abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 11:22 | Bezpečnostní upozornění

    Služba Dropbox Sign (původně HelloSign) pro elektronické podepisování smluv byla hacknuta.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 11:00 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 8.0 textového editoru GNU nano (Wikipedie). Podrobný přehled novinek a oprav v oznámení v diskusním listu info-nano nebo v souboru ChangeLog na Savannah. Volbou --modernbindings (-/) lze povolit "moderní" klávesové zkratky: ^C kopírování, ^V vložení, ^Z vrácení zpět, … Tato volba je aktivována také pokud binárka s nano nebo link na ni začíná písmenem "e".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 23:22 | IT novinky

    Před 60 lety, 1. května 1964, byl představen programovací jazyk BASIC (Beginners' All-purpose Symbolic Instruction Code).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 22:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 12.0 minimalistické linuxové distribuce (JeOS, Just enough Operating System) pro Kodi (dříve XBMC) a multimediálního centra LibreELEC (Libre Embedded Linux Entertainment Center). Jedná se o fork linuxové distribuce OpenELEC (Open Embedded Linux Entertainment Center). LibreELEC 12.0 přichází s Kodi 21.0 "Omega".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:55 | Nová verze

    Microsoft vydal novou velkou aktualizaci 2404.23 v září 2019 pod licencí SIL Open Font License (OFL) zveřejněné rodiny písma Cascadia Code pro zobrazování textu v emulátorech terminálu a vývojových prostředích.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:33 | Nová verze

    OpenTofu, tj. svobodný a otevřený fork Terraformu vzniknuvší jako reakce na přelicencování Terraformu z MPL na BSL (Business Source License) společností HashiCorp, bylo vydáno ve verzi 1.7.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci. Vypíchnout lze State encryption.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 23:55 | Humor

    Spouštět webový prohlížeč jenom kvůli nákupu kávy? Nestačí ssh? Stačí: ssh terminal.shop (𝕏).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    30.4. 18:11 | Nová verze

    Yocto Project byl vydán ve verzi 5.0. Její kódové jméno je Scarthgap. Yocto Project usnadňuje vývoj vestavěných (embedded) linuxových systémů na míru konkrétním zařízením. Cílem projektu je nabídnou vývojářům vše potřebné. Jedná se o projekt Linux Foundation.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 17:56 | Nová verze

    Operační systém 9front, fork operačního systému Plan 9, byl vydán v nové verzi "do not install" (pdf). Více o 9front v FQA.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 13:11 | Nová verze

    Svobodná webová platforma pro sdílení a přehrávání videí PeerTube (Wikipedie) byla vydána v nové verzi 6.1. Přehled novinek i s náhledy v oficiálním oznámení a na GitHubu. Řešeny jsou také 2 bezpečnostní chyby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (18%)
     (27%)
     (36%)
     (18%)
    Celkem 11 hlasů
     Komentářů: 2, poslední dnes 16:27
    Rozcestník

    Vypne nám premiér Internet?

    Předseda vlády by měl mít možnost za jistých okolností vyhlásit takzvaný stav kybernetického nebezpečí a celý internet vypnout. A to třeba v případě ohrožení počítačovými piráty. Vláda dnes schválila věcný záměr zákona, který takový krok umožní.

    26.6.2012 10:23 | ivdo | IT novinky


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Pavel Stárek avatar 26.6.2012 10:46 Pavel Stárek | skóre: 44 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    A jakpak to chtějí udělat technicky? Respektive stále mi připadá, že si neuvědomují, že ten internet není jen Seznam, Facebook a spol., ale že je na něm závislá ekonomika: bankomaty, internetové bankovnictví, burza, přenosové soustavy energií (monitoring a asi i dálkové přístupy k ovládání) atd. Čili jedním stiskem tlačítka se toto vše zhroutí?
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    Kaacz avatar 26.6.2012 11:13 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Ano, bude to ekvivalent stanného práva. Bude zákaz vycházení paketů za hraniční routery a firewally do veřejných cest internetu. :p
    Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..
    Kaacz avatar 26.6.2012 11:14 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Zapomněl jsem: samozřejmě každý paket, který toto poruší, bude na místě zastřelen...
    Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..
    26.6.2012 12:42 j3nda | skóre: 14 | ostrava/brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    spis bude pokutovan. (podobne, jako ridici aut/mot, kteri neplati povinne rucenni :)
    ___---==~[ uxunilcba | baclniuxu ]~==---__sevrer_pnly_liunx-lkie_hcaricku__/libGDX-rulez-the-W0R7D!___
    26.6.2012 15:01 Rivon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    To mi připomíná nesmrtelnou hlášku z Trpaslíka: Veškerá moč přistižená při testu bude vyloučena :D
    26.6.2012 20:56 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    "... pri podvadeni ...", rekl bych
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    26.6.2012 20:14 Duff
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Já myslel že zahozen bez varování.
    pavlix avatar 26.6.2012 11:18 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    A jakpak to chtějí udělat technicky? Respektive stále mi připadá, že si neuvědomují, že ten internet není jen Seznam, Facebook a spol., ale že je na něm závislá ekonomika:
    Tak se prostě vypne Seznam.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    26.6.2012 12:21 skywaker
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    sa čudujem aky typ ludi vam tych politikov tam v čechach voli. inac na SK nesme na tom o nic horsie sice tuna neuzakonuju take pichoviny ale zase velmi radi beru ludom vsetko co maju a potom schvalia eurovali kde tie vyzbierane peniazky posielaju
    26.6.2012 12:32 sidik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Skoro všichni. Následně pak vyřvávaj po diskusích bulárních plátků typu Novinky, iDnes, Britské Listy apod. jak je jim chudáčkům ubližováno zlou vládou. Podle toho kterýho zloděje si zvolej pak ještě rozlišujou barvy. Aktuálně jsou to všechno modré pravicové straky (ačkoliv ani jedna z vládních stran pravicová není).
    26.6.2012 15:31 Brad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    To je samozřejmě nesmysl, lidi je nevolí, oni se volí sami - viz minulé volby, kde byla ČSSD jasný vítěz, a proto musela následně zaujmout pozici opoziční strany.
    26.6.2012 16:03 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Tohle fňukání mi už jde na nervy. Byla ČSSD schopná sestavit vládu? Nebyla, tak je zcela logické, že skončila v opozici.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    26.6.2012 16:14 Brad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Klid, já je nevolím, to byl jen příklad, jak to tam zhruba funguje - je třeba si to převést do obecné roviny, protože takhle tam funguje víceméně všechno. Dělají si to, jak se jim zrovna hodí, za nitky tahají nevolení kmotři, a jestli si někdo myslí, že klacky v ulicích by byly řešení - ti nahoře jsou na tuhle variantu nachystaní už dávno, přinejhorším by z toho (v extrému) mohla být i druhá Sýrie. Ale přesto do těch ulic půjdu, až se bude něco dít, protože stejně asi nemáme jinou možnost. Nebo jo?
    26.6.2012 20:54 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Mame moznost volit jine, treba ted i neparlamentni, strany. Jinak to, ze socani jsou v opozici, je jen dobre.
    Nicky726 avatar 26.6.2012 19:50 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    To se neví, neb jestli si to dobře pamatuji, šanci to zkusit nedostali.
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    26.6.2012 20:54 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    A to je dobre.
    26.6.2012 16:20 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    To sis poplet. Zloději, fikaně rozdělení do dvou (nebo více) fiktivní "nepřátelských" táborů, byli zvolileni a zvítězili. Následně tábor A, který byl mírně napřed, vyvolal velmi emocionálně vypjatou a skvěle dramaticky zpracovanou "hádku" s táborem B, aby lid vtáhl do děje a přimel je zvýšit sympatie k jednomu z tárborů.

    Tento trik praktikují výše zmínění zloději již léta a funguje to dokonale. Lidi milují divadlo, hltají dobře načasované a kvalitně režírované drama.
    26.6.2012 16:21 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Kruci, takovejch překlepů, pardon. Asi bych si měl přečíst ty Kolibáčovo články o psaní.
    26.6.2012 16:27 Brad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Jj, třeba ten "zvolileni" je fakt dobrej :-) Souhlasím, je to divadlo. Ale co s tím?
    26.6.2012 16:42 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Já bych nejradši vyměnil některé herce a obměnil repertoir. Například v Tragikomedii o rozkradeném rozpočtu už učínkující vyloženě přehrávají. Tu bych vyměnil za málo hranou a dosud neotřelou Ne vždy si vlastní kapsu mastím, někdy taky něco pro stát udělám.
    26.6.2012 16:50 Brad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Hezky napsáno, ale to už tu bylo... Kdo chce s vlky býti, musí s nimi výti, a kapr si rybník nevypustí. Chtělo by to kompletní výlov.
    26.6.2012 16:53 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    A pak místo nich zvolit nějakou minulostí nezatíženou "čerstvou krev" typu VV?
    26.6.2012 17:06 Brad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    No, VV mě právě vytanuly na mysl, když jsem psal o tom vytí s vlky. Popravdě, vůbec mě nenapadá jak z toho ven, tím spíš, že nad sebou máme ještě ten Eurogendfor... pardon EU, samozřejmě...
    pavlix avatar 26.6.2012 19:32 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    To by bylo hezké přirovnání, kdyby se VV vlky stávali teprve mezi ostatními.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    26.6.2012 21:02 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Sibenice. A pro ty, co nejsou tak nasrani, tak odpovednost za to, co zkurvim. Coz je to, proc prave ted srac Kalousek tak vriska, protoze zrovna na ministerstvu obrany ma dost vroubku.
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    Solitary avatar 26.6.2012 21:29 Solitary
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    VV smrdeli uz od zacatku... jejich ucel byl jasny, podnikatelsky zamer, zvolili super marketing - znama a duveryhodna tvar Radek John jako "predseda", par hezkych mladych blondynek a bylo to. A co jineho cekat od podnikatele v politice nez to, ze budou chtit hrabat predevsim pro sebe? O to prece v podnikani jde, vydelavat. Vsichni to uz od zacatku vedeli, co jsou VV zac, presto se tam dostali... doufat tedy, ze se lidi za ty 4 roky najednou chytnou za nos a zacnou volit neco, co uz od sameho zacatku nevypada jako banda zlodeju je naivni. Vyhraje ten, kdo ma vetsi billboardy, vic se o nem mluvi v TV a nabidne levnejsi pivo na srazech.
    26.6.2012 17:07 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Podle mě na to nějaká jednorázová akce nestačí. To je vytrvalostní běh na dlouhou trať, ve kterým lidi nesmějí polevit...
    26.6.2012 16:52 Peter Fodrek | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    My sme toto mali uz 3x, ked vitazna strana nemala schopnost ziskat 76 hlasov v 150 clennom parlamente.

    Len nechapem, preco ma parlament parny(sudy) pocet clenov, ked je potrebne ziskat vacsinu. Pri neparnom(lichem) poctu, by nemohli nastat krizi a opozicne zmluvy.
    Pavel Stárek avatar 27.6.2012 11:44 Pavel Stárek | skóre: 44 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Ano, a volby do pražského magistrátu to samé :-(
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    Grunt avatar 26.6.2012 18:05 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    …nebo, no :-)
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 26.6.2012 18:04 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    A jakpak to chtějí udělat technicky?
    Nainstalují kill-switch do NIXu a/nebo do těch pár hostingových center co zbylo?
    Respektive stále mi připadá, že si neuvědomují, že ten internet není jen Seznam, Facebook a spol
    Ještě chybí YouTube, YouPorn, PornTube, Playboy.com, ale jinak se povedlo vyjmenovat celý _český_ internet.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    26.6.2012 23:55 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Ještě chybí YouTube, YouPorn, PornTube, Playboy.com, ale jinak se povedlo vyjmenovat celý _český_ internet.
    Heh imho kdyby vypnuli tohle všechno, tak by nastala ještě horší katastrofa než, kterou by mohli způsobit nějací teroristi :-D.
    Solitary avatar 27.6.2012 00:23 Solitary
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Prej teroristi... :) vsichni vime, pro jake pripady takova pojistka je.
    Dreit avatar 26.6.2012 21:19 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?

    Vypnutí DNS? ;-)

    Nope
    pavlix avatar 26.6.2012 21:28 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    To zní jako nápad :). Takže znehodnotíme .cz doménu.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Dreit avatar 26.6.2012 21:37 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?

    Ono jestli dojde k vypnutí DNS, tak se znehodnotí asi všechno, co má ve zdrojových kódech "čitelnou" adresu místo IP adresy :-D  A když jsem viděl psp a další věci co vznikaj tam nahoře, tak myslim že to skončí studenou válkou....ono brzo si bez DNS ani tu vodu nedokážeme ohřát :-)

    Nope
    pavlix avatar 26.6.2012 21:48 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    no jestli dojde k vypnutí DNS, tak se znehodnotí asi všechno, co má ve zdrojových kódech "čitelnou" adresu místo IP adresy :-D
    Jo ty myslíš jako že by si poslanecká sněmovna odhlasovala možnost vypnutí globálního DNS... vzhledem k tomu, že fungování některých DNS serverů je mimojiné bráněno i armádou USA, tak bych jim přál pěknou zábavu.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Dreit avatar 26.6.2012 21:56 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?

    Já se právě docela bojim, že u nás se může stát cokoli. A to jsem vyloučil možnost, že "sběrač kabelů" nerozezná optiku od mědi (myslim že UPS se to už stalo a bylo to tady na ABC v blogu).

    Nope
    pavlix avatar 26.6.2012 22:00 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Trošku mi z toho čiší snaha promítnout svoji nešťastnou náladu do nesouvisejícího tématu.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Dreit avatar 26.6.2012 23:40 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?

    Už mlčim ;-)

    Nope
    pavlix avatar 26.6.2012 23:43 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    ;)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    27.6.2012 03:00 klusik | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Ale jen ať seznam vypnou… :)
    Prostě já ;) www.klusik.cz
    Bedňa avatar 26.6.2012 10:47 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    To je dobré toto.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    26.6.2012 10:47 avzgag
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    kdo vymeni svoji svobodu za bezpecnost, vetsinou ztrati i bezpecnost i svobodu.

    chtelo by to nezavisly peer2peer internet!

    at ziji pirati!
    26.6.2012 11:15 zirapha | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Ad-hoc wifi siete, poriadnu yaginu a je to
    Kaacz avatar 26.6.2012 11:19 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Teď nevím jestli stárnu (zhoršení zraku) nebo mládnu. Ve slově yaginu jsem vpředu zcela jasně četl "v". A to jsem technik, který samozřejmě ví co je yagi, sám jsem jich kdysi pár postavil. :)
    Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..
    26.6.2012 11:34 2012
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    podivna asociace... mozna moc koukas na porno
    26.6.2012 11:38 qpal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    nebo malo..?
    Bedňa avatar 27.6.2012 10:34 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Prečo? Však veta "poriadnu vaginu a je to" dáva zmysel.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    26.6.2012 23:56 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    A proto se mu zhoršuje zrak :-D.
    26.6.2012 16:24 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    +1, to taky dělají fonty, že. Proto je potřeba nikdy nepsat "yagina", ale zásadně "antená Yagi" ;-)
    robotics avatar 26.6.2012 13:59 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Kudla, já četl vagínu :-D
    Rezza avatar 27.6.2012 10:08 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Neboj, budou jezdit merici vozy a kazdou komunikaci lokalizovat. A kdyz nekde "blikne" Ronja... Zasahovka a uz nikdy neopustis basu :)
    27.6.2012 19:02 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    a uz nikdy neopustis basu
    Už hledám RFC IP Over heater pipe !
    26.6.2012 10:48 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Stav kybernetického nebezpečí == např. když debil nechal na webu PSP nezaheslované domácí péčko? :-) :-D :-)
    pavlix avatar 26.6.2012 11:19 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Tak předpokládám, že přesně to byl impuls k projednávání takového zákona.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    26.6.2012 13:11 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    IMHO ne. O tomhle návrhu jsem poprvé četl dost dlouho před aférou PSP.
    pavlix avatar 26.6.2012 14:13 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Ok.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    26.6.2012 11:31 tečka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    To bylo první, co mě napadlo.
    26.6.2012 12:12 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    26.6.2012 23:57 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Luboš Doležel (Doli) avatar 26.6.2012 11:06 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Já hlavně nechápu, proč bych měl trpět kvůli zavirovanejm widlím, když už tam řeší virus Flame.
    Kaacz avatar 26.6.2012 11:15 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Spoluzodpovědnost: Flame používá opensource kód. To máme za to! :(
    Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..
    28.6.2012 10:03 kohout
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Řek bych, že daleko závažnější byl ten digitální podpis mrkvosoftu pod některými částmi Flame. A pak věřte, že podepsané ovladače jsou bezpečné.
    pushkin avatar 26.6.2012 11:19 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Toto je internet.
    pavlix avatar 26.6.2012 11:22 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    The video is currently unavailable.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    pushkin avatar 26.6.2012 11:48 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Hehehe, to máš z toho, že nepoužíváš Operu :-D

    btw.: Může mi někdo logicky zdůvodnit, proč mi video pod Operou jede a Chrome / Iceweasel píšou takovýhle hlášky?
    26.6.2012 11:55 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Mně to ve Chrome (21.0.1180.11-r143993) normálně jede.
    Kaacz avatar 26.6.2012 12:00 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Nemam rad, kdyz nekdo fanboy-ovsky prohlasuje: to mas z toho, ze nepouzivas TOHLE. Je to blbost. Kdyz neco nefunguje v jednom shitu, neznamena to, ze to funguje pouze v jednom jedinem jinem shitu. Vetsinou to funguje v tisici jinych shitech a ten clovek si jen honi triko se svym blibenym (jedinym spravnym) shitem. :)

    PS: vsak je to chromajzl, zadas od nej moc.. :D
    Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..
    pavlix avatar 26.6.2012 12:21 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    „Hehehe, to máš z toho, že nepoužíváš Operu :-D

    Však si používej, co chceš.

    Fedora 17, se všema těmi -bad a -ugly a -ffmpeg pluginy do gstreameru a firefox. Většina videí na youtube mi funguje.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    26.6.2012 12:35 sidik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    FF - funguje normálně. To bude uživatelem :P
    pavlix avatar 26.6.2012 14:14 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Zcela jistě si tam ten nápis uživatel načmáral sám fixou na LCD. Ale počkat, on při zavření té stránky zmizel!
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    26.6.2012 14:53 sidik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Samočistící monitor nebo to po zavření stránky zase setřel.
    pavlix avatar 26.6.2012 15:29 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Opakovaný vtip už vtipem býti přestává, stejně jako vtip rozpitvávaný.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    26.6.2012 16:01 sidik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Tak se v tom pořád nevrtej.
    pavlix avatar 26.6.2012 19:33 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Ještě že tě mám, abys mi poradil :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    26.6.2012 23:59 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Mě to občas i v Opeře píšou videa, u kterých nejede přehrávání přes video tag. Jmenovitě pokud zapomenu zapnout plugin flashe.
    26.6.2012 11:45 ewew | skóre: 40 | blog: ewewov_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?

    Zaujímalo by ma ako budú mať vyriešenú bezpečnosť. Pretože tieto zásahy nie sú ako vypnutie žiarovky.

    Ak by bola zanedbaná bezpečnosť a došlo by k spusteniu vypínaciej rutiny. To by nemuselo byť bez následkov. Uvediem ako príklad komunikácia medzi jednotlivými uzlami rozvodnej siete. Určite by nebolo prijemné kompletné zrútenie elektrizačnej sústavy, prípadne jej poškodenie neuváženým odpojením komunikačných systémov. Keďže je táto sústava prepojená s inými sústavámi EU, nestrhlo by to so sebou celú EU ? V prípade komunikácie s vonkajším svetom by to nemuselo nutne znamenať kolaps elektrizačnej sústavy. Ale nikto asi nevie čo urobia SCADA systémy pri takéjto udalost.

     

    Podľa mňa by skôr pomohlo školenie užívateľov o zabezpečení vlastných systémov.

    Root v linuxe : "Root povedal, linux vykona."
    26.6.2012 11:57 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Uvediem ako príklad komunikácia medzi jednotlivými uzlami rozvodnej siete. Určite by nebolo prijemné kompletné zrútenie elektrizačnej sústavy, prípadne jej poškodenie neuváženým odpojením komunikačných systémov.
    Whooops, vona ta elektrika běhá přes internet? To jsme si soudruzi nepohlídali, příště se z toho musíme poučit. Zadám analýzu za dvě miliardy, kámoš je vodborník, ten to zfoukne.
    26.6.2012 12:05 ewew | skóre: 40 | blog: ewewov_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?

    Nie nebeží cez internet.

    Napíš cez aké médium prebieha komunkácia riadiacích systémov ?

    Root v linuxe : "Root povedal, linux vykona."
    Kaacz avatar 26.6.2012 12:08 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Pres LAN/WAN urcite. Ale urcite ne pres internet. Mozna tak leda email s pravidelnym reportem. A zpravy od dohledu lidem. Ale ty se stejnak primarne predavaji GSM branou jako SMS, protoze inet branou to je nesmysl (okud to ma mit SLA v ramci pouzitelnosti).
    Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..
    26.6.2012 15:18 Petr Ježek | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    A s odbočkami z primáru do wireless AP a dál... Někdy je dobré si na to u dráteníků sáhnout než o tom jen teoretizovat... Mimochodem, jak dlouho vydrží UPS bez zdroje neposedných elektronů zablokovaných znefunkčněným vzdáleným ovladačem?
    Archlinux for your comps, faster running guaranted!
    27.6.2012 00:02 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Ale ty se stejnak primarne predavaji GSM branou jako SMS
    Což bude imho jeden ze systémů, který budou chtít vypnout buď s internetem nebo v dalším kole(čku salámu).
    Kaacz avatar 26.6.2012 12:05 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    To bys neveril, kolik firem s docela dulezitymi prenosy dat vymenilo SDH a FrameRelay spojeni za levnejsi IP Connect. Ano, sice to nebezi v ramci internetu, ale na uplne stejne MPLS siti providera .. A na tech :konfiguracne krasne prehlednych cisco boxech: neni problem se nekde seknout. :D
    Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..
    26.6.2012 15:20 Petr Ježek | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Tak tohle ano, to podepíšu. U providerů je mnoho pozoruhodného nejen pro potenciální vládní odstřihávače konektivity...
    Archlinux for your comps, faster running guaranted!
    27.6.2012 00:03 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Jo někde jsem četl, že ovládání vysílačů dvb-t jede přes internet.
    27.6.2012 14:32 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    To je docela možné, jenže je to docela jedno, protože ČRa používá mezi vysílači stejné trasy pro IP i pro distribuci televizního signálu.
    27.6.2012 19:06 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Jakože celostátní vysílání jede k vysílačům přes Internet? :-O To je docela overkill to pak cpát do vysílačů (a plejtvat cenným spektrem), když už to je na netu :-D. Hm leda, že by přes svojí síť mimo Internet posílali IP a dvb-t i řízení spolu (protože jsem teda myslel, že to posílali v minulosti přes radioreléové spoje).
    Luboš Doležel (Doli) avatar 27.6.2012 20:53 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Jojo, výjimečně v odlehlých lokalitách používají jako zdroj DVB-S.
    xkucf03 avatar 27.6.2012 21:49 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    A když si někde natáhnu pár ethenrnetových kabelů a propojím své počítače, tak to berou jako součást internetu a nějaký kašpar mi to bude chtít odpojit?
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Jendа avatar 28.6.2012 00:16 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    A vztahuje se na to data retention?
    vain avatar 26.6.2012 12:26 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?

    Zaujímalo by ma ako budú mať vyriešenú bezpečnosť. Pretože tieto zásahy nie sú ako vypnutie žiarovky.

    Absolutně nijak, je to tlupa idiotů, co nadělá akorát víc škody než užitku.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 26.6.2012 11:59 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Ještě jedna věc by mě zajímala: bude pak stát zodpovědný za újmu způsobenou ekonomickým subjektům? Rád bych se pak k hromadné žalobě přidal.
    26.6.2012 12:03 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Jasně že ne. Kdyby to mělo zachránit jeden ukradenej film nebo dítě před zneužitím v dětskym péčku, tak to má smysl. A ty pudeš bručet za svoje rozvratný teroristický myšlenky! :-)
    pavlix avatar 26.6.2012 12:23 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Mýlíš se. Přišla by další arbitráž na českou republiku. A ten svině stát by to musel zaplatit. A dobře mu tak...

    Nebo ne? Z jakých peněz že to ten stát bude platit? Aha, sakra.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    26.6.2012 12:26 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Z jakých peněz že to ten stát bude platit? Aha, sakra.
    No, právě. :-(
    Luboš Doležel (Doli) avatar 26.6.2012 14:27 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Z jakých peněz že to ten stát bude platit? Aha, sakra.
    No právě. V ČR je zodpovědnost zaměstnanců omezena na N jejich platů (N teď přesně nevím), u politiků nevidím ani to.
    27.6.2012 11:12 Chulda | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Já si zběžně přečet, co znamená že "premiér může vypnout internet".

    Tohle tam není. Je tam jen, že vyhlašuje stav kybernetického nebezpečí, který ještě musí schválit vláda (bod 15), kdy pak dotčení provideři a jiní musí uposlechnout pokynů NBÚ. Takže žádný globální vypínač a třeba MPLS ISP tak může nadále fungovat. A klidně i jiní provideři, když problém bude např. u O2.

    Jinak je tam zmíněna ještě jedna oblast (bod 18) - stát prý může být žalován za to, že z jeho sítě (internet v té zemi) došlo k nějakému útoku a tak i ke škodě. Teď je otázka, jestli je to jen výmluva nebo reálné nebezpečí. V druhém případě pak tohle řešit tak nějak dává smysl a v případě škody tu bude zas plno uřvanců, "jakto že stát neřeší" a "z cizího, resp. státního, krev neteče" apod.
    26.6.2012 12:28 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    S bojem proti pirateni filmu souhlasim, ale asi by si to mely resit ty spolecnosti, kterym je zpusobovana skoda, soudni cestou. Vlada by nemela mit moznost vypinat internet, jelikoz se jedna o bezprecedentni zasah do prav isp, zakazniku a vubec veskere infrastruktury, ktera je na internetu zavisla :-(
    Jendа avatar 26.6.2012 16:09 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Tohle není kvůli pirátění („Božka si stahuje film! Honem vypnout Internet!“ fakt ne). Tady se oficiálně někdo snaží zarazit útok na klíčovou infrastrukturu, začne-li, neoficiálně pak zrušit komunikační kanály v případě demonstrací.
    26.6.2012 21:00 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Jasne, ja vim, ze pirateni nebude jediny duvod a vami napsane duvody budou jiste relevantnejsi. Na druhou stranu proti omezovani svobody internetu protestuji take pirati, se kterymi souhlasim az na ty s prominutim prasarny okolo autorskeho zakona a brani svobod tvurcum a drzitelum prav. Takze v necem se s nimi shodnu, ale v necem ne, tak jsem to chtel nahore pouze zduraznit, abych nebyl s nejakym piratem hozen do jednoho pytle.
    27.6.2012 00:06 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Není cílem útoku na klíčovou infra strukturu obvykle zablokování sítě? Mě to furt připadá, že tím vypnutím internetu docílí toho, co útočník zamýšlel.
    pavlix avatar 27.6.2012 00:08 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Tak to budou asi oni, ten útočník.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    27.6.2012 12:23 ewew | skóre: 40 | blog: ewewov_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?

    Mne pripadá takéto opatrenie ako nevhodné.

    Nastáva otázka či pri zistení narušenia systému, už nie je daný systém pod kontrolou útočníka ? Ako iste sa vie, že rozumný útočník urobí opatrenia na prípad odpojenia od siete.

    Podľa mňa by bol takýto krok ako pomoc útočníkový v dosiahnutí jeho ciela.

    Inými slovámi toto nie je sranda. Takéto zásahy by maly byť dobre naplánované a zistené možné reakcie ostatných infraštrukturných systémov.

    Root v linuxe : "Root povedal, linux vykona."
    27.6.2012 11:24 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Tady se oficiálně někdo snaží zarazit útok na klíčovou infrastrukturu
    ... tím, že útok dokončí za něj.
    xkucf03 avatar 27.6.2012 22:25 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    +1. Je dost nepříjemné, jak jsou masově používané (a pro mnohé jediné) prostředky (mobily, internet) zranitelné. Možná by nebylo od věci zase pořídit/oprášit CBčka a jiné vysílačky.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Jendа avatar 28.6.2012 00:16 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    To jde zarušit.
    28.6.2012 02:09 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    "Kabelový" přenos?
    Jendа avatar 28.6.2012 02:12 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Topic: Využití moderních komunikačních technologií k efektivní organizaci demonstrací.
    28.6.2012 02:24 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    No byl jsem mírně offtopic, ale přes "kabelu" to jde organizovat taky. Imho pokud by se stav dostal až tak daleko, že by zbývala jenom kabela (pevný telefony fuč, satfony fuč, wifi zakázaný, CB zakázaný, žádný net a mobily), tak by paradoxně ani nebyla potřeba kabela, protože lidi by byli nasraní tolik, že by na lavinovej jev stačil pouze malej impulz. Leda, že by vládnoucí složky chtěly demonstraci krvavě potlačit, ale to by nějaké možnosti komunikace byly až druhořadé.
    xkucf03 avatar 28.6.2012 19:58 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Jde, ale to už je jasná sabotáž a je z toho vidět, o co jim jde – ale u toho „odpojení internetu“ jim na to možná někteří lidé skočí.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    26.6.2012 12:40 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Ja bych to videl jinak, vyhlasuji parlamenti nebezpeci a timto okamzikem je odmenovan kazdy, kdo jakymkoli zbusobem eliminuje jakehokoli poslance nabo senatora, optimalne definitivne a navzdy. Odmenou mu bude 10M v nasi tvrde mene, neb to se nam vsem nehorazne vyplati. Je to titiz celkem zhruba 1% toho, co se tu kazdorocne rozkrade.
    MMMMMMMMM avatar 26.6.2012 13:38 MMMMMMMMM | skóre: 44 | blog: unstable | Valašsko :-)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    To je zase pitomost tohle... :-/
    26.6.2012 13:54 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    30. 5. 2012 09:31, autor: aha aktualizováno 30. 5. 2012 19:27
    Ooooold. A navíc tam tu povinnost "vypnout internet" nikde nevidím. Akorát
    Jedinou podstatnou změnou pro soukromoprávní subjekty bude oproti normálnímu režimu podle zákona o kybernetické bezpečnosti zavedení povinnosti poskytovatelům služeb elektronických komunikací a subjektům zajišťujícím sítě elektronických komunikací provádět protiopatření stanovená NBÚ. Protiopatření budou oznamována prostřednictvím kontaktních údajů, které tito poskytovatelé sdělili provozovateli národního CERT/CSIRT, které jsou sdíleny NBÚ.
    a
    Protiopatření – úkony a činnosti, jichž je třeba k ochraně sítí elektronických komunikací nebo informačních systémů před negativním dopadem kybernetické bezpečnostní události (např. instalace nové verze antiviru, úprava bezpečnostních pravidel firewallu, instalace bezpečnostních záplat informačního systému).
    Jo, teoreticky může být protiopatření stylu iptables -I OUTPUT -j DROP, ale...
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    pavlix avatar 26.6.2012 14:15 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Ooooold. A navíc tam tu povinnost "vypnout internet" nikde nevidím. Akorát
    Takže kachna?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    26.6.2012 14:24 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Takže kachna?
    Kachna to není. Viz Připomínkové řízení k návrhu věcného záměru zákona o kybernetické bezpečnosti. Samozřejmě u novinářů (ani z ČT) nelze žádné věcné informace hledat, přečtěte si to.

    K variantě přímé regulace ("stát prostřednictvím svých orgánů přímo kontroluje a reguluje fungování služeb informační společnosti") NBÚ konstatuje (str. 26-27):
    Vzhledem k extrémní ekonomické a organizační náročnosti, jakož i k velmi problémové ústavní konformitě, se varianta přímé regulace jeví být v současné situaci nevhodnou a prakticky neproveditelnou.
    pavlix avatar 26.6.2012 15:31 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Jo... prosím nevykat.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    26.6.2012 17:50 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    jakypak ale ... jednoduse NBU rozhodne, ze vase pindy na FB o tom co Kradous zase ukrad ohrozuji bezpecnost statu, a tudiz je treba vsem a okamzite zamezit jakoukoli komunikaci, protoze by se mohli zjeste mezi sebou dohodnout a jit mu rozbit hubu in natura.
    26.6.2012 14:29 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Technicky bych v tom problém neviděl. Normálně se to vypne na dálku přes Internet. Ale jak to pak zase zapnout? :-)
    27.6.2012 00:08 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Nn premiér bude mít ke stolu přivedenou prodlužku od NIXu :-D. A v případě krize přepne vypínač, v případě velké krize pak rovnou vytáhne vidlici, aby to bylo echt bezpečný.
    pavlix avatar 27.6.2012 00:11 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    A nestačilo by mu tam přivést jen prodlužku, ve které je zapojený jeho router? :D
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    27.6.2012 00:15 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    +1 Z jeho pohledu by to fungovalo :-D.
    26.6.2012 15:19 Marv-CZ | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    kybernetického nebezpečí = někdo na facebooku zveřejní, co kde nějaký politik zase ukradl
    Jendа avatar 26.6.2012 16:11 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Právě jsem pochopil Jirsákovu patičku.
    26.6.2012 19:12 stilett
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Letmo jsem ten návrh pročítal (je to zatraceně dlouhé) a připadá mi ten titulek poněkud bulvární. Návrh zvažuje sice variantu, že by státní orgán měl možnost zasahovat do infrastruktury soukromých subjektů, ale hodnotí ji jako těžko realizovatelnou. Především záběr toho návrhu je mnohem širší.

    Mohl by někdo, kdo návrh snad pročítal více, říci, co a proti čemu konkrétně by mělo to "vypínání" chránit? Pokud to tam je. Zásadní infrastrukturu proti kybernetickým nebezpečím je bohužel jen nicneříkající krasožvást.
    Jardík avatar 26.6.2012 19:31 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Tahle věčná buzerace nadlidí mě už sere. Je na čase je poslat do prdele, jsou tam od toho aby hájili naše zájmy a né aby si plnily kapsi penězmi podlidí (např. daň z žití aneb zdravotní pojištění), nebo je buzerovali totálními sračkami který je omezujou.
    Věřím v jednoho Boha.
    26.6.2012 19:59 heh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Je tady dneska jeste nekdo clenem CZFree? Sice uz tu neni totalita ceskeho telecomu, ale komunitni infrastrukura zda se jeste nerekla sve posledni slovo. Nakonec jeste radi oprasime ty svoje krabicky a anteny :-)
    pavlix avatar 26.6.2012 20:07 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Je tady dneska jeste nekdo clenem CZFree?
    Rád bych. Existuje CZFree v podobě, kdy by člověk mohl být jeho členem?
    ale komunitni infrastrukura zda se jeste nerekla sve posledni slovo.
    Poslední slovo sice neřekla, ale podle mě už bude vždycky doménou pár geeků. CZFree-style sdružení totiž málokdy dokážou poskytovat kvalitu připojení k internetu (tedy k ostatním) odpovídající dobře vedené malé firmě. A propojení mezi sebou. Jasně, na sousedské sdílení je to fajn, ale jak to jde do většího rozsahu, tak kolikrát bývá propojení přes internet spolehlivější a třeba i rychlejší.

    Holt anarchie má své kouzo ale i svá úskalí.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    26.6.2012 21:07 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    V pruseru uz ani tak nejde o kvalitu, jako o to, jestli vubec...
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    pavlix avatar 26.6.2012 21:16 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Problém je v tom, že v průseru tu síť hned tak nepostavíš a mimo průser lidi na představu průseru neutáhneš.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    26.6.2012 21:37 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Nejde o lidi, lidi je dost, jde o me :-)
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    pavlix avatar 26.6.2012 21:48 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    V tom případě ti bude stačit tvá domácí síť :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    26.6.2012 22:18 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Ovsem na sve domaci siti se nedozvim, ze mlada Brozova byla kurva (pokud to nebudu uz davno vedet) :-)
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    26.6.2012 21:38 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Coz znamena, ze je nejlip i v nejlepsich casech byt na ten pruser pripraveny. (Coz sam samozrejme nejsem, ale premyslim o tom, jak...)
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    26.6.2012 21:39 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Njn, to chce zkušenost průseru. Tzn. být mimo průser, ale zároveň aby dostatek lidí vědělo, že možnost průseru je velmi reálná.
    Dreit avatar 26.6.2012 21:43 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?

    Ale vždyť oni to přece nevypnou nadobro.....ne úmyslně :-D

    Myslim že hodně lidem by stačilo jedno demonstrační vypnutí a brzo by se rozjela paralelní síť ;-)

    Nope
    26.6.2012 20:21 Duff
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    A kdo zaplatí odškodné všem podnikům, bankám atd. za znemožnění podnikání? Nebo se budou řešit žaloby?

    Předpokládám, že jako vždy z rospočtu. Z cizího přece krev neteče.
    26.6.2012 21:49 ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    To je zase hipsterů.
    26.6.2012 21:56 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    No a kdy bude teda demonstrace?
    26.6.2012 23:11 jekub
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    máte ji (prozatím opravdu demonstraci) mít:
    [necas@internet ~]$ supremier ifdown "*.cz"
    
    ps: takový ohlas snad nesklidila ani "paní Věra", a to nebylo radno brát její slova na lehkou váhu. Tehdy ten zkušební balónek vypuštěný tajnými službani všichni podcenili, a teď se najednou diví.
    27.6.2012 00:15 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    [necas@internet ~]$ telnet *.cz
    Login: su premier
    Access granted, uid=0
    [necas@* ~]$ halt
    
    :-D
    26.6.2012 22:44 Pravica je sloboda...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Pravica je sloboda... sloboda rozhodovat o postupnom zakazovani slobod pre poddanych...
    26.6.2012 23:14 jekub
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    bez obav, svobodu rozhodnuti stat se poddanym vam nikdo nebere.
    xkucf03 avatar 27.6.2012 07:33 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Na místě je spíš vyhlášení kleptokratického nebezpečí a vypnutí celé vlády.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    27.6.2012 11:20 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    27.6.2012 12:48 ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Akorát to sráčové vzali ze špatnýho konce, to byl doslova jedinej ministr, kterýmu jsem chtěl věřit.

    Docela se ty hnídy předvedly, zvlášť na hradě - v devět ráno vyhazov, v deset už to měli od kleptomanů podepsané. To si ty včeličky snad i přivstaly.
    pavlix avatar 27.6.2012 12:49 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Zřejmě měli trochu naspěch.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    27.6.2012 13:06 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Vždyť demoralizoval vládu, to je pak holt potřeba jednat rychle… :-)
    27.6.2012 13:10 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Nojo, hlavně to začalo smrdět kolem nejlepšího ministra financí v celém vesmíru, jak je zcela evidentní z jeho hysterických výroků v posledních dnech.

    Ad Pospíšil - vyhazov si zasloužil už dávno za exekutorskou mafii, nicméně ty uváděné "důvody" jsou naprosto směšné, k okolnostem pak už radši nic dalšího neříkat (viz shora).
    27.6.2012 14:07 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Tak zrovna s exekutorskou mafií chtěl něco dělat.

    Neříkám, že by zrovna ministerstvo spravedlnosti bylo nějakej výkvět, ptákovin (typu fikce doručení) tam za Pospíšila vymysleli opravdu nemálo. Nicméně narozdíl od jinejch ministerstev AFAIK vymysleli (a realizovali) i vcelku rozumný věci...
    Quando omni flunkus moritati
    27.6.2012 14:32 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    S exekutorskou mafií začal něco dělat cestou mírného pokroku v mezích zákona s mnohaletým zpožděním až poté, co byla situace zcela neudržitelná a bylo nutno začít předstírat činnost. Stejně by to nikam nevedlo. Za situace, kdy je třetina exekutorů kárně stíhána, je čas na radikální reformu, nikoliv na kosmetické úpravy, selhání je jasně systémové.
    27.6.2012 18:21 ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Taky si myslím, že s exekutorama se to u nás zatraceně posralo, ale na druhou stranu, příprava novel něco trvá, takže speciálně ministerstvo spravedlnosti nijak závratně rychle jednat nemůže, což bych vzal v úvahu...
    27.6.2012 18:40 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vypne nám premiér Internet?
    Ehm. Jen samotný exekuční řád (120/2001 Sb.) byl za dobu své účinnosti novelizován 29x (slovy dvacet devět novel)!!! I za situace, kdy už bylo každému průměrnému šimpanzovi zřejmé, že se situace zcela vymkla kontrole, že exekutory se staly osoby zcela nekompetentní a mnohdy patologicky narušené, za situace, kdy bylo naprosto zjevné, že exekutorská komora vůbec neplní svou funkci, že exekutoři vytrvale ignorují jakoukoliv judikaturu Nejvyššího a Ústavního soudu, byly nadále posilovány pravomoci exekutorů a nadále na ně přesouvány další a další pravomoci, o nichž dříve rozhodovaly soudy. Tady vůbec není co brát v úvahu jakožto polehčující okolnost.
    27.6.2012 16:21 Tronda
    Rozbalit Rozbalit vše KILL SWITCH
    http://www.rouming.cz/roumingShow.php?file=kill-switch.jpg

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.