abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 11:33 | IT novinky

    Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    dnes 10:55 | IT novinky

    Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 17:55 | Zajímavý projekt

    Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    11.7. 16:44 | Komunita

    Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    11.7. 14:55 | Humor

    McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    11.7. 00:11 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    10.7. 21:00 | Bezpečnostní upozornění

    Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    10.7. 15:22 | Nová verze

    Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    10.7. 12:55 | Bezpečnostní upozornění

    Ministerstvo vnitra odhalilo závažný kyberincident v IT systému resortu. Systém, do kterého se dostal útočník bez oprávnění, byl odpojen a nedošlo k odcizení dat [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    10.7. 11:55 | Humor

    Před rokem byla streamovací služba HBO Max přejmenována na Max. Dle managementu slovo HBO v názvu nebylo důležité. Včera byl Max přejmenován zpět na HBO Max. Kolik milionů dolarů to stálo? 😂

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (59%)
     (27%)
     (7%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (4%)
    Celkem 391 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník

    Administrace komentářů

    Jste na stránce určené pro řešení chyb a problémů týkajících se diskusí a komentářů. Můžete zde našim administrátorům reportovat špatně zařazenou či duplicitní diskusi, vulgární či osočující příspěvek a podobně. Děkujeme vám za vaši pomoc, více očí více vidí, společně můžeme udržet vysokou kvalitu AbcLinuxu.cz.

    Příspěvek
    11.11.2021 06:57 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: [C++] ANSI Colors a reset

    C++ má přesně k takovým účelům (udržování kontextu a návrat do původního stavu) své standardní mechanismy. Předchozí barva se dá jednoduše ukládat na zásobník a pak nechat obnovit destruktorem.

    Uvedený příklad není (kvůli statické proměnné) thread-safe, nicméně to by nemuselo vadit, protože terminál bývá jeden.

    Taky to podporuje jenom 256 barev místo 24-bitových, ale to se dá celkem triviálně doplnit.

    #include <cstdint>
    #include <ios>
    #include <iostream>
    #include <string>
    #include <string_view>
    #include <utility>
    
    using std::uint8_t;
    using std::size_t;
    
    class Color {
      class Value {
        const std::string code_;
       public:
        Value(std::string_view code);      // C++20: constexpr
        std::ostream& operator ()(std::ostream &out) const;
      };
    
      Color(std::ostream *out, const Value &previous,
            const Value &value, bool value_owned);
      std::ostream& operator ()(std::ostream &out);
      static const Value *_current;
      std::ostream *out_;
      const Value &previous_;
      const Value &value_;
      const bool value_owned_;
      friend std::ostream& operator <<(std::ostream& out, Color &&color);
    
     public:
      Color(Value &&value);
      Color(const Value &value);
      Color(std::ostream &out, Value &&value);
      Color(std::ostream &out, const Value &value);
      static Value custom(uint8_t color);  // C++20: constexpr
      ~Color();
    
      static const Value THICK;            // C++20: constexpr
      static const Value RESET;            // C++20: constexpr
      static const Value BLACK;            // C++20: constexpr
      static const Value RED;              // C++20: constexpr
      static const Value GREEN;            // C++20: constexpr
      static const Value YELLOW;           // C++20: constexpr
      static const Value BLUE;             // C++20: constexpr
      static const Value MAGENTA;          // C++20: constexpr
      static const Value CYAN;             // C++20: constexpr
      static const Value WHITE;            // C++20: constexpr
    };
    
    Color::Value::Value(std::string_view code) : code_{code} {}
    std::ostream& Color::Value::operator ()(std::ostream &out) const {
      return out << code_;
    }
    
    Color::Color(std::ostream *out, const Value &previous,
                 const Value &value, bool value_owned) :
        out_{out}, previous_{previous}, value_{value}, value_owned_(value_owned) {}
    std::ostream& Color::operator ()(std::ostream& out) {
      out_ = &out;
      _current = &value_;
      return value_(out);
    }
    Color::Color(Value &&value) :
        Color{nullptr, *_current, *new Value{std::move(value)}, true} {}
    Color::Color(const Value &value) :
        Color{nullptr, *_current, value, false} {}
    Color::Color(std::ostream &out, Value &&value) :
        Color{&out, *_current, *new Value{std::move(value)}, true} {
      _current = &value_;
      value(out);
    }
    Color::Color(std::ostream& out, const Value& value) :
        Color{&out, *_current, value, false} {
      _current = &value_;
      value(out);
    }
    
    Color::Value Color::custom(uint8_t color) {
      return Value("\u001B[38;5;" + std::to_string(color) + 'm');
    }
    
    Color::~Color() {
      if (out_) previous_(*out_);
      _current = &previous_;
      if (value_owned_) delete &value_;
    }
    
    std::ostream& operator <<(std::ostream& out, Color &&color) {
      return color(out);
    }
    
    const Color::Value Color::RESET{"\u001B[0m"};
    const Color::Value Color::THICK{"\u001B[0;1m"};
    const Color::Value Color::BLACK{"\u001B[30;1m"};
    const Color::Value Color::RED{"\u001B[31;1m"};
    const Color::Value Color::GREEN{"\u001B[32;1m"};
    const Color::Value Color::YELLOW{"\u001B[33;1m"};
    const Color::Value Color::BLUE{"\u001B[34;1m"};
    const Color::Value Color::MAGENTA{"\u001B[35;1m"};
    const Color::Value Color::CYAN{"\u001B[36;1m"};
    const Color::Value Color::WHITE{"\u001B[37;1m"};
    const Color::Value *Color::_current = &Color::RESET;
    
    void recursion(size_t base, size_t shift) {
      if (shift < 16) {
        Color next{std::cout, Color::custom(base + shift)};  // overflow intended
        std::cout << shift;
        recursion(base, shift + 1);
        std::cout << shift;
      } else {
        std::cout << " █ ";
        std::cout << Color{Color::BLACK} << 'K'
                  << Color{Color::RED} << 'R'
                  << Color{Color::GREEN} << 'G'
                  << Color{Color::YELLOW} << 'Y'
                  << Color{Color::BLUE} << 'B'
                  << Color{Color::MAGENTA} << 'M'
                  << Color{Color::CYAN} << 'C'
                  << Color{Color::WHITE} << 'W';
        std::cout << " █ ";
      }
    }
    
    int main() {
      std::cout << std::hex << '\n';
      std::cout << Color{Color::THICK} << '>'
                << Color{Color::BLACK} << "black"
                << Color{Color::THICK} << '<'
                << Color{Color::RED} << " red"
                << Color{Color::GREEN} << " green"
                << Color{Color::YELLOW} << " yellow"
                << Color{Color::BLUE} << " blue"
                << Color{Color::MAGENTA} << " magenta"
                << Color{Color::CYAN} << " cyan"
                << Color{Color::WHITE} << " white";
      std::cout << "\n\n";
      std::cout << "This is the default.\n";
      {
        Color red{std::cout, Color::RED};
        std::cout << "This is red.\n";
        {
          Color green{std::cout, Color::GREEN};
          std::cout << "This is green.\n";
          {
            Color blue{std::cout, Color::BLUE};
            std::cout << "This is blue.\n";
            std::cout << Color{Color::YELLOW} << "This is yellow.\n";
            std::cout << "This is blue.\n";
          }
          std::cout << "This is green.\n";
        }
        std::cout << "This is red.\n";
      }
      std::cout << "This is the default.\n\n";
      for (size_t color = 0; color < 256; ++color) {
        recursion(color, 0);
        std::cout << '\n';
      }
      std::cout << '\n';
      {
        Color thick{std::cout, Color::THICK};
        std::cout << "This is fucking thick!!!\n";
        std::cout << Color{Color::custom(77)} << "And this is almost green.\n";
        std::cout << "Thick again.\n";
        Color orange{std::cout, Color::custom(208)};
        std::cout << "This is an arbitrary orange color.\n";
      }
      std::cout << "And this is the default again!\n\n";
    }
    

    V tomto formuláři můžete formulovat svou stížnost ohledně příspěvku. Nejprve vyberte typ akce, kterou navrhujete provést s diskusí či příspěvkem. Potom do textového pole napište důvody, proč by měli admini provést vaši žádost, problém nemusí být patrný na první pohled. Odkaz na příspěvek bude přidán automaticky.

    Vaše jméno
    Váš email
    Typ požadavku
    Slovní popis
    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.