abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    11.10. 15:33 | Komunita

    Na YouTube byly zveřejněny videozáznamy přednášek z hackerské konference DEF CON 33, jež proběhla 7. až 10. srpna v Las Vegas.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.10. 05:33 | Nová verze

    Bun (Wikipedie), tj. běhové prostředí (runtime) a toolkit pro JavaScript a TypeScript, alternativa k Node.js a Deno, byl vydán ve verzi 1.3. Představení novinek také na YouTube. Bun je naprogramován v programovacím jazyce Zig.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    10.10. 14:22 | IT novinky

    V Lucemburku byly oznámeny výsledky posledního kola výzev na evropské továrny pro umělou inteligenci neboli AI Factories. Mezi úspěšné žadatele patří i Česká republika, potažmo konsorcium šesti partnerů vedené VŠB – Technickou univerzitou Ostrava. V rámci Czech AI Factory (CZAI), jak se česká AI továrna jmenuje, bude pořízen velmi výkonný superpočítač pro AI výpočty a vznikne balíček služeb poskytovaný odborníky konsorcia. Obojí bude sloužit malým a středním podnikům, průmyslu i institucím veřejného a výzkumného sektoru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    10.10. 01:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) zářijová aktualizace aneb nová verze 1.105 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.105 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.10. 15:33 | Komunita

    Ve Firefoxu bude lepší správa profilů (oddělené nastavení domovské stránky, nastavení lišt, instalace rozšíření, uložení hesla, přidání záložky atd.). Nový grafický správce profilů bude postupně zaváděn od 14.října.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    9.10. 12:44 | Nová verze

    Canonical vydal (email) Ubuntu 25.10 Questing Quokka. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Jedná se o průběžné vydání s podporou 9 měsíců, tj. do července 2026.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.10. 12:22 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzi 1.5.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.10. 01:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.12.0 dynamického programovacího jazyka Julia (Wikipedie) určeného zejména pro vědecké výpočty. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání. Aktualizována byla také dokumentace.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.10. 15:11 | Bezpečnostní upozornění

    V Redisu byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická zranitelnost CVE-2025-49844 s CVSS 10.0 (RCE, vzdálené spouštění kódu).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    8.10. 14:00 | IT novinky

    Ministr a vicepremiér pro digitalizaci Marian Jurečka dnes oznámil, že přijme rezignaci ředitele Digitální a informační agentury Martina Mesršmída, a to k 23. říjnu 2025. Mesršmíd nabídl svou funkci během minulého víkendu, kdy se DIA potýkala s problémy eDokladů, které některým občanům znepříjemnily využití možnosti prokázat se digitální občankou u volebních komisí při volbách do Poslanecké sněmovny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (38%)
     (46%)
     (17%)
     (18%)
     (22%)
     (16%)
     (18%)
     (16%)
     (16%)
    Celkem 210 hlasů
     Komentářů: 13, poslední 8.10. 07:41
    Rozcestník

    Webkit a podpora Acid3 na Linuxu

    WebKit během včerejška dosáhl 100 bodů v testu Acid3. Technické podrobnosti a uznání směrem k tvůrcům testu a k týmu konkurenční Opery zveřejnil na blogu projektu jeho hlavní vývojář Maciej Stachowiak.

    28.3.2008 23:02 | David Jaša | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    29.3.2008 10:07 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkit a podpora Acid3 na Linuxu
    Dvě poznámky:

    1. Plného skóre dosáhl jako první build pro Mac, Gtk+ port až následoval, takže bych se nebál původního znění "Webkit během včerejška ...". Na blog o Gtk+ portu jsem odkázal, protože mi přišel vzhledem k zaměření abclinuxu zajímavější :-)
    Today we reached a milestone with WebKit/GTK+ as it became the first browser engine on Linux/X11 to get a full score on Acid3, shortly after the Acid3 pass by WebKit for Safari/Mac.
    (citace z Alpova blogu odkazovaná ve zprávičce)

    2. Pokud se nic nezměnilo (předpokládám, že by si to vývojáři nenechali pro sebe), tak stále ještě není test splněn kompletně:
    Note: this does not indicate a full pass of Acid3. We have a slight glitch in the text rendering that is likely to be fixed soon (patch in progress). Also, the animation is required to be smooth. On typical machines, if you look really closely, you can see a small glitch in the animation on test 26 because 26 is designed to be a performance test. However, we think we are faster than all other browsers on test 26. What constitutes a smooth animation is somewhat subjective.
    (vizte blog odkazovaný v bodu 1.)
    David Watzke avatar 29.3.2008 10:18 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkit a podpora Acid3 na Linuxu
    Plného skóre dosáhl jako první build pro Mac, Gtk+ port až následoval, takže bych se nebál původního znění "Webkit během včerejška ..."
    OK, změnil jsem to.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    kozzi avatar 29.3.2008 11:23 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkit a podpora Acid3 na Linuxu
    No, tak mě to na acid3 testu neprojde a dokonce to spadne :-(
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    29.3.2008 11:45 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkit a podpora Acid3 na Linuxu
    Který prohlížeč a která revize WK?
    29.3.2008 13:20 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkit a podpora Acid3 na Linuxu
    Pokud se nic nezměnilo (předpokládám, že by si to vývojáři nenechali pro sebe), tak stále ještě není test splněn kompletně
    Proto jsem změnil "prošel/splnil" na "dosáhl 100 bodů".
    29.3.2008 13:48 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkit a podpora Acid3 na Linuxu
    Díky.
    29.3.2008 15:22 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkit a podpora Acid3 na Linuxu
    Ty kontrasty ;-) To skoro vypadá, že jste se s Davidem domluvili, a teď chcete tu sousední diskuzi přehrát ještě jednou, a tentokrát v ní budou vystupovat ti hodní… Musím říci, že diskuze v hedvábných rukavičkách se čte mnohem lépe, než diskuze v azbestových spodkách :-)
    29.3.2008 16:18 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkit a podpora Acid3 na Linuxu
    :-)

    Jde to ještě dál, zprávičku jsem napsal ze svého pohledu nesprávně a Robert ji opravil ještě předtím, než jsem to doplnil sám do prvního postu. :-D
    29.3.2008 16:05 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkit a podpora Acid3 na Linuxu
    Zdejší diskuse o Opeře a ACIDu mě donutily vyzkoušet nějaký novější build než 8.50 Beta 1 z konce roku 2007. A výsledek? Sice se pořád vykresluje chybně Ábíčko (ta chyba s centrováním) ale zato už je rozumně použitelný history search a prohlížeč se při zadávání adresy náhodně nezastavuje na 2-10 sekund. Celkově mám z browsení o hodně lepší pocit, pozoroval jsem znatelné zrychlení. Určitě i přes beta-povahu doporučuji upgrade na nějakou novější verzi než poslední "stable" Beta.

    P.S.: ACID3 tato verze zvládne na 78 ;-)
    29.3.2008 16:17 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkit a podpora Acid3 na Linuxu
    Mimo téma. Tohle je zprávička o Webkitu, ne o Opeře. ;-) Škoda, že vám to zdejší bojovníci za spravedlnost v rámci své neserioznosti nepřipoměli. :-)
    29.3.2008 16:40 WiFi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkit a podpora Acid3 na Linuxu
    Zato ty si vydrzal iba 12min a uz ho hned buzerujes. Ostatne, trochu (nie moc) odbocit od temy nie je nic hrozne, za co by si mal donho takto rypnut.
    29.3.2008 17:02 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkit a podpora Acid3 na Linuxu
    Jenže jak se tak dívám na diskusi ke zprávičce o Opeře, tak můj přispěvek by se tam dost snadno ztratil. A zas tak úplně offtopic se mi to nezdá.
    29.3.2008 19:03 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkit a podpora Acid3 na Linuxu
    Dobrá, tak já jen zareaguju, že doporučovaný upgrade na nejnovější vývojovou verzi Opery je k ničemu pro všechny, komu v ní nenastartuje Gmail tak jako třeba mně. Takže opatrně s doporučováním něčeho, co není ani betaverze. Navíc v porovnání s Firefoxem třeba při procházení zpráv v Google Reader a jiných aplikacích je opravdu znát dvojnásobná pomalost Opery, takže pokud někomu záleží na rychlosti, tak Operu nepoužije.
    stativ avatar 29.3.2008 19:33 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkit a podpora Acid3 na Linuxu
    Tak jsem to právě zkusil a gmail mi jde dobře, dokonce se ani nezdá nijak pomalejší. Ale projevuje se tam celkem nechutný bug, kdy je textarea zobrazena s poloviční šířkou.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    29.3.2008 21:11 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkit a podpora Acid3 na Linuxu
    Ve Firefoxu 3b4 (vůči kterému je tu Opera určitě porovnávána) zase nelze použít adresář v Gmailu s ui=2, protože se nezobrazí jména kontaktů. Což mně opravdu rozčiluje. :-/
    29.3.2008 22:21 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkit a podpora Acid3 na Linuxu
    Dnešní verze Opery 9.50 je porovnávána vůči (pravděpodobně) Firefoxu 3 beta 5, který je v testování a pokud nebudou nalezeny zásadní problémy, bude takto asi v polovině příštího týdne vydán. Nevím, co je ui=2, ale prostě mi ten Gmail nefunguje.
    29.3.2008 23:50 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkit a podpora Acid3 na Linuxu
    Příloha:
    Ui=2 je novější rozhranní. Ta chyba (byla známá už v době vydání b4) jde vidět na screenshotu v příloze.
    30.3.2008 00:23 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkit a podpora Acid3 na Linuxu
    Jenže to není chyba Firefoxu 3 ale Googlu. Firefox 3 to zobrazuje správně. Vývojáři Firefoxu jsou s lidmi z Googlu v kontaktu a podle všeho má Google vytvořenou opravu, která by měla být nasazena včas před vydáním Firefoxu 3. Tohle je přesně jeden z důvodů, proč by většina běžných uživatelů neměla používat betaverze programů, ale aspoň RC verze, případně raději až konečné verze.
    30.3.2008 00:34 Andrej Herceg | skóre: 43
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkit a podpora Acid3 na Linuxu
    Nenastala nejaká chyba pri kopírovaní toho linku? :)

    Bug 415252 – gmail (new version) doesn't show names in contacts list
    30.3.2008 01:06 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkit a podpora Acid3 na Linuxu
    Nastala, omlouvám se. Zároveň s tím jsem totiž ověřoval jedno hlášení o pádu a asi jsem dostatečně nestiskl klávesovou zkratku pro kopírování nového řetězce do schránky, takže se vložil původní obsah. Přehlédl jsem se.
    29.3.2008 23:50 WiFi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkit a podpora Acid3 na Linuxu
    A nahlasil si ten bug? Pripadne zalozil vo fore pre Operu vlakno kde by ho mohli ostatni potvrdit (ziska vyssiu prioritu)?
    30.3.2008 00:08 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkit a podpora Acid3 na Linuxu
    Ne, na to já nemám čas. Nemůžu dělat všechno.
    belisarivs avatar 30.3.2008 07:32 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkit a podpora Acid3 na Linuxu
    Vsechno delat nemuze, ale na flamovani a urazeni oponentu si cas najde vzdycky.

    Aspon ze te to bavi.
    IRC is just multiplayer notepad.
    30.3.2008 08:43 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkit a podpora Acid3 na Linuxu
    Tak tos napsal pěknou blbost, ale vysvětlovat ti to nebudu.
    pushkin avatar 30.3.2008 09:11 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkit a podpora Acid3 na Linuxu
    Nedá mi to, ale musím připsat i trochu svého textu, i když naprosto offtopic...

    První, co mne zaujalo už včera, když jsem si prohlížel zprávičky na ABC bylo, že u zprávy o projití Acid3 testu Operou bylo 96 příspěvků. Rozklikl jsem a ejhle. Cca 40% příspěvků flamovací povahy od PT, 45% příspěvků reagujících na PT případně s ním nějak souvisejících, a zbytek prostě tak nějak normálních. To vychází na nějakýc 15% příspěvků se skutečným významem, což při současném (10:08) stavu dikuse (113 příspěvků) dělá cca 17 použitelných příspěvků, což už je normální číslo u tohoto typu zprávičky.

    Jak to tak pozoruji, něco podobného pomalu vzniká zde. Připadá sakra tohle někomu normální???
    30.3.2008 09:24 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkit a podpora Acid3 na Linuxu
    A to měla být tahle diskuze vzorová, vizte její první vlákno… ;-)
    30.3.2008 10:23 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkit a podpora Acid3 na Linuxu
    Ne, nepřipadá mi normální, že píšete OT příspěvky a že ignorujete fakt, že stejná slušná věta o dvou slovech a odkazu na vyjádření autora testu uvedená v mém prvním příspěvku v diskusi pod (chybnou) zprávou o tom, že Opera zvládla Acid3 test redaktorům Živě a dalších serverů stačila okamžitě k tomu, že své zpravodajství opravili, ale lidem z ABC Linuxu to muselo několik lidí vysvětlovat několik dnů a že hodně lidí tu asi s oblibou rádo čte kachny. A také mi připadá mylné považovat 15 % příspěvků významných, jestliže se nakonec ukáže, že ta diskuse měla smysl, zprávička byla opravena a šéfredaktor se omluvil. Tak se zase můžete uklidnit.
    1.4.2008 09:35 m;)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkit a podpora Acid3 na Linuxu
    ty vole ty valis :-D

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.