Evropská komise zahájila tři vyšetřování týkající se cloudových platforem Amazon Web Services (AWS) a Microsoft Azure. Evropská exekutiva, která plní také funkci unijního antimonopolního orgánu, chce mimo jiné určit, zda jsou americké společnosti Microsoft a Amazon v cloudových službách takzvanými gatekeepery, tedy hráči, kteří významně ovlivňují provoz internetu a musí dle nařízení o digitálních trzích (DMA) na společném trhu
… více »Společnost Meta Platforms vyhrála ostře sledovaný spor o akvizici sítě pro sdílení fotografií Instagram a komunikační aplikace WhatsApp. Podle amerického soudu firma jejich převzetím neporušila antimonopolní zákon, protože si tak nemonopolizovala trh sociálních sítí. Žalobu na Metu podala před pěti lety americká Federální obchodní komise (FTC). FTC argumentovala, že Meta, tehdy známá jako Facebook, koupila tyto dvě společnosti v letech 2012 a 2014 proto, aby s nimi nemusela soutěžit.
Home Assistant včera představil svůj nejnovější oficiální hardware: Home Assistant Connect ZBT-2 pro připojení zařízení na sítích Zigbee nebo Thread.
Byla vydána verze 9.1 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a informačním videu.
Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem zůstává El Capitan od HPE (Cray) s výkonem 1,809 exaFLOPS. Druhý Frontier má výkon 1,353 exaFLOPS. Třetí Aurora má výkon 1,012 exaFLOPS. Nejvýkonnější superpočítač v Evropě JUPITER Booster s výkonem 1,000 exaFLOPS je na čtvrtém místě. Nejvýkonnější český superpočítač C24 klesl na 192. místo. Karolina, GPU partition klesla na 224. místo a Karolina, CPU partition na 450. místo. Další přehledy a statistiky na stránkách projektu.
Microsoft představil Azure Cobalt 200, tj. svůj vlastní SoC (System-on-Chip) postavený na ARM a optimalizovaný pro cloud.
Co způsobilo včerejší nejhorší výpadek Cloudflare od roku 2019? Nebyl to kybernetický útok. Vše začalo změnou oprávnění v jednom z databázových systémů a pokračovalo vygenerováním problém způsobujícího konfiguračního souboru a jeho distribucí na všechny počítače Cloudflare. Podrobně v příspěvku na blogu Cloudflare.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) první RC verze GIMPu 3.2. Přehled novinek v oznámení o vydání. Podrobně v souboru NEWS na GitLabu.
Eugen Rochko, zakladatel Mastodonu, tj. sociální sítě, která není na prodej, oznámil, že po téměř 10 letech odstupuje z pozice CEO a převádí vlastnictví ochranné známky a dalších aktiv na neziskovou organizaci Mastodon.
Byla vydána nová major verze 5.0 svobodného 3D softwaru Blender. Přehled novinek i s náhledy a videi v obsáhlých poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
const seqDef* const sstart = seqStorePtr->sequencesStart;Vo https://github.com/facebook/zstd/blob/dev/lib/compress/zstd_compress_superblock.c
které jsou zvlášť navržené okolo specifických vlastností C++Které například?
nutnost interagovat s Qtčky.Qt ještě stále není vyřešené? Už to je docela dlouho, co jsem viděl nějaké projekty, které to řešily. (Ale moc tomu nevěnuju pozornost, tak mi to jen trochu vrtá hlavou.)
Třeba Eigen a MPFR C++. Eigen je postavený kompletně okolo expression templates a naroubovat to na cokoliv jiného prostě není možné. Jestli existuje nějaká podobně šikovná obdoba pro Rust, co by zvládala práci s libovolnými datovými typy jsem popravdě nezjišťoval. I nějaké moje vlastní knihovny mají bohužel C++ové API, které je ale vymyšlené tak, aby poskytovalo něco jako kompilátorově agnostické ABI. Na Windows se to dost hodí. Abych si zachoval podobnou flexibilitu s Rustem, muselo by se celé API "zČckizovat", což by znamenalo rozsekat předchozí 3-4 roky práce.které jsou zvlášť navržené okolo specifických vlastností C++Které například?
Existuje nějaký prý univerzální wrapovač, který pro C++ový knihovny vygeneruje potřebné bindingy. Syntaxe těch bindingů je ale docela ošklivá a oficiální podporu to samozřejmě žádnou nemá. Kdybych ten projektík (spíš projektíky) psal dnes, asi bych řešil UI stylem Qt+PySide2 a backedny v Rustu a C++ s čistě Cčkovým API. No jo, příště už budu chytřejší :)nutnost interagovat s Qtčky.Qt ještě stále není vyřešené? Už to je docela dlouho, co jsem viděl nějaké projekty, které to řešily. (Ale moc tomu nevěnuju pozornost, tak mi to jen trochu vrtá hlavou.)
Zkus ale zrekonstruovat zkomprimovanej text, ve kterém se poškodilo 1% bajtů.Áno, ale to je otázkou, aké samoopravné kódy boli použité v príslušnom formáte alebo na použitom médiu. Totiž samotný text v ľudskom jazyku je vysoko redundantný, a obsahuje v sebe pomerne dosť neefektívny, ale veľmi užitočný samoopravný kód - keď sa táto redundancia kompresiou odstráni, tak aj táto samoopravnosť zaniká a pre jej existenciu je nutné dáta prekódovať nanovo (alebo aj nie, záleží od spôsobu použitia).
Druhak bych řekl že jakákoliv komprese je nevhodná pro dlouhodobou archivaci, protože má tendence šířit chyby. ASCII text, kde je procento chyb přečteš v pohodě.Já bych hlavně řekl, že do této úvahy je potřeba zahrnout i formát v jakém se to ukládá na médium. Protože ten plain ascii text je to možná v ram počítače, ale jakmile se to uloží na jakékoliv dnešní medium, tak je to stejně zakódované pro potřeby toho média a navíc ještě přejeto samoopravnými kódy, protože jinak bychom z toho analogu nevytáhli vůbec nic. Takže hrát si na to, že máme na záloze plain text ... no nemáme, na té pásce jsou nějaké mg domény nějakého vektoru a intenzity a udělat z toho ten plaintext dá ještě hodně práce. To už je lepší vzít do úvahy úplně všechno a poslat to na tu pásku rovnou v takovém formátu, aby bylo vzhledem k jejím obvyklým vlastnostem nejjednodušší to zrekonstruovat. Reed-Solomon na větší vzdálenost nebo rovnou na jiné medium apod. V tomto procesu komprese může hrát dobrou roli v tom, že bude potřeba méně pásek a stejně to bude více rekonstruovatelné, než "plaintex".
tj. názvy balíčků již nekončí xz (pkg.tar.xz) ale zst (pkg.tar.zst). Dekomprese balíčků je tak mnohem rychlejšíkdyž přejmenuju soubory, tak dekomprese zrychlí
Tiskni
Sdílej: