abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:33 | IT novinky

    Dnes ve 12:00 byla spuštěna první aukce domén .CZ. Zatím největší zájem je o dro.cz, kachnicka.cz, octavie.cz, uvycepu.cz a vnady.cz [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 13:22 | Nová verze

    JackTrip byl vydán ve verzi 2.3.0. Jedná se o multiplatformní open source software umožňující hudebníkům z různých částí světa společné hraní. JackTrip lze instalovat také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:22 | Pozvánky

    Patnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 4. – 6. října 2024 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytváří všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 0
    dnes 03:11 | Nová verze

    Program pro generování 3D lidských postav MakeHuman (Wikipedie, GitHub) byl vydán ve verzi 1.3.0. Hlavní novinkou je výběr tvaru těla (body shapes).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 23:11 | Bezpečnostní upozornění

    Intel vydal 41 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20240514 mikrokódů pro své procesory řešící INTEL-SA-01051, INTEL-SA-01052 a INTEL-SA-01036.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | IT novinky

    Společnost Raspberry Pi patřící nadaci Raspberry Pi chystá IPO a vstup na Londýnskou burzu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | IT novinky

    Google na své vývojářské konferenci Google I/O 2024 představil řadu novinek. Keynote byl věnován umělé inteligenci (DeepMind, Gemini, Responsible AI).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:33 | Bezpečnostní upozornění

    V Gitu bylo nalezeno 5 zranitelností. Opraveny jsou ve verzích 2.45.1, 2.44.1, 2.43.4, 2.42.2, 2.41.1, 2.40.2 a 2.39.4. Útočník může připravit repozitář tak, že při jeho klonování (git clone) může dojít ke spuštění libovolného kódu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:11 | IT novinky

    Virtualizační softwary VMware Workstation Pro a VMware Fusion Pro jsou nově pro osobní použití zdarma. Softwary VMware Workstation Player a VMware Fusion Player končí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 02:11 | Nová verze

    Linuxová distribuce Endless OS (Wikipedie) byla vydána ve verzi 6.0.0. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu, poznámkách k vydání a také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (74%)
     (6%)
     (10%)
     (10%)
    Celkem 289 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    Administrace komentářů

    Jste na stránce určené pro řešení chyb a problémů týkajících se diskusí a komentářů. Můžete zde našim administrátorům reportovat špatně zařazenou či duplicitní diskusi, vulgární či osočující příspěvek a podobně. Děkujeme vám za vaši pomoc, více očí více vidí, společně můžeme udržet vysokou kvalitu AbcLinuxu.cz.

    Příspěvek
    8.7.2009 13:45 Deleted [8409] | skóre: 14 | blog: darkblog
    Rozbalit Rozbalit vše Algoritmus pro vyhledání nejkratší vzdálenosti

    Ahoj,

    nevím jak efektivně řešit tento problém. Mám pole bodů, a potřeboval bych funkci, která by co nejefektivněji našla nejkratší vzdálenost pro danou pozici. Naprosto triviálně to lze řešit lineárním prohledáváním, ale to je z hlediska výkonu nepoužitelné. Pro lepší porozumění předložím malý prototyp, kterým bych chtěl lépe vysvětlit, o co mi jde:

    struct DistancePoint
    {
      double x, y;
    };
    
    struct DistanceFinder
    {
      DistanceFinder();
      ~DistanceFinder();
    
      bool init(const DistancePoint* p, int count);
      void free();
      double find(double inX, double inY);
      void findSpan(double x, double y, int count, double* results);
    
      DistancePoint* _data;
      int _count;
    };
    
    DistanceFinder::DistanceFinder() :
      _data(NULL)
    {
    }
    
    DistanceFinder::~DistanceFinder()
    {
      free();
    }
    
    bool DistanceFinder::init(const DistancePoint* p, int count)
    {
      free();
      if (!count) return false;
    
      _data = (DistancePoint*)malloc(count * sizeof(DistancePoint));
      if (!_data) return false;
    
      memcpy(_data, p, count * sizeof(DistancePoint));
      return true;
    }
    
    void DistanceFinder::free()
    {
      if (_data) { ::free(_data); _data = NULL; }
    }
    
    double DistanceFinder::find(double x, double y)
    {
      double dist = fabs((_data[0].x - x) * (_data[0].y - y));
    
      for (int i = 1; i < _count; i++)
      {
        double d = fabs((_data[i].x - x) * (_data[i].y - y));
        if (dist > d) dist = d;
      }
    
      return sqrt(dist);
    }
    
    

    a teď stručně charakteristiku a pár typů k optimalizaci:

    • množství bodů se po initializaci nebude měnit, init() tedy má možnost vytvořit a inicializovat další datové struktury potřebné k hledání (binární stromy, atd).
    • protože to chci použít v počítačové grafice, jedna z optimalizací může využít fakt, že budu potřebovat hledat vždy pozice, které mají stejnou Y souřanici a na ose X budu přičítat 1.0.
    optimalizace tedy může využít potřeby pro tuto funkci:
    void DistanceFinder::findSpan(double x, double y, int count, double* results)
    {
      for (int i = 0; i < count; i++, x += 1.0) 
        results[i] = find(x, y);
    }
    

    Tak co, věděl by někdo, jakým směrem mám jít? Potřeboval bych vědět, jaké nejlepší datové struktury a algoritmy volit pro vytvoření dat, které použiju k efektivnímu vyhledání. Budu používat metodu findSpan(), takže samotná find() není vůbec důležitá.

    Chtěl bych to použít na generování podobných obrázků jako tyto.

    V tomto formuláři můžete formulovat svou stížnost ohledně příspěvku. Nejprve vyberte typ akce, kterou navrhujete provést s diskusí či příspěvkem. Potom do textového pole napište důvody, proč by měli admini provést vaši žádost, problém nemusí být patrný na první pohled. Odkaz na příspěvek bude přidán automaticky.

    Vaše jméno
    Váš email
    Typ požadavku
    Slovní popis
    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.