abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    17.5. 13:44 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová major verze 17 softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.5. 12:22 | Komunita

    Sovereign Tech Fund, tj. program financování otevřeného softwaru německým ministerstvem hospodářství a ochrany klimatu, podpoří vývoj FFmpeg částkou 157 580 eur. V listopadu loňského roku podpořil GNOME částkou 1 milion eur.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.5. 01:55 | Komunita

    24. září 2024 budou zveřejněny zdrojové kódy přehrávače Winamp.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    16.5. 23:33 | Nová verze

    Google Chrome 125 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 125.0.6422.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 9 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    16.5. 21:11 | Nová verze

    Textový editor Neovim byl vydán ve verzi 0.10 (𝕏). Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 20:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.3 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.15.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 13:33 | IT novinky

    Dnes ve 12:00 byla spuštěna první aukce domén .CZ. Zatím největší zájem je o dro.cz, kachnicka.cz, octavie.cz, uvycepu.cz a vnady.cz [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    16.5. 13:22 | Nová verze

    JackTrip byl vydán ve verzi 2.3.0. Jedná se o multiplatformní open source software umožňující hudebníkům z různých částí světa společné hraní. JackTrip lze instalovat také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 12:22 | Pozvánky

    Patnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 4. – 6. října 2024 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytváří všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 0
    16.5. 03:11 | Nová verze

    Program pro generování 3D lidských postav MakeHuman (Wikipedie, GitHub) byl vydán ve verzi 1.3.0. Hlavní novinkou je výběr tvaru těla (body shapes).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (77%)
     (5%)
     (10%)
     (8%)
    Celkem 355 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    Administrace komentářů

    Jste na stránce určené pro řešení chyb a problémů týkajících se diskusí a komentářů. Můžete zde našim administrátorům reportovat špatně zařazenou či duplicitní diskusi, vulgární či osočující příspěvek a podobně. Děkujeme vám za vaši pomoc, více očí více vidí, společně můžeme udržet vysokou kvalitu AbcLinuxu.cz.

    Příspěvek
    3.2.2014 16:52 Logik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C - lze poslat soubor i zpravu na server soucasne?
    1a) Pokud je volání malloc p*pomalejší než volání custom alokátoru, pak celkový čas custom-alokátoru včetně vnitřní alokace, vyčerpávající celý chunk díky k alokacím je p + k. Pokud bych to řešil pomocí malloc, pak by byl čas p*k. Z toho plyne, že aby byla alokace pomocí custom alokátoru rychlejší, stačí, aby chunk byl velký alespoň p/(p-1) alokací. To je i pro vcelku zanedbatelný faktor 1.1 pouze 11 akolací. To jsme furt v řádu max jednoho kilobyte, tak kde je ta spousta nevyužité paměti?

    1b) Malloc nedělá žádnou fyzickou alokaci, tu dělá systémové volání o jednu úroveň níže než malloc. Malloc je úplně stejný alokátor, jako ten náš testovací, akorát řešící generický případ včetně fragmentaci paměti atd... Malloc fyzicky alokuje velké chunky paměti a dále je rozděluje.

    2b) Přidání volání omp_get_thread_num do testu nemá měřitelný vliv na rychlost vykonání kódu. Použití malloc místo custom alokátoru zpomalí můj testovací příklad na 12jádru více než desetkrát. Tomu říkáš stejně malý?

    4) V tom případě si vyvracel předpoklad, který tu nikdo neříkal a který je zcela evidentní. Ano, ztratit čas implementací rychlejšího algoritmu má smysl pouze v případech, kdy čas ztrávený tímto algoritmem tvoří podstatnou část běhu programu. To je snad jasné každému, ne?

    Navíc jsi neprezentoval jen jeden konkrétní případ, na závěr svého příspěvku jsi slovy
    "tuto zkušenost mám již opakovaně"
    generalizoval - sice ne explicitně, ale implicitně ano.

    5) Malloc je knihovní funkce a většina jejího kódu běží v userspace. Její rychlost na OS tedy příliš nezávisí: závisí především na kvalitě libc knihovny, která může být přes různé OS stejná: např. glibc není problém provozovat na unixu, linuxu i BSD. Tvoje tvrzení by tak bylo možná pravdivé u velkých alokací dělaných pomocí přímého mapování fyzické paměti (mmap), ale tady se bavíme o malých alokacích a tam je to s prominutím prostě nepravda, v tomto případě nejvíce času nespotřebuje OS a systémová volání, ale userspace knihovní kód.

    Už vůbec netuším, jak by se v rychlosti malloc projevil jiný procesor - co konkrétně na staré 486 šlo při mallocu (relativně k rychlosti CPU) pomalu a na haswellu jde rychle?

    Malloc funguje defakto úplně stejně, jako custom alokátor: naalokuje od jádra OS velký kus paměti a ten pak po kouskách přiděluje jednotlivým voláním malloc. To, co dělá malloc složitým jsou dvě věci a) řešení fragmentace paměti, vyhledávání volného bloku atd... , b) mezithreadová synchronizace (týká se některých implementací mallocu, některé todle řeší). Pokud můžeš ušetřit na jedné z těchto věcí, pak se Ti hodí si napsat vlastní alokátor.

    Tj. pro případ A - např. pokud hodně alokuješ a chceš všechno uvolnit najednou, a případ B - pokud hodně alokuješ v různejch threadech a neceš si alokovaný věci mezi threadama půjčovat. Právě proto jsou Tvoje námitky proti custom alokátoru nesmyslný: psát vlastní alokátor s omp critical jde právě proti tomu, co můžeš vlastním alokátorem ušetřit. Stejně jako výtka, že ten jednoduchý alokátor neřeší fragmentaci paměti - on ji totiž neřeší úmyslně právě proto, že je jednoduchý a kdyby ji řešil, tak nemá smysl ho psát, protože malloc už napsaný je.

    V tomto formuláři můžete formulovat svou stížnost ohledně příspěvku. Nejprve vyberte typ akce, kterou navrhujete provést s diskusí či příspěvkem. Potom do textového pole napište důvody, proč by měli admini provést vaši žádost, problém nemusí být patrný na první pohled. Odkaz na příspěvek bude přidán automaticky.

    Vaše jméno
    Váš email
    Typ požadavku
    Slovní popis
    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.