Hudební přehrávač Amarok byl vydán v nové major verzi 3.0 postavené na Qt5/KDE Frameworks 5. Předchozí verze 2.9.0 vyšla před 6 lety a byla postavená na Qt4. Portace Amaroku na Qt6/KDE Frameworks 6 by měla začít v následujících měsících.
Byla vydána nová verze 2.45.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 96 vývojářů, z toho 38 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze počáteční podporu repozitářů, ve kterých lze používat SHA-1 i SHA-256.
Před 25 lety, ve čtvrtek 29. dubna 1999, byla spuštěna služba "Úschovna".
Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Podpora přepínání mezi dvěma GPU na noteboocích je na Linuxu ve velmi špatném stavu. Uživatelé notebooků s Linuxem tak mnohdy nemají šanci přepnout na výkonnější grafický čip. Phoronix píše o tom, že se snad zablýská na lepší časy. Konkrétně Red Hat zkoumá přepínání mezi kartami Intel a NVIDIA.
Tiskni Sdílej:
my obyčejní linuxáci občas přehráváme FullHD videa na kompozitním desktopu a to jaksi Intel nezvládáTo je blud! Právě jsem to zkusil (zapnul jsem kompozitění a pustil full HD h.264 film) a jde to naprosto bez problémů.
On by to takový problém nebyl, pokud by se toolkity naučili používat xlib. Samotná knihovna funguje i v konzoli, pokud se nepoužívají funkce očekávající Display* apod. Toolkity si stejně často kreslí sami a od xlib jenom dostávají info o klávesách a myši (které by na chvíli přestaly dostávat, ale aplikace by mohla fungovat dále) a občas nakopírují nějaký svůj vykreslený buffer. Při odpojení od xserveru by stačilo vynechat těchto pár funkcí, zahodit všechna XID a spol. a v pravidelných časových intervalech (např. 5s) se zkoušet zase k serveru připojit (klidně i s nějakým maximem, třeba 1 min), vytvořit znovu potřebná (většinou pouze toplevel) okna, a obnovit funkci kreslení,... a mezi tím si akorát updatují svoje buffery apod. Bez xserveru by se mohly chvíli obejít. Bylo by to sice trošku náročnější na implementaci a muselo by se udělat pár změn, ale určitě by to nebylo nemožné.
Ad vizual - tohle se stát může, ale aplikace (resp. toolkit) si může pak říct o ten nový. Jinak i některé DirectX aplikace ve Windows se dokáží vyrovnat s "restartem" grafického zařízení, pokud zachytávají potřebné události, mohly by jistě i OpenGL aplikace v linuxu a při aktivaci karty by alespoň mohly vyplivnout hlášku "není opengl podpora, ukončuji se", místo obyčejného pádu s hláškou "segmentation fault".
Jestli to taky nebude tím, že ve Windows je možno restartovat grafický subsystém bez ukončení aplikací a tedy je naprosto jednoduché vypnout ho, přehodit ovladač a zase ho nahodit a vše funguje