abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 19:00 | Zajímavý projekt

    Na crowdsourcingové platformě Crowd Supply byla spuštěna kampaň na podporu open source biometrického monitoru ve tvaru hodinek HealthyPi Move. Cena je 249 dolarů a plánovaný termín dodání listopad letošního roku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:22 | Upozornění Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 17:44 | Nová verze

    Firma Murena představila /e/OS verze 2.0. Jde o  alternativní sestavení Androidu bez aplikací Google. Mezi novinkami je podrobnější nastavení ochrany soukromí před sledováním aplikacemi. Murena prodává několik smartphonů s předinstalovaným /e/OS (Fairphone, repasovaný Google Pixel 5).

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    včera 14:33 | Zajímavý software

    Do 30. května lze v rámci akce Warhammer Skulls 2024 získat na Steamu zdarma hru Warhammer 40,000: Gladius - Relics of War.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:33 | Nová verze

    HelenOS (Wikipedie), tj. svobodný operační systém českého původu založený na architektuře mikrojádra, byl vydán ve verzi 0.14.1. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnou lze nabídku Start. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    23.5. 23:22 | Zajímavý software

    BreadboardOS je firmware pro Raspberry Pi Pico (RP2040) umožňující s tímto MCU komunikovat pomocí řádkového rozhraní (CLI). Využívá FreeRTOS a Microshell.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.5. 16:55 | Nová verze

    Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 24.05. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení. Do balíku se dostalo 5 nových aplikací: Audex, Accessibility Inspector, Francis, Kalm a Skladnik.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    23.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 18.0.0 open source webového aplikačního frameworku Angular (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 23:44 | Pozvánky

    V neděli 26. května lze navštívit Maker Faire Rychnov nad Kněžnou, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 16:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.20.0, tj. první z nové řady 3.20, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Z novinek lze vypíchnou počáteční podporu 64bitové architektury RISC-V.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (82%)
     (4%)
     (7%)
     (7%)
    Celkem 525 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    Administrace komentářů

    Jste na stránce určené pro řešení chyb a problémů týkajících se diskusí a komentářů. Můžete zde našim administrátorům reportovat špatně zařazenou či duplicitní diskusi, vulgární či osočující příspěvek a podobně. Děkujeme vám za vaši pomoc, více očí více vidí, společně můžeme udržet vysokou kvalitu AbcLinuxu.cz.

    Příspěvek
    30.9.2018 21:00 MadCatX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt/C++, signály, sloty a vlánka
    To znamená, že se při zpracovávání signálu handler podívá, zda příjemce náleží stejnému vláknu, ze kterého byl zavolán signál a podle toho se zachová.

    Koukám na to a je mi divné, že to vůbec funguje, žádné chyby ani varování... Signály i sloty jsou v QtRelationalReaderStringHadlerconnect() dělám taky v této třídě (ovšem ještě v hlavním vlákně). Pak se ve vlákně na pozadí pustí ten reader->process(), který provolává QtRelationalReaderStringHadler ovšem jako normální metody -- a až uvnitř těchto metod to jde přes signál/slot (ale v rámci toho samého vlákna) a ze slotů se provolává target->startRelation(name, attributes) ovšem už zase jako normální metoda. A to ten target patří do jiného vlákna. Asi si s tím budu muset pohrát v debuggeru, protože takhle mi přijde, že to nemůže fungovat (ale na první pohled to funguje).

    Tu metodu, která jenom emituje příslušný signál ale voláš z worker vlákna. QObject::activate se tedy volá z worker vlákna. Pokud jsi instanci QtRelationalReaderStringHandleru vytvořil z hlavního vlákna, Qt to vidí a místo přímého zavolání slotu provedou queued zavolání z hlavního vlákna. Kdybys ten QtRelationalReaderStringHandler vytvořil z worker vlákna, už by to nechodilo.

    V tom void attribute(const string_t& value) se předává pouze reference a handler si má tu hodnotu přečíst/zkopírovat, ale nepatří mu -- jakmile skončí tahle metoda, tak ten, kdo ji volal, tu hodnotu smaže (resp. skončí rozsah její platnosti). Tady by mi ASan nadával, že používám již uvolněnou paměť, což se neděje. To nasvědčuje tomu, že ty signály/sloty jsou v mém případě synchronní (protože jsou v rámci jednoho vlákna/objektu). A celé to asi funguje jen díky tomu, že Qt se (náhodou) nerozbije, i když manipuluji s jeho GUI komponentami z jiného vlákna, než bych měl.

    Teď bych nerad kecal, ale pokud se provádí queued zavolání slotu, všechny jeho parametry ze zkopírují, takže původní objekty klidně mohou být zničeny. Proto taky musí mít vše, co zaregistruješ pomocí makra Q_DECLARE_METATYPE implicitiní defaultní konstruktor i copy konstruktor. Pokus o manipulaci s GUI objekty odjinud než z hlavního vlákna by velmi pravděpodobně aspoň vypsal varování do konzole.

    Předělám to zatím tím prvním způsobem -- tzn. přesunu sloty do RelpipeChartMainWindow -- tím by to mělo být asynchronní -- a zároveň změním jejich signatury, aby se pracovalo s kopií a ne referencí. BTW: když je to asynchronní, je zaručené pořadí? Protože na tom tady záleží -- ty atributy se plní do tabulky a řádek/sloupec se odvozuje od pořadí, v jakém ta hodnota přišla.

    Já bych ty argumenty klidně předával referencí, IMHO si tím ušetříš dvě zbytečná volání copy konstruktoru. Můžeš si to ověřit tím, že v copy konstruktoru necháš něco vypsat. Pořadí vykonání slotů by i při queued aktivaci zachováno být mělo.

    V tomto formuláři můžete formulovat svou stížnost ohledně příspěvku. Nejprve vyberte typ akce, kterou navrhujete provést s diskusí či příspěvkem. Potom do textového pole napište důvody, proč by měli admini provést vaši žádost, problém nemusí být patrný na první pohled. Odkaz na příspěvek bude přidán automaticky.

    Vaše jméno
    Váš email
    Typ požadavku
    Slovní popis
    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.