rikam ze ten tvuj parsovaci strom je nepravdepodobny protoze, proc by omezili developera na "of open source" a ostatni ne?
    Protože ti ne-open spadají pod distributoři. Ale to už jsem přece psal, ne? Naopak já nebo Ty se svými FOSS projetky na Githubu distributory nejsme, protože to nedistitibuujeme jako zdroj obživy.

    Ad pravděpodobnosti: no právě proto mi přijde, že jiné parsování nepřipadá v úvahu. Jediný způsob dává smysl, ostatní jsou nesmysl.

    9.4.2013 16:54 jnml
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké společnosti brojí proti patentovým trollům
    a ja ti rikam ze ten tvuj parsovaci strom je nepravdepodobny protoze, proc by omezili developera na "of open source" a ostatni ne?

    Jinak lidsky jazyk je nejednoznacny na vsech urovnich a neschopnost pracovat s vice hypotezama je slabina primitivnich systemu pro zpracovani jazyka. Sofistikovanejsi systemy pracuji s vice hypotezama s snazi se urcit jejich pravdepodobnost na zaklade dalsich voditek :-)
    A ještě jednou jinak: "any A, B or C" má skutečně jediný možný výklad. Až teď jsem se pozorněji podíval na umístění čárek a 'or', je to neprůstřelné.
    9.4.2013 17:08 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké společnosti brojí proti patentovým trollům
    Z odkazovanyho clanku:

    Uz ten titulek:
    Taking a stand on open source and patents
    Potom platnost:
    Breadth. Protections under the OPN Pledge are not confined to a specific project or open-source copyright license. (Google contributes a lot of code under such licenses, like the Apache or GNU GPL licenses, but their patent protections are limited.) The OPN Pledge, by contrast, applies to any open-source software—past, present or future—that might rely on the pledged patents.
    opet pouze open source.

    Trvani:
    Durability. The Pledge remains in force for the life of the patents, even if we transfer them.
    Jaky smysl by melo "transfer them"? Kdo by je koupil pokud by na nich nemohl nic vydelat, ani na closed source?

    Zaver:
    We hope the OPN Pledge will provide a model for companies looking to put their own patents into the service of open-source software
    btw.

    any A, B or C ma mozna jeden vyznam, ale

    any A, B or C of D muze mit 2...

    9.4.2013 17:19 jnml
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké společnosti brojí proti patentovým trollům
    Z odkazovanyho clanku:

    Uz ten titulek:
    Taking a stand on open source and patents
    Taking stand on bread and butter taktéž neznamená "butter on bread only". Atdatd. Praxe a/nebo soud kvuli patentům bude jediná objetkivní odpověď ;-) Ostatně, IIRC (not sure), Google per se ještě nikdy nikoho kvůli patentům nežaloval.
    Bystroushaak avatar 9.4.2013 17:07 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké společnosti brojí proti patentovým trollům
    Sofistikovanejsi systemy pracuji s vice hypotezama s snazi se urcit jejich pravdepodobnost na zaklade dalsich voditek :-)
    Nějaké příklady? Zní to zajímavě.
    9.4.2013 17:49 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké společnosti brojí proti patentovým trollům
    Cetl jsem o tom uz pred nejakou dobou a z hlavy si nezpomenu, ale az prijdu domu tak se po tom podivam. Myslim ze o tom mam i nejakou knihu.
    9.4.2013 20:11 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké společnosti brojí proti patentovým trollům
    Nikdy by mě nenapadlo, že by někoho mohlo někdy napadnout to parsovat jinak. Myslím člověka, stojový parser je samozřejmě bez stop intelektu.

    Pak se obávám, že neumíš dobře anglicky. Sorry, ale jiné vysvětlení nevidím. Anglicky to v podstatě ani jinak říct nejde. Tvá varianta by v právnické (tedy poměrně promyšlené) angličtině měla obecného uživatele a distributora jasně upřesného. V americe nežijí jen samí blbci, aby se neuměli domluvit :)
    9.4.2013 20:20 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké společnosti brojí proti patentovým trollům
    Jo, ale ti si to nechaji radne zaplatit. :D
    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    9.4.2013 20:38 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké společnosti brojí proti patentovým trollům
    Jistě. Však autor minimálně korektury toho googlího prohlášení byl jistě výborně placený právník. Takový závazek je bez právníků v korporátní americe naprosto nemyslitelný.
    Grunt avatar 9.4.2013 20:28 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké společnosti brojí proti patentovým trollům
    Nijak. Si malá firma a neděláš OSS (nebo nejsi obecně otevřený)? V čem je problém?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    9.4.2013 11:41 VM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké společnosti brojí proti patentovým trollům
    Zregulovali jsme inovace, a škodí to všem. Takže patentovou legislativu necháme, a chceme další regulace na patentové trolly. Paráda.
    little.owl avatar 9.4.2013 18:55 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké společnosti brojí proti patentovým trollům
    +1
    A former Red Hat freeloader.
    9.4.2013 19:27 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké společnosti brojí proti patentovým trollům
    +1
    Grunt avatar 9.4.2013 20:12 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké společnosti brojí proti patentovým trollům
    Však tak se to dělá, ne? Já bych všechny ty patenty zakázala…
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    10.4.2013 16:39 walkeer_CZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké společnosti brojí proti patentovým trollům
    to zni sice dobre, bohuzel by to byl konec novych leku, protoze by zadna firma neinvestovala miliardy dolaru do molekuly, kterou pak behem mesice okopiruje 20 dalsich firem. To je jeden z prikladu, kde jsou patenty na kratkou dobu (myslim 5 let) nutne. Ja bych zakazal patenty obecne na cokoli, co souvisi se SW a ostatni na max 5 let.
    10.4.2013 18:11 VM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké společnosti brojí proti patentovým trollům
    Minimálně antibiotika se už stejně léta nevyvíjejí, patenty nepatenty, a bakterie si vesele zvykají na ty staré: http://www.jajsem.com/posledni-antibiotikum-farmaceuticke-spolecnosti-vycerpaly-zasobu-zbrani-proti-tem-superbakteriim-ktere-pomohly-vytvorit/

    Chtělo by to nějaký opensource komunitní model pro farmakologii, protože ten stávající tu s námi dlouho nebude.
    Grunt avatar 10.4.2013 18:54 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velké společnosti brojí proti patentovým trollům
    miliardy dolaru do molekuly, kterou pak behem mesice okopiruje 20 dalsich firem
    Místo toho se investují miliardy to mašin na bílé tabletky, které nedělají vůbec nic. Jak je to s tím psem a tou holí?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.