abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:11 | Nová verze

    Grafická aplikace Easy Effects (Flathub), původně PulseEffects, umožňující snadno povolovat a zakazovat různé audio efekty v aplikacích používajících multimediální server PipeWire, byla vydána ve verzi 8.0.0. Místo GTK 4 je nově postavená nad Qt, QML a Kirigami.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | Komunita

    Na YouTube lze zhlédnout Godot Engine – 2025 Showreel s ukázkami toho nejlepšího letos vytvořeného v multiplatformním open source herním enginu Godot.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:00 | Humor

    Blíží se konec roku a tím i všemožná vyhlášení slov roku 2025. Dle Collins English Dictionary je slovem roku vibe coding, dle Dictionary.com je to 6-7, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 09:55 | IT novinky

    Cloudflare Radar: podíl Linuxu na desktopu dosáhl v listopadu 6,2 %.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    9.11. 19:22 | Pozvánky

    Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak doražte na listopadovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. Mezi nejvýznamnější novinky patří Průšovo oznámení Core One L, zavedení RFID na filamentech, tisk silikonu nebo nový slicer. Dozvíte se ale i

    … více »
    bkralik | Komentářů: 4
    9.11. 05:00 | Nová verze

    Vývojáři OpenMW (Wikipedie) oznámili vydání verze 0.50.0 této svobodné implementace enginu pro hru The Elder Scrolls III: Morrowind. Přehled novinek i s náhledy obrazovek v oznámení o vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.11. 23:11 | Zajímavý software

    Komunita kolem Linux Containers po roce vývoje představila (YouTube) neměnný operační systém IncusOS speciálně navržený pro běh Incusu, tj. komunitního forku nástroje pro správu kontejnerů LXD. IncusOS poskytuje atomické aktualizace prostřednictvím mechanismu A/B aktualizací s využitím samostatných oddílů a vynucuje zabezpečení bootování pomocí UEFI Secure Bootu a modulu TPM 2.0. Postaven je na Debianu 13.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 18
    8.11. 22:44 | IT novinky

    Mozilla začne od ledna poskytovat komerční podporu Firefoxu pro firmy. Jedná se o podporu nad rámec stávající podpory, která je k dispozici pro všechny zdarma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.11. 03:44 | Komunita

    V Bolzanu probíhá konference SFSCON (South Tyrol Free Software Conference). Jean-Baptiste Kempf, zakladatel a prezident VideoLAN a klíčový vývojář VLC media playeru, byl na ní oceněn cenou European SFS Award 2025 udělovanou Free Software Foundation Europe (FSFE) a Linux User Group Bolzano‑Bozen (LUGBZ).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    8.11. 02:44 | Zajímavý projekt

    Open-source minimalistický trackball Ploopy Nano byl po modelech modelech Classic a Thumb Trackball také aktualizován. Nová verze Nano 2 používá optický senzor PAW3222 a k původně beztlačítkovému designu přidává jedno tlačítko, které ve výchozí konfiguraci firmwaru QMK přepíná režim posouvání koulí. Sestavený trackball nyní vyjde na 60 kanadských dolarů (bez dopravy a DPH).

    |🇵🇸 | Komentářů: 4
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (35%)
     (47%)
     (18%)
     (17%)
     (22%)
     (15%)
     (22%)
     (15%)
     (16%)
    Celkem 339 hlasů
     Komentářů: 15, poslední 2.11. 08:25
    Rozcestník

    Administrace komentářů

    Jste na stránce určené pro řešení chyb a problémů týkajících se diskusí a komentářů. Můžete zde našim administrátorům reportovat špatně zařazenou či duplicitní diskusi, vulgární či osočující příspěvek a podobně. Děkujeme vám za vaši pomoc, více očí více vidí, společně můžeme udržet vysokou kvalitu AbcLinuxu.cz.

    Příspěvek
    25.2.2011 20:26 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Přetížení" classy
    class aplikace -(1)-> class fileFinder -(2)-> class htmlRenderer
    Pokud je tohle posloupnost volání, tak to je instance něčeho co pracovně nazývám architektura trubka nebo štafeta. Tam máte natvrdo zadrátovánou tu šipku č. 2 a nemůžete s tím nic udělat. To je váš hlavní problém, kterého se potřebujete zbavit.

    Pokud byste volání předělal takto:
        class aplikace -> class fileFinder 
                       <- $files                                        
                       -> class htmlRenderer
    
    Tak s tím můžete pak dělat co chcete.
    varianta (A): nezávisle fungující Finder a Filter
    
        class aplikace -> class fileFinder 
                       <- $files            
                       -> class fileFilter
                       <- $filteredFiles
                       -> class htmlRenderer
    
    nebo
    varianta (B): Dědění nebo lépe Dekorátor
    
        class aplikace -> class filteredFileFinder 
                                                   -> class fileFinder
                                                   <- $files
                       <- $filteredFiles
                       -> class htmlRenderer
    
    Mým cílem je aplikace, která něco umí a je možné ji co nejširším způsobem a s co nejmenčí redundancí kódu upravovat.
    Můžete tohle aplikovat na stávající požadavky, nebo ty, které s nějakou rozumnou pravděpodobností očekáváte, ale nemůžete udělat univerzální stroj.
    1) aplikace musí být naprogramovaná tak, že umí nahradit třídu fileFinder jinou (např. v konfiguráku bude jméno třídy)

    To je klasický příklad použití vzoru Factory.
    varianta (C): Factory
    
    $className = getConfigOption("fileFinderClass");
    $factory = new FileFinderFactory();
    $fileFinder = $factory->createFileFinder($className);
    
    2) fileFinder musí mít rozhraní pro aplikování vybraných operací s možností ovlivnit výsledné chování - tedy fileFinder musí mít rozhraní pro pluginy a v runtime někde uloženou jejich konfiguraci - to je Vaše řešení?
    To by byl následující kód:
    varianta (D): Filter jako plugin funkcionalita Finderu
    
    $filter = new WhateverFilter();
    $fileFinder = new FileFinder($filter);
    $files = $fileFinder->getFiles();
    
    To je ještě další varianta, kterou můžete použít.
    3) do místa (1) vložím vlastní kód, který udělá co bude potřebovat, využije třeba alternativní třídu pro fileFinder, ale pak musí zajistit volání htmlRendereru v kroku (2) sám
    To je něco čemu byste se měl vyhnout - fileFinder by měl výsledek vracet a ne štafetově předávat a mělo by mu být úplně jedno kdo ho zavolal a komu ten výsledek vrátí. Pak nebude problém s vložením kódu.
    4) řešení co sem navrhl odpoledne - tedy nějak elegantně zařídím, aby celá aplikace používala místo třídy fileFinder úplně jinou třídu (potomka původní nebo implementující stejný interface)

    Tím pouze používáte pneumatické kladivo tam kde stačí trochu ťuknout hřebíček.
    Neumí se "vklínit" do posloupnosti dědění, a nahradit pouze jeden článek.
    Proto se dědění moc nepoužívá - vytváří vazby moc natvrdo. Pokud tam potřebujete něco vklínit, je lepší použít volnější vazby, viz příklady.

    V kódu nahoře jsem označil varianty ABCD, chtěl bych shrnout výhody a nevýhody každé:

    A) (nezávislé třídy Finder a Filter) nejobecnější možnost, kde ani jedna třída neví o jiné - můžete kombinovat všechno se vším a udělat téměř jakékoliv chování.

    B) (Filter jako dekorátor nad Finderem) něco jako dědění, můžete před a po volání základního Finderu provést libovolnou modifikaci a vrátit výsledek ve stejném formátu. Oproti dědění můžete ty modifikace libovolně nabalovat na sebe a to i v době běhu aplikace.

    C) (Factory) výroba různých komponent (Finderů, Filtrů, ...) je schována na centrální místo, a případně konfigurovatelná uživatelem. Řekl bych, že to je spíš doplňková záležitost k ostatním variantám.

    D) (Plugin Filter) implicitně předpokládáte že se nějaký filtr použít musí, byť třeba prázdný. Hodí se, pokud je hodně jednoduchých Filtrů ale třeba jen jeden Finder. Místo jednoho filtru můžete třeba pluginovat pole filtrů atd.

    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.

    V tomto formuláři můžete formulovat svou stížnost ohledně příspěvku. Nejprve vyberte typ akce, kterou navrhujete provést s diskusí či příspěvkem. Potom do textového pole napište důvody, proč by měli admini provést vaši žádost, problém nemusí být patrný na první pohled. Odkaz na příspěvek bude přidán automaticky.

    Vaše jméno
    Váš email
    Typ požadavku
    Slovní popis
    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.