abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:22 | Komunita

    Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:11 | Komunita

    V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:33 | IT novinky

    Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 21
    včera 10:55 | IT novinky

    Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    13.7. 17:55 | Zajímavý projekt

    Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    11.7. 16:44 | Komunita

    Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    11.7. 14:55 | Humor

    McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    11.7. 00:11 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.7. 21:00 | Bezpečnostní upozornění

    Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    10.7. 15:22 | Nová verze

    Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (59%)
     (27%)
     (7%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (4%)
    Celkem 396 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník

    Administrace komentářů

    Jste na stránce určené pro řešení chyb a problémů týkajících se diskusí a komentářů. Můžete zde našim administrátorům reportovat špatně zařazenou či duplicitní diskusi, vulgární či osočující příspěvek a podobně. Děkujeme vám za vaši pomoc, více očí více vidí, společně můžeme udržet vysokou kvalitu AbcLinuxu.cz.

    Příspěvek
    30.9.2018 21:00 MadCatX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt/C++, signály, sloty a vlánka
    To znamená, že se při zpracovávání signálu handler podívá, zda příjemce náleží stejnému vláknu, ze kterého byl zavolán signál a podle toho se zachová.

    Koukám na to a je mi divné, že to vůbec funguje, žádné chyby ani varování... Signály i sloty jsou v QtRelationalReaderStringHadlerconnect() dělám taky v této třídě (ovšem ještě v hlavním vlákně). Pak se ve vlákně na pozadí pustí ten reader->process(), který provolává QtRelationalReaderStringHadler ovšem jako normální metody -- a až uvnitř těchto metod to jde přes signál/slot (ale v rámci toho samého vlákna) a ze slotů se provolává target->startRelation(name, attributes) ovšem už zase jako normální metoda. A to ten target patří do jiného vlákna. Asi si s tím budu muset pohrát v debuggeru, protože takhle mi přijde, že to nemůže fungovat (ale na první pohled to funguje).

    Tu metodu, která jenom emituje příslušný signál ale voláš z worker vlákna. QObject::activate se tedy volá z worker vlákna. Pokud jsi instanci QtRelationalReaderStringHandleru vytvořil z hlavního vlákna, Qt to vidí a místo přímého zavolání slotu provedou queued zavolání z hlavního vlákna. Kdybys ten QtRelationalReaderStringHandler vytvořil z worker vlákna, už by to nechodilo.

    V tom void attribute(const string_t& value) se předává pouze reference a handler si má tu hodnotu přečíst/zkopírovat, ale nepatří mu -- jakmile skončí tahle metoda, tak ten, kdo ji volal, tu hodnotu smaže (resp. skončí rozsah její platnosti). Tady by mi ASan nadával, že používám již uvolněnou paměť, což se neděje. To nasvědčuje tomu, že ty signály/sloty jsou v mém případě synchronní (protože jsou v rámci jednoho vlákna/objektu). A celé to asi funguje jen díky tomu, že Qt se (náhodou) nerozbije, i když manipuluji s jeho GUI komponentami z jiného vlákna, než bych měl.

    Teď bych nerad kecal, ale pokud se provádí queued zavolání slotu, všechny jeho parametry ze zkopírují, takže původní objekty klidně mohou být zničeny. Proto taky musí mít vše, co zaregistruješ pomocí makra Q_DECLARE_METATYPE implicitiní defaultní konstruktor i copy konstruktor. Pokus o manipulaci s GUI objekty odjinud než z hlavního vlákna by velmi pravděpodobně aspoň vypsal varování do konzole.

    Předělám to zatím tím prvním způsobem -- tzn. přesunu sloty do RelpipeChartMainWindow -- tím by to mělo být asynchronní -- a zároveň změním jejich signatury, aby se pracovalo s kopií a ne referencí. BTW: když je to asynchronní, je zaručené pořadí? Protože na tom tady záleží -- ty atributy se plní do tabulky a řádek/sloupec se odvozuje od pořadí, v jakém ta hodnota přišla.

    Já bych ty argumenty klidně předával referencí, IMHO si tím ušetříš dvě zbytečná volání copy konstruktoru. Můžeš si to ověřit tím, že v copy konstruktoru necháš něco vypsat. Pořadí vykonání slotů by i při queued aktivaci zachováno být mělo.

    V tomto formuláři můžete formulovat svou stížnost ohledně příspěvku. Nejprve vyberte typ akce, kterou navrhujete provést s diskusí či příspěvkem. Potom do textového pole napište důvody, proč by měli admini provést vaši žádost, problém nemusí být patrný na první pohled. Odkaz na příspěvek bude přidán automaticky.

    Vaše jméno
    Váš email
    Typ požadavku
    Slovní popis
    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.