abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:22 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:55 | Zajímavý projekt

    PyXL je koncept procesora, ktorý dokáže priamo spúštat Python kód bez nutnosti prekladu ci Micropythonu. Podľa testov autora je pri 100 MHz približne 30x rýchlejší pri riadeni GPIO nez Micropython na Pyboard taktovanej na 168 MHz.

    vlk | Komentářů: 0
    včera 19:44 | Nová verze

    Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 12.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:33 | Nová verze

    Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-05-06. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Pravděpodobně se jedná o poslední verzi postavenou na Debianu 12 Bookworm. Následující verze by již měla být postavena na Debianu 13 Trixie.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:33 | Komunita

    Richard Stallman dnes v Liberci přednáší o svobodném softwaru a svobodě v digitální společnosti. Od 16:30 v aule budovy G na Technické univerzitě v Liberci. V anglickém jazyce s automaticky generovanými českými titulky. Vstup je zdarma i pro širokou veřejnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    včera 03:55 | Komunita

    sudo-rs, tj. sudo a su přepsáné do programovacího jazyka Rust, nahradí v Ubuntu 25.10 klasické sudo. V plánu je také přechod od klasických coreutils k uutils coreutils napsaných v Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.5. 22:11 | Nasazení Linuxu

    Fedora se stala oficiální distribucí WSL (Windows Subsystem for Linux).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    6.5. 13:22 | IT novinky

    Společnost IBM představila server IBM LinuxONE Emperor 5 poháněný procesorem IBM Telum II.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    6.5. 04:55 | Nová verze

    Byla vydána verze 4.0 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    6.5. 00:33 | Komunita

    Podpora Windows 10 končí 14. října 2025. Připravovaná kampaň Konec desítek (End of 10) může uživatelům pomoci s přechodem na Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 32
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 550 hlasů
     Komentářů: 26, poslední dnes 09:58
    Rozcestník

    Administrace komentářů

    Jste na stránce určené pro řešení chyb a problémů týkajících se diskusí a komentářů. Můžete zde našim administrátorům reportovat špatně zařazenou či duplicitní diskusi, vulgární či osočující příspěvek a podobně. Děkujeme vám za vaši pomoc, více očí více vidí, společně můžeme udržet vysokou kvalitu AbcLinuxu.cz.

    Příspěvek
    30.9.2018 21:00 MadCatX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt/C++, signály, sloty a vlánka
    To znamená, že se při zpracovávání signálu handler podívá, zda příjemce náleží stejnému vláknu, ze kterého byl zavolán signál a podle toho se zachová.

    Koukám na to a je mi divné, že to vůbec funguje, žádné chyby ani varování... Signály i sloty jsou v QtRelationalReaderStringHadlerconnect() dělám taky v této třídě (ovšem ještě v hlavním vlákně). Pak se ve vlákně na pozadí pustí ten reader->process(), který provolává QtRelationalReaderStringHadler ovšem jako normální metody -- a až uvnitř těchto metod to jde přes signál/slot (ale v rámci toho samého vlákna) a ze slotů se provolává target->startRelation(name, attributes) ovšem už zase jako normální metoda. A to ten target patří do jiného vlákna. Asi si s tím budu muset pohrát v debuggeru, protože takhle mi přijde, že to nemůže fungovat (ale na první pohled to funguje).

    Tu metodu, která jenom emituje příslušný signál ale voláš z worker vlákna. QObject::activate se tedy volá z worker vlákna. Pokud jsi instanci QtRelationalReaderStringHandleru vytvořil z hlavního vlákna, Qt to vidí a místo přímého zavolání slotu provedou queued zavolání z hlavního vlákna. Kdybys ten QtRelationalReaderStringHandler vytvořil z worker vlákna, už by to nechodilo.

    V tom void attribute(const string_t& value) se předává pouze reference a handler si má tu hodnotu přečíst/zkopírovat, ale nepatří mu -- jakmile skončí tahle metoda, tak ten, kdo ji volal, tu hodnotu smaže (resp. skončí rozsah její platnosti). Tady by mi ASan nadával, že používám již uvolněnou paměť, což se neděje. To nasvědčuje tomu, že ty signály/sloty jsou v mém případě synchronní (protože jsou v rámci jednoho vlákna/objektu). A celé to asi funguje jen díky tomu, že Qt se (náhodou) nerozbije, i když manipuluji s jeho GUI komponentami z jiného vlákna, než bych měl.

    Teď bych nerad kecal, ale pokud se provádí queued zavolání slotu, všechny jeho parametry ze zkopírují, takže původní objekty klidně mohou být zničeny. Proto taky musí mít vše, co zaregistruješ pomocí makra Q_DECLARE_METATYPE implicitiní defaultní konstruktor i copy konstruktor. Pokus o manipulaci s GUI objekty odjinud než z hlavního vlákna by velmi pravděpodobně aspoň vypsal varování do konzole.

    Předělám to zatím tím prvním způsobem -- tzn. přesunu sloty do RelpipeChartMainWindow -- tím by to mělo být asynchronní -- a zároveň změním jejich signatury, aby se pracovalo s kopií a ne referencí. BTW: když je to asynchronní, je zaručené pořadí? Protože na tom tady záleží -- ty atributy se plní do tabulky a řádek/sloupec se odvozuje od pořadí, v jakém ta hodnota přišla.

    Já bych ty argumenty klidně předával referencí, IMHO si tím ušetříš dvě zbytečná volání copy konstruktoru. Můžeš si to ověřit tím, že v copy konstruktoru necháš něco vypsat. Pořadí vykonání slotů by i při queued aktivaci zachováno být mělo.

    V tomto formuláři můžete formulovat svou stížnost ohledně příspěvku. Nejprve vyberte typ akce, kterou navrhujete provést s diskusí či příspěvkem. Potom do textového pole napište důvody, proč by měli admini provést vaši žádost, problém nemusí být patrný na první pohled. Odkaz na příspěvek bude přidán automaticky.

    Vaše jméno
    Váš email
    Typ požadavku
    Slovní popis
    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.