abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 05:33 | Bezpečnostní upozornění

    Byly publikovány informace o další zranitelnosti v procesorech. Nejnovější zranitelnost byla pojmenována VMScape (CVE-2025-40300, GitHub) a v upstream Linuxech je již opravena. Jedná se o variantu Spectre. KVM host může číst data z uživatelského prostoru hypervizoru, např. QEMU.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:00 | Komunita

    V červenci loňského roku organizace Apache Software Foundation (ASF) oznámila, že se částečně přestane dopouštět kulturní apropriace a změní své logo. Dnes bylo nové logo představeno. "Indiánské pírko" bylo nahrazeno dubovým listem a text Apache Software Foundation zkratkou ASF. Slovo Apache se bude "zatím" dál používat. Oficiální název organizace zůstává Apache Software Foundation, stejně jako názvy projektů, například Apache HTTP Server.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 17:33 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) srpnová aktualizace aneb nová verze 1.104 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.104 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:33 | IT novinky

    Spotify spustilo přehrávání v bezztrátové kvalitě. V předplatném Spotify Premium.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:00 | IT novinky

    Spoluzakladatel a předseda správní rady americké softwarové společnosti Oracle Larry Ellison vystřídal spoluzakladatele automobilky Tesla a dalších firem Elona Muska na postu nejbohatšího člověka světa. Hodnota Ellisonova majetku díky dnešnímu prudkému posílení ceny akcií Oraclu odpoledne vykazovala nárůst o více než 100 miliard dolarů a dosáhla 393 miliard USD (zhruba 8,2 bilionu Kč). Hodnota Muskova majetku činila zhruba 385 miliard dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    10.9. 21:22 | Nová verze

    Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-09 aneb Eclipse 4.37. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.9. 18:22 | IT novinky

    T-Mobile od 15. září zpřístupňuje RCS (Rich Communication Services) zprávy i pro iPhone.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    10.9. 13:22 | IT novinky

    Společnost ARM představila platformu Arm Lumex s Arm C1 CPU Cluster a Arm Mali G1-Ultra GPU pro vlajkové chytré telefony a počítače nové generace.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.9. 05:44 | Nová verze

    Unicode Consortium, nezisková organizace koordinující rozvoj standardu Unicode, oznámila vydání Unicode 17.0. Přidáno bylo 4 803 nových znaků. Celkově jich je 159 801. Přibylo 7 nových Emoji.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.9. 21:00 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    Pro otevření více webových stránek ve webovém prohlížečí používám
     (83%)
     (7%)
     (2%)
     (2%)
     (4%)
     (2%)
    Celkem 164 hlasů
     Komentářů: 12, poslední 10.9. 13:00
    Rozcestník

    Administrace komentářů

    Jste na stránce určené pro řešení chyb a problémů týkajících se diskusí a komentářů. Můžete zde našim administrátorům reportovat špatně zařazenou či duplicitní diskusi, vulgární či osočující příspěvek a podobně. Děkujeme vám za vaši pomoc, více očí více vidí, společně můžeme udržet vysokou kvalitu AbcLinuxu.cz.

    Příspěvek
    19.2.2014 12:40 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sudoku backtraking

    Postupy tohoto typu mi připadějí poněkud na šavli:

    for k := e to kanpol[10]-1 do   {zakaz policko}
                        begin
                             kanpol[k] := kanpol[k+1];
                        end;
    

    Těžko říct, jestli je horší to neustálé procházení a přepisování pole nebo nadužívání magických konstant. Chybu bych v celém tom kódu asi v dohledné době nenašel, protože odporný jazyk zvaný Packal jsem už notnou dobu nepoužíval.

    Místo toho jsem si jen tak pro legraci před chvílí nějaké Sudoku naprogramoval. Pořádně jsem ho netestoval, takže není vůbec jisté, že negeneruje nesmysly. :-) Algoritmus je založený na Dancing Links, které popisuje Donald Knuth ve svém legendárním článku. Triviálně se dá přepnout na jiný typ Sudoku, třeba 2x2 nebo 4x4. Stačí jenom změnit konstantu SIDE. Snadno se taky dá tento generátor Sudoku upravit na řešítko Sudoku, které vypíše všechna řešení, existují-li nějaká. Stačí načíst zadání, hodnoty zafixovaných políček zvolit pomocí Listing::hide() (což sice obnáší průchod jedním celým spojákem u každého políčka, ovšem každým jenom jednou) a pak spustit na takto upravené datové struktuře celý algoritmus. Zdá se, že všech 288 existujících Sudoku typu 2x2 mi to generuje správně. V případě 3x3 nebo 4x4 bych se hodně načekal. ;-)

    #include <iostream>
    #include <type_traits>
    #include <iomanip>
    #include <new>
    
    static const size_t
        SIDE = 3,
        SIDE_2 = SIDE * SIDE,
        SIDE_4 = SIDE_2 * SIDE_2;
    
    static const size_t
        FILL = (10 + SIDE_2) / 10 + 1;
    
    class Assignment;
    class Listing;
    class Field;
    class Tile;
    class Row;
    class Column;
    class Board;
    
    class Listing {
    protected:
        Assignment    *fieldPrev;
        Assignment    *fieldNext;
        Assignment    *tilePrev;
        Assignment    *tileNext;
        Assignment    *rowPrev;
        Assignment    *rowNext;
        Assignment    *columnPrev;
        Assignment    *columnNext;
    
        inline operator Assignment *();
        inline void discard();
    
    public:
        inline Listing();
        inline Listing(Field &field, Tile &tile, Row &row, Column &column);
        inline Assignment* prev() const;
        inline Assignment* next() const;
        inline ~Listing();
    };
    
    class Assignment : public Listing {
        Assignment        *hidingOrder;
        const size_t    value;
    
        inline void fieldHide(Assignment **order);
        inline void fieldShow();
    
    public:
        inline Assignment(Field &field, Tile &tile, Row &row, Column &column, size_t value_);
        inline operator size_t() const;
        inline void hide(Assignment **order);
        inline void show(Assignment *order);
    };
    
    class Field : public Listing {
        size_t    value;
    
    public:
        inline Field(Tile (&tile)[SIDE_2], Row (&row)[SIDE_2], Column (&column)[SIDE_2]);
        inline operator size_t() const;
        inline void fieldRecurse(Board &board, size_t level);
        inline void operator delete(void*);
        inline ~Field();
    };
    
    class Tile : public Listing {
    };
    
    class Row : public Listing {
    };
    
    class Column : public Listing {
    };
    
    class Board {
        typedef std::aligned_storage<sizeof(Field), alignof(Field)>::type    FieldPod;
        FieldPod    fields[SIDE_4];
    
    public:
        inline Board();
        inline Field& operator [](size_t idx);
        inline ~Board();
    };
    
    std::ostream& operator <<(std::ostream &stream, const Field &field);
    static inline void recurse(Board &board, size_t level);
    
    inline
    Listing::operator Assignment *() {
        return static_cast<Assignment *>(this);
    }
    
    inline
    Listing::Listing() :
        fieldPrev(static_cast<Assignment *>(this)),
        fieldNext(static_cast<Assignment *>(this)),
        tilePrev(static_cast<Assignment *>(this)),
        tileNext(static_cast<Assignment *>(this)),
        rowPrev(static_cast<Assignment *>(this)),
        rowNext(static_cast<Assignment *>(this)),
        columnPrev(static_cast<Assignment *>(this)),
        columnNext(static_cast<Assignment *>(this))
    {}
    
    inline
    Listing::Listing(Field &field, Tile &tile, Row &row, Column &column) :
        fieldPrev(field.fieldPrev),
        fieldNext(static_cast<Assignment *>(static_cast<Listing *>(&field))),
        tilePrev(tile.tilePrev),
        tileNext(static_cast<Assignment *>(static_cast<Listing *>(&tile))),
        rowPrev(row.rowPrev),
        rowNext(static_cast<Assignment *>(static_cast<Listing *>(&row))),
        columnPrev(column.columnPrev),
        columnNext(static_cast<Assignment *>(static_cast<Listing *>(&column)))
    {
        field.fieldPrev = static_cast<Assignment *>(this);
        fieldPrev->fieldNext = static_cast<Assignment *>(this);
        tile.tilePrev = static_cast<Assignment *>(this);
        tilePrev->tileNext = static_cast<Assignment *>(this);
        row.rowPrev = static_cast<Assignment *>(this);
        rowPrev->rowNext = static_cast<Assignment *>(this);
        column.columnPrev = static_cast<Assignment *>(this);
        columnPrev->columnNext = static_cast<Assignment *>(this);
    }
    
    inline Assignment*
    Listing::prev() const {
        return fieldPrev;
    }
    
    inline Assignment*
    Listing::next() const {
        return fieldNext;
    }
    
    inline void
    Listing::discard() {
        fieldPrev = *this;
        fieldNext = *this;
    }
    
    inline
    Listing::~Listing() {
        fieldPrev->fieldNext = fieldNext;
        fieldNext->fieldPrev = fieldPrev;
        tilePrev->tileNext = tileNext;
        tileNext->tilePrev = tilePrev;
        rowPrev->rowNext = rowNext;
        rowNext->rowPrev = rowPrev;
        columnPrev->columnNext = columnNext;
        columnNext->columnPrev = columnPrev;
    }
    
    inline
    Assignment::Assignment(Field &field, Tile &tile, Row &row, Column &column, size_t value_) :
        Listing(field, tile, row, column),
        value(value_)
    {}
    
    inline
    Assignment::operator size_t() const {
        return value;
    }
    
    inline void
    Assignment::fieldHide(Assignment **order) {
        if (*this == fieldNext->fieldPrev) {
            fieldPrev->fieldNext = fieldNext;
            fieldNext->fieldPrev = fieldPrev;
            hidingOrder = *order;
            *order = this;
        }
    }
    
    inline void
    Assignment::hide(Assignment **order) {
        for (Assignment *as = tileNext; *this != as; as = as->tileNext) as->fieldHide(order);
        for (Assignment *as = rowNext; *this != as; as = as->rowNext) as->fieldHide(order);
        for (Assignment *as = columnNext; *this != as; as = as->columnNext) as->fieldHide(order);
        fieldPrev->fieldNext = fieldNext;
        fieldNext->fieldPrev = fieldPrev;
        hidingOrder = *order;
        *order = this;
    }
    
    inline void
    Assignment::fieldShow() {
        fieldNext->fieldPrev = *this;
        fieldPrev->fieldNext = *this;
    }
    
    inline void
    Assignment::show(Assignment *order) {
        while (order) {
            order->fieldShow();
            order = order->hidingOrder;
        }
    }
    
    inline
    Field::Field(Tile (&tile)[SIDE_2], Row (&row)[SIDE_2], Column (&column)[SIDE_2]) {
        for (size_t value = 0; value < SIDE_2; ++value)
            new Assignment(*this, tile[value], row[value], column[value], value + 1);
    }
    
    inline
    Field::operator size_t() const {
        return value;
    }
    
    inline void
    Field::fieldRecurse(Board &board, size_t level) {
        Assignment    *hiding = nullptr;
    
        for (Assignment *as = next(); *this != as; as = as->next()) {
            as->hide(&hiding);
            value = *as;
            recurse(board, level + 1);
            as->show(hiding);
        }
    }
    
    inline void
    Field::operator delete(void*) {
    }
    
    inline
    Field::~Field() {
        Assignment    *las = prev();
        if (*this != las) {
            for (Assignment    *as = las->prev(); *this != as; as = as->prev()) {
                delete las;
                las = as;
            }
            delete las;
        }
        discard();
    }
    
    inline
    Board::Board() {
        Tile (*const tiles)[SIDE][SIDE_2] = new Tile[SIDE][SIDE][SIDE_2];
        Row (*const rows)[SIDE_2] = new Row[SIDE_2][SIDE_2];
        Column (*const columns)[SIDE_2] = new Column[SIDE_2][SIDE_2];
        
        for (size_t row = 0; row < SIDE_2; ++row) {
            for (size_t column = 0; column < SIDE_2; ++column) {
                new (&fields[row * SIDE_2 + column])
                Field(
                    tiles[row / SIDE][column / SIDE],
                    rows[row],
                    columns[column]
                );
            }
        }
    
        delete[] columns;
        delete[] rows;
        delete[] tiles;
    }
    
    inline Field&
    Board::operator [](size_t idx) {
        return *reinterpret_cast<Field *>(&fields[idx]);
    }
    
    inline
    Board::~Board() {
        for (size_t field = 0; field < SIDE_4; ++field) {
            delete reinterpret_cast<Field *>(&fields[field]);
        }
    }
    
    std::ostream&
    operator <<(std::ostream &stream, const Field &field) {
        stream << (size_t) field;
    
        return stream;
    }
    
    static inline void
    recurse(Board &board, size_t level) {
        if (SIDE_4 == level) {
            for (size_t row = 0; row < SIDE_2; ++row) {
                std::cout
                    << std::setw(FILL - 1) << std::setfill(' ')
                    << board[row * SIDE_2];
                for (size_t column = 1; column < SIDE_2; ++column)
                    std::cout
                        << std::setw(FILL) << std::setfill(' ')
                        << board[row * SIDE_2 + column];
                std::cout << std::endl;
            }
            std::cout << std::endl;
        } else {
            board[level].fieldRecurse(board, level);
        }
    }
    
    int
    main() {
        Board    *board = new Board();
    
        recurse(*board, 0);
        delete board;
        return (0);
    }
    

    V tomto formuláři můžete formulovat svou stížnost ohledně příspěvku. Nejprve vyberte typ akce, kterou navrhujete provést s diskusí či příspěvkem. Potom do textového pole napište důvody, proč by měli admini provést vaši žádost, problém nemusí být patrný na první pohled. Odkaz na příspěvek bude přidán automaticky.

    Vaše jméno
    Váš email
    Typ požadavku
    Slovní popis
    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.