Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).
Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.
Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.
Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.
V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.
Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).
Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.
Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.
viac teda hlavu používam na kompozíciu a menej na technikua dobre robíš:) tak veľa pekných fotiek v novom roku, a ešte také silvestrovsko-obývačkové latinoroma na záver starého:)
"Při pohledu na scénu se snažím vidět výslednou fotografii a od začátku přizpůsobuji techniku konečnému výsledku, který již existuje v mých představách,snažila som sa to kotrčkovi naznačiť, ale neuveril mi:) už som niekde niekomu napísala, že nechápem, ako sa "s takým dobrým foťákom dajú spraviť traké zlé fotky"... nie je trolling ako trolling:)
Jedovaté oči vidí jedovaté věci ve všem ;).to máš pravdu, už som si to u teba overila, ak hľadáš posily na spacifikovanie objektu, ktorý chceš ušťipnúť, vieš aj hypnotizovať a byť pekne slizský:)
Pořád mluvíte o něčem jiném. Nebavíme se o tom, jestli fotografie má nebo nemá mít kromě technického provedení i nějakou uměleckou hodnotu. Bavíme se o tom, jestli je v pořádku, když se té umělecké hodnoty (přesněji: snahy o ni) dosahuje dokreslováním něčeho, co na fotografii vůbec nebylo. Vám takové postupy nejspíš imponují, mně ne - a už vůbec ne, pokud vlastně nejde o umění, ale o maskování nedostatečné technické kvality.
Jistě, fotografie může mít vysokou uměleckou hodnotu i když po technické stránce za moc nestojí. Problém ale vidím v tom, když se za řeči o umění jen schovává neochota nebo neschopnost dělat věci pořádně - a to je bohužel velmi časté.
Pořád mluvíte o něčem jiném.Kotrčka si kúpil fotoaparát. Z jeho troch technicky nedokonalých fotiek je vidieť, že chcel zachytiť dojmy z toho, čo ho zaujalo. A zaujala ho symetria tých schodov, zovretých múrom, napätie medzi idylickou dvojicou tých vtákov a mŕtvych stromov s vtáčími exkrementami, ktoré bývali vtáčím domovom a kontrast rozkvitnutého kríka a ročného obdobia... Takže to skoro vyzerá, že mu nejde len o to, perfektne zaobchádzať s foťákom.
Problém ale vidím v tom, , když se za řeči o umění jen schovává neochota nebo neschopnost dělat věci pořádně - a to je bohužel velmi časté.Každý, koho to ťahá k akejkoľvek činnosti, napr. k fotografovaniu, sa postupne popri experimentovaní môže technicky zdokonaliť a ak ho to baví, prečo by to nal flákať? A možno pri tom experimentovaní vymyslí aj nejaké úplne nové formy... Ale u fotografie zvlášť si všímam, že si ľudia "dobrú" fotku zamieňajú s "technicky zvládnutou", urobenú "kvalitným fotoaparátom" - súťažia v tej technickej kvalite a nič ďalej ich nezaujíma.
…což je ve výsledku stejné, jako když jiní nad připomínkami k technickému provedení mávají rukou, že záleží jen na uměleckém dojmu. Jenže právě k dosažení toho uměleckému dojmu je potřeba nejdřív zvládnout to řemeslo, což zahrnuje jednak techniku, jednak základy kompozice a expozice.
napätie medzi idylickou dvojicou tých vtákov a mŕtvych stromov s vtáčími exkrementami
…které by působilo podstatně lépe, kdyby ptáci nevypadali jako plastové figurky. Totéž lze říct i o květech.
což je ve výsledku stejnéto je:)
S tímhle můžu bez problémů souhlasit.
Kterou z těch manipulací je potřeba z celého procesu vyloučit, aby fotografie odpovídala skutečnosti?
Asi žádnou. Osobně třeba nejsem přítelem lokálních úprav, ale to neznamená, že bych zavrhoval každého, kdo je používá. Stejně tak lidi radši fotím v přirozených situacích a ideálně když o tom nevědí (nebo na to aspoň nemyslí), ale to neznamená, že neocením práci dobrého portrétního fotografa. Třeba oficiální prezidentský portrét Miloše Zemana: spousta lidí v diskusích vykřikovala "fuj, hnus, Photoshop", ale moje reakce byla spíš: "Klobouk dolů, tohle je fakt machr."
Google práskne všechno. Nevím, jestli je to váš jmenovec, nebo jste to vy, jehož galerie mi Google nabízí (basket, dovolená, linux). Jestli se google trefil a podstrčil mi vaše fotky, sedlo by to k této citaci:
Stejně tak lidi radši fotím v přirozených situacích a ideálně když o tom nevědí (nebo na to aspoň nemyslí)
Tímto stavem jsem si prošel taky. Přál jsem si fotit lidi a nedokázal jsem je požádat. Takže výsledek vypadal, jako když chce a nemůže. No a nakonec bylo jednodušší ty zajímavé lidi kolem poprosit, ať se nechají vyfotit a říct jim, co od nich chci, než se neustále pokoušet opakovat postupy, které k výsledku vedly jen ojediněle, nebo vůbec.
Líbí se mi projekt 100 strangers na flickru:
http://www.flickr.com/groups/100strangers/
Přijít za někým cizím a manipulovat jím, aby se nechal vyfotit, je pro mě hodně náročné. Ale mám rád interakci mezi modelem a fotoaparátem a to se bez spolupráce udělat prostě nedá.
To bude moje - jen je to všechno dost staré, protože jsem se nedokopal dát tam i něco z posledních pár let. Ale typická volba námětů se moc nezměnila.
Tímto stavem jsem si prošel taky. Přál jsem si fotit lidi a nedokázal jsem je požádat. Takže výsledek vypadal, jako když chce a nemůže.
V tom to není. Ne že bych neměl problém oslovit cizí lidi a něco po nich chtít, ale v tomhle případě ani nechci. Moje představa o roli fotografa je spíš nezúčastněný pozorovatel než režisér. Takže třeba na přiložené fotce je pro mne daleko hodnotnější trefit moment, kdy se náhodně procházející žena dostane na místo, kde jinak stroze geometrický záběr zajímavým způsobem oživí, než si sehnat někoho, kdo mi bude na přání pózovat tam, kde si řeknu, přestože bych tím druhým způsobem určitě dosáhl lepší kompozice.
Ne že bych chtěl znevažovat umění toho, kdo dokáže vyfotit perfektní portrét, zátiší nebo třeba produktovku. Ale mnohem víc mne oslovuje opačný konec spektra, tj. např. dobrá reportážní nebo sportovní fotografie.
Začínám chápat rozdíl mezi rolí režiséra a rolí pozorovatele. Pro mě byla pozorovatelská role vždy spíš jen nouzovým řešením a na vlastní fotky pořízené z této pozice se dívám... jako na nouzové řešení.Já jako laik mám ale taky větší vztah k těm pozorvatelským fotkám.
Já jako laik mám ale taky větší vztah k těm pozorvatelským fotkám.možno by sa ten tvoj vzťah k pozorovatestvu hodil nejakej spravodajskej službe alebo ministerstvu propagandy na dokumentáciu falošných obvinení a manipuláciu s verejnou mienkou
Abych dále zvýraznil, co chci fotkou říci, v Gimpu některá místa ručně zesvětlím či ztmavím, někde až do úplně ztráty kresby (nadržení), a někde lokálně přidám či uberu kontrast (násobná expozice na multigradační papír). Pokud jsem fotil za světelných podmínek, které byly na hranici možností snímače (film, cmos či ccd), s oblibou fotku ještě doostřím a zvednu kontrast (vyvolám film v tvrdé R09), aby technicktujeá ivákmi"nekvalita" z fotky ještě více vylezla -existuje názor, že impresionisti prišli na svoju metódu vyvolávania vizuálnych dojmov pomocou farebných škvŕn na plátne vlastne tak, že mali zlý zrak a nevideli dosť ostro - okrem toho, že ich ovplyvnila vtedy vznikajúca fotografia a objavy optiky...nebolo nutné , aby obraz realisticky kopíroval objekt, ale aby zachytil aktuálnu atmosféru, ich vlastnú emóciu s ňou vyvolanú, zrejme zdieľateľnú s inými "divákmi"... hľadali intímny kontakt, nie vonkajší efekt... smiali sa im, že neovládajú techniku, že nevedia maľovať ako akademici, len ako nejakí primitívi... viacerí ani nemali akademické vzdelanie a predsa spôsobili revolúciu v umení, nimi začali úplne nové experimenty (okrem iného vznikli aj nové syntetické formy za spolupráce nových objavov za účasti vedy a techniky...akýsi návrat pravekého synkretizmu v modernej podobe, keď obraz má máť hlavne magickú a symbolickú funkciu a komunikovať cez pradávne emócie spoločné všetkým ... teda, ak nie sú hluchí a slepí...)
Všechny tři fotky bohužel trpí zjevným nedostatkem kresby. Ostré hrany zachrání software, ale tam, kde má být textura, není nic - na první fotce je to povrch květů, na druhé peří ptáků a na třetí povrch zdi.Je zajímavé, že ta ztráta kresby je jenom ve světlejšíchj částech, zatímco tmavší části (jako například kmeny, na kterých ti ptáci sedí) nějaké detaily mají. Přitom u prvních dvou snímků tam podle histogramu nejsou nikde přepaly, které podobnou ztrátu kresby můžou způsobit (u třetího jsou, tam je histrogrma vpravo ostře "useklý"). Takže buďto odšumovací algrotimus mnohem agresivněji "žehlí" světlé části, nebo je ve skutečnosti obraz ve snímači přepálený ve všech případech, ale obrazový procesor to nějakým způsobem zachrání za cenu ztráty detailů ve světlech.
Všechny tři fotky bohužel trpí zjevným nedostatkem kresby...To je úplně zcestný pohled na problematiku. I kdyby ty fotky byly vyfoceny pomocí 5D MK3 s L-kovými pevnými sky a byly by zaostřené na pixel přesně, pořád by vypadaly stejně ... ehm ... ne příliš zajímavě? Možná by Michal Kubeček ocenil kvalitnější texturu racčího (nebo co to je?) lejna a prohlásil by to za velmi zdařilé fotky, ale kromě podobných pixel minerů by se názor ostatních kolemjdoucích určitě najednou nepřesunul do polohy - "no jo, pěkná a zajímavá fotka". (Teď bych nechtěl autora urazit nebo odradit - není to špatné, jenom na mě osobně je to ne dost zajímavé. Ale třeba se najdou lidi, kterým se to líbí, to člověk nikdy neví, mně se třeba o poznání víc líbily obě fotky z minulého zápisku. Pokud je spokojený autor, tak to úplně stačí.) Co mně osobně z technického (nebo spíš procesního) hlediska chybí, je nějaký zajímavý postprocesing, třeba ty schody by mohly určitě vypadat zajímavěji.
Takže co se týká uměleckého dojmu, máme tu jedno pozitivní hodnocení a jedno negativní. Oba hodnotící jsou přesvědčení o své pravdě a prezentují ji coby objektivní pohled. Což je pro hodnocení uměleckého dojmu z fotky naprosto typické. Připomíná to Čapkovu povídku, kde mají dvě skupiny lidí popsat téhož člověka, ale dostanou různé informace o tom, o koho se jedná.
A to je přesně důvod, proč se do takových hodnocení zásadně nepouštím, nejsem-li explicitně dotázán, a i pak důsledně zdůrazňuji, že jde jen o můj osobní pohled. Tedy "mne to nezaujalo", ne "je to nezajímavé". Ale obecně vidím v hodnocení technické i "polotechnické" úrovně snímku daleko víc smyslu než v trousení rozumů o tom, co je "hodnotné" a co je "o ničem".
Pokud by mělo jít jen o to zaujmout, můžu tam dát červené blikající světlo a zaujme to zcela určitě. Pokud ale chci něco sdělit, je žádoucí odvést dobrou práci i po "řemeslné" stránce. Krasobruslařka může mít sebeladnější pohyby, ale pokud není schopna skočit náročnější skok, soutěž nevyhraje. Sochař může mít sebelepší cítění, ale pokud neumí pracovat s materiálem, dobrou sochu nevytvoří. A stejné je to i s fotografií.
Jistě, existují i výborné fotografie, které po technické stránce nejsou nic moc. Ale ty buď pocházejí z dob, kdy to lépe nešlo, nebo jde o záměr někoho, kdo ale ve skutečnosti to "řemeslo" moc dobře ovládá; ne od těch, kdo se neobtěžovali se je naučit. Stejně jako dobré fotografie, které porušují zavedená kompoziční pravidla, až na výjimky pocházejí od těch, kdo je moc dobře znají a v konkrétním případě moc dobře vědí, co porušují a proč. Když chcete ve filmu neschopného lyžaře, nemůžete použít herce, který neumí lyžovat; potřebujete naopak herce, který umí lyžovat tak dobře, že zahraje i toho neschopného.
soutěž nevyhraje, že to fotenie tak predsa len beriete to "remeslo" je iste dôležité, ale pre pokrok v umení vždy, asi podobne ako vo vede...) bolo vždy potrebné, aby niekto mal odvahu porušovať normy a ak už tie prirovnania, nuž, tiež sa dá namietnuť, že niekto môže mať všetky technické predpoklady na to, aby mohol napr. spievať, ale ak nemá práve to naviac, zaujímavú farbu hlasu, schopnosť precítiť to, čo spieva, vložiť do toho vlastné prežívanie tak, aby sa dotkol ostatných a zaspieva to len bez chyby, tak to ozaj žiaden zvláštny umelecký zážitok nebude
to "remeslo" je iste dôležité, ale pre pokrok v umení vždy, asi podobne ako vo vede...) bolo vždy potrebné, aby niekto mal odvahu porušovať normy
Jenže on je právě dost podstatný rozdíl mezi tím, když někdo vědomě a cíleně porušuje "normy" (spíš bych řekl pravidla nebo zvyklosti), a tím, když se je ani neobtěžuje poznat.
Krasobruslařka může mít sebeladnější pohyby, ale pokud není schopna skočit náročnější skok, soutěž nevyhraje.Soutěž nevyhraje, ale mnohem radeji se budu dívat na zajímavé vystoupení plné chyb, než na technicky perfektní choreografickou nudu (každý divák _má_ právo na svůj názor, toto je ten můj). Jako krásný příklad bych uvedl - z jiného ranku - toto. Člověk nemusí být žádný muzikolog, aby slyšel, že tam nasypali chyb mraky, technická kvalita je taky zcela amatérská, ale má to nápad a oslovilo to miliony lidí. Toto je hudební ekvivalent fotky z kompaktu za 1500Kč. Když budu mít víc, než pár minut času, můžu ukázat to stejné u fotek u sebe - zajímavé fotky mají nezřídkakdy bídnou technickou kvalitu, ale to vůbec nevadí.
Tohle jsou moje fotky z vga mobilu :) Takove ty kdyz clovek nema fotak ani nobl 5mpx mobil, ale ma chut zaznamenat okamzik. U rady z nich mi to ani nevadi, a nekdy si cilene ani nic lepsiho neberu. Ty fotky ve vga rozliseni skrz fixfocus "objektiv" levneho mobilu maji jednu zajimavou vlastnost, prijde mi, ze obsah obrazove informace je podobny, jako cloveku zustane v pameti ve vlastni hlave.presne preto si aj ja fotím kade chodím mobilom, a potom sa s tým hrám napríklad
Tiskni
Sdílej: