Byla vydána nová verze 25.10.31 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
O víkendu probíhá konference OpenAlt 2025 (Stream). Na programu je spousta zajímavých přednášek. Pokud jste v Brně, stavte se. Vstup zdarma.
Josef Průša představil novou velkoformátovou uzavřenou CoreXY 3D tiskárnu Prusa CORE One L a nový open source standard chytrých cívek OpenPrintTag i s novou přepracovanou špulkou.
Na GOG.com běží Autumn Sale. Při té příležitosti je zdarma hororová počítačová hra STASIS (ProtonDB: Platinum).
Ubuntu 25.10 má nově balíčky sestavené také pro úroveň mikroarchitektury x86-64-v3 (amd64v3).
Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Za par $$$ mam herni konzolu...
prumerny IT clovek v CR vydelava 100k+ mesicneTak určitě. Nicméně souhlasím, že krást dnes ještě hry je hloupé.
Upínat se na jednu platformu (a tu následně oslavovat jako "tu objektivně nejlepší pro všechny") je hloupé a dětinské.
Mac ma kokpit z F35...
Se všema budíkama, displejema a ovládacíma prvkama zaslepenýma naleštěnýma skleněnýma destičkama.
Nejsou třeba, když člověk přejede jazykem ten skleněnej poklop zleva doprava, tak se mu v tom helmovým displeji* objeví appstore kde se dá koupit aplikace, s kterou ti rádiovou komunikaci se zemí bude přednášet animovaný hovno a můžeš si zaplatit předplatný.
* Ten si musíš předtím sundat, jinak většina lidí jazykem nedosáhne. V pořádku, they are holding it wrong [Masivní potlesk na keynote. Koukáš snad na epplou keynote, ne?]
To není žádná pravda, že by pro linux nebyly žádné hry. Máme třeba Wesnoth, Tuxcart, Solitarii a... a... a Wesnoth jsem už říkál?Jak jsi mohl zapomenout?! David a duchové
Jenom si dělám legraci, dnes už situace není tak katastrofální a občas se nějaký ten áčkový titul najde.
Ve vývoji „áčkových“ (respektive „víceáčkových“) her se točí takové prachy, že si kvůli návratnosti zřídka dovolí kreativně riskovat – výsledek je většinou sterilní a tak nějak furt na jedno brdo. (Analogický vývoj jako u velkofilmových produkcí.) I když je v jádru zajímavá hra, nafouknou ji několikanásobně tupou výplní, zaplácnou hazardem atp.
Co by například mě z téhle kategorie zajímalo za posledních 10-15 let, nejspíš dokážu spočítat na prstech, a pak půlka z toho stejně není můj žánr.
Vedle toho jsou tisíce nezávislých her, kde autoři mají více méně naprostou tvůrčí svobodu, takže se mezi tím najdou perly. Nakonec hromady perel.
Tiskni
Sdílej: