abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:44 | Zajímavý článek

    Jak si zobrazit pomocí Chrome a na Chromiu založených webových prohlížečích stránky s neplatným certifikátem? Stačí napsat thisisunsafe.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:33 | Bezpečnostní upozornění

    V repozitáři AUR (Arch User Repository) linuxové distribuce Arch Linux byly nalezeny a odstraněny tři balíčky s malwarem. Jedná se o librewolf-fix-bin, firefox-patch-bin a zen-browser-patched-bin.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 00:22 | Komunita

    Dle plánu by Debian 13 s kódovým názvem Trixie měl vyjít v sobotu 9. srpna.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    19.7. 13:22 | Komunita

    Vývoj linuxové distribuce Clear Linux (Wikipedie) vyvíjené společností Intel a optimalizováné pro jejich procesory byl oficiálně ukončen.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    18.7. 14:00 | Zajímavý článek

    Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.7. 12:00 | Nová verze

    V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 12.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    17.7. 18:44 | Zajímavý článek

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 155 (pdf) a Hello World 27 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    17.7. 16:11 | Nová verze

    Hyprland, tj. kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, byl vydán ve verzi 0.50.0. Podrobný přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    17.7. 15:55 | Komunita

    Patrick Volkerding oznámil před dvaatřiceti lety vydání Slackware Linuxu 1.00. Slackware Linux byl tenkrát k dispozici na 3,5 palcových disketách. Základní systém byl na 13 disketách. Kdo chtěl grafiku, potřeboval dalších 11 disket. Slackware Linux 1.00 byl postaven na Linuxu .99pl11 Alpha, libc 4.4.1, g++ 2.4.5 a XFree86 1.3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    16.7. 21:22 | IT novinky

    Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) jako první orgán státní správy v Česku spustilo takzvaný „bug bounty“ program pro odhalování bezpečnostních rizik a zranitelných míst ve svých informačních systémech. Za nalezení kritické zranitelnosti nabízí veřejnosti odměnu 1000 eur, v případě vysoké závažnosti je to 500 eur. Program se inspiruje přístupy běžnými v komerčním sektoru nebo ve veřejné sféře v zahraničí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (26%)
     (18%)
     (6%)
     (6%)
     (3%)
     (6%)
     (3%)
     (32%)
    Celkem 34 hlasů
     Komentářů: 4, poslední včera 16:33
    Rozcestník

    Administrace komentářů

    Jste na stránce určené pro řešení chyb a problémů týkajících se diskusí a komentářů. Můžete zde našim administrátorům reportovat špatně zařazenou či duplicitní diskusi, vulgární či osočující příspěvek a podobně. Děkujeme vám za vaši pomoc, více očí více vidí, společně můžeme udržet vysokou kvalitu AbcLinuxu.cz.

    Příspěvek
    1.2.2017 10:26 frr | skóre: 34
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak je to s DDR
    Tady vidím potřebu výkonné grafiky snad jen pokud dokážete kompresi videa při tom střihu offloadnout na GPU (CUDA/OpenCL) - tzn. pokud vůbec potřebujete při střihu transkódovat. Na zbytek uváděné práce by měla stačit integrovaná grafika. Jenom bacha, pokud budete hrotit rozlišení displeje - aby to reálně šlo vymáčknout z grafiky, ať už bude onboard nebo přídavná.

    Že té RAMky bude potřeba hlavně hodně, to už tu někdo říkal. A při práci není nic otravnějšího, než padavý stroj. OC je v tom případě nesmysl.

    Vysoký takt RAMky má smysl pro operace s velkými bloky dat = chroupání videa / photoshop.

    Naopak programování = kompilátory, automatické doplňovače kódu při psaní, běh různých VM (Java / C#) a obecně kód který se hodně větví (všelijaké třídící operace, procházení stromy/grafy apod.) využije mnohem spíš krátké latence. A protože latence RAMky (v nanosekundách) jsou IMO už mnoho let skoro konstantní, je velkým přínosem pro tyhle věci hlavně velká cache. Při paralelním běhu více OS pod nějakým hypervizorem (nebo při běhu více aplikací) se tyhle věci musí dělit o počet jader a dostupnou cache v pouzdru CPU. Tušímže "enterprise" Xeony mají jiné/rychlejší právě tyhle interní paměťové cesty, takže pro některé druhy zátěže znamená Xeon E5 citelnou výhodu oproti podobně taktovanému Xeonu E3 nebo desktopovým i5/i7. Nemluvě o tom, že Xeony E5 mají větší objem cache a vyšší počty jader. Koukám že aktuální Xeony E5 opravdu krutě lezou do peněz :-) Dají se najít ve výprodejích starší kousky - nechám na Vás, jestli Vám stojí za to E5 32nm model o dvě generace zpátky - už tehdy mívaly 10 MB cache apod. Ono u starších procesorů zase budete mít starší generaci RAM, tzn. nižší takt a za nějakou cenu menší kapacitu (objem).

    Viděl jsem tuším i nějaké jednopaticové boardy pro Xeon E5 (LGA2011). Zkuste se porozhlédnout. Je to sice myslím overkill, reálně by Vám desktopová sestava měla stačit (LGA1151) ale jestli máte peněz na rozhazování, tak si klidně udělejte radost :-D Xeony E5 mají taky víc kanálů RAM než desktopové sestavy. Bohužel ta RAMka je tuším povinně ECCčková... což svého času znamenalo dvojnásobek ceny (nevím jak dneska). Dělávaly se "workstation" boardy pro jeden nebo dva Xeony E5, tzn. "cílový tržní segment" jste zřejmě přesně Vy. Pokud budete koukat po tomhle, zamyslete se nad chlazením. Prostorná skříň, rozměrné pomalé tiché ventilátory... na vodu se vykašlete, pasivní zdroj je blbost, chce to jenom udělat ve skříni jasně definovaný průvan. A netlačit komponenty na hranu s takty / spotřebou / teplem (v zájmu životnosti).

    Xeon E5 a mnohé modely Xeon E3 jsou bez integrované grafiky. A ona ta integrovaná grafika od Intelu na desktopových i7 dodnes není úplně přehnaně výkonná. Dneska je sice výkon IGP s každou generací Intel CPU lepší, ale pořád si myslím, že v OpenGL akceleraci tomu IGPčku základní Nvidia natrhne tričko. Takže kdyby Vám šlo třeba o 3D CAD/modeler, má smysl koupit přídavnou kartu. A nemusí to být kdovíjaké dělo, na práci bych viděl jako vhodné třeba low-end Quadro (čip Nvidia, karta třeba HP) se spotřebou řádově 40 W na plný plyn... radši s ventilátorem než pasiv (nebo pasiv a sám si přidat pomalý velký ventilátor :-) Zdroj Vám to neutaví, s trochou štěstí se to ani neupeče ve vlastní šťávě a pár let to vydrží šlapat jak hodiny. A když zjistíte, že 40W Quadro je kozí dech, koupíte něco výkonnějšího.

    Nakonec je to celé otázka ceny. Kolik na tu sestavu máte dohromady peněz. A pokud volba vypadá tak, že můžete mít Xeon E5 s 16 GB RAM, nebo desktopovou i7 se 32 GB RAM, možná bych šel do desktopové sestavy. Na tu práci co píšete je možná obojí overkill, ale všechno je relativní, záleží na velikosti dat, se kterými pracujete.

    Kdysi jsem měl doma 486 DX4 / 120, kterou jsem původně koupil bez L2 cache. L2 cache tehdy bývala na motherboardu v DILových paticích - a kvůli nižší ceně se daly boardy koupit bez cache. Nebo byla neosazená jenom "tag SRAM" ? (devátá patice) Už nevím. Po pár letech jsem měl možnost ty DILové SRAMky levně dokoupit, tak jsem si tuším 256 kB dodatečně koupil, včetně tag SRAM. Byl jsem hrozně zvědavej, co to se strojem udělá - a subjektivně... nic moc. Extáze se nekonala. V Duke Nukemovi jsem si všiml, že ve složitých scénách je FPS pozorovatelně vyšší (posun od dojmu "nehratelně trhané" na "sotva hratelné"). Pod Windows subjektivně beze změn. Nakonec jsem si dal tu práci, a stopnul jsem si 1) jak dlouho startujou Windows95 a 2) jak rychle se enkóduje MP3. A naměřil jsem zkrácení času asi o třetinu, tzn. výkon vyšší o 50% ! Jak říkám, subjektivně žádná velká změna. Pro mě z toho plyne, že řešit nějakých 10 % je v subjektivním dojmu (čekání) zhola zanedbatelné. To bylo v dobách, kdy se počítač na konci práce neuspával, ale vypínal.

    Míval jsem pravidlo, že RAMky není nikdy dost - protože RAMka odstraní potřebu swapování. V momentě, kdy můžete mít otevřené trvale všechny aplikace, a při přeskakování mezi nimi si počítač nesáhne na disk, pocítíte nástup swapování velmi bolestivě :-) Pak ale přišla doba, kdy jsem si všiml, že Windows za určitých okolností (když necháte počítač moc dlouho v klidu?) odswapují neaktivní aplikace "jenom tak, aby nezacláněly v RAMce" - takže mají Windowsy dobrý pocit, že mají hodně RAMky, ale když na počítač (běžící aplikace na liště) sáhnete po dvou hodinách volnoběhu, tak se disk může uchrchlat, jak Windows obnovují aplikace ze swapu. V tomhle byly hrozné Windows 2000. XPčka tuším už měly tohle pořešené. V poslední době mám pocit, že mi dementně zbytečně swapují Win7, ale to může být opět jenom nedostatkem RAM. 4 GB v dnešní době není úplně moc, a mám pocit, že Windows Update má sklon schovávat svoji spotřebu RAM a snad i CPU v device manageru (běží přece "na pozadí") - chová se v tomto ohledu jak malware na bázi rootkitu. Mám pocit, že na stejném hardwaru Windows 8.1 nebo 10 se chovají opět rozumněji/svižněji než Win7. Tradičně velice rozumný a laditelný přístup ke swapování má Linux... co jednou nastartuje, to se na disk zbytečně neodkládá, ale dá se ladit jednak "swappiness", jednak procento a "trpělivost" diskových write-back bufferů apod.

    K RAMce mě ještě napadá, že pokud budete vytěžovat externí GPU (gamesením nebo CUDA/OpenCL) a bude potřeba GPU dokrmovat z RAMky (např. průběžné dotahování textur), tak úzkým hrdlem těžko bude takt hlavní RAM počítače - úzkým hrdlem bude PCI-e x16. Tzn. opět nejde o takt RAMky. Ale soudím, že toto využití hardwaru nebude Váš případ...
    [:wq]

    V tomto formuláři můžete formulovat svou stížnost ohledně příspěvku. Nejprve vyberte typ akce, kterou navrhujete provést s diskusí či příspěvkem. Potom do textového pole napište důvody, proč by měli admini provést vaši žádost, problém nemusí být patrný na první pohled. Odkaz na příspěvek bude přidán automaticky.

    Vaše jméno
    Váš email
    Typ požadavku
    Slovní popis
    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.