abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 21:22 | Nová verze

    Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-09 aneb Eclipse 4.37. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:22 | IT novinky

    T-Mobile od 15. září zpřístupňuje RCS (Rich Communication Services) zprávy i pro iPhone.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 13:22 | IT novinky

    Společnost ARM představila platformu Arm Lumex s Arm C1 CPU Cluster a Arm Mali G1-Ultra GPU pro vlajkové chytré telefony a počítače nové generace.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:44 | Nová verze

    Unicode Consortium, nezisková organizace koordinující rozvoj standardu Unicode, oznámila vydání Unicode 17.0. Přidáno bylo 4 803 nových znaků. Celkově jich je 159 801. Přibylo 7 nových Emoji.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.9. 21:00 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    9.9. 18:33 | Nová verze

    Realtimová strategie Warzone 2100 (Wikipedie) byla vydána ve verzi 4.6.0. Podrobný přehled novinek, změn a oprav v ChangeLogu na GitHubu. Nejnovější verzi Warzone 2100 lze již instalovat také ze Snapcraftu a Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    9.9. 12:22 | IT novinky

    Polské vývojářské studio CD Projekt Red publikovalo na Printables.com 3D modely z počítačové hry Cyberpunk 2077.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    9.9. 11:44 | Pozvánky

    Organizátoři konference LinuxDays 2025 vydali program a zároveň otevřeli registrace. Akce se uskuteční 4. a 5. října na FIT ČVUT v pražských Dejvicích, kde vás čekají přednášky, workshopy, stánky a spousta šikovných lidí. Vstup na akci je zdarma.

    Petr Krčmář | Komentářů: 7
    8.9. 22:00 | IT novinky

    Uživatelé komunikátoru Signal si mohou svá data přímo v Signalu bezpečně zálohovat a v případě rozbití nebo ztráty telefonu následně na novém telefonu obnovit. Zálohování posledních 45 dnů je zdarma. Nad 45 dnů je zpoplatněno částkou 1,99 dolaru měsíčně.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.9. 18:44 | Zajímavý článek

    Server Groklaw, zaměřený na kauzy jako právní spory SCO týkající se Linuxu, skončil před 12 lety, resp. doména stále existuje, ale web obsahuje spam propagující hazardní hry. LWN.net proto v úvodníku připomíná důležitost zachovávání komunitních zdrojů a upozorňuje, že Internet Archive je také jen jeden.

    🇵🇸 | Komentářů: 30
    Pro otevření více webových stránek ve webovém prohlížečí používám
     (83%)
     (7%)
     (2%)
     (2%)
     (4%)
     (2%)
    Celkem 162 hlasů
     Komentářů: 12, poslední včera 13:00
    Rozcestník

    Administrace komentářů

    Jste na stránce určené pro řešení chyb a problémů týkajících se diskusí a komentářů. Můžete zde našim administrátorům reportovat špatně zařazenou či duplicitní diskusi, vulgární či osočující příspěvek a podobně. Děkujeme vám za vaši pomoc, více očí více vidí, společně můžeme udržet vysokou kvalitu AbcLinuxu.cz.

    Příspěvek
    13.6.2019 11:00 frr | skóre: 34
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pasivní PC
    K tématu mám ještě jeden přípodotek: při záznamu živého pohyblivého obrazu se naschvál používá určitá nenulová "délka expozice" - prakticky taková, aby naschvál došlo k mírnému "rozmáznutí" pohybu mezi dvěma snímky (= mezi dvěma okamžiky vzorkování v čase). Prostě určitá úroveň "motion blur" je žádaná. Přesně aby ukonejšila oko v dojmu, že se jedná o plynulý pohyb, nikoli o sekvenci rozfázovaných a jednotlivě v čase ostrých snímků.

    Nelze než souhlasit s mistry pohyblivých obrázků, že určitá míra rozmáznutí (vynucená nižší snímkovou frekvencí) dává filmu jakožto uměleckému dílu určitou patinu, přispívá k jeho atmosféře, stejně jako některé další nedokonalosti a specifika záznamu (barevná zkreslení, kalifornské slunce, konečná hloubka ostrosti, velikost zrna, co já vím). Odtud jízlivé poznámky, že i pokud se "zjemnění pohybu" v moderním TV přijímači povede, vypadá to najednou "jak televizní inscenace". Prostě protože ten plynulejší pohyb je náhle "příliš věrný" (tradičně rozdíl 50i oproti 24p). Mimochodem si všimněte, že v "interlaced" obraze by měly být o půlsnímek posunuty nejen okamžité kontury v obrazu, ale právě taky "motion blur šmouhy". Což je pěkně vidět na nepořádně udělaném deinterlacingu... (typicky při přehrávání interlaced materiálu na PC).

    Pokud se mám trochu vrátit k tématu debaty "kolik Hz je potřeba na plynulý pohyb v gamesách": pokud grafika počítá vždy dokonale ostrý snímek v určitém bodě v čase, tak je klidně možné, že oko (a LCD displej) díky své setrvačnosti nevnímají snímky nutně jako trhanou posloupnost v čase, ale jako vějíř překrytých rozfázovaných snímků s postupným dosvitem od nejstarších. Což lze vnímat jako kostrbatost. Nevím... dělá nějaká dnešní 3D gamesní grafika "mezi-snímkový" anti-aliasing = v čase? Efekt rozmáznutí pohybu jsem ve hrách viděl snad jako součást primitivních kreslených sprajtových animací - při soubojích ve starých plošinovkách, dungeonech apod.

    Tzn. pokud je ve videu správná dávka "motion blur" (závěrka tuším řádově na půl až celou periodu snímkové frekvence), tak ta mezisnímková rozmáznutí na sebe plynule navazují a efekt vějířového rozfázování se do značné míry potlačí.

    Zkuste si někdy všimnout, když jdete potmě po ulici, svítí nad Vámi sodíkové výbojky, a prudce uhnete zrakem - je slušná šance, že uvidíte pouliční lampu jako "řetízek oranžových perliček". Perioda těch pulzů je 100 Hz (usměrněná 50Hz sinusoida). Podobně se chovají koncová LED světla v některých moderních autech - intenzita se reguluje PWM střídou na poměrně nízké frekvenci. Znamená to, že je sítnice schopna ostře reagovat na frekvence okolo 100 Hz? Nebo je to jenom výsledek rozkreslení pohybu v čase, prostorově ostrou optikou na značně setrvačnou "matnici" ?

    "V televizi je to nejvíce markantní ve sportech". A v některých akčních filmech. Podle mého je to součást režijního nebo kameramanského záměru, "umění". Prostě nastavili naschvál co nejkratší závěrku.

    Ono pak není myslím divu, že si ty "zjemňovací" algoritmy v moderních televizích na některých záběrech krutě vylámou zuby - třeba právě kvůli těm rozdílným nastavením závěrky... Hodně záleží na schopnostech developera, který ten vyhlazovací algoritmus implementoval. Hehe mám doma superlevnou placatou televizi, která se zřejmě o cosi takového snaží, a dost krutě to mrví. A nejde to vypnout. (Možná to spíš zkouší doostřit SD obraz superpozicí více snímků ve scénách s pomalým pohybem.) Ale ten třepetavý efekt na hranách se dostavuje jenom v případě, že TV zobrazuje data ze zabudovaného MPEG dekodéru (DVB-T tuneru). Pokud dostane obraz už hotový přes SCART nebo HDMI, tak do něj nedrbe. Tzn. pokud ji používám jako tupé zobrazovadlo ke stand-alone PVR, tak je mi to buřt...
    [:wq]

    V tomto formuláři můžete formulovat svou stížnost ohledně příspěvku. Nejprve vyberte typ akce, kterou navrhujete provést s diskusí či příspěvkem. Potom do textového pole napište důvody, proč by měli admini provést vaši žádost, problém nemusí být patrný na první pohled. Odkaz na příspěvek bude přidán automaticky.

    Vaše jméno
    Váš email
    Typ požadavku
    Slovní popis
    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.