abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:22 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:55 | Zajímavý projekt

    PyXL je koncept procesora, ktorý dokáže priamo spúštat Python kód bez nutnosti prekladu ci Micropythonu. Podľa testov autora je pri 100 MHz približne 30x rýchlejší pri riadeni GPIO nez Micropython na Pyboard taktovanej na 168 MHz.

    vlk | Komentářů: 0
    včera 19:44 | Nová verze

    Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 12.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:33 | Nová verze

    Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-05-06. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Pravděpodobně se jedná o poslední verzi postavenou na Debianu 12 Bookworm. Následující verze by již měla být postavena na Debianu 13 Trixie.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:33 | Komunita

    Richard Stallman dnes v Liberci přednáší o svobodném softwaru a svobodě v digitální společnosti. Od 16:30 v aule budovy G na Technické univerzitě v Liberci. V anglickém jazyce s automaticky generovanými českými titulky. Vstup je zdarma i pro širokou veřejnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    včera 03:55 | Komunita

    sudo-rs, tj. sudo a su přepsáné do programovacího jazyka Rust, nahradí v Ubuntu 25.10 klasické sudo. V plánu je také přechod od klasických coreutils k uutils coreutils napsaných v Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.5. 22:11 | Nasazení Linuxu

    Fedora se stala oficiální distribucí WSL (Windows Subsystem for Linux).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    6.5. 13:22 | IT novinky

    Společnost IBM představila server IBM LinuxONE Emperor 5 poháněný procesorem IBM Telum II.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    6.5. 04:55 | Nová verze

    Byla vydána verze 4.0 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    6.5. 00:33 | Komunita

    Podpora Windows 10 končí 14. října 2025. Připravovaná kampaň Konec desítek (End of 10) může uživatelům pomoci s přechodem na Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 34
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 551 hlasů
     Komentářů: 26, poslední dnes 09:58
    Rozcestník

    Administrace komentářů

    Jste na stránce určené pro řešení chyb a problémů týkajících se diskusí a komentářů. Můžete zde našim administrátorům reportovat špatně zařazenou či duplicitní diskusi, vulgární či osočující příspěvek a podobně. Děkujeme vám za vaši pomoc, více očí více vidí, společně můžeme udržet vysokou kvalitu AbcLinuxu.cz.

    Příspěvek
    14.2.2005 10:41 anon123 | skóre: 35 | blog: ganomi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FPS v fgl_glxgears
    Tak myslim, ze pokud tam je Mesa, tak to je spatne. Musi tam byt ATI.

    Dale FPS je take odvisle od rozliseny, ktere tady nikdo neuvadi.

    Me treba vse funguje SuSE 9,2 s ATI Mobility FireGL T2 (ale nevim, jestli je to hodne nebo malo). Asi takhle:
    glxinfo
    name of display: :0.0
    display: :0  screen: 0
    direct rendering: Yes
    server glx vendor string: SGI
    server glx version string: 1.2
    server glx extensions:
        GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating,
        GLX_EXT_import_context, GLX_OML_swap_method, GLX_SGI_make_current_read,
        GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig
    client glx vendor string: ATI
    client glx version string: 1.3
    client glx extensions:
        GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_EXT_import_context,
        GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_ATI_pixel_format_float,
        GLX_ATI_render_texture
    GLX extensions:
        GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_EXT_import_context,
        GLX_ARB_multisample
    OpenGL vendor string: ATI Technologies Inc.
    OpenGL renderer string: MOBILITY FIREGL T2 Pentium 4 (SSE2) (FireGL) (GNU_ICD)
    OpenGL version string: 1.3.4769 (X4.3.0-8.8.25)
    OpenGL extensions:
        GL_ARB_multitexture, GL_EXT_texture_env_add, GL_EXT_compiled_vertex_array,
        GL_S3_s3tc, GL_ARB_depth_texture, GL_ARB_fragment_program,
        GL_ARB_fragment_program_shadow, GL_ARB_fragment_shader, GL_ARB_imaging,
        GL_ARB_multisample, GL_ARB_occlusion_query, GL_ARB_point_parameters,
        GL_ARB_point_sprite, GL_ARB_shader_objects, GL_ARB_shading_language_100,
        GL_ARB_shadow, GL_ARB_shadow_ambient, GL_ARB_texture_border_clamp,
        GL_ARB_texture_compression, GL_ARB_texture_cube_map,
        GL_ARB_texture_env_add, GL_ARB_texture_env_combine,
        GL_ARB_texture_env_crossbar, GL_ARB_texture_env_dot3,
        GL_ARB_texture_mirrored_repeat, GL_ARB_transpose_matrix,
        GL_ARB_vertex_blend, GL_ARB_vertex_buffer_object, GL_ARB_vertex_program,
        GL_ARB_vertex_shader, GL_ARB_window_pos, GL_ATI_draw_buffers,
        GL_ATI_element_array, GL_ATI_envmap_bumpmap, GL_ATI_fragment_shader,
        GL_ATI_map_object_buffer, GL_ATI_separate_stencil,
        GL_ATI_texture_env_combine3, GL_ATI_texture_float,
        GL_ATI_texture_mirror_once, GL_ATI_vertex_array_object,
        GL_ATI_vertex_attrib_array_object, GL_ATI_vertex_streams,
        GL_ATIX_texture_env_combine3, GL_ATIX_texture_env_route,
        GL_ATIX_vertex_shader_output_point_size, GL_EXT_abgr, GL_EXT_bgra,
        GL_EXT_blend_color, GL_EXT_blend_func_separate, GL_EXT_blend_minmax,
        GL_EXT_blend_subtract, GL_EXT_clip_volume_hint,
        GL_EXT_draw_range_elements, GL_EXT_fog_coord, GL_EXT_multi_draw_arrays,
        GL_EXT_packed_pixels, GL_EXT_point_parameters, GL_EXT_polygon_offset,
        GL_EXT_rescale_normal, GL_EXT_secondary_color,
        GL_EXT_separate_specular_color, GL_EXT_shadow_funcs, GL_EXT_stencil_wrap,
        GL_EXT_texgen_reflection, GL_EXT_texture3D,
        GL_EXT_texture_compression_s3tc, GL_EXT_texture_cube_map,
        GL_EXT_texture_edge_clamp, GL_EXT_texture_env_combine,
        GL_EXT_texture_env_dot3, GL_EXT_texture_filter_anisotropic,
        GL_EXT_texture_lod_bias, GL_EXT_texture_mirror_clamp,
        GL_EXT_texture_object, GL_EXT_texture_rectangle, GL_EXT_vertex_array,
        GL_EXT_vertex_shader, GL_HP_occlusion_test, GL_NV_texgen_reflection,
        GL_NV_blend_square, GL_NV_occlusion_query, GL_SGI_color_matrix,
        GL_SGIS_texture_edge_clamp, GL_SGIS_texture_border_clamp,
        GL_SGIS_texture_lod, GL_SGIS_generate_mipmap, GL_SUN_multi_draw_arrays
    glu version: 1.3
    glu extensions:
        GLU_EXT_nurbs_tessellator, GLU_EXT_object_space_tess
    
       visual  x  bf lv rg d st colorbuffer ax dp st accumbuffer  ms  cav
     id dep cl sp sz l  ci b ro  r  g  b  a bf th cl  r  g  b  a ns b eat
    ----------------------------------------------------------------------
    0x23 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8 16 16 16 16  1 0 None
    0x24 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  8 16 16 16 16  1 0 None
    0x25 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  0 16 16 16 16  1 0 None
    0x26 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  0 16 16 16 16  1 0 None
    0x27 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  1 0 None
    0x28 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  1 0 None
    0x29 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  0  0  0  0  0  1 0 None
    0x2a 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  0  0  0  0  0  1 0 None
    0x2b 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8 16 16 16 16  1 0 None
    0x2c 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  8 16 16 16 16  1 0 None
    0x2d 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  0 16 16 16 16  1 0 None
    0x2e 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  0 16 16 16 16  1 0 None
    0x2f 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  1 0 None
    0x30 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  1 0 None
    0x31 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  0  0  0  0  0  1 0 None
    0x32 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  0  0  0  0  0  1 0 None
    
    A tady jsou vysledky FPS:
    hodnoty pro glxgears, kolecka bezi jen v malem ramecku
    6335 frames in 5.0 seconds = 1267.000 FPS
    6902 frames in 5.0 seconds = 1380.400 FPS
    6044 frames in 5.0 seconds = 1208.800 FPS
    6591 frames in 5.0 seconds = 1318.200 FPS
    6571 frames in 5.0 seconds = 1314.200 FPS
    6430 frames in 5.0 seconds = 1286.000 FPS
    hodnoty pro glxgears, kolecka pres celou obrazovku, rozliseni 1600 x 1200
    338 frames in 5.0 seconds = 67.600 FPS
    335 frames in 5.0 seconds = 67.000 FPS
    338 frames in 5.0 seconds = 67.600 FPS
    

    V tomto formuláři můžete formulovat svou stížnost ohledně příspěvku. Nejprve vyberte typ akce, kterou navrhujete provést s diskusí či příspěvkem. Potom do textového pole napište důvody, proč by měli admini provést vaši žádost, problém nemusí být patrný na první pohled. Odkaz na příspěvek bude přidán automaticky.

    Vaše jméno
    Váš email
    Typ požadavku
    Slovní popis
    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.