abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:55 | IT novinky

    Byli vyhlášeni vítězové ocenění Steam Awards 2025. Hrou roku a současně nejlepší hrou, která vám nejde, je Hollow Knight: Silksong.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 26.0 linuxové distribuce Manjaro (Wikipedie). Její kódové jméno je Anh-Linh. Ke stažení je v edicích GNOME, KDE PLASMA a XFCE.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    3.1. 20:22 | Humor Ladislav Hagara | Komentářů: 23
    3.1. 19:11 | Zajímavý software

    Byl představen webový prohlížeč Brow6el, běžící v terminálu. Pro prohlížení webu je využit Chromium Embedded Framework, vyrendrovaná webová stránka je následně zobrazena v terminálu převodem na sixely pomocí knihovny libsixel. Brow6el se ovládá modálním klávesnicovým rozhraním, inspirovaném populárním textovým editorem Vim. Demonstrační video s ukázkou používání.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 1
    2.1. 23:00 | IT novinky

    Společnost Pebble představila (YouTube) chytré hodinky Pebble Round 2. S kulatým e-paper displejem, s open source PebbleOS a vydrží baterie přibližně dva týdny. Předobjednat je lze za 199 dolarů s plánovaným dodáním v květnu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    2.1. 14:22 | Humor

    Na novoroční inauguraci starosty New Yorku Zohrana Mamdaniho bylo zakázáno si s sebou přinést Raspberry Pi anebo Flipper Zero. Raspberry Pi i Flipper Zero jsou explicitně uvedeny v seznamu zakázaných věcí jak na na veřejné pozvánce, tak i na oficiálních stránkách města.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 53
    2.1. 11:33 | Nová verze

    OpenTTD (Wikipedie), tj. open source klon počítačové hry Transport Tycoon Deluxe, byl vydán v nové stabilní verzi 15.0. Přehled novinek v seznamu změn a také na YouTube. OpenTTD lze instalovat také ze Steamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    2.1. 11:11 | Nová verze

    Správce oken IceWM byl vydán ve verzi 4.0.0, která např. vylepšuje navigaci v přepínání velkého množství otevřených oken.

    |🇵🇸 | Komentářů: 4
    2.1. 01:33 | Zajímavý projekt

    Od 1. ledna 2026 jsou všechny publikace ACM (Association for Computing Machinery) a související materiály přístupné v její digitální knihovně. V rámci této změny je nyní digitální knihovna ACM nabízena ve dvou verzích: v základní verzi zdarma, která poskytuje otevřený přístup ke všem publikovaným výzkumům ACM, a v prémiové zpoplatněné verzi, která nabízí další služby a nástroje 'určené pro hlubší analýzu, objevování a organizační využití'.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 5
    1.1. 16:44 | IT novinky

    S koncem roku 2025 skončila standardní podpora operačního systému HP-UX (Hewlett Packard Unix).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (1%)
     (5%)
     (1%)
     (13%)
     (35%)
     (8%)
     (8%)
     (6%)
     (14%)
     (33%)
    Celkem 111 hlasů
     Komentářů: 3, poslední včera 16:22
    Rozcestník

    KOMIX - Zamrzávání

    25.1.2025 17:19 | Přečteno: 1885× | KOMIX

    Ano, je to pravda :-).

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    25.1.2025 18:55 BioGaia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    Koukam ze letos to bude 20 let co jsem poprve (a naposledy) instaloval debian. Ten zazitek se mi tak hluboce vryl do pameti, ze nikdy vice. Instalace v textovem modu, partisny rucne, startx rucne, zabugovane lilo, kdyz nezmrznul tak kernel panic, no hruza :-) Pak mi kamarad posunul Mandrake a bylo to z jine planety - instalace na 5 kliku, X-ka v plne palbe, radost pohledet. A pak jsem si koupil Maca a zustal mi na deskopu dodnes.
    25.1.2025 19:52 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    Tak proč smrdíš na abclinuxu?
    30.1.2025 12:58
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    Ne každý je konzerva jako Ty. Ostatně, i ten Debian se za posunul mílovými kroky a dnes jeho instalaci zvládnou i ty pověstné slepice, pokud okolo klávesnice vysypeš zrní. ;-)
    25.1.2025 20:05 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    jj, windosaci a aplovce se radi chlubi tim, co vsechno v linuxu nedokazou rozchodit.
    25.1.2025 21:46 Stevo | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    Keď zbadajú terminál, tak si myslia že to je niečo obyčajné, alebo zaostalé. Nemajú však dosť inteligencie na niečo viac, ako čumieť na krásne farbičky. Zbytočné vysvetľovať...
    25.1.2025 23:39 RealJ | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    Tyhle linuxacke fantasie… az nekdy uvidis mac tak se zkus podivat na terminal, pust si svuj oblibeny shell a ocitnes se ve svym bezbarevnym svete.
    26.1.2025 00:06 Stevo | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    Nemám nič proti jablkám, ale ľuďom ktorí si myslia, že bez jablka sa nedá plnohodnotne a šťastne žiť. Keď sa pýtam na podrobnosti, tak vždy dojdem k tomu, že je to pre nich len prestíž v ich hlave. Nepoužívam obecne počítač kvôli prestíži. Mám rád unix systémy. Ostatne aj jablko je potavené, alebo vyvinuté na bsd technológii. Problém vidím v nastavení mysle.
    26.1.2025 17:43 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    Ono je to ale většinou obráceně -

    Někdo (spolurodič z kroužku od dětí): co to máš za tablet

    Já: iPad

    Někdo: já mám s windows

    Já: ok

    Někdo: dostal jsem k tomu tužku a klávesnici

    Já: ok

    Někdo: a mám tam originál windows

    Já: no, super - dobrá věc vid?

    Někdo: jo, jo. Mám tam windows…

    Někdo (švagr): mám telefon s 8GB RAM a 256 GB pamětí

    Já: ok

    Někdo: umí se to připojit jako USB

    Já: ok

    Někdo: Mám tam nainstalované kodi s doplňkem a mám Netflix a všechno další zadarmo

    Já: ok

    Někdo: co máš na filmy?

    Já: jellyfin

    Někdo: to je taky zadarmo?

    Já: jo jo

    Někdo: co to máš za hodinky

    Já: AWU

    Někdo: to bych si nikdy nekoupil

    Já: ok

    (redakčně zkrácený přepis reálných rozhovorů)

    Obdobně to má kamarád co si koupil Teslu…
    27.1.2025 11:44 RealJ | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    prestiz v hlave... tak treba ja pouzivam kalendar, kde mam udalost s upozornenim treba hodinu predem v zavislosti na dopravni situaci. Nekdy tedy dostanu upozorneni hodinu predem, nekdy dostanu upozorneni treba 90 minut predem protoze je traffic... setri mi to cas. Prepnuti probihajiciho hovoru z iphone na mac je jenom o komfortu. Pak prace s fotkami - hledam fotku sveho syna s moji mamou na oslave narozenin... nebo udelam fotku nejakeho dokumentu do poznamek, doma si otevru poznamku a vykopiruji text z te fotky na macu treba do dokumentu... vse tak nejak funguje bez toho abych travil hodiny/dny/tydny/mesice editaci nejakych textaku...
    27.1.2025 11:58 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    a k tomu si to povídá s televizí, hodinkami, sluchátky, funguje sdílení aplikací/předplatných/souborů v rámci rodiny, funguje sdílení polohy tak, že se to dá fakt používat, funguje rodičovská kontrola, tak, že se to dá fakt používat a hromada dalších věcí

    A to všechno tak nějak “samo”
    27.1.2025 12:59 RealJ | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    no ano, treba rodicovska kontrola na linuxu nefunguje nijak...
    27.1.2025 13:08 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    Tak třeba můžeš v openwrt pozapínat omezení wifi pro jednotlivé uživatele podle časového plánu - bohužel to v době, kdy jsem to řešil neumělo odstřihnou probíhající spojení, takže YT valilo dětem v pohodě celou noc

    Muselo se to řešit restartem wifi přes cron a podobnýma vopičárnama :-)
    27.1.2025 13:16 RealJ | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    ty fakt netusis o cem je rodicovska kontrola, ze? Chce dite nainstalovat aplikaci? Jako rodic mu to musim povolit. Dite jde na stranku xyz v prohlizeci a je mu to zamitnuto protoze treba porno. Chce dite koukat na film (ne z webu)? Ma smulu protoze jde o film pro dospele. Chce dite poslouchat pisnicku ve ktere jsou sprosta slova? Ma smulu. Chce dite poslat intimni fotku pres zpravy? Ma smulu. Chce dite travit na pocitaci/telefonu vice casu nez kolik mu rodic povoli? Ma smulu. Muzu pokracovat dale... tohle linux neumi a to tve wifi reseni to neresi.
    27.1.2025 13:35 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    Pleteš si podtržítka a ještě nepoznáš ironii, to je pak těžký :-)

    Ja jsem apple pozitivní podtržítko, ktere veci o kterých píšeš aktivně používá :-)
    27.1.2025 14:33 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    tohle linux neumi
    Mas pravdu, linux neni cileny na bachare napravnych zarizeni. A ktery OS to umi?
    28.1.2025 15:19 RealJ | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    takze rikas ze dite koukajici na pecko je u tebe normalni? A ne, opravdu nemuzes travit 100% casu s deckama... Android (pry system postaveny na linuxu) castecne umi rodicovskou kontrolu akorat ovladani vypada jako kdyby to delal Izak s Alesem dohromady...
    28.1.2025 15:51 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    takze rikas ze dite koukajici na pecko je u tebe normalni?
    Normální mi přijde s dětma mluvit, poučit je, vést k zodpovědnosti. Ta aplí zlatá klec ti stejně nepomůže, budou koukat na péčko u spolužáka na nějaký chinadroidu s pěti viry...
    28.1.2025 16:26 RealJ | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    Hele, s deckama muzes mluvit jak chces ale kdyz jim das do ruky tablet tak jaka je sance ze nebudou na nem sedet vice nez hodinu kterou jim v pripade rodicovske kontroly muzes natvrdo nasadit? Jestli mas decka tak vis ze treba tohle je nerealne... to same kdyz jsou decka v puberte a propadnou sve prvni lasce tak ty jako rodic nemas sanci jim vysvetlit ze odeslat nejakou nahatou fotku je pres caru, proste to udelaj a ty si muzes leda tak trhnout...
    28.1.2025 18:27 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    Před sto lety by kluk hledal vypadlý sud v převlékacích kabinkách na plovárně, před padesáti tvoje schované pánské časopisy, dnes má henty internety přímo ve šmatlaplacce. Takže ano, v určitém věku je takový zájem normální a záleží jen na tobě, co jsi mu dokázal vysvětlit už předtím. A jak je to u holek radši vůbec nechtěj vědět...
    29.1.2025 00:56 karkar | skóre: 13 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    před padesáti lety tady žádné (místní) pánské časopisy nebyly. Jenom paš pár kousků plejboje ze západu. Jediný co bylo tak několikrát okopírovaný amaterský fotky bobrů.
    Glee avatar 29.1.2025 01:26 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    před padesáti lety tady žádné (místní) pánské časopisy nebyly. Jenom paš pár kousků plejboje ze západu. Jediný co bylo tak několikrát okopírovaný amaterský fotky bobrů.

    No tak pak by pritom mohlo stacit (tvl to je obrat): Fabianovic dvojčata se posadí do poslední lavice napravo od dveří ve směru ze třídy, když je učitel Hnízdo pozve dovnitř.
    You say they call it NordStream? 1997 / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008
    29.1.2025 07:34 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    To vis ze tistena erotika byla. Odkud se asi tak vzaly fotky a plakaty v uplne vsech panskych satnach, kalendare na dilnach a tak, co myslis? Ale tys tehdy tak maximalne loudil z trafikantky abicko...
    29.1.2025 09:29 karkar | skóre: 13 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    Fakt? A jak se ten titul jmenoval? V roce 1975 si myslim že tuhá normalizace něco tak imperialistickýho nedovolila... Jako fakt nejsem pamětník tý doby a ani to abíčko jsem ani tehdá loudit nemoh', ale přesto si nedokážu pornočasák v trafice představit...
    29.1.2025 10:44 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    Jako fakt nejsem pamětník tý doby
    Tak hlavne ze mas silny nazory na to co bylo a nebylo :)
    29.1.2025 10:55 karkar | skóre: 13 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    Dodej titul normalizačního pornočasáku a nemlať prázdnou slámu :-)
    30.1.2025 10:38 cetar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    Zapisnik. Na posledni strance byla vzdy holka mesice a byl to kvalitni honici material nejen na vojne :-D
    29.1.2025 23:22 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    Já pamětník té doby jsem - jedině pecko co jsem v té době viděl bylo na vhs od strejce co pracoval na dráze u Šumavy a dostal se k ledasčemu ze západu

    Pak teda ještě pár soukromých fotek

    Na dalších vhs byl záznam final countdown od europe…
    29.1.2025 09:30 karkar | skóre: 13 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    myslim tim v komoušský trafice. Z trafiky z devadesátek naopak mám vzpomínky úplně jiný :-)
    29.1.2025 16:23 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    To vis ze tistena erotika byla. Odkud se asi tak vzaly fotky a plakaty v uplne vsech panskych satnach, kalendare na dilnach a tak, co myslis?
    To mi připomíná Šimka a Grossmana.

    Od té doby jsem dělal mistra. Do práce jsem jezdil vlastním autem, kávu si vařil sám. Na zdi jsem měl obraz Husáka a Lollobrigidy. Řekli mi, abych tu kurvu sundal.

    Sundal jsem Husáka a od té doby jsem pracoval ve výkopu.
    30.1.2025 21:53 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    Ano, ze západu, a fakt to nebyl zdaleka jen Playboy :-D
    27.1.2025 12:19 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    Já to čtu jako: "Neumím si to v linuxu nastavit, tak radši za hromadu peněz a ztrátu soukromí poprosím apple, aby mi to nastavil" :-D
    27.1.2025 12:58 RealJ | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    "tak treba ja pouzivam kalendar, kde mam udalost s upozornenim treba hodinu predem v zavislosti na dopravni situaci" - kde tohle v linuxu nastavim?
    "prace s fotkami - hledam fotku sveho syna s moji mamou na oslave narozenin" - jak tohle udelam v linuxu bez manualniho tagovani vsech fotek?
    Predved se podrzitko, rad se neco dovim...
    27.1.2025 13:04 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    jestli se můžu (jako to druhé podtržítko) ozvat: digikam něco takového umí - když mu zprovozníš rozpoznávání obličejů a tak podobně . Takže večer si sedneš k počítači a s trochou štěstí to naklikáš…

    Mezi tím to zhruba 150x rychleji vyfiltruješ na telefonu…

    Co se té navigace týká - co jako řešíš - přes webové rozhraní se přihlásíš na google mapy a tam to myslím taky nějak půjde :-)
    27.1.2025 13:13 RealJ | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    rozpoznavani obliceju je jedna vec, rozpoznavani udalosti je dalsi vec... digikam netusi ze se jedna o narozeninovou oslavu zatimco apple fotky to tusi... jo, ve srovnani s linuxem to vyfiltruju rychlejc na telefonu... navigace? ja nemluvim o navigaci, mluvim o pripomenuti udalosti v kalendari v zavislosti na dopravni situaci... takze shrnuti tveho prispevku - na linuxu to proste nejde.
    27.1.2025 13:40 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    Dyk jo - shodneme - ja se s tebou nehádám

    Občas se na linuxu snažím nastavit podobnou funkcionalitu jakou mi nabízí Apple a nikdy to nedopadne
    27.1.2025 18:29 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    Parada, je videt, ze toho neumis fakt hodne. Kamosi aplovce z tebe budou mit radost.
    27.1.2025 18:35 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    Path: "./fotky/2022/20220531 oslava narozenin"

    Neroztříděné fotky v jedné velké kupě hnoje má jen úplný dement :-D
    28.1.2025 08:03 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    Je vidět, že nemyslíš "jinak". Proč bys věci dělal jednoduše, když si můžeš pustit obří AI, která spálí elektriky jak celý město, aby ti nespolehlivě setřídila fotky.
    28.1.2025 09:15 karkar | skóre: 13 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    Nevim proč používat ai na třídění fotek, od toho je spolehlivý datum pořízení...
    28.1.2025 09:26 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    třídění fotek není jen o datu pořízení - ještě taky o geolokaci (to už konečně většinou funguje) a hlavně o tom, co na fotkách je

    No a buď to můžeš štítkovat ručně, nebo ti s tím něco pomůže

    Digikam to umí trochu, apple a google fotky o dost líp
    28.1.2025 09:50 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    A nakonec se na ty uplne uzasne otagovane fotky po mesici uz nikdy nikdo nepodiva.
    28.1.2025 10:07 karkar | skóre: 13 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    Jo, to nikdo nepopírá :-)
    28.1.2025 10:30 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    a víš, že to tak třeba nemusí u každého být? Mě se třeba takové ty automatické připomínky líbí - když mi galerie sama připomene co se kde s kým dělo

    Nebo třeba každý rok děláme tchyni kalendář na zeď, bez kterého se už skoro neobejde a je to její nejoblíbenější dárek, tak se ty fotky z celého roku vybírají jednodušeji

    A tak dále
    28.1.2025 10:06 karkar | skóre: 13 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    Ale prvotní roztřídění fotek fakt je o datumu pořízení. To, že si k tomu přiřadíš nějaký tagy, vytáhneš geolokaci, osoby, je až další věc. To ti pak setřídí galerie, kterou používáš, ale na disku máš fotky uložené v adresářích po dnech. Ten den je totiž takový penzum co ještě dokážeš ručně zpracovat. Já si k tomu občas přihodím info o akci. Čas od času se totiž stane, že tvoje oblíbená galerie skončí, nebo chceš přejít na jinou a jseš namydlenej, protože znovu zpracovat a otagovat desítky tisíc fotek je faaaaaakt megaopruz, takže seš rád aspoň za ty dny. A když chceš nějakou fotku vzít a někomu poslat, nakopírovat na flešku k výrobě, fakt se to líp hledá, když to máš po dnech.
    28.1.2025 10:34 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    jo, pro první roztřídění je to super, jenže třeba u sdílených alb už to moc nestačí - pak minimálně potřebuješ autora, tu geolokaci a další

    28.1.2025 10:37 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    Pokud během dne fotím víc akcí, má každá samozřejmě svůj adresář s datumem a názvem akce. Takže můžu hledat nejen podle toho kdy, ale i co jsem fotil.

    Ale to bude asi tím, že jsem naučený nejdřív přemýšlet a pak vymýšlet, stejně tak jako u pravoúhlých trojúhelníků :-D
    28.1.2025 11:23 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    A když je těch akcí za rok víc?

    A na některých si jen s Putinem, na některých jen s Duginem, na některých s Utkinem, na některých s Kuchařem na některých dohoromady se všema, na některých jen s někým z nich?

    A když pak třeba Utkin s Kuchařem upadne s letadlem a ty chceš rychle smazat všechny fotky napříč adresářovou strukturou na kterých s nima jsi, tak jak to uděláš, když je máš jen podle data a názvu akce?
    28.1.2025 11:54 kulak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    :-) :-) :-)
    28.1.2025 15:02 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    Jako že by bylo ve stejném roce víc akcí se stejným datumem a stejným názvem? To se mi fakt ještě nestalo. Pokud se pořádně podíváš na tu cestu k fotkám, zjistíš že ani pravidelné každoroční akce se mi skutečně nepomíchají.

    Ale pokud tě vyfotím jednou s Fialou v kampeličce, podruhé s Rakušanem u Redla, a potřetí až "vyskočíš" z okna v saúdském hotelu, budeš samozřejmě ve třech různých adresářích, ale u všech bude napsáno "náckomil".
    28.1.2025 16:04 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    Pokud se pořádně podíváš na tu cestu k fotkám, zjistíš že ani pravidelné každoroční akce se mi skutečně nepomíchají.
    Kdyby si pochopil o čem je řeč, tak tohle nenapíšeš :)
    28.1.2025 15:23 RealJ | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    dobre, a pak nekdy sedis s kamaradem u piva, bavite se o autech a ty mu chces ukazat nejake stare ferrari ktere jsi nekdy videl ale za boha si nemuzes vzpomenout kde nebo kdy to bylo... tvuj system adresaru je v tomhle pripade uplne k hovnu zatimco ta debilni ai umi vyhledat auta a prolezt 100 nahledu aut na telefonu je otazka 2 sekund... ten tvuj system je stejne efektivni jako tlacit kolecko k preprave 20 tun materialu... jde to ale normalni clovek radsi pouzije nakladak...
    28.1.2025 18:33 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    Aha, takže ty máš mobil místo mozku. Tím se pár věcí vysvětluje.

    Pokud bych chtěl kamarádovi ukázat nějaké staré Ferrari, nebo třeba transaxle pohon na Peugeotu z roku 1925, nepotřebuji k tomu svoje fotky, které mám doma v počítači, ale dokážu si příslušné obrázky či videa najít instantně na netu. Nebo vzít papír a nakreslit to vlastní rukou.
    28.1.2025 23:39 RealJ | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    Radovane, tobe ty komunisticke sracky vyzrali mozek. Opravdu ne vsechno najdes na internetu, spousta veci tam nikdy nebude. Za misto toho aby jsi priznal ze linux tohle neumi rikas at pouziju google dokazuje jak jsi vypatlany. Co kdyz hledam tu fotku ferrari kvuli tomu ze na nem nejake netradicni malovani a u toho je holka ktera se mi tam libila? To si taky najdu na internetu? Ze jsi zustal mentalne v 90tkach dokazuje vetsina tvych prispevku.
    29.1.2025 10:23 ~
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    v 1890 a bije se tady na abicku za sveho svateho carbatusku
    30.1.2025 21:49 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    Jasně, štětka s netradičním zmalováním je nejdůležitější věc, kterou budeš v hospodě ukazovat na šmatlafounu :-D

    Kde jsi zůstal mentálně ty? V třetí třídě základní školy?
    30.1.2025 22:01 RealJ | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    No rozhodne ne na tve urovni kdy nejsi schopen priznat ze nektere veci proste linux neumi... :D
    31.1.2025 00:00 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    Co bych to nepřiznal, Linux neumí například vytřít schody na Letnou, neumí přeplavat Středozemní moře na vyfouknuté pneumatice, a také neumí zpívat ve sboru lesbických jeptišek.
    Glee avatar 31.1.2025 02:00 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    neumí přeplavat Středozemní moře na vyfouknuté pneumatice
    Smankote! Muzu poprosit, co je tohle za (ale trebas mozna na 1-2 roky) dezinfo? Po tomhle se pidit by bylo jak hledat cestneho spickoveho politika. :-)
    You say they call it NordStream? 1997 / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008
    31.1.2025 06:57 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    Tak zrovna tyhle věci by se kolem linuxu asi daly postavit - a asi by to bylo jednodušší, než mu doprogramovat tu funkcionalitu, kterou RJ popisuje a ty nechápeš
    31.1.2025 07:56 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    Řekni mi jeden jediný důvod, proč by Linux, tedy jádro operačního systému, měl umět prohledávat fotky. To je věc uživatele.
    31.1.2025 08:06 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    Protože vývoj?

    Jinak z hlubin internetu:
    Název Linux původně označoval jen samotné jádro, ale velmi brzy byl název zevšeobecněn a vztažen na celý systém, který se skládá z jádra operačního systému, knihoven, pomocných nástrojů a dalšího aplikačního software a je souhrnně označován jako linuxová distribuce.
    Holt jak jsi pozadu, tak ti asi nějaké věci unikají
    31.1.2025 11:15 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    Že to debilové říkají blbě na věci nic nemění. Skloňovat číslovky také neumíš.
    31.1.2025 15:17 RealJ | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    kdyz debilovi nejdou argumenty tak vytahne sklonovani...
    31.1.2025 09:45 RealJ | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    Radovane, ty jsi doted nepochopil, ze tu popisovanou funkcionalitu na macOS nedela jadro ale aplikace. No a jelikoz desktopove aplikace na linuxu stoji za hovno tak tady resis jadro misto toho aby jsi si konecne vytahnul hlavu z prdele. Od tebe ale nic jineho necekam, proruska filcka totizto hlavu v prdely musi mit...
    31.1.2025 11:18 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    Tak co meleš o Linuxu? Mluv o RedHatu, Suse, Ubuntu, řekni jakou 3,14čovinu v nich ještě nikdo nepotřeboval a neměl důvod programovat.

    Někdo prostě nemůže existovat bez kruhu v nose, ostatní nepotřebují vypadat jako utržená kráva.
    31.1.2025 15:17 RealJ | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    to se bavime o firemnim desktopu a v naproste vetsine jsou tyhle firemni desktopy jednoucelove stroje typu recepce, typu vyvojove prostredi,... tudiz tam nikoho nebude zajimat ze nemuzes prenest hovor z telefonu na desktop nebo ze to neumi vyhledavat ve fotkach... ty jsi proste jeste vetsi debil nez jsem si myslel...
    31.1.2025 18:33 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    Na recepci stačí Commouš:

    https://www.techspot.com/news/106019-bakery-uses-40-year-old-commodore-64s.html

    Ale ty prostě potřebuješ kruh v nose, za který se řetězem uvážeš ke svatému oHryzku. Užij si to, mě vynech. Já místo toho používám vlastní mozek.
    31.1.2025 22:37 RealJ | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    jj, ty pouzivas svuj vlastni komousky mozek rizeny putinem... :D
    31.1.2025 22:38 RealJ | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    hele, Radovane, mame te oslovovat soudruhu, nebo to muzou jenom soudruzi?
    1.2.2025 06:44 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    Zeptej se svého gauleitera.
    31.1.2025 17:18 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    Jsi dneska nějaký podrážděný - zkus si ty rudohnědé fleky natřít třeba canestenem - prý to pomádá
    28.1.2025 13:35 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    No ono to je taky o tom, že iPhone má mizernou až nulovou podporu pro roztřídění fotek do alb. Takže se to dohání AIčkem / automatickým štítkováním.

    Za mě jsou tohle ortogonální fíčury - roztřízení je jedna věc, vyhledávání druhá.

    Souhlasim, že inteligentní vyhledávání podle obsahu nebo lokace je na iPhonu/Applu slušné a že to je užitečné, přesto bych ocenil možnost nemít v telefonu všechny fotky na jedný hromadě, protože se s tim prostě blbě pracuje.
    28.1.2025 13:40 Tim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    No no je to taky o tom, ze se predpoklada, ze mas Mac a ty alba si udelas v Photos v pocitaci a az pak syncnes do iPhonu. V Apple hantyrce je to uz ale slozita operace a proto to automaticke trideni pro generaci Z.
    28.1.2025 14:08 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    asi tomu jako boomer úplně nerozumím - co je složitého po/při akci v telefonu založit album (ideálně sdílené) a do něj ty fotky přidat? Pak mám ve fotkách prostě fotky a pod nima alba

    Nebo si to album vytvořím an iPadu, nebo na Macu, nebo ho (sdílené) vytvoří dcera na výletě a do něj ty fotky přidá a nemusí je mamce posílat přes mail/whatsapp/messenger

    A když to album nasdílí s uživatelem na kterém je Apple TV, tak ty fotky vidím rovnou na 160cm úhlopříčce

    Za mě je to ok - mě se to líbí
    26.1.2025 13:00 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    Já mám terminál barevný, nech si svůj černobílý šmejd. Ohryzky se hodí akorát do štrůdlu :-D
    27.1.2025 11:34 RealJ | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    si zapni klidne muzes zapnout treba svou oblibenou rudou...
    27.1.2025 18:37 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    Máš špatný odhad, moje oblíbená barva je úplně jiná, a na desktopu dávám přednost málo rušivým odstínům blížícím se šedé. Takže tvojí oblíbenou hnědou opravdu nesdílím.
    27.1.2025 10:52 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    Tyhle linuxacke fantasie… az nekdy uvidis mac
    Nedávno jsem si na tebe vzpomněl. Po posledním upgradu pracovního Macu na macOS 15.2 mi začal blbnout bluetooth, občas se nedá zapnout, zůstane v jakémsi věčně zapínacím stavu a nedá se s tím nic udělat až do restartu. Takže teď jsem efektivně bez bluetooth, protože furt restartovat se mi opravdu nechce (to je jak Windows).

    Tolik k té bezporuchovosti Maců.
    27.1.2025 11:36 RealJ | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    ja nekde tvrdil ze macy jsou bezporuchove? S jakym zarizenim ti blbne bluetooth? Ja ho mam furt zaplej, pripojenou klavesnici, mys, obcas neco jineho..
    27.1.2025 14:23 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    Není to závislý na nějakým konkrétním zařízení, prostě se nedá zapnout bluetooth. Moje podezření je, že to způsobuje rychlé uspání po tom, co vypnu bluetooth.
    xxxs avatar 27.1.2025 21:31 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    skusat analyzovat problem je proti jablcnym zvyklostiam. ked su problemy, mas si kupit novsi stroj.
    28.1.2025 15:25 RealJ | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    jestli mi das nejaky postup jak to replikovat tak to klidne vyzkousim a pripadne nahlasim...
    28.1.2025 16:08 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    Příloha:
    Mam v Shortcuts nadefinovanou akci (a k ní klávesovou zkratku), která vypne wifi, bluetooth a zamkne obrazovku. Většinou zmáčknu klávesovou, ono se to zamkne, zaklapnu laptop. Symptom je věčně se točící kolečko v menu, viz screenshot.

    Ale fakt netušim, jestli to je tou Shortcut akcí, dost možná to je prostě jen nějakej bug v systému. Jinak na tom laptopu není nic nestandardního nebo divnýho, není odemčenej SIP apod.
    28.1.2025 16:29 RealJ | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    diky, podivam se jestli neco takoveho nekdo jiz reportoval a jestli ne tak to zkusim testnout a pripadne reportnu.
    29.1.2025 16:53 RealJ | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    jakou mas verzi macOS?
    29.1.2025 18:15 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    26.1.2025 12:58 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    Já jsem před čtrnácti dny (na nový třikrát větší disk) nainstaloval do PC novější Raspbian, partišny jsem si rozdělil ručně tak jak chci já a ne nějaký frikulín, a potom to po mně chtělo akorát nastavit lokalizaci. Ono je tam asi devadesát jazyků...

    Pak jsem si podle zápisků na papíře přenastavil věci tak jak jsem zvyklý - ono je to sice skoro stejné poslední minimálně čtyři verze, ale kdo si to má pamatovat, když to dělám jednou za několik let, a pak několik dní kopíroval data.

    Počítám že to bez sáhnutí pojede několik dalších roků, dokud opět nezaplním celý disk :-D
    26.1.2025 15:04 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    pak několik dní kopíroval data
    dokud opět nezaplním celý disk

    To se chlubíš, nebo chceš aby tě někdo politoval?
    26.1.2025 17:16 hloupjejsi vyhrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    B je spravne
    26.1.2025 18:14 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    To jenom uvádím ty jeho bláboly na pravou míru.
    26.1.2025 18:40 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    před dvaceti lety Debian to, co BioGaia popisuje opravdu uměl.

    A mandrake (kór kupovaný s knížkou od pana Bíbra) byl proti němu uživatelsky pro desktop fakt někde jinde (například obsahoval proprietální ovladače k nvida kartám - takže tuxracer jel na první dobrou plynule a s akcelerací) a tak dále…

    Tzn - bláboly tady plácáš (zase) ty…
    26.1.2025 19:44 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    Psal jsem před čtrnácti dny, protože před skoro pětadvaceti lety jsem instaloval RedHat bez knížky a něco tam i fungovalo. Dokonce tak, že jsem do budoucna přehodil výhybku a na ten Linux plynule přešel, po tom co jsem se o něm něco naučil. A před devatenácti Ubuntu, což je také Debian.
    27.1.2025 07:50 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    To jo, ale gaia popisoval situaci před 20 lety a ty si to na zaklade 14 dni staré zkušenosti prohlásil za blábol - všiml sis?

    27.1.2025 09:19 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    Je to blábol, protože to prostě jen neuměl nastavit. Ani dnes by to neuměl nastavit.
    27.1.2025 09:30 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    Jsi legrační :-)
    27.1.2025 11:23 BioGaia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    Ja nikde netvrdim, ze jsem boj s Debianem prohral. Dokonce i mrznouci kernel jsem vyresil rekompilaci jadra a vyhozenim default bordelu. Jenom to bylo tolik prace, ze Mandrake a pozdejsi Mandriva byla proti tomu prochazka ruzovou zahradkou. Pravdepodobne ten tristni uzivatelsky zazitek kdyz chcel clovek mit Debiana jako desktop vedl k vzniku Ubuntu.
    27.1.2025 18:31 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    Tak co skuhráš?

    Jak pravil Linus: "Filozofie Linuxu je: udělej si sám."
    28.1.2025 08:59 BioGaia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    Ja nikde neskuhram. Dal jsem recenzi jak vypadala instalace desktop debiana pred 20ti lety a vsadim se, ze se to moc nezmenilo :-) Ja vim, ze vas sere muj odchod k OSX/macOS ale zivot je takovej a jinej nebude, nez bidny linux desktopu pozbude. Vim ze linuxak zavidi, wantove kousou, radovan onanuje a mne to nevadi.
    4.2.2025 03:15 TS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Zamrzávání
    <|||>

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.