abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 21:22 | IT novinky

    Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) jako první orgán státní správy v Česku spustilo takzvaný „bug bounty“ program pro odhalování bezpečnostních rizik a zranitelných míst ve svých informačních systémech. Za nalezení kritické zranitelnosti nabízí veřejnosti odměnu 1000 eur, v případě vysoké závažnosti je to 500 eur. Program se inspiruje přístupy běžnými v komerčním sektoru nebo ve veřejné sféře v zahraničí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 16:22 | IT novinky

    Vláda dne 16. července 2025 schválila návrh nového jednotného vizuálního stylu státní správy. Vytvořilo jej na základě veřejné soutěže studio Najbrt. Náklady na přípravu návrhu a metodiky činily tři miliony korun. Modernizovaný dvouocasý lev vychází z malého státního znaku. Vizuální styl doprovází originální písmo Czechia Sans.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 15:33 | Upozornění

    Vyhledávač DuckDuckGo je podle webu DownDetector od 2:15 SELČ nedostupný. Opět fungovat začal na několik minut zhruba v 15:15. Další služby nesouvisející přímo s vyhledáváním, jako mapyAI asistent jsou dostupné. Pro některé dotazy během výpadku stále funguje zobrazování například textu z Wikipedie.

    bindiff | Komentářů: 4
    včera 13:33 | Bezpečnostní upozornění

    Více než 600 aplikací postavených na PHP frameworku Laravel je zranitelných vůči vzdálenému spuštění libovolného kódu. Útočníci mohou zneužít veřejně uniklé konfigurační klíče APP_KEY (např. z GitHubu). Z více než 260 000 APP_KEY získaných z GitHubu bylo ověřeno, že přes 600 aplikací je zranitelných. Zhruba 63 % úniků pochází z .env souborů, které často obsahují i další citlivé údaje (např. přístupové údaje k databázím nebo cloudovým službám).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 00:11 | Nová verze

    Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.7. 20:44 | IT novinky

    Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    15.7. 17:22 | Nová verze

    3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.7. 22:22 | Komunita

    Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.7. 16:11 | Komunita

    V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.7. 11:33 | IT novinky

    Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 28
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (58%)
     (27%)
     (7%)
     (3%)
     (0%)
     (1%)
     (4%)
    Celkem 402 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    pushkin avatar 5.1.2015 10:56 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    Takže Mein Kampf bude svobodné dílo od května 2015? ;-)
    5.1.2015 12:13 rosta
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    Údajné úmrtí autora v roce 1945 bohužel nebylo nikdy spolehlivě prokazáno. Podle některých pramenů autor byl viděn očitými svědky v Jižní Americe ještě po roce 1970.

    V Jižní Americe prý žil po válce např. i odbojář z 2. svět. války Julius Fučík, jehož ostatky byly nabídnuty Československu desítky let po skončení 2. svět. války (vládou Bolívie, kde prý žil).
    5.1.2015 13:10 jouda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    Tento dokumentarni film jasne doklada, ze vudce je mrtev a pohrobci Treti rise sidli na Mesici...
    5.1.2015 16:36 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    Nee, náckové se schovávají v jižní Americe, kde se stali upíry. Ale Hitler fakt zdechnul, teď je vede nějakej obrýlenej tlustej mamlas. Zaručená zpráva (akorát ta manga, co podle toho udělali, je dost blbá).
    6.1.2015 19:15 otmar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    Hitler fakt zdechnul

    To není zdaleka jisté. V dubnu 1945 prý odletěl malým letadlem z Berlína někam do přistavu a odtud ponorkou buhvíkam.
    12.1.2015 12:56 Atom321 | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    Jasně, změnil si identitu a po plastických operacích i vzhled a pohlaví. Dnes bydlí v konspiračním bytu CIA v Akapulcu v Mexiku a je ve svých 125 letech nejstarší žijící ženou na světě.
    5.1.2015 17:50 Ivanhoej | skóre: 26 | blog: ss2_Debian | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    Ach boze, 70 rokov na dielo to je dobra LOBY. Velke svinstvo, idealne by bolo tak 10-20 rokov.
    pavlix avatar 5.1.2015 18:02 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    Hlavně to není 70 let, ale 70 let plus doba mezi vydáním a smrtí posledního z autorů, takže v deseti letech věku máš teoreticky mnohem delší ochranu díla než v osmdesáti.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    5.1.2015 20:53 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    Proč je to svinstvo? Svět má nárok na to, mít autorovo dílo zadara? Nejlíp ještě předtím, než vznikne, počítám...

    Když se ti cena něčeho nelíbí, nech ležet.
    pavlix avatar 5.1.2015 20:59 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    Nikdo nemluví o tom, že by svět měl na autorovo dílo nárok, autor si ho může svobodně nechat pro sebe. Bavíme se o tom, zda má autor nárok na ochranu díla, tedy na to, aby dílo pustil do světa a diktoval si, jak se svět má k tomu dílu chovat a jak má být takové chování prosazováno u jednotlivců.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    5.1.2015 23:02 Odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    Kdyz vydate svuj kod pod gnu gpl licenci, ocekavate, ze ji lide budou dodrzovat? Mate pravo svuj kod takto chranit a urcovat podminky jeho uziti? Kod je take dilo a podle mne na tuto ochranu maji pravo programatori, umelci, drzitele prav, atd..
    pavlix avatar 5.1.2015 23:37 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    Tady ale nebyla řeč o tom, že si něco budu sám chránit.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    6.1.2015 03:18 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    Nikdo nemluví o tom, že by svět měl na autorovo dílo nárok, autor si ho může svobodně nechat pro sebe. Bavíme se o tom, zda má autor nárok na ochranu díla, tedy na to, aby dílo pustil do světa a diktoval si, jak se svět má k tomu dílu chovat a jak má být takové chování prosazováno u jednotlivců.
    Jako sorry, ale to je IMHO pěkně střelený uvažování. Nebo dokonce možná taková intelektuální kamufláž, jak prosazovat právě ten nárok na cizí dílo, ale tvářit se přitom, že se nic takového neděje.
    6.1.2015 03:25 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    Zapomněl jsem ještě říct, že IMHO rozhodně autor to právo, aby si určoval osud svého díla, má a mít by měl i nadále.

    Jinak bychom pak taky mohli říkat, že máte nárok na soukromí, ale jenom když si sám 100% zamezíte tomu, aby vám ho někdo narušoval (hermeticky se uzavřete do tlakové nádoby ponořené do svrchního pláště, nebo tak něco).

    Když někoho necháte udělat díru do vaší sprchy, svou vlastní nedbalostí na to nepřijdete a nenajmete si ochranku, aby ho od té díry odháněla, tak vaše chyba ;) Jo, měl jste právo si ty necudné partie nechat pro sebe, ale jak jste je jednou pustil do světa, tak smolík, "informace chce bejt volná"? :)
    6.1.2015 08:09 Atom321 | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    No, kdyby Pythagoras chtěl jednu drachmu za každé použití svého díla ... navždy ... :-)
    6.1.2015 14:23 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    On možná i chtěl - nebyli Pythagorejci napůl něco jako tajný spolek? Už si to teda ze školy moc nepamatuju*, ale pochybuju, že všechny své myšlenky zapisoval a pak veřejně zadarmo distribuoval pod svobodnou licencí všem v Řecku i koloniích. Vědění, esoterika a umění bylo tehdy vysoce váženo a ceněno...

    *až na blbosti, že údajně někomu tvrdil že má zlatý stehno (a asi že mu ho ukáže, když s ním půjde domů? :)
    pavlix avatar 6.1.2015 09:19 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    Mně to nepřijde o nic střelenější než to, aby si autor nárokoval dlouhodobý monopol na něco, co by bez ostatních nikdy nevytvořil.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    6.1.2015 14:18 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015

    Jak, bez ostatních nevytvořil?

    Takovýhle tvrzení je podle mě zase tak trochu manipulativní. Hádám, že poukazujete na to, že díla obvykle mají nějakou inspiraci, vycházejí z různých zkušeností, odkazů na jiná díla? Ale v 99,9 % ti lidi, z jejichž děl ta inspirace pocházela, nejsou ti týpci, kteří si je na webu budou nárokovat. Ale hlavně ta tvůrčí činost je zatracená dřina, stojící spoustu času, ne jen "ó, dali jste mi inspiraci, teď přes víkend něco napíšu, ach já stojím na ramenech titánů, neskonalé díky, bez vás by to niksy nešlo". Je úplně v pořádku, že autorská práva má autor, a ne společnost, ze které vzešel.

    Počítám, že nikdo tady v těch komentářích neradil Tolkienovi, když psal Pána prstenů. Já si tedy výždycky myslel, že to byl blázen, kterej o těch svejch věcech psal a přemejšlel celej svůj život...

    pavlix avatar 6.1.2015 15:46 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    Takovýhle tvrzení je podle mě zase tak trochu manipulativní.
    Ani o kousek víc než tvrzení na druhé straně spektra.
    Počítám, že nikdo tady v těch komentářích neradil Tolkienovi
    Teď mám pocit, že jsi Tolikenovu fantazii značně přecenil.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    6.1.2015 09:27 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    Proc by mel nekdo nejak neci dilo chranit? At si ten svuj vytvor ochrani jak sam uzna - treba tim, ze ho strci do suplete a zamkne.

    Mimochodem,a z bude autor vypestovam v laborce, porozen z umely delohy a celozivotne zavren ve sterylnim prostredi bez jakekoli moznosti komunikace s okolim, uznam, ze to co stvoril je zcela jeho. Do te doby 99% sveho vytvoru krade od jinych.
    pavlix avatar 6.1.2015 09:31 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    Mimochodem,a z bude autor vypestovam v laborce, porozen z umely delohy a celozivotne zavren ve sterylnim prostredi bez jakekoli moznosti komunikace s okolim, uznam, ze to co stvoril je zcela jeho. Do te doby 99% sveho vytvoru krade od jinych.
    +1
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    6.1.2015 15:46 jos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    svinstvo je to protože to číslo se odvozuje od jedný copyrightovaný myši a pořád jen roste, což je docela v rozporu s jistejma právníma principama (IANAL, doufam žes moje podání pochopil)
    Petr Tomášek avatar 6.1.2015 17:02 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    Už jen proto, že je ten systém nespravedlivý vůči autorům (ten kdo dřív zemře od doby vytvoření díla požívá kratší doby „ochrany“...)
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    Hans1024 avatar 5.1.2015 21:02 Hans1024 | skóre: 5 | blog: hansovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    10-20 roku? Proc tak silene dlouho?
    Veni, vidi, copi
    pavlix avatar 5.1.2015 21:10 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    Co jsem tak sledoval, tak třeba filmy si u nás reálně jejich tvůrci chrání tak rok, maximálně dva, pak je to přestává zajímat. Pozná se to podle toho, že se začnou na webových úložištích objevovat kopie, která tam dlouhodobě zůstanou, tedy nikdo nenutí provozovatele je nechat zmizet, alespoň tak mi to připadá. U jiných děl to asi bude úplně jinak. Ale chránit díla řádově déle je buzerace a okrádání lidí o kulturu, kterou třeba i sami tvoří. Co jsem tak sledoval, tak člověk aby si pořídil právníka a dostatečné úspory, než něco zahraje a pustí to mezi lidi třeba i zadarmo, aby náhodou se někdo neozval, že támhlety tři tóny se mu zdají podobné.

    Mně osobně to naprosto odrazuje od jakékoli veřejné tvorby. Moje tvorba by třeba nikoho nezajímala, ale takových nás bude asi docela dost. Jiní se zase specializují na adaptace dostatečně staré tvorby, jako třeba folkové muziky, což je právně určitě bezpečnější než nějaká vlastní tvorba.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Hans1024 avatar 5.1.2015 21:58 Hans1024 | skóre: 5 | blog: hansovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    Hlavne bych dekriminalizoval nekomercni sdileni (jak navrhuje Stallman), nebo alespon zrusil likvidacni tresty. :-D Ciste komercni monopol na par let bych asi toleroval.

    Muzes zkusit publikovat vlastni tvorbu anonymne, pokud to teda umoznuje povaha te tvorby :-D
    Veni, vidi, copi
    5.1.2015 23:00 Odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    Proc dekriminalizovat a rusit tresty? Drzitel prav dilo nabizi za urcitych podminek. Bud na ty podminky pristoupim a dilo uzivam, nebo se dopoustim poruseni techto podminek a zasluhuji trest. Kdyz by nekdo ukradl chleb, protoze umira hlady, je to pochopitelne chovani, ale take je trestuhodne. Pokud vsak nekdo neopravnene shledne nebo sdili film nebo jiny obsah, je to nepochopitelne a trestuhodne.
    Hans1024 avatar 5.1.2015 23:59 Hans1024 | skóre: 5 | blog: hansovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    Uryvek z GNU Manifesta:
    ... there is no intrinsic right to intellectual property. The kinds of supposed intellectual property rights that the government recognizes were created by specific acts of legislation for specific purposes.

    For example, the patent system was established to encourage inventors to disclose the details of their inventions. Its purpose was to help society rather than to help inventors. ...

    ...The copyright system was created expressly for the purpose of encouraging authorship.
    Copyright je jedna velka regulace (a ty vy prece tak nesnasite :-D), ktera se pod natlakem nahravacich spolecnosti znacne zvrhla.

    A to moralni dilema ohledne kradeni chleba uz vetsina lidi zacala resit cca pred 100 lety zavadenim ruznych socialnich systemu, to jenom vase moralka zamrzla v 19. stoleti.
    Veni, vidi, copi
    pavlix avatar 6.1.2015 09:20 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    Některé regulace má rád, jiné rád nemá, tak už to s pokrytci bývá.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    6.1.2015 23:13 odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    Naopak jsem vzdycky psal, ze existence minimalniho statu ma imho smysl. Zajisteni vymahatelnosti prava povazuji za dulezite: veritel by mel byt schopen dostat penize z dluznika, okradeny ma pravo na nahradu skody, vrah ma jit do vezeni a clovek porusujici podminky sireni a uziti dila take. Samozrejme je ale treba zmenit to, ze soudni poplatky jsou prilis nizke a soudy se musi dotovat z penez danoveho poplatnika. Pak dochazi k absurdnim pripadum, kdy se studenti soudi za penize danovych poplatniku o to, ze chteji vratit penize za neco, co si sami koupili (windows).
    Hans1024 avatar 7.1.2015 11:51 Hans1024 | skóre: 5 | blog: hansovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    Naopak jsem vzdycky psal, ze existence minimalniho statu ma imho smysl. Zajisteni vymahatelnosti prava povazuji za dulezite: veritel by mel byt schopen dostat penize z dluznika, okradeny ma pravo na nahradu skody, vrah ma jit do vezeni a clovek porusujici podminky sireni a uziti dila take.
    O, jak nemoralni! Vy branite schopnejsim jedincum aby zabijeli slabsi! :-D :-D
    Veni, vidi, copi
    12.1.2015 00:59 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    Zajisteni vymahatelnosti prava povazuji za dulezite: veritel by mel byt schopen dostat penize z dluznika, okradeny ma pravo na nahradu skody, vrah ma jit do vezeni a clovek porusujici podminky sireni a uziti dila take.
    Zajímavé pořadí priorit, ať už popředu, nebo pozpátku. :-)
    6.1.2015 23:20 odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    A to moralni dilema
    Jake moralni dilema? Ten, kdo krade chleb, jej krade, aby prezil. Toto chovani je naprosto prirozene. Ten, ktery byl okraden, opravnene zada nahradu skody a potrestani vinika, ktery si samozrejme trest zaslouzi. Moralni problem zde opravdu nevidim.
    vetsina lidi zacala resit cca pred 100 lety zavadenim ruznych socialnich systemu
    Takze socialismus vlastne pomaha potencialnim zlodejum? Ano, spolecenske prerozdelovani je okradani schopnejsich, s tim absolutne souhlasim.
    to jenom vase moralka zamrzla v 19. stoleti.
    Nevim, jaka byla moralka v 19. stoleti, ale pokud se snazite naznacit, ze nejsem solidarni, tak vas musim ubezpecit, ze jste na omylu. Solidaritu osobne povazuji za velkou ctnost a vicemene prospesnou vec. Jedine, co se snazim rikat, je to, ze solidarita musi byt z principu dobrovolna! Pokud se jedna o solidaritu vynucovanou, jako je nase povinne prerozdelovani, nejedna se o pravou solidaritu ale o okradani schopnejsich, kteri si nemohou o svych prostredcich rozhodnout svobodne.
    Hans1024 avatar 7.1.2015 12:10 Hans1024 | skóre: 5 | blog: hansovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    Moralni problem zde opravdu nevidim.
    O tom tady presne mluvim. Vetsina lidi se asi s vasi historickou moralkou se neztotoznuje. Nevim, kdo ji do vas tak pevne indoktrinoval, ale pomalu zacinam verit tomu, ze existuje stroj casu, a ze jste byl nekdy v tom 19. stoleti vychovan.
    Veni, vidi, copi
    7.1.2015 23:51 Odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    Je pravdou, ze kdyz jsem premyslel, v jake dobe bych nejradeji zil, tak se mi venkov 19. stoleti jevil jako jasna volba. Pokud to budu brat podle svych predku, tak jim se v te dobe vubec nezilo spatne. Meli se dobre a k tomu, aby po osmdesatce vydechli v rodinnem kruhu naposledy, dokonce ani nepotrebovali statni zdravotnictvi ;-)
    6.1.2015 23:22 odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    Svobodna kultura je super vec, mam ji v oblibe. Ale nelze ji nikomu vnucovat. Pokud si nekdo stanovi podminky uziti dila, se kterymi nesouhlasim, jednoduse se svobodne rozhodnu jeho dila nevyuzit. Nic mne k uziti daneho dila nenuti, dokonce ani neumru, kdyz neuvidim novy film! ;-)
    Hans1024 avatar 7.1.2015 12:35 Hans1024 | skóre: 5 | blog: hansovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    Myslim, ze nelze nikomu vnucovat nejake podminky na zaklade toho, ze nekde neco zhledne/skopiruje.

    Ja mam zase takoveto podminky: jakoukoli informaci mi poslete/sdelite, budu si s ni delat co chci. Takze kdyz se vam to nelibi, tak mi ji neposilejte ;-)
    Veni, vidi, copi
    7.1.2015 01:22 Ondrej Santiago Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    to jenom vase moralka zamrzla v 19. stoleti.
    Kdepak v 19. stoleti. Takovou striktni interpretaci prava zesmesnuje uz v 16. stoleti Shakespeare v Kupci benatskem.
    pavlix avatar 5.1.2015 23:38 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    Muzes zkusit publikovat vlastni tvorbu anonymne, pokud to teda umoznuje povaha te tvorby :-D
    Jenom aby na mě pak nepřišli ;).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    6.1.2015 08:12 HonzaRez | skóre: 19 | blog: Jsou_mezi_nami
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    Něco jiného jsou práva autora, to je svaté a nezpochybnitelné a druhá věc jsou práva jeho pitomků, kteří z toho chtějí rejžovat... Takže práva pouze do smrti autora.
    http://bandzone.cz/_90972
    pavlix avatar 6.1.2015 09:22 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    To mi taky nepřijde fér už jen z toho důvodu, že to vytváří motivaci, aby autor zemřel. Nehledě na to, že člověk nemůže soudit potomky, jestli jsou dobří nebo špatní, jestli k dílu přispěli nebo ne. Nevidím důvod, proč by smrt autora měla mít jakýkoli jiný vliv na ta práva než jejich přechod na dědice.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    6.1.2015 17:40 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    To mi taky nepřijde fér už jen z toho důvodu, že to vytváří motivaci, aby autor zemřel.
    Nevidím rozdíl proti stávajícímu stavu. x + YY vytváří taky "motivaci, aby autor zemřel".
    Nehledě na to, že člověk nemůže soudit potomky, jestli jsou dobří nebo špatní, jestli k dílu přispěli nebo ne.
    Pokud se podíleli, tak jsou spoluautoři, jinak mají holt "smůlu", protože nic nevytvořili.
    pavlix avatar 7.1.2015 00:17 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    Nevidím rozdíl proti stávajícímu stavu. x + YY vytváří taky "motivaci, aby autor zemřel".
    To jsme dva.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    7.1.2015 22:02 john
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    Můžes mi jako znalec vysvětlit, kolik roků po smrti jsou práva u anonymního autora?
    pavlix avatar 7.1.2015 22:08 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    Já?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    6.1.2015 23:24 odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    A co movite a nemovite veci? A co penize? Na to take nemaji potomci pravo? :-P

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.