abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:33 | Bezpečnostní upozornění

    npm balíčky @redhat-cloud-services byly kompromitovány.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Byly publikovány informace o zranitelnosti CVE-2026-46243 pojmenované CIFSwitch v Linuxu od roku 2007. Běžný uživatel může získat práva roota (lokální eskalaci práv). V upstreamu je již opraveno.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:22 | IT novinky

    Nvidia na své konferenci NVIDIA GTC Taipei 2026 představila řadu novinek. Společně s Microsoftem představili superčip NVIDIA RTX Spark (až 6 144 jader GPU, 20 jader CPU, 1 petaflop AI výkonu v FP4 a 128 GB jednotné paměti). První notebooky a stolní počítače s tímto čipem od Nvidie místo Intelu nebo AMD by se měly na trh dostat na podzim letošního roku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:22 | IT novinky

    Na Kickstarteru běží kampaň na podporu kapesního počítače s Linuxem CardputerZero od společnosti M5Stack. Postaven je na Raspberry Pi Compute Module 0. Podporuje moduly M5. Koupit lze s rozšířeními LoRa a CC1101.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:11 | Pozvánky

    Tento týden se bude vyznačovat zejména deštěm, a proto vás může zajímat, že již v úterý proběhne 63. Virtuální Bastlírna, která se bude odehrávat přímo v teple vašich domovů a bastlíren. Proto se připojte k této volné otevřené diskuzi bastlířů, techniků, vědců, ve které se probírají novinky a zajímavá témata z techniky. Mezi největší novinky bude tentokrát patrně patřit oznámení hackerského nástroje Flipper One. Zároveň úspěšně probíhá

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    včera 03:22 | Nová verze

    86Box (Wikipedie), tj. emulátor retro počítačů založených na x86, byl vydán ve verzi 6.0. Přibyly například zvuky pevného disku. Na GitHubu jsou vedle zdrojových kódů ke stažení také připravené balíčky ve formátu AppImage.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 4.6 audio přehrávače Audacious (Wikipedie). Z novinek lze vypíchnout nový plugin pro procházení soubory, podporu audio formátu Musepack SV8 nebo přechod na build systém Meson.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 15:55 | Nová verze

    Alliance for Open Media vydala verzi 1.0.0 specifikace svobodného videoformátu AV2. Jean-Baptiste Kempf, prezident neziskové organizace VideoLAN stojící za svobodným multiplatformním multimediálním přehrávačem a frameworkem VLC, představil na svém blogu dekodér AV2 s názvem dav2d.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 15:00 | Nová verze

    V aktuálním přehledu vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie) bylo oznámeno vydání nové verze 0.2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 14:33 | Nová verze

    Armbian, tj. linuxová distribuce založená na Debianu a Ubuntu optimalizovaná pro jednodeskové počítače na platformě ARM a RISC-V, ke stažení ale také pro Intel a AMD, byl vydán ve verzi 26.5.1. Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (12%)
     (8%)
     (2%)
     (14%)
     (31%)
     (4%)
     (6%)
     (3%)
     (16%)
     (26%)
    Celkem 1796 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek



    Vložit další komentář
    vencour avatar 12.5. 18:37 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    Nejsmutnější je, že následující se zpochybňuje ...
    Stát dnes není porážen tanky, ale rozpojením vlastních vnitřních vazeb. Nejde o obsazení území, ale o paralýzu rozhodování, zpochybnění legitimity a vyčerpání společnosti. Právě proto selhává binární myšlení, které stále dominuje politickému i institucionálnímu uvažování. Kategorie „válka–mír“, „vnitřní–vnější hrozba“ nebo „civilní–vojenské“ neodpovídají realitě hybridního prostředí. Konflikt se odehrává mezi těmito póly – v šedé zóně, kde stát často váhá, otálí a ztrácí iniciativu.

    Triády představují jeden z mála analytických nástrojů, které tuto realitu dokážou zachytit. Nejsou teoretickým luxusem, ale nutností. Umožňují chápat bezpečnost jako systém vztahů, nikoli jako soubor izolovaných kapacit. Kdo dnes myslí binárně, reaguje pozdě. Kdo myslí triadicky, má šanci řídit vývoj.
    Triáda je model tří vzájemně propojených prvků, jejichž napětí a rovnováha určují chování celého systému. Zatímco dualita nutí k volbě jedné strany a produkuje konflikt, triáda umožňuje konflikt udržet pod kontrolou. V prostředí hybridních hrozeb, kde se vojenské, ekonomické, informační a technologické nástroje prolínají, je tato schopnost klíčová. Stát, který analyzuje hrozby odděleně a sektorově, ve skutečnosti neanalyzuje vůbec.
    Clausewitzova koncepce války jako interakce mezi lidem, armádou a státem bývá mylně považována za překonanou. Ve skutečnosti je dnes aktuálnější než kdy dříve. Jen změnila obsah. Lid již neznamená pouze obyvatelstvo, ale především informační prostředí, veřejné mínění a sociální dynamiku. Armáda není jen soubor konvenčních sil, ale zahrnuje kybernetické kapacity, nepřímé nástroje a alianční vazby. Stát není pouhý aparát moci, ale systém legitimity, rozhodovací schopnosti a důvěry.

    Moderní útoky nesměřují primárně na armádu. Směřují na vazby mezi těmito třemi prvky. Cílem není porazit armádu v poli, ale oddělit ji od společnosti. Nejde o svržení vlády, ale o zpochybnění její schopnosti rozhodovat. Výsledkem je stav, kdy stát formálně existuje, disponuje institucemi i ozbrojenými silami, ale není schopen jednat rychle, rozhodně a s podporou veřejnosti. To je ideální výsledek hybridního působení.
    Tento posun je nejzřetelnější na triádě hybridního konfliktu, kterou tvoří kinetická, kybernetická a kognitivní dimenze. Kinetická dimenze je viditelná, drahá a politicky citlivá. Kybernetická dimenze je levná, obtížně připsatelná a vysoce škálovatelná. Kognitivní dimenze je nejméně viditelná, ale strategicky rozhodující. Právě v ní se rozhoduje, jak společnost chápe realitu, komu věří a jaké oběti je ochotna akceptovat.
    Státy, které se soustředí pouze na kinetickou a kybernetickou dimenzi, vedou válku minulosti. Konflikty 21. století se vyhrávají v hlavách lidí. Kdo ovládá kognitivní prostor, ovládá tempo, rámec i konečný výsledek. To není metafora, ale empirická zkušenost posledních let.

    Pro Českou republiku má tento rámec mimořádně nepříjemné implikace. ČR není ohrožena přímou konvenční agresí, ale je vysoce zranitelná hybridně. Otevřená ekonomika, vysoká míra digitalizace, silná závislost na globálních trzích a historicky nízká důvěra v politické instituce vytvářejí ideální prostředí pro dlouhodobé, nenápadné působení. Cílem není kolaps státu, ale jeho postupná nefunkčnost. Hybridní tlak v českém prostředí systematicky míří na vazbu mezi společností a politickým rozhodováním. Zpochybňování bezpečnostních hrozeb, relativizace aliančních závazků, útoky na legitimitu obranných výdajů či vykreslování armády jako nástroje cizích zájmů nejsou nahodilé. Nejde o svobodnou diskusi, ale o cílené narušování Clausewitzovy triády. Stát se dostává do situace, kdy armáda existuje, politická reprezentace rozhoduje, ale společnost přestává poskytovat souhlas. To je stav strategické paralýzy.

    Z hlediska triády kinetické, kybernetické a kognitivní dimenze je situace České republiky nevyvážená. Konvenční obrana je díky NATO relativně silná. Kybernetická bezpečnost se zlepšuje, ale zůstává roztříštěná a reaktivní. Kognitivní dimenze je dlouhodobě podceňována, bagatelizována nebo zaměňována za marketing. To je strategická chyba. Právě zde se rozhoduje, zda bude stát schopen krizi ustát, nebo se rozpadne zevnitř.
    Pro Armádu České republiky z toho plyne nepříjemná realita. AČR už není pouze nástrojem vojenské síly, ale politicko-společenským aktérem, ať chce, nebo ne. Její schopnost plnit úkoly závisí nejen na technice a výcviku, ale na kvalitě vazeb se společností a politickou reprezentací. Důvěra veřejnosti v armádu je vysoká, ale není nezničitelná. Hybridní působení může cíleně izolovat armádu, zpochybňovat modernizaci a vytvářet dojem, že obrana je luxus nebo cizí diktát.

    Současně se mění i pojetí vojenské připravenosti. Kognitivní dimenze se stává operačním prostředím, nikoli doplňkem. Velitelé, plánovači i politické vedení musí chápat, že informační a společenský prostor je bojiště. Armáda, která tuto realitu ignoruje, bude sice dobře vyzbrojená, ale strategicky nepoužitelná.

    Triadický pohled se promítá i do širší koncepce bezpečnosti státu, která nestojí pouze na odstrašení. Odstrašení bez odolnosti vede k eskalaci. Odolnost bez schopnosti reakce k vyčerpání. Reakce bez legitimity ke ztrátě důvěry. V českém prostředí je nejslabším článkem právě společenská odolnost. Bez ní se jakékoli krizové opatření mění v politický problém a bezpečnostní riziko.

    Česká republika nebude testována masivním vojenským útokem. Bude testována dlouhodobě, systematicky a nenápadně. Testována v tom, zda dokáže udržet soudržnost, rozhodnost a schopnost rozlišovat realitu od manipulace. Triády v tomto smyslu nejsou akademickým cvičením, ale posledním funkčním kompasem v prostředí hybridních hrozeb.

    zdroj Palba.cz
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    MakeIranBombedAgain❗ avatar 12.5. 19:48 MakeIranBombedAgain❗ | skóre: 42 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše tu přetapetuju tu tapetu tapetou tu

    to všecko je pravda, jen s tim drobným kosmetickým rozdílem že těma hlavníma hybridníma hrozbama sou libtardi a ten jejich slavnej bruSSel :O ;D

    Už jste slyšeli o takzvaném Evropském štítu demokracie? Jeho tvůrci se zamýšlí nad moderními hrozbami, které podle nich ohrožují integritu voleb v členských státech EU. Na co že se to tedy vlastně můžeme „těšit“?
    Na Facebooku v českém prostředí operuje stránka pod Petrem Ludwigem, Antonínem Pášmou z Milionu chvilek pro demokracii či Romanem Mácou, který má exkluzivní prostor ve veřejnoprávních médiích bez jakékoliv oponentury. Se stránkou s názvem Štít demokracie spolupracuje také web Manipulátoři, jehož zakladatel Jan Cemper byl mnohokrát usvědčen a vícekrát soudně označen jako lhář a musel se omlouvat. S projektem spolupracuje i Daniel Kortus, vystupující pod profilem „Klimatomluva“, který propaguje Green Deal za úplně každou cenu. Štít demokracie tvrdí, že se snaží zastavit ruský vliv v České republice. Význam, a hlavně nebezpečnost pojmu „Štít demokracie“ je však daleko hlubší, sahá za hranice názvu jedné stránky na Facebooku a má mezinárodní rozsah.
    V Bruselu totiž vzniká takzvaný Evropský štít demokracie. Ten má dokonce úplně stejný popis činnosti jako výše zmíněná facebooková stránka, která ovšem působí spíše jako parta zfanatizovaných šiřitelů lží a nenávisti. Naposledy takto všichni členové české party působili na Natálii Vachatovou, poradkyni premiéra Babiše přes svobodu slova. Máca zveřejnil její adresu, ostatní ji označili za proruskou a lustrovali její rodinu. Tím způsobili, že hloupější část jejich fanoušků jí vyhrožovala smrtí. Vypadá to však, že název není náhoda. Nedovedu si představit, že by se partička nenávistných extremistů pouhou náhodou shodla s bruselskými byrokraty na názvu i účelu nějakého projektu. O to horší je, jak chce onen Evropský štít demokracie svých cílů dosáhnout. A to si nyní probereme.
    Evropský štít demokracie (též Evropský štít pro demokracii) vznikl z iniciativy EPP, tedy frakce evropských lidovců. Tu z českých europoslanců zastupují Luděk Niedermayer s Ondřejem Kolářem (TOP 09), Tomáš Zdechovský (KDU-ČSL) a Danuše Nerudová s Janem Farským (STAN). Už to by mělo být rudým praporkem. Tvůrci Evropského štítu demokracie se zamýšlí nad moderními hrozbami, které podle nich ohrožují integritu voleb v členských státech EU. „V rámci Unie se musíme zamyslet nad tím, jak přizpůsobit naše právní předpisy, abychom dokázali těmto hrozbám čelit a zároveň hájit hodnoty, na nichž naše Unie stojí,“ píší v prohlášení. Vznikla tak speciální rada pro „štít demokracie“. Konkrétní pravidla na konci března 2026 podpořila Evropská komise. Co však obsahují, by mělo každého správného demokrata (bez přívlastků, tedy ani toho liberálního, ani toho lidového demokrata) doslova vyděsit.
    Evropský štít demokracie bude pracovat na třech pilířích. Jestli z nich něco kouká, až vás to praští do očí, tak je to bezprecedentní pokus o ovlivnění voleb. EU chce využít Digital Services Act (DSA), díky kterému bude EU moci aktivovat takzvaný Rapid Response System (RRS). Ten už mimochodem několikrát aktivovala, když se snažila aktivně zasahovat do voleb například v Rumunsku, kde došlo k bezdůvodnému zrušení prezidentských voleb, na Slovensku, nebo dokonce v České republice. RRS Bruselu umožňuje rychlejší mazání takzvaných systémových rizik. To znamená rychlé promazávání internetu nejen od jasně nelegálních příspěvků (například výzev k násilí či převratu), ale i od takzvaných dezinformací a „hybridních hrozeb“. Před několika lety EU zřídila takzvaný Kodex boje proti dezinformacím. V ČR se ke Kodexu připojila organizace Demagog a společnost Seznam. Tyto subjekty pak mají právo požádat o aktivaci RRS. Na základě tohoto Kodexu může EU takzvaně demonetizovat dezinformace. Bruselem určené nepohodlné informace tak budou podléhat zapsání na černé listiny inzerentů přímo na příkaz Evropské komise.
    Tím to ale nekončí. Eurokomise bude využívat i svoji Evropskou observatoř digitálních médií. Ve zkratce se jedná o „EDMO“. Její středoevropská pobočka je CEDMO. Tu mimochodem přímo vede Václav Moravec, bývalý „nestranný moderátor“ České televize. Odešel až poté, co byl přinucen dodržovat Kodex České televize a pozvat si po letech předsedu SPD (a v tomto volebním období i Poslanecké sněmovny) Tomia Okamuru. Dokážete si tak představit ideologické zaměření tohoto projektu, který mimochodem dostal z unijních fondů stovky milionů eur.
    Ano u CEDMA to však nekončí. Evropská komise má k dispozici doslova síť údajně „nezávislých ověřovatelů faktů“. To už samo o sobě ukazuje, jak nebezpečným krokem zřízení Evropského štítu demokracie může pro demokracii být. EU má po všech členských státech k dispozici přes 60 organizací. Mezi nimi jsou například zeleně-bolševická organizace Green eFact z Portugalska či již zmiňovaný Demagog, který se poslední dobou fanaticky zastává české opozice v čele s Petrem Pavlem a který, jak opakuji, patří i k těm, kdo podepsal tzv. Kodex proti dezinformacím. Přidaly se i „Demagogy“ z Polska a Slovenska. EU má k dispozici i Correctiv, což je nebezpečná organizace placená současnou německou vládou a třeba i Sorosem. Correctiv v roce 2024 vytvořil zcela umělou kauzu s názvem „tajný plán proti Německu“. Tam se psalo o údajně tajném setkání strany AfD, na němž se mělo plánovat vyhánění milionů migrantů z Německa. Ve skutečnosti se jednalo o klasický neutajovaný členský předvolební mítink. Přesto tato šílená dezinformační kampaň, na které spolupracovala skoro všechna západní „legacy“ média, snížila výsledek AfD v eurovolbách oproti předvolebním preferencím o více než 7 %. Takhle bych mohl pokračovat u všech členů factcheckingové sebranky. Cíl je jasný: totální ovládnutí informačního prostoru.
    Evropská komise využije DSA nejen k mazání, ale také k přímé kontrole nad tím, co se lidem bude zobrazovat před jakýmikoliv volbami. Jak si jistě pamatujete, před zastupitelskými volbami v roce 2022, eurovolbami v roce 2024 i sněmovními volbami v roce 2025 strašila koalice SPOLU Ruskem v kontextu s téměř celou tehdejší opozicí. Myslíte si, že by Evropská unie zakázala na sociálních sítích tyto nálepky zobrazovat? To předpokládat nelze. Spíše lze předpokládat, že by byly mazány příspěvky, které by koalici SPOLU za tyto nálepky nějak tvrději kritizovaly. S omezeným obsahem na internetu před volbami by mohlo dojít k ovlivnění stovek tisíc až milionů potenciálních voličů. Brusel již vydal směrnice proti kybernetickým útokům, která by měla chránit kybernetickou bezpečnost, a to nejen při volbách, ale i všeobecně. Firmy si však stěžují, že se jedná o zásadní byrokratickou zátěž s velmi vysokými náklady.
    Volby lze hezky ovlivnit i pomocí vlivu na média. Evropská komise vydala plán zvaný AGORA EU. Tam využije další nařízení se zkratkou EMFA. To v podstatě doplňuje DSA v touze Bruselu zcela ovládnout informační prostor. Zatímco DSA se zaměřuje na promazávání internetu a sociálních sítí, EMFA se zaměřuje hlavně na média. Zatímco ta, která Brusel označí za nezávislá, dostanou z vašich daní bohaté dotace, naopak ta, která budou označena za antisystémová nebo „dezinformační“, budou například potlačována ve výsledcích vyhledávání. Program AGORA EU bude mít rozpočet cca 9 miliard eur za 5 let. Pro srovnání: v roce 2024 poslala Ursula Von Der Leyenová médiím po celé EU přes 130 milionů eur. Těmito 130 miliony dokázala masivně ovlivnit informační prostor před volbami do Evropského parlamentu. Představte si, jaký vliv bude mít devět miliard.
    Peníze však nejsou všechno. Je potřeba zavést i pořádnou indoktrinaci. A na tu je Brusel se svým komplexem „štítu demokracie“ též připraven. Do osnov a učebních plánů by tak měla přibýt položka Mediální gramotnost. Ta by měla přijít do všech úrovní školství od prvního stupně. Na mediální gramotnosti ve výuce by se měla podílet takzvaná občanská společnost, tedy příslušné nátlakové neziskovky. Výchova dětí bude spočívat nejen v tom, aby důvěřovaly těm „správným“ médiím, ale také v tom, naučit je ty správné evropské hodnoty. Zapojeno bude též EDMO (v ČR zase Moravcovo CEDMO). Už to samo o sobě jasně ukazuje, kam bude taková výuka směřovat.
    Pokud škola na příslušnou výchovu dětí tím „jediným správným“ směrem stačit nebude, na řadu přijdou placení tvůrci obsahu, influenceři, youtubeři a podcasteři. Už nyní mnoho českých influencerů obhajuje EU, kritizuje současnou vládu Andreje Babiše a pak se fotí na návštěvě v Bruselu. To nebude náhoda. Vraťme se k profilu „Klimatomluva“ Daniela Kortuse. Ten začal doslova den po sněmovních volbách. A během pouhých čtyř měsíců měl náhle exkluzivní prostor v hlavních médiích, včetně televize Nova, Českého rozhlasu, Deníku N, Novinkách a Aktuálně. Je tak zjevné, že s těmito propagandistickými „influencery“ spolupracují i média.
    Je to obrovský systém. Tento systém obsahuje vliv na média, cenzuru, výchovu dětí, obrovské peníze, kontrolu nad obsahem internetu, zásahy do voleb a demokratických procesů. Evropský štít demokracie má jediný účel: ovlivňovat volební proces v členských státech tak, aby vždy co nejvíce hlasů získali ti, kteří se líbí bruselským byrokratům a bolševikům. Facebookový Štít demokracie může do budoucna sloužit jako česká pobočka tohoto velmi nebezpečného ekosystému, pokud již tak náhodou dávno neslouží. Jak česká stránka na Facebooku, tak unijní projekt totiž slouží jedinému: zničení demokratických procesů a demokracie jako takové. Co s tím…
    Na závěr si můžeme položit otázku: Dá se tomuto přímému zasahování do naší demokracie z Bruselu vůbec nějak bránit? Dá. Začít musíme u sebe, a to například tím, že nebudeme věřit každému mainstreamovému výkřiku. A u voleb nebudeme rozhodovat podle toho, kdo kým víc straší, ale podle skutečných programů. Jak jsem si totiž v posledních několika volbách všiml, programy jdou v médiích stranou. Důležitější jsou „hodnoty“ nebo naprosto fiktivní boj mezi směřováním na Západ a směřováním na Východ. Dále je potřeba hlídat současné vládní poslance, aby správně aplikovali bruselské normy DSA, aby do demokracie zasahovaly co nejméně. A v neposlední řadě nám Brusel bohužel vrací novou domácí tradici, kdy dětem budete vysvětlovat, že se věci rozhodně nedějí tak, jak jim říkají ve škole, ale zároveň by o tom v té škole neměly mluvit.
    Holt, taková je doba. EU by měla všechny své hvězdičky ve vlajce nahradit srpy a kladivy. To by byl Brusel alespoň jednou k obyvatelům členských zemí skutečně upřímný.

    hele zdroj

    12.5. 20:11 lol
    Rozbalit Rozbalit vše Re: tu přetapetuju tu tapetu tapetou tu
    Kdyz uz se tady copypastujou dlouhatansky texty ktery nigdo nebude cist tak

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nulla lobortis tellus nec orci maximus, vitae blandit dolor finibus. Quisque eu nunc sed odio pellentesque ultricies id ac est. Nulla pulvinar feugiat quam eget interdum. Nunc a tellus et massa tempor efficitur. Quisque hendrerit quam sapien, vitae malesuada tellus viverra a. Donec euismod maximus quam sed laoreet. Suspendisse nec accumsan nisi. Suspendisse cursus ac lectus sed lobortis. Donec a eros quis quam ullamcorper eleifend. Pellentesque non mollis ipsum, sed ultricies diam. Integer vitae malesuada dui, vitae dignissim ipsum.

    Nam sagittis mattis augue, in bibendum turpis cursus a. Fusce pretium tempus congue. Phasellus tellus nibh, condimentum in suscipit id, gravida vel diam. Suspendisse potenti. Suspendisse nec ex leo. Aliquam imperdiet in sem vel finibus. Nullam vel hendrerit eros, quis blandit nunc. Aenean porttitor dolor non augue rutrum viverra. Pellentesque pretium elit nec arcu vulputate porta. Duis cursus fermentum diam. Aenean at porttitor nisi. Nam eu nisl vulputate, consectetur sapien in, feugiat sem.

    Fusce vitae maximus justo, luctus sodales augue. Aliquam erat volutpat. Vivamus dignissim blandit mi vel feugiat. Ut lorem eros, posuere sed facilisis a, auctor in nisi. Pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada fames ac turpis egestas. Donec consequat a elit eget mattis. Aliquam viverra dui at diam condimentum volutpat. Duis ac augue vel arcu lobortis euismod. Donec at libero in elit ultricies accumsan. Suspendisse consequat pretium ligula sed finibus. Nulla ipsum erat, pharetra vitae euismod ut, sagittis id eros.

    Suspendisse vestibulum posuere sodales. Vestibulum varius elementum justo, ut semper justo gravida nec. Praesent imperdiet metus a odio condimentum, eu ornare diam volutpat. Cras nisl diam, dapibus nec pellentesque sagittis, placerat pellentesque neque. Nam mollis nisl augue, sit amet facilisis nisi malesuada id. Aliquam hendrerit nisi diam, bibendum lacinia nisi bibendum ut. Aenean ultricies sit amet justo a rhoncus. Phasellus a ullamcorper dolor. Morbi sodales quam eget enim maximus consectetur.

    Aliquam nulla diam, pellentesque auctor purus consequat, laoreet mollis augue. Vestibulum congue odio non rutrum egestas. Integer velit dolor, egestas viverra bibendum sit amet, porta dapibus sapien. Curabitur vel fermentum nisl, quis auctor odio. Donec quis purus arcu. Sed tincidunt, augue id consequat vehicula, felis urna pellentesque justo, nec suscipit dui nibh et ligula. Proin iaculis eget lacus sit amet bibendum. Nam rhoncus tellus at nisi tincidunt, vel auctor lectus venenatis. In mi justo, hendrerit ut lorem a, iaculis molestie odio. Nulla dignissim laoreet ex ac sollicitudin. Nunc tincidunt accumsan iaculis. Mauris tincidunt ornare magna, id dictum enim mollis quis. Nullam pellentesque nunc ac ligula vulputate porta.

    Suspendisse et feugiat quam. Nulla non dapibus diam. Nam euismod lorem vel velit semper, sed efficitur nisl fringilla. Vestibulum vitae purus nisl. Fusce dictum, turpis in dictum viverra, sem lorem efficitur lorem, eget tincidunt mauris turpis at sapien. Etiam venenatis erat eget lectus porttitor pellentesque. Vestibulum molestie nisi libero, ac viverra ipsum auctor vitae. Pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada fames ac turpis egestas. Quisque libero mi, lacinia at arcu quis, venenatis suscipit arcu. Phasellus porta dignissim mauris a accumsan. Pellentesque tempor pretium lacinia.

    Ut in maximus velit. Sed volutpat augue quis nisl facilisis luctus. Phasellus scelerisque finibus nisi, eu sodales dui euismod id. Fusce sollicitudin dapibus orci, id tristique erat tincidunt eget. Vestibulum ante nunc, convallis eu urna sit amet, tincidunt tempus magna. Ut tellus odio, laoreet sit amet convallis nec, laoreet a lacus. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. Proin tempor suscipit mi, ac malesuada sapien rhoncus vel. Morbi auctor convallis nulla, sit amet fringilla tortor pellentesque id. Morbi non dignissim enim. Donec at nunc velit. Aliquam id magna sit amet quam luctus dignissim. Etiam a viverra nisi, in pellentesque neque. Pellentesque pulvinar tortor ac ante venenatis, in aliquet enim luctus.

    Donec laoreet massa sed justo elementum, sit amet aliquet dui auctor. Nullam a erat mollis, lacinia mi sodales, gravida dolor. Maecenas faucibus bibendum vestibulum. Etiam aliquam rhoncus purus dictum efficitur. Maecenas eu turpis suscipit, eleifend massa ut, vehicula est. Curabitur feugiat quam eu dui ultrices mollis. Proin eu nibh non tellus molestie accumsan a id dolor. Aenean tempus tortor quis leo lacinia, id condimentum lorem rhoncus. Vivamus venenatis ipsum nec lectus finibus, eu molestie leo vehicula. Integer eu enim lacus. Phasellus pellentesque sagittis facilisis. Vestibulum a enim dapibus augue malesuada congue eget id turpis. Pellentesque porta gravida tortor sit amet rutrum.

    hele
    vencour avatar 12.5. 20:30 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: tu přetapetuju tu tapetu tapetou tu
    Prý to začíná takhle ...
    Bolest sama o sobě je důležitá, ale hlavní roli hraje kvalita života a pohodlí. Každý člověk potřebuje prostor pro rozvoj a klidné fungování. Někdy je potřeba překonat obtíže, aby bylo možné dosáhnout lepších výsledků…
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    12.5. 21:00 karkar | skóre: 14 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: tu přetapetuju tu tapetu tapetou tu
    to je jako něco ze šopenhauera ne?
    12.5. 20:29 karkar | skóre: 14 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    Jenže v kontextu čr se stala ta věc, že velká část národa byla odsouzena a prohlášena za méněcennou. A to už v době první volby prezidenta. Následně vlivná ale menší část zformovala tu svoji triádu = vláda, armáda-policie-tajnéslužby-soudy, lepšolidi a doposud využívá její působení tak aby paralyzovali a de facto zneschopnili tu větší, momentálě volebně silnější, ale méně schopnou část obyvatelstva. K tomu využívají naprosto úplně všechno, cokoliv co najdou i nenajdou prohlásí za nepřijatelné, naporosto bezskurpulózně dehonestují jakéhokoliv exponenta a neštítí se naprosto ničeho a tím rozeštvávají obyvatelstvo a snaží se tak přetáhnout kohokoliv na svoji stranu.

    No a u té armády těžko říct jak to uchopit, když se profláklo že provádí hybridní operace proti vlastnímu obyvatelstvu a nejen armáda ale i faktická spolupráce tajných služeb s určitými novinami, využívání veřejnorpávních médií k prosazování určitých agend...

    čím to? je to kvůli omezení naší suverenity? je to kvůli něčím ziskům? prč jsme nuceni se střílet do vlastních nohou a proč tomu tolik lidí věří? kdo za tím stojí?
    13.5. 00:03 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    To jsou žvásty, že by Goebbels zatleskal. Primárně ti uniká, že ČR žádnou armádu nemá. Jen expediční sbor složený ze žoldáků a vedený hromadou papírových generálů, jištěných několika sty dalších ve výslužbě.

    Aktuálně odpudivý komoušský převlékač kabátů pro jistotu najmenoval tlupu nových.

    Naproti tomu takové Švýcarsko má skutečnou armádu, ale generála nemá ani jediného :-D
    13.5. 09:07 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    Dokud "vyhráváte" na Ukrajině, tak nám stačí i ta papírová armáda :-)
    13.5. 09:31 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    Zase lžeš, a navíc si lžeš do kapsy. A mezitím nejsilnější armáda světa všem ukazuje jak se vítězí nad zaostalými ajatolláhy po padesáti letech sankcí:

    https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-blizky-a-stredni-vychod-sach-mat-v-iranu-takovou-porazku-usa-jeste-nezazily-nebere-si-americky-historik-vuci-trumpovi-servitky-40577719
    14.5. 20:06 Isthvan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    Příloha:
    Nejak te ty vase bojove uspechy frustruji, ze si to vylevas na Americe.
    15.5. 06:17 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    Rovnou přiznej, že jsi to byl ty cestou do Brna, na parteitag tvých kameraden.
    15.5. 06:55 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    já ti nevím - máš rád ameriku?

    nemáš

    máš rád nácky?

    máš

    sorry - sedí to spíš na tebe

    15.5. 10:04 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    Nechtěl jsi místo toho lhaní napsat něco o falešných obrázcích?

    Nebo přímo dodat fotošopovaný výřez, jako byl ten minulý? :-D
    15.5. 10:25 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    To si vyřiď s wantem - že jsem to (podle tebe) nepobral já, tupé podtržítko - to se snad dá čekat.

    Ale chceš říct, že want neměl pravdu?

    16.5. 14:00 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    17.5. 20:35 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    Ty a spousta dalších idiotů

    Holt se pak nesmíte divit, když se vám na to přijde - vždyť vám to nežere už ani want - a že ten sežere kde co…
    17.5. 20:56 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    Fotošopovanému výřezu z mého většího originálu věříš, že něco dokazuje :-D
    17.5. 21:23 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    Co já - ale co Want - chceš říct, že want neměl pravdu?
    MakeIranBombedAgain❗ avatar 12.5. 19:54 MakeIranBombedAgain❗ | skóre: 42 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...

    nejvíc nejlepší na tom je že orwell byl levičák, libtardi dneska vlastně hele pálej knížky puvodně vlastního člověka :D :D :D :D

    pošli vetchýmu na drony každou druhou vejplatu,

    vetchej je jeom nastrčenej xift a možná bílej komoň, herci sou vobecně příliš hloupý by něco takovýho uměli zorganizovat :D ;D

    13.5. 19:38 frk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    Rek bych ze tak blbej aby nenatah ruku s "co za to" zas neni. To voni umej sici velmi dobre.
    16.5. 12:35 David | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    Že byl Orwell levičák je pravda jen na půl. Na počátku skutečně byl zapálený socialista. Tak zapálený, že byl ochoten pro to jít do zahraničí do války. Nicméně z toho rychle vystřízlivěl. Tak nějak podle Churchilova citátu. "Kdo nebyl v 18 socialista nemá srdce. Kde se nestal do 30 pravičákem nemá mozek." Pro prozření říkám, že by z jeho děl měla být povinná četba Hold Katalánsku ne 1984. Protože 84 spoustu lidí bere prostě jako beletrii, když to Hold Katalánsku je surová výpověď o tom jak ti co chtějí moc manipulují a zneužívají každou skulinku a zneužívají naivní spoluobčany.
    16.5. 14:05 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    Co říkáš na soudobou manipulaci?
    Farma zvířat (1954) - ČSFD 81%

    Farma zvířat (2025) - ČSFD 18%
    18.5. 11:41 hefo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    Čo tým porovnaním chceš povedať? Že ten nový film nie je taká sračka, aké má hodnotenie, či?
    18.5. 17:48 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    Spíš naznačit, jaké je dnes chápání a pojetí Orwella.
    |🇵🇸 avatar 16.5. 16:42 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše kancelář pro uvádění románových příběhů na pravou míru

    Naopak.

    Každá řádka seriózní práce, kterou jsem od roku 1936 napsal, byla přímo či nepřímo napsána proti totalitě a pro demokratický socialismus, jak ho chápu já.

    —George Orwell: Why I Write, 1946, česky Proč píšu (překlad Kateřina Hilská)

    George Orwell se narodil v Britském rádži, kde také nejprve působil jako koloniální policista, odkud měl rozporuplné zážitky (viz zvláště román Barmské dny, esej Jak jsem střílel slona). K socialismu se propracoval postupně (romány Na dně v Paříži a Londýně, Cesta k Wigan Pier), aniž by byl nějak zvlášť vyhraněný. V roce 1936 se přihlásil k Mezinárodním brigádám ve Španělsku, ale těmi organizovanými Komunistickou stranou byl odmítnut jako nespolehlivý. Až pak se přihlásil k POUM, kterážto zkušenost ho zformovala, jak to popisuje v denících a esejích jako Proč píšu výše.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    12.5. 20:11 gsnak | skóre: 22 | blog: gsnak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    >Tak dneska se třeba aktuálně na spoustě míst píše že 2sv válku začali russáci

    [Citation needed]
    Čo Rys, to vrah!
    MakeIranBombedAgain❗ avatar 12.5. 20:36 MakeIranBombedAgain❗ | skóre: 42 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...

    tak to je současnej vobvyklej libtardí dezinformační narativ že prej druhá světová válka začala přepadením polska sovietckým svazem, třetí říší a slovenckou farskou republikou :D že ten ruskej utok přišel až vo víc jak čtrnáct dní po německým kdyžuž pšónie prakticky prohrála, to už de mimo jejich libtardí mozečky :D ;D

    a fakt se najdou libtardi který tomu veřej, třeba hele hodnotovej komediant hrušínckej :D

    13.5. 19:54 frk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    Jenze o tom ze to takhle problehne se soudruzi heil a visa domluvili predem.

    Ale realita je, ze II WW zacala francie a britanie. A to uz nekde v 18tym roce. Zaclo to totiz nekapitualci nemecka (nemecko 1. valku vojensky neprohralo), pak silenejma reparacema, takze lidi nemeli co zrat, nasledovalo to tim, ze prozmenu delali ze nevidej vyzbrojovani armady ... a ve finale to skoncilo podporou proti csr (realita byla ze nam vyhrozovali, ze kdyz skopcakum ty sudety nedame, tak ze na nas jakozto ti "duveryhodni" spojenci jak dneska a tenkrat tverdili ... zautocej taky.)

    Finalni tecku domu dodali po utoku na psonky, kdy se opet tvarili ze se vlasne nic nedeje, jen tak pro formu teda vyhlasili germanum tu valku, ale nevystrelili na ne ani jedinej granat.

    To ze predevsim mladosi to maj uplne vymazany je dany vymejvanim mozku ve skolach. Kam se na to hrabou soudruzi.

    2karkar: Jup,. to je presne vono, nehoraznej blabol .... v roce 1948 problehly zcela demokraticke volby. A KSC je zcela demokraticky a naprosto drtive vyhrala. Tou dobou tady uz rus nebyl davno ani jeden.

    Ke koumousum se pak pridali (jako dycky ke kazdymu) lidovci a bylo vymalovano.

    Najdi si "narodni fronta" ...
    12.5. 20:37 karkar | skóre: 14 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    tadyto je vyslopaný z gugl ai: Tvrzení, že „Rusko nás neosvobodilo“ (respektive Sovětský svaz), se objevuje v kontextu moderního historického bádání, které rozlišuje mezi vojenským poražením nacismu a následným nastolením totalitního režimu. Tyto informace lze nalézt v řadě zdrojů, které se snaží o kritický pohled na konec druhé světové války.Kde se o tom píše a jaké jsou argumenty?Historické studie a publicistika: Publikace HlídacíPes.org nebo články na Zoom Prima často upozorňují, že i když Rudá armáda vojensky porazila nacistické Německo, nepřinesla svobodu v demokratickém smyslu, ale otevřela cestu k sovětské dominanci....kráceno...Tyto zdroje tedy nezpochybňují vojenskou porážku Německa, ale definují „osvobození“ jako přinesení svobody a demokracie, které podle nich po roce 1945 nenastalo.

    a třeba tady
    12.5. 23:54 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    Definuj svobodu v demokratickém smyslu :-D

    Například se podíváme, co taková demokratická Francie toho 8. května vlastně oslavuje:

    https://cs.wikipedia.org/wiki/Masakr_v_Sétifu_a_Guelmě
    12.5. 20:57 karkar | skóre: 14 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    A to zahájení války v podstatě tak iterpretuje i wikipedie. nebo tady Ale není to úplně explicitní jako některé výlevy na facebooku
    Max avatar 13.5. 00:02 Max | skóre: 73 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    1) Bábu nevyhodili za její politický názor, ale že své politické názory tloukla do dětí, které učila, což je rozhodně špatně a rodiče si toho všimli a zasáhli. Což mi připomíná jednu storku ze školy, kdy k nám na střední nastoupila mladá učitelka češtiny, která byla hodně ideově založená. Jako film do kina nám vybrala natočení smrti černošského ditěte, svou TV dala potřebným (což v překladu znamená romům) a protože to byla střední a většina už měla svůj názor a dost z nich bydlelo v sousedství větši skupiny méně přizpůsobivých romů, tak měli trochu jiný názor než paní učitelka. Proto jsme si od ní vyslechli, že jsme Hitlerovi děti, a že půjde účit na základu, kde jdou děti lépe formovat. Tj. úplně stejný případ, jak ta kráva z TV, jen z druhé strany barikády. A kdo se zastává jedné, nebo druhé strany, je prostě debil.

    2) To, že Rusko mělo prsty v začátku WWII je jasné (někdo samozřejmě překrucuje onu míru zapojení a odpovědnosti podobně jako se to dělá u SK), jen komunisti hučeli do lidí nesmysly, které v nich přetrvávají doteď. Ohledně osvobození to nikdo nepopírá, spíše lidé litují té dohody mezi USA a Ruskem a toho, že USA u nás byly rychleji a "čekali" na Rusy, co šli z druhé strany, protože východní blok nás hodil strašně do minulosti. To, jak ekonomicky a kvalitou života rostl západ, bylo na míle úplně někde jinde. Doteď i sami Němci to cítí a mají mezi západním a východním Německem rozpor v tom smyslu, že snad i dnes musí západní Německo dotovat to východní a nejsilnější ekonomika je právě na tom západě. Naštěstí se to postupně srovnalo a v něčem jsme my úplně lepší. Nicméně stačí se podívat na státy, co jsou stále pod vlivem Ruska (včetně Ruska) a to je stále velký špatný.

    Jinak si ještě pamatuji na základku, jak učitelé za komunismu vyprávěli o Rusku a metodě spálené zemi, jak tuto osvědčenou metodu aplikovali i u WWII a jak jim to pomohlo. Až později se člověk dozvěděl, že vůbec, jen si pozabíjeli část vlastních obyvatel úplně zbytečně. A mezi komunisty se doslechnu i o názoru, jak západ může za 80% zabitých Rusů, protože je schválně nechávalo vykrvácet a čekali s otevřením východní fronty jen aby uškodili Rusku. A naopak vyzvedávají Rusko jako největšího ochránce WWII, protože mělo největší ztráty. Ona ta paměť a názory komunistů jsou dost zvláštní. Tam se potvrzuje, že časem si člověk pamatuje jen to dobré. Když se totiž dívám na dobové zpravodajství, tak to je fakt velký špatný.

    3) Přirovnání k newspeaku nedává smysl. Tam to vymyslel a tlačil stát, v tomto případě to vymysleli lidé a tlačí to oni. A newspeak mají obě strany, co tak vím. Tj. označení dezolát, sluníčka apod. patří různým názorovým stranám, kteří se tak označují navzájem.

    4) Co vím, tak PP není komunista, vyšel ze strany a od té doby je neutrální a jeho názory jsou spíše demokratické. Ostatně proto je nejvíce nenáviděn hlavně komunisty. To pak i popírá takový ten nicneříkající plk od lidí, co už nemají ergumenty: "jednou komunista, vždycky komunista".

    5) Jakékoli snahy o zákaz vpn jsou samozřejmě špatně.

    6) F35 se kupuje kvůli NATO a jednotné obraně. Tady je vtipné, že odpůrci nákupu vesměs nesnáší ani NATO, tlačí nákup něčeho levnějšího, ale zároveň uznávají, že ČR bez NATO nemá potencionál se sama něčemu ubránit. Pokud tedy přijmeme filozofii nějaké jednotné obrany, tak to prostě smysl dává.
    Kromě lidí, co mají tento rozkol vůči NATO, tak jsou tu i lidé, co mají podobný rozkol vůči EU. A je to s nimi úplně stejně na palici. Aby vyřešili svůj problém s EU, tak volí do EP lidi, kteří tam nic nezmohou a pro ČR nic nevylobují. Racionální myšlení prostě někam úplně odešlo.

    7) Větrníky moc nemusím, hlavně proto, že vytvářejí hlukové emise. Proti FVE na střeše baráku nic nemám, spíše naopak. Naopak bytostně nesnáším jakékoli dotace na FVE a dotace obecně.

    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    13.5. 00:08 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    Vzpomínám na učitelku, která nám na první hodině občanské nauky řekla, že nemáme ty kecy v učebnici brát moc vážně, protože se to každých pár let mění.

    Nevím jestli ještě žije, ale pokud ano, musí se dnes dobře bavit :-D
    Max avatar 13.5. 00:13 Max | skóre: 73 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    Každé období má své idioty. Komunisti tlačili to, co tlačili, dnešní doba zase dává silnější hlas minoritám, které mnohdy umí křičet a vznikají další blbosti.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    MakeIranBombedAgain❗ avatar 13.5. 01:13 MakeIranBombedAgain❗ | skóre: 42 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    že své politické názory tloukla do dětí, které učila

    a jako na potvoru je tam mezi těma harantama libtardí mládě vybavený fotrovou služební policejní špionážní propiskou s kamerou :D škoda že sou ty policejní kamery tak notoricky poruchový, by mě zajimal začatek toho videa s paňčitelkou a jak se vubec k něčemu takovýmu vo tý hodině dostali, to tam chybí :D

    vo tý bábě a jeji 'alternativní přednášce' si mužeš myslet co chceš ale schvalování genocidia za který se ji snažili stoupenci minulýho režimu vodsoudit to prostě jako nebylo, navic tam iirc ani neřekla nic co by nebyla pravda, gerojoj banderoj slava :P ;D

    To, že Rusko mělo prsty v začátku WWII je jasné

    a to už při ánšlusu rakouska nebo až při vpádu teutonckejch rytířů do protektorátu? :O :P :P ;D

    dost pochybuju že by si po dobrodružství ve skandinávii stalin dobrovolně troufnul na další utočnou válku, zlášť když nechal postřílet za vojenckej neuspěch věčinu svejch generálů. v jakým stavu byla sovietcká armáda se naplno projevilo po začatku barbarossy kdy dostali rusáci dost nazadek a když iirc ňáký ty zbylý generálové se šli radit se stalinem jak jakože postupovat dál tak se jich napřímo zeptal jestli ho dou zatknout :D

    Ohledně osvobození to nikdo nepopírá, spíše lidé litují té dohody mezi USA a Ruskem a toho, že USA u nás byly rychleji a "čekali" na Rusy, co šli z druhé strany, protože východní blok nás hodil strašně do minulosti.

    ale rusové v roce 45 zase vodtáhli, komouše si tady lidi zvolili dobrovolně ve svobodnejch volbách až v roce 48 kdy jim dali větčinu. jestli ti to příde nesmyslný, tak v minulejch prezidentckejch volbách si lidi taky dobrovolně zvolili na hrad komunistickou zrůdu a nikdo je k tomu nenutil :D ;D

    A newspeak mají obě strany, co tak vím. Tj. označení dezolát, sluníčka apod. patří různým názorovým stranám, kteří se tak označují navzájem.

    dej mi pls vědět až se v tajence veřejnoprávního azkvízu taky vobjeví libtard jako se tam voběvil dezolát :P :P

    PP není komunista, vyšel ze strany a od té doby je neutrální

    to vystoupení z ksč u pávka proběhlo děsně rychle, jen co dopsal žádost o vystoupení tak už to měl přeceda místní člencký organizace na stole :P :P :P :P

    F35 se kupuje kvůli NATO a jednotné obraně.

    f35ky se kupujou kuli slabošský fialově vládě která měla lokajskou a vazalskou povahu. armadu předali ve stavu že si vojáci hele museli teplaky kupovat navlastní pěst ze svýho žoldu takže dost pochybuju že jim šlo vo ňákou jakože bojeschopnost :D

    Aby vyřešili svůj problém s EU, tak volí do EP lidi, kteří tam nic nezmohou a pro ČR nic nevylobují.

    jj, takže máme volit prázdnuši a nýmand majera, ty nás i evropu jakože určitě spasej :D

    Max avatar 13.5. 01:29 Max | skóre: 73 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    1) Přesně tak, za vším je konspirace.
    2) Děkuji, že jsi ukázal, jak vypadá druhá strana barikády ohledně newspeaků. Odůvodnění, že tvůj newspeak je něco lepšího, bo nebyl v tajence, je o to úsměvnější. :D
    3) "...dobrovolně ve svobodnejch volbách..." Přesně tak, oni ty volby byly naprosto svobodný, jen tam nemohly kandidovat některé strany. Takový malý detail.
    4) Dobře, výkřik máš za sebou a co dál? Nějaký věcný argument, kromě toho, že slaboši a vazalové by nebyl?
    5) Jj, ono volit veksláky a mafiány, co se ani neskrývají za to, že tím jsou a okatě lžou jak Babiš, to je pokrok. Ti spasí svět! Díky kámo bro kámo.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Glee avatar 13.5. 01:57 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    1) Přesně tak, za vším je konspirace.
    Na druhou stranu udelala vice dobra... nez trebas Yevhen ve FVM se studackama. ;-)

    2) Děkuji, že jsi ukázal, jak vypadá druhá strana barikády ohledně newspeaků. Odůvodnění, že tvůj newspeak je něco lepšího, bo nebyl v tajence, je o to úsměvnější. :D
    Greta je tu znama libtardobijka, ale ta poznamka o Dezolat v AZ Kvizu je vice nez spot-on. Ja na to zrovna koukal a ne, v takovem pripade naprosto souhlasim, ze chybi tajenka Libtard.

    4) Dobře, výkřik máš za sebou a co dál? Nějaký věcný argument, kromě toho, že slaboši a vazalové by nebyl?
    Ja trebas jo. A to jsem pro EU a pro NATO. Ostatne hodne to zacalo sycet v diskuzich (i na iDnesu, kde nejsi cizinec) hned po nastupu Trumpa, ze?

    5) Jj, ono volit veksláky a mafiány, co se ani neskrývají za to, že tím jsou a okatě lžou jak Babiš, to je pokrok. Ti spasí svět! Díky kámo bro kámo.
    Da se brat jako humor pouze v pripade, zes jakoze nastavoval zrcadlo. Ale jestli to myslis vazne... ;-)
    Nord Stream, 1997 / UA & GE will be NATO, Bucharest, 2008 / Donroe compression of EU into federalization has begun, 2025
    MakeIranBombedAgain❗ avatar 13.5. 02:42 MakeIranBombedAgain❗ | skóre: 42 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Pávkem...
    Přesně tak, za vším je konspirace.

    nejspiš jo, je tam víc slepejch míst než pávkově životopisu z vobdobí před rokem 89 hele :D ;D

    Děkuji, že jsi ukázal, jak vypadá druhá strana barikády ohledně newspeaků. Odůvodnění, že tvůj newspeak je něco lepšího, bo nebyl v tajence, je o to úsměvnější

    já jen že ten náš 'newspeak' narodzíl vod toho libtardího neni a nikdy nebyl žádnou officiální doktrínou státu, nebyl šířenej státní televizí, žádnou vlivovou neziskovkou auž vubec ne žádným politrukem z vojenckýho zpravodajství co nám tady za padesat mega nadával do sviní, schodou vokolností pávkovým kamošem :D ;D

    "...dobrovolně ve svobodnejch volbách..." Přesně tak, oni ty volby byly naprosto svobodný, jen tam nemohli kandidovat všichni. Takový malý detail.

    sry, 46. v roce 48 už to měli pevně v rukou pávkovi soudruzi :D ;D

    Dobře, výkřik máš za sebou a co dál? Nějaký věcný argument, kromě toho, že slaboši a vazalové by nebyl?

    to je věcnej argument. plazili se po zemi před brusselem, kyjevem a bidenovskou můmií jako ňáký bezpáteřní červi, teďko se zase uplně stejně plazej před landsmannschaftem, pávkem nebo českou televizí, neviděla sem je za celou dobu dělat nic jinýho než se furt jenom před někym plazit :D :D

    Jj, ono volit veksláky a mafiány, co se ani neskrývají za to, že tím jsou a okatě lžou jak Babiš, to je pokrok. Ti spasí svět! Díky kámo bro kámo.

    von i takovej babiš nechce by mu komouši kecali do podnikání, potřebuje by měl dost energie pro fabriky auž vubec nepotřebuje by mu na ně padaly bomby. nemyslim si že je bába ňáká velká výhra ale narozdíl vod libtardů má aspoň ňákej instinkt přežití. Voproti báboj sou libtardi jako ňáká duhová můra co se furt snaží vlítnout přímo doplamene a chcípnout. jednou vítaj migranty, jednou ničej prumysl greendealem, pak by zase mašírovali na moskvu. Sou to všecko upný nahodilý blbosti co maj jako jedinej společnej znak pouze sebezkázu :D ;D

    nedělam si iluze co by udělal vůdce libtardů pávek kdyby se libtardům podařilo realizovat jejich sebevražednou idelologii. prchnul by ze zničený země parazitovat jinam, si moc dobře všimam že dycky když pávek způsobí ňákej problém nebo medialni kauzu tak honem šup sedne na letadlo a letí někam pryč na dovolenou, holt 'hrdina' :P :P

    13.5. 08:31 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    3) "...dobrovolně ve svobodnejch volbách..." Přesně tak, oni ty volby byly naprosto svobodný, jen tam nemohly kandidovat některé strany. Takový malý detail.
    Konkrétně to byli Agrárníci, Vlajka, Národní obec fašistická a několik dalších, sdružených předtím v Národním souručenství. Co to bylo jistě víš.

    Něco o těch vekslácích a mafiánech vyšlo aktuálně tady: https://www.novinky.cz/clanek/podcasty-hlas-na-pousti-shopaholic-jana-a-ucet-ktery-zaplatime-vsichni-40577579
    14.5. 18:42 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    Ty vole, shopaholic jana je genitalni zdroj informaci!!! :-D
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    16.5. 13:56 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    Pokud exministryni Janu Černochovou bereš jako genitálii ODS, aneb sekty modrých strak, jejíž tisková konference je odkazem komentována, nejsme ve sporu ;-)
    13.5. 08:16 karkar | skóre: 14 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    1) Bábu nevyhodili za její politický názor, ale že své politické názory tloukla do dětí, které učila, což je rozhodně špatně a rodiče si toho všimli a zasáhli. Což mi připomíná jednu storku ze školy, kdy k nám na střední nastoupila mladá učitelka češtiny, která byla hodně ideově založená. Jako film do kina nám vybrala natočení smrti černošského ditěte, svou TV dala potřebným (což v překladu znamená romům) a protože to byla střední a většina už měla svůj názor a dost z nich bydlelo v sousedství větši skupiny méně přizpůsobivých romů, tak měli trochu jiný názor než paní učitelka. Proto jsme si od ní vyslechli, že jsme Hitlerovi děti, a že půjde účit na základu, kde jdou děti lépe formovat. Tj. úplně stejný případ, jak ta kráva z TV, jen z druhé strany barikády. A kdo se zastává jedné, nebo druhé strany, je prostě debil.

    Bába je samozřejmě pitomá ale je to fragrantní příklad kdy se tu opět trestají nesprávný (politický) názory. nebyla jediná a nebylo to vždycky jenom o politice. třeba ševčík je taky persona non grata.

    2) To, že Rusko mělo prsty v začátku WWII je jasné (někdo samozřejmě překrucuje onu míru zapojení a odpovědnosti podobně jako se to dělá u SK), jen komunisti hučeli do lidí nesmysly, které v nich přetrvávají doteď. Ohledně osvobození to nikdo nepopírá, spíše lidé litují té dohody mezi USA a Ruskem a toho, že USA u nás byly rychleji a "čekali" na Rusy, co šli z druhé strany, protože východní blok nás hodil strašně do minulosti. To, jak ekonomicky a kvalitou života rostl západ, bylo na míle úplně někde jinde. Doteď i sami Němci to cítí a mají mezi západním a východním Německem rozpor v tom smyslu, že snad i dnes musí západní Německo dotovat to východní a nejsilnější ekonomika je právě na tom západě. Naštěstí se to postupně srovnalo a v něčem jsme my úplně lepší. Nicméně stačí se podívat na státy, co jsou stále pod vlivem Ruska (včetně Ruska) a to je stále velký špatný.

    Ale popírá. ty články vyznívají naprosto jasně. russák nás ve 45 okupoval. A co se týče německa tak oproti německu nejsme víceméně v ničem lepší. Max v tom, že tu nemáme tolik přistěhovalců z jižních a blízkovýchodních krajin a s tím spojenou kriminalitu. To je jediný v čem můžeme být lepší. Joa ještě v hokeji a tenise.

    Jinak si ještě pamatuji na základku, jak učitelé za komunismu vyprávěli o Rusku a metodě spálené zemi, jak tuto osvědčenou metodu aplikovali i u WWII a jak jim to pomohlo. Až později se člověk dozvěděl, že vůbec, jen si pozabíjeli část vlastních obyvatel úplně zbytečně. A mezi komunisty se doslechnu i o názoru, jak západ může za 80% zabitých Rusů, protože je schválně nechávalo vykrvácet a čekali s otevřením východní fronty jen aby uškodili Rusku. A naopak vyzvedávají Rusko jako největšího ochránce WWII, protože mělo největší ztráty. Ona ta paměť a názory komunistů jsou dost zvláštní. Tam se potvrzuje, že časem si člověk pamatuje jen to dobré. Když se totiž dívám na dobové zpravodajství, tak to je fakt velký špatný.

    No vždyť o tom píšu, a o tom je ten orwel, každá vládnoucí chunta si překrucuje minulost,aby ovládala budoucnost a není tomu jinak ani teď.

    3) Přirovnání k newspeaku nedává smysl. Tam to vymyslel a tlačil stát, v tomto případě to vymysleli lidé a tlačí to oni. A newspeak mají obě strany, co tak vím. Tj. označení dezolát, sluníčka apod. patří různým názorovým stranám, kteří se tak označují navzájem.

    Ale dává, prorusskej kolaborant svině svoloč dezoláti k lidem letělo ze sněmovny a hlavně z hradu. To se vymyslelo aby se dehonestovala babišojc klika a voliči. Je spodivem že tolik sviní a dezolátů ho volilo. aspoň je vidět že ta demogracie u nás ještě trošku funguje.

    4) Co vím, tak PP není komunista, vyšel ze strany a od té doby je neutrální a jeho názory jsou spíše demokratické. Ostatně proto je nejvíce nenáviděn hlavně komunisty. To pak i popírá takový ten nicneříkající plk od lidí, co už nemají ergumenty: "jednou komunista, vždycky komunista".

    PP byl komouš non plus ultra. ambiciózní polointeligentní gumák. myšlením akorát na armádu, plnit rozkazy. a takovej zůstal. jako voják OK, takový jsou potřeba aby plnili co jim přikážou. ale takovej člověk nemá na hradě co dělat a už vůbec se stavět do nějaký moralizační role. to je chucpe.

    5) Jakékoli snahy o zákaz vpn jsou samozřejmě špatně.

    jasný

    6) F35 se kupuje kvůli NATO a jednotné obraně. Tady je vtipné, že odpůrci nákupu vesměs nesnáší ani NATO, tlačí nákup něčeho levnějšího, ale zároveň uznávají, že ČR bez NATO nemá potencionál se sama něčemu ubránit. Pokud tedy přijmeme filozofii nějaké jednotné obrany, tak to prostě smysl dává.
    Kromě lidí, co mají tento rozkol vůči NATO, tak jsou tu i lidé, co mají podobný rozkol vůči EU. A je to s nimi úplně stejně na palici. Aby vyřešili svůj problém s EU, tak volí do EP lidi, kteří tam nic nezmohou a pro ČR nic nevylobují. Racionální myšlení prostě někam úplně odešlo.

    F35 se kupujou protože minulá klika chtěla americe vlízt do zadku. jinak ze všech jinejch pohledů logicky, strategicky a z hlediska tehdejší avizované urgence by nám stačilo za stejný peníze pořídit 1.5-2x tolik gripenů posledních generací který by byly dodávaný v podstatě už teď. ostatní výdaje jsou obolus hozený podporujícím miliardářům. zbytečné, nesmyslné, předražené, bezkoncepční plus aby se dostali ke 2%, který stejně nakonec nedosáhli, protože se inflací zvedlo HDP.

    7) Větrníky moc nemusím, hlavně proto, že vytvářejí hlukové emise. Proti FVE na střeše baráku nic nemám, spíše naopak. Naopak bytostně nesnáším jakékoli dotace na FVE a dotace obecně.

    Zdar Max
    Souhlas
    13.5. 12:15 rad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    7) Větrníky moc nemusím, hlavně proto, že vytvářejí hlukové emise.
    A fakt vytvářejí (jakože slyšitelné), nebo je to jenom nějaký stereotyp, který nedokážeme opustit? Já mám za barákem větrný park čítající 7 elektráren (14 MW) a slyšet to není. Musíš jít tak na vzdálenost 100, 200 metrů abys něco slyšel a i tak je to jen takové slabé hučení. Třeba takový splav na potoce dělá mnohem větší rachot, o silnici nemluvě. Možná je to otázka konkrétního typu turbíny, ale přijde mi, že zrovinka tenhle argument se trochu přeceňuje.
    13.5. 12:24 karkar | skóre: 14 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    A chodíš tam sbírat mrtvý ptáčky? a víš že existuje infrazvuk? A víš že se zvuk šíří vzduchem, takže když fouká od tebe... a tak dále... a krom toho víš že třeba ty můžeš být řekněme kulantně trochu nahluchlý a že existujou jedinci co můžou bejt citlivější a to výrazně?
    13.5. 17:10 rad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    A chodíš tam sbírat mrtvý ptáčky?
    Reagoval jsem na zmínku o hluku. To, že má větrná elektrárna (stejně jako jakákoli jiná) nějaká negativa nerozporuji.
    A víš že existuje infrazvuk?
    Spektrálnímu složení vln se profesně věnuji více jak deset let, takže nějaké povědomí o tom mám, děkuji za optání.
    A víš že se zvuk šíří vzduchem, takže když fouká od tebe...
    Tak jistě, pokud by rychlost proudění vzduchu překročila rychlost zvuku, pak by opravdu slyšet nebyly. Obávám se ale, že by bylo slyšet něco zcela jiného. Jinak v našem případě fouká (téměř) vždy od farmy k nám.
    a krom toho víš že třeba ty můžeš být řekněme kulantně trochu nahluchlý a že existujou jedinci co můžou bejt citlivější a to výrazně?
    To je pochopitelně možné. Nicméně stejný pocit mají všichni z našeho okolí (což je uznávám zanedbatelný statistický vzorek). Nicméně moje připomínka byla i o relativní míře hluku, tj. případný citlivý jedinec může být rušen mnohem více jinými zdroji hluku.

    To je tak nějak všechno co jsem tím chtěl říci.
    Max avatar 13.5. 13:12 Max | skóre: 73 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    Mně serou i tepelná čerpadla voda-vzduch. Nevím, proč bych měl třeba venku psovi permanentně dopřávat otravný hukot. To samé věrtníky. Není to jen o lidech, ale i o zvířatech. Každopádně známá bydlí asi kilák od farmy a říkala, že když je noc, absolutní ticho a začne foukat směrem od farmy k nim, tak slyší drobný hukot, ale prý jim to nevadí. No, já bych to nechtěl.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    13.5. 17:21 rad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    Nevím, proč bych měl třeba venku psovi permanentně dopřávat otravný hukot. To samé věrtníky. Není to jen o lidech, ale i o zvířatech.
    Tohle tvrzení ale pořád pracuje s premisou, že se jedná o otravný hukot. Já jsem se pokusil nabídnout osobní pohled člověka, který žije nedaleko větrné farmy a zvukové projevy nevnímá. Pokud jde o zvířata, tak na louce pod větrníky normálně spávají srny.
    Každopádně známá bydlí asi kilák od farmy a říkala, že když je noc, absolutní ticho a začne foukat směrem od farmy k nim, tak slyší drobný hukot.
    Což potvrzuje co říkám, trochu to hučí, to ano, ale slyšet to prakticky není. Zejména v kontextu jiných zdrojů zvuku. Musíte se opravdu soustředit a nesmí být slyšet nic jiného, vítr ve větvích stromů, nedaleká silnice, potok apod. Pokud je absolutní klid tak ano, něco slyšet opravdu je.
    Max avatar 14.5. 08:38 Max | skóre: 73 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    Je to hodně individuální. Příklad s tepelnými čerpadly má dnes možnost každý na vlastní ucho zažít. Někomu to bude vadit, někomu ne. Premisa je, že prostě vytváříme další a další hluokvé emise, které postupně narůstají. Kdysi jsem viděl nějaký dokument, kde bylo řečeno, že na světě už neexistuje moc míst, kde by nebyl slyšet člověk. Svými hlukovými emisemi pokrývá téměř celou planetu. Ano, i zemně nikoho, protože např. letadla.
    S někonečným přidáváním zukových emisí se pak jednou dostaneme do stavu jako nyní s emisemy plymovými.
    A pak je tu ta věc, že člověk si může myslet, že mu něco nevadí, ale stále to může mít vliv (více stresovat tělo apod.). Já si třeba rád odpočinu a zdřímnu v houpací síti i když soused seká sekačkou, protože jsem na sekačky zvyklý a nevadí mi to. To ale neznamená, že je to ok a nevadí mi to jen kvůli krátkému exponování jednou za delší čas.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    14.5. 10:25 rad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    Co se týče hlukového smogu, tak s tebou souhlasím, zejména, pokud je zbytný. Jen jsem poukázal na to, že stejně tak jako si může každý 'na vlastní ucho zažít' příklad s tepelnými čerpadly, lze stejně tak získat osobní zkušenost s hlukem větrných turbín. A lidé, kteří tu zkušenost mají jsou zpravidla mnohem smířlivější. Naopak nejhlasitější odpůrci jsou často právě ti, kteří tu osobní zkušenost nemají. U nás se právě vede spor o rozšíření parku o dalších asi 20 turbín (v dlouhodobém horizontu až asi 120!) a jelikož tuto zkušenost místní obyvatelé mají, tak argument ohledně hluku prakticky nezaznívá (zato zaznívají úplně jiné).

    Pokud nám nevadí stavba nových dálnic (a jiných prvků infrastruktury produkující mnohem větší hlukové emise), pak je lehce absurdní vymezovat se proti právě větrných elektrárnám. Zmínil jsi ty emise plynové, asi by nebylo bez zajímavosti spočítat/odhadnout jaké množství hlukových emisí se vygeneruje při výrobě jednotky elektrické energie z různých zdrojů (započítaje celý životní cyklus takového zdroje, včetně přidružené výroby).
    ale stále to může mít vliv (více stresovat tělo apod.)
    Může nebo má? Ono to v principu muže způsobovat i ten autizmus, žejo...

    Jen pro upřesnění, já nejsem zastánce větrných elektráren, to vůbec ne. Mě primárně vadí způsob argumentace jejich odpůrců (a že to mám z první ruky!), která je prakticky vždy založena buď na úplných bludech nebo na zveličování či překrucování faktů. I tobě ta tvoje známá (mě neznáš, tak mi nemusíš věřit) říká, že to slyšet není, ale ty budeš pořád tvrdit, že to hučí.
    Max avatar 15.5. 08:26 Max | skóre: 73 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    Argument, že něco někde produkujeme (hluk z výstavby dálnic), tak to můžeme dělat i jinde (výstavba větrníků), je podle mně dost nesmyslný. Jedno je nezbytné, druhé je zbytné. A stejně jako u plynových emisí bych byl radši, kdyby se hlukové emise vytvářely na jednom místě a nebyl ten zdroj všude. Jinými slovy, 1000x lepší by bylo, kdyby plynové emise z měst a obydlených částí zmizely a vytvářely se třeba jen u elektráren i za předpokladu, že by produkce plynových emisí zůstala stejná. Proto i kvituji EV. Z globálního hlediska se nic změnit nemusí, ale z lokálního se brutálně zvedně kvalita života a řekl bych, že by se mělo časem i finančně ulevit státu (méně sajrajtu = méně nemocí = méně potřebných peněz ve zdravotnictví, na sociálce atd.).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    15.5. 11:26 rad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    Argument, že něco někde produkujeme, tak to můžeme dělat i jinde, je podle mně dost nesmyslný.
    To si nerozumíme. Ten argument zní: Pakliže nám vadí hluk, měli bychom primárně eliminovat jeho majoritní producenty (ideálně tedy asi povážené nějakou jejich 'potřebností' ať už bychom tu veličinu definovali jakkoli).
    Jedno je nezbytné, druhé je zbytné.
    Principiálně je zbytné všechno. Nicméně nevím, jestli bych si dovolil považovat výrobu elektrické energie za zbytnou. Někdo by asi namítl, že elektřinu lze vyrábět alternativními způsoby, otázka nicméně zní (a kladl jsem ji už v některém z předchozích příspěvků), zda tyto alternativy produkují v konečném důsledku toho hluku skutečně méně. Např. mí rodiče bydlí poblíž plynové elektrárny, a to je jinší hukot!
    A stejně jako u plynových emisí bych byl radši, kdyby se hlukové emise vytvářely na jednom místě a nebyl ten zdroj všude.
    Tohle nemusí být tak jednoduché, jak se na první pohled zdá. Elasticita prostředí způsobuje tlumení mechanických vibrací. Více slabších zdrojů může (a asi i bude) v konečném důsledku produkovat výrazně slabší výsledný efekt než jeden velký.

    Ale to se dostáváme úplně jinam. Můj původní příspěvek byl (a víc jsem říci opravdu nechtěl), že to prostě nehučí tak, jak si lidi, kteří to nikdy nezažili myslí. To je celé.
    15.5. 11:50 karkar | skóre: 14 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    S tim hlukem vrtulí taky záleží kolik fouká. a když bude foukat víc, bude se vrtule víc točit anebo bude jinak natočená, ale oboje bude produkovat větší hluk.
    Max avatar 15.5. 12:10 Max | skóre: 73 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    "...Nicméně nevím, jestli bych si dovolil považovat výrobu elektrické energie za zbytnou..."

    Což je nepochopení. Zbytná je podle mně výroba pomocí větrníků. Ale jinak ok.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    13.5. 20:38 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    https://www.seznamzpravy.cz/clanek/porady-ve-stinu-ziju-s-vrtuli-za-domem-kdyz-fouka-nespim-pry-mam-vydrzet-rok-302759

    Jak píšeš, je to otázka konkrétního typu turbíny, a samozřejmě ceny. Takže je levnější zfalšovat studii než pořídit tišší mlátičku na ptáky.

    Mimochodem, o silnici si můžeme povídat, ještě před pár lety mi pod oknem jezdilo deset až dvacet tisíc aut denně. Takže jsem na hluk dost alergický.
    13.5. 17:42 Mirek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    Celkem souhlas, ale s bodem 4 zásadně nesouhlasím. Ano PP překabátil a není komunista, ale byl. Horší je co je nyní! Republika a národ je mu u prdele. Jeho kecy o eu superstátu a vítání landsmanšaftu v Brně vám nestačí? Navíc je to jenom tupá loutka hlásající názory jiných.
    Glee avatar 13.5. 00:54 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    Return the Fuckin' Soviet flag on the Pisek Town Hall, you crazy bastards! :-D
    Nord Stream, 1997 / UA & GE will be NATO, Bucharest, 2008 / Donroe compression of EU into federalization has begun, 2025
    MakeIranBombedAgain❗ avatar 13.5. 01:18 MakeIranBombedAgain❗ | skóre: 42 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...

    to nebyla pávkova prezidentcká standarta?? :O :D :O :D

    Max avatar 13.5. 01:52 Max | skóre: 73 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    Červený trenky měl Zeman, pokus si dobře pamatuji :D. Dokonce si s nimi dělal selfíčko u ohně :D
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Glee avatar 13.5. 02:07 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    Vyser se na to cervene a modre tlacitko v Urban Terroru. :-D

    Jinak teda i ten antitotalitni ustav, may he be well financed, rekl, ze ta vlajka v souvislosti s historickou udalosti je ok, let alone, ze benga to hned vodlozili (prazska verze slova bengo).
    Nord Stream, 1997 / UA & GE will be NATO, Bucharest, 2008 / Donroe compression of EU into federalization has begun, 2025
    Glee avatar 14.5. 02:52 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    Fok... *Vyserte

    Sorrac!
    Nord Stream, 1997 / UA & GE will be NATO, Bucharest, 2008 / Donroe compression of EU into federalization has begun, 2025
    13.5. 09:31 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    hele - a všimli jste si, že rusko neslaví konec WW2, která začala 1939, ale VVV, která začala 1941?

    13.5. 10:05 karkar | skóre: 14 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    A to sis všim až teď? Co ti na tom příjde divnýho? A víš o tom, že u nás se slavil konec války až 9. května? A že se kdysi slavilo i 5.5.? To ti taky příjde divný?
    13.5. 10:21 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    A to sis všim až teď?
    Nee - už to vím dlouho - jen mě překvapilo, že ses o tom nezmínil

    Ono to skoro vypadá, jako by se začátkem toho svinstva byli v ru v pohodě - že je naštvalo až to, že na ně AH vletěl (navzdory jejich dohodě)

    8.- 9. - 5. 1945 jsou v kontextu 6 let svinstva celkem drobný nuance. A vlastně ww2 ve finále skončila až v září kapituací Japonska

    13.5. 11:06 karkar | skóre: 14 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    Jak je naštvalo? Co je mi do russáka, proč bych to měl zmiňovat? A třeba kdy myslíš že ww2 začala a skončila v tom usa? O co ti jde? hele uvědom si že tvoje povědomí o historii je cinknutý současným libtardím pohledem na svět a momentální propagandou, takže i ty máš naprosto zkreslený pohled na tehdejší svět. (a nebo takhle prudíš záměrně z nějakýho příkazu nebo rozkazu vyprovokovat a odhalit nějakýho prorusskýho špijóna k eliminaci). hele doplň si vzdělání, načerpej informace jak tehdy svět fungoval, odhoď růžový brejličky, a uvědom si, že stejně funguje i dneska. Všechno tehdy i teď je postavené na mezinárodních smlouvách a možnostech aktérů tyto smlouvy vymáhat (nějakou) silou, ne nutně vojenskou, nicméně ta funguje poměrně konzistentně tehdy a jak vidíš i teď. Libtardí moralisticko-aktivistický kvičení například našich nedávno minulých elit a některých diskutérů (třeba tebe :) je maximálně tak legrační i když spíš smutný...
    13.5. 11:27 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    Něco z toho co jsem napsal není pravda?
    13.5. 11:42 karkar | skóre: 14 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    podivuješ se nad tím a z nějakýho důvodu chceš, abych ty tvoje fakta zmiňoval. Já se ptám proč, jelikož v kontextu toho co jsem psal je to úplně marginální. Odpovíš mi, proč bych to měl zmiňovat?
    13.5. 11:58 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    Psal si o začátku války a tohle mi přišlo jako zajímavé doplnění
    13.5. 12:26 karkar | skóre: 14 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    Aha, takže russák válku podle tebe nemohl rozpoutat, protože jim začala o dva roky pozdějc, jo? Co bereš za matroš, nechceš si nechat upravit dávku? Možná bys měl.
    13.5. 12:31 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    Drobná rada - nemysli za jine - nejde ti to

    Pokud to tedy zase nebyl pokus o uhnuti - ale ten ti taky nevysel :-)
    13.5. 16:36 karkar | skóre: 14 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    Ty tady posíláš nesmysle. Jako uhýbat před čím? Můžeš objasnit?
    13.5. 21:11 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    psal jsem "pokud" - tzn je to jen varianta protože nevím o co ti jde

    ty si psal o začátku války a mě přišlo zajímavé, že mocnosti stojící za jejím ukončením vidí ten začátek jinak

    nic víc v tom není

    prostě mi to přijde zajímavé
    14.5. 15:11 karkar | skóre: 14 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    Aha, já myslel že do mně jenom reješ. O nic mi nejde, jenom rozjímám, a příjde mi zase zajímavý jaký byl orwel vizionář a že to neplatí jenom o diktátorskejch režimech ale i o veskrze demokratickejch...

    a ještě mi je zajímavý jak lidi jednoduše a bez skurpulí dokážou obhajovat jakékoliv sobě blízké narativy a neuvěřitelně nenávistně odsoudit lidi s jiným názorem. To jsem si typicky představoval že to fungovalo třeba za třetí říše ve vztahu k židům, nebo za komoušů ve vztahu ke kapitalistům

    A zajímavý je jak se dneska pro tu nenávist využívá cokoliv a jak se překrucuje a nejen překrucuje, to jsou myšlenkový veletoče - lidi se nazývají komunistama, fašistama a to za jednání co by před pár lety bylo na mávnutí rukou a pousmání, a na druhý straně jsou schopni obhajovat a naprosto komunistické a fašistické manýry a i se ztotožňují s vysloveně zločinnýma strukturama a jednáním, jenom protože ta klika s jiným názorem se s tím neztotožňuje... To mi příjde absurdní až děsivé.

    Tahle vyhypovaná a dobře vyživená nenávist se pak vždycky projeví, společnost totiž musí takto naakumulovanou nenávist nějak uvolnit - a typicky to končí kataklyzmatickým jednáním - střelbou nějakýho frustráta, pomatence nebo jak vidno vybití celkové společenské frustrace na komkoliv kdo je při ruce - třeba soupřící fotbalfans, bezvěrců s jiným náboženstvím, voličů druhého tábora a tak podobně.

    Nejsmutnější na tom je, že to celé to hraje někomu do karet anebo že to někdo využije - a tady ti vyfabuluju příklad pro ilustraci- pokud spodinu nazýváš dezolátama, kolaborantama, prorussákama a sviněma, tak z toho pak neni každej dost nadšenej, a když si může v davu do někoho bouchnout tak to prostě udělá - no a hyenistická klika co to způsobila, ta co vymyslela dezoláty, svině a prorussáky (a omílá to dnes a denně) ještě cynicky hodí vinu na toho soupeře co zrovna aby ho za to jakože paralyzovala a případně odstavila od vesla... hustý no.
    13.5. 20:01 frk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    Ono se slavilo 9. naprosto spravne, protoze 8. se u (nejen)nas jeste strilelo.
    13.5. 21:19 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    Puckler by k tomu (ze záhrobí) rád něco dodat
    13.5. 11:58 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    Já slavím konec německo-polské okupace, která začala v roce 1938.
    13.5. 13:50 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    Já vím, že to pořád berete jako dočasné, ale zdaleka nejvíc se u nás slaví, jak jsme vás vypráskali domů před necelými 40 lety :-)
    13.5. 19:43 pavele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    Kolik jich tu bylo a co vlastnili do toho vypráskání? Kolik jich tu je a co vlastní v současné době?
    13.5. 21:06 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    Nás jste vypráskali z pohraničí v tom osmatřicátém, nácku.
    14.5. 20:30 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    Nějak se ti to plete, v osmatřicátem jste ještě byli za Uralem.
    15.5. 10:10 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    Za Uralem byl tvůj grosfotr, až do pětapadesátého roku v lágru.
    14.5. 07:28 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...

    Co tě na tom překvapuje?

    Popisuješ li, třebas i objektivně, nějakou skutečnost, vždy z toho vyleze jen subjektivní pravda, které budou souhlasně přitakávat jen ti, co ji sledovali s tebou.

    Ten, kdo stojí na druhé straně ji vždycky bude vnímat jinak.

    Objektivně vzato, ten konflikt skončil porážkou Německa. Ale pro každého účastníka začal něčím jiným.

    Striktně vzato, Německo vyrazilo na šikmou plochu v okamžiku, kdy byly vyhlášeny tzv. norimberské zákony. Ale s otevřenými kartami začalo hrát až po napadení Polska. Pro sovětské Rusko ovšem začala až flagrantním porušením vzájemné dohody. A když se podíváme na poválečné uspořádání, můžeme být jen rádi, protože Polsko dostalo z vůle vítězů jako cenu útěchy území, které mu historicky nikdy nepatřilo.

    14.5. 07:52 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...

    A tak se dnes papouškují nesmysly, jako že Rusko napadlo v roce 1919 Polsko. Ačkoliv to bylo Polsko, které chtělo vojensky obsadit území, které si ale začala nárokovat nově vzniklá, ovšem politicky rozdělená Ukrajina. Zatím co v Rusku zuřila občanská válka, kterou vyvolal nátlak dohodových mocností na cara Mikuláše, který držel bolševiky zkrátka. Ovšem jakmile z něj udělali svého šaška a podryli jeho autoritu, vyskočili během jediného roku do sedla a byl konec.

    Nevím jak by se vyvíjel svět, kdyby mu neposlali na podzim 1916 tu nótu, protože se v té době začalo rusům na frontě konečně dařit. Možná měli strach, že by nakonec měli hranice s Ruskem na Rýně. Jisté je pouze to, že bez nich by občanská válka v Rusku skončila mnohem dřív.

    14.5. 08:35 karkar | skóre: 14 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    Tak striktně vzato první vojenský akt ww2 byla vojenská anexe československého území polskem. Kdybychom byli významnější země, začátek ww2 klidně to mohlo být prohlášeno jako začátek. To jen tak mimochodem.
    14.5. 09:09 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    striktně vzato první vojenský akt ww2

    Striktně vzato byl prvním vojenským aktem ww2 anšlus Rakouska. Nebyly to jen jásající davy v ulicích, které prezentovala Goeblsova propaganda

    14.5. 10:08 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    Nejdůležitější osoba anšlusu:

    https://cs.wikipedia.org/wiki/Arthur_Seyß-Inquart

    Sudeťák od Jihlavy :-D
    14.5. 10:43 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    Rakouský tah přesvědčit svět o tom, že Rakousko je oběť ww2 je bráno jako druhý nejlepší marketingový výkon napříč dějinami

    První je ten, jak Rakousko přesvědčilo zbytek světa že Hitler byl němec…
    Darth Phantom avatar 14.5. 12:27 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...

    Striktně vzato, první vojenský akt bylo obsazení Porýní Adolfem, a to bylo dva roky před anšlusem Rakouska.

    Sudeťáky (tedy jejich potomky, dnes už skoro žádní Sudeťáci nežijí, jen jejich potomci) bych přivítal jaksepatří, uvítací palbou z Řopíku, čsl. kulometem vz.26, krátkými dávkami. Aby měl ten buřtík Posselt, co se češe a má kníra jak Adolf, nějakou šanci uniknout. A taky aby si osvěžil paměť, kvůli komu se ŘOPíky stavěly a že skoro 90% sudetských Němců volilo v demokratické republice SdP.
    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    14.5. 20:18 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...

    Porýní bylo německé. To, že tam napochodovala armáda, byl jenom test, do jaké míry jsou země, které 18 let dusily Německo, akceschopné. Jenže frantíci měli máslo na hlavě, tak se nestalo nic. Od té chvíle už bylo Hitlerovi jasné, že Francie skončí na lopatě, pokud se mu podaří zlikvidovat Československo a Polsko. Ani ve snu netušil, že to půjde tak hladce. A nebýt Churchilla, tak by se mu ten majstrštyk i podařil.

    Na rusy útočit nechtěl, ale Stalin chystal kulišárnu, takže mu nic jiného nezbylo.

    14.5. 18:45 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    Nejak nekdy nechapu, v jakem svete typkove jako ty zijou... Nekde zminujes Idnes a facebook, no tak dobre, pak mozna... Tam je ten "svet" fakt jinej...
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    14.5. 20:26 karkar | skóre: 14 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    Proč idnes? To je podobný seznamu, novinkám, irozhlasu, lidovkam... Na Facebooku je hnůj všeho druhu... To je to co tu čte a kde se vyjadřuje tak 90 procent komunikujících občanů.... Máš nějaký lepší zdroje nálady ve společnosti?
    14.5. 22:22 jbv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    Pokud tě opravdu zajímá nálada ve společnosti, tak vypni internet a běž mezi lidi. Většina lidí na internet nic nepíše. A když píšou, tak hodně málo. Neni moc lidí co má čas trávit hodiny denně na internetu. Krásně to poznáš. Lidi co nevisí na netu nemaj názor úplně na všechno, o většině událostí ani nevědí a argumenty tahají z paty, nemají je naučené. Přesně naopak než lidi z webů co píšeš.
    15.5. 06:57 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    Lidi co nevisí na netu nemaj názor úplně na všechno, o většině událostí ani nevědí a argumenty tahají z paty, nemají je naučené.

    Ideální materiál pro válečné časy. Zatroubíš. A jdou na porážku jak ovce.

    15.5. 07:17 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    Nevím kdy si naposledy vylezl někam mezi lidi, ale klasický český franta/aleš/ráďa má názor naprosto na všehno. Znalosti a zkušenosti ne, ale názor jo.

    A většinou samozřejmě kritický a nezřídka úplně mimo

    Ale zase neochvějně pevný...
    15.5. 09:15 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    Lidi co nevisí na netu nemaj názor úplně na všechno, o většině událostí ani nevědí a argumenty tahají z paty, nemají je naučené.

    A za co mě podle tebe platí Joudo? Za kecy na abclinuxu abclinuxu, tedy rozhodně ne.

    15.5. 10:05 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    Když ti něco hlava nepobírá, tak tvrdíš že nemám znalosti...

    Jestli spíš nebude problém u tebe :-D
    15.5. 10:16 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    tak o mě úplně nejde - já jsem přeci jen tupé podtržítko, ale třeba takový want - pamatuješ jak ti sundal to tvé dezinfo s babčou a hk?

    A už sis třeba zjistil, jestli se f35 umí schovat (když chce) před systémem TAMARA?

    Jako jo - musím uznat, že šaška ze sebe zvládáš dělat dobře - to ti jde
    15.5. 10:25 karkar | skóre: 14 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    F35 se neumí schovat před systémem TAMARA. Asi tak kámo.
    15.5. 10:27 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    jo? Fakt? A víš, že nemáš pravdu?

    A nepleteš si systém TAMARA se systémem VERA? To by si totiž pravdu +- mohl mít

    15.5. 10:28 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    ale nic si z toho nedělej - tyhle dva systémy se pletou i ráďovi
    15.5. 11:53 karkar | skóre: 14 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    Vlastně já zapomněl, F35 se proti pasivnímu radaru skovat může. v hangáru. takže máš pravdu. joa a vlastně tamary asi už nejsou nikde v provozu, takže zase bingo, i kdyby nějaká chtěla nikdy žádnoj f35 neuvidí... takže máš pravdu dokonce 2x.
    15.5. 12:45 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    Ona se v hangáru musí schovávat nejen před pasivním radarem, ale i před deštěm. Načež v důsledku lehké závady brzd nebyla schopná vyjet ven a proseděla zbytek leteckého dne v díře :-D
    15.5. 11:59 karkar | skóre: 14 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    Jinak nechápu co tě pudí takhle brutálně idealizovat předraženou americkou veskrze proprietární technologii, ze který kupujeme za obrovský peníze jenom malou část a absolutně ničím nám samostatně nebude užitečná. naprosto ničím, dyť ty fijalový debili ani nedohodli pořádný offsety. jestli máš ánung vocogo.
    15.5. 15:38 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    Kde ji idealizuju? Napsal jsem, že se umí schovat před systémem TAMARA - to je všechno

    Pak jsem napsal, že se systémem VERA už f35 může mít problém

    Pak jsem o f35 tady kdysi napsal něco v duchu, že to je v současnosti asi to nej k čemu se můžeme dostat a s čím můžeme být pro NATO (jehož jsme součástí) užiteční

    A to ne jako “vlastníci” pár kusů (to je nám samo o sobě dost k hovnu) ale jako součást systému - tzn budeme mít vybudované zázemí a vycvičený personál a protokoly pro jejich použití - jestli to použijeme pro “naše” nebo cizí f35 je celkem jednou

    A to už by se mohlo počítat

    Pro nás jako ČR _samotné_ by byly asi lepší třeba ty gripeny

    MakeIranBombedAgain❗ avatar 17.5. 11:09 MakeIranBombedAgain❗ | skóre: 42 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...

    myslimže na aliexpresu budou mit f35ky nejmiň desetkrat levnějc než tady v eshopech. a kdyby se je podařilo koupit dokonce měsice tak by se ušetřili i ty dvě eura za administrativní poplatek :D ;D

    17.5. 15:54 voice of Šalingrad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    Děláš si prdel z retardovaného podtržítka a zatím ulicemi štatlu fičí historie. Fialové setkání lančmítů zastiňuje fakt, že tvůj oblíbený don Pablo nejspíš skončí na Špilasu jako atrakce pro turisti. Na radnici by pak mohli zrestaurovat toho krokouše a místo něj tam dočasně instalovat Staňuru...
    15.5. 12:43 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    Jakési tupé podtržítko tu svěho času nechápalo, proč by F-35 měla vypínat radar.

    Načež jsem mu odpověděl, že se zapnutým radarem jí zaměří i stará Tamara.

    Nejenže nechápeš co jsem napsal já, ale nechápeš ani co jsi napsal ty :-D
    15.5. 15:28 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    Jak tak pro připomenutí:

    Napsal si, že se zapnutým radarem ji najde každý dron - to jsem nezpochybnil

    Pak si tady si napsal:
    Mimochodem, víš jak funguje dnes už prehistorická Tamara? Před ní se žádný F-35 neschová.
    - o radaru tam není ani slovo

    Tzn si neměl pravdu

    F35 se (když chce) před tamarou schová

    Že nechápeš ani takhle jednoduchou věc je tvůj problém - ne můj
    15.5. 19:47 karkar | skóre: 14 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    i bez radaru ho-ji-f35ku najde. jak myslíš že tamara nebo věra registruje třeba civilní letadla.
    15.5. 20:30 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    hele já už fakt nevím - třeba to dáš takhle:
    Odpověď na vaši otázku není jednoznačná a závisí na provozním režimu letounu:

    Vypnutý radar (EMCON): Pokud letoun F-35 letí v tichém režimu (Electronic Emission Control - EMCON), tedy s vypnutým radarem a rádiem, Tamara ho velmi obtížně až vůbec nezachytí. Pasivní systémy potřebují, aby letadlo "svítilo" v rádiovém spektru.

    Aktivní radar: Jakmile F-35 zapne radar k zaměření cíle nebo použije komunikační systémy, stává se pro Tamaru (a její modernější nástupce jako VERA-NG) jasným cílem, a to i přes technologii stealth - tohle jsem nezpochybňoval
    Ano, pasivní sledovací systém VERA-NG (nástupce systému Tamara) je navržen tak, aby dokázal detekovat a sledovat letadla s technologií stealth, jako je F-35 Lightning II, i když mají vypnutý radar nebo jiná aktivní vysílací zařízení.

    Jak to funguje a další podrobnosti:Princip pasivní detekce:

    VERA-NG nevysílá žádné elektromagnetické vlnění (nevyzařuje), pouze pasivně přijímá signály z okolí. Stealth technologie (tvary, materiály) slouží k pohlcení nebo odrazu cizího radarového záření, což je proti pasivnímu systému neúčinné.

    Detekce emisí: I s vypnutým primárním radarem F-35 stále produkuje jiné elektromagnetické signály (navigace, datalinky, komunikace, IFF), které VERA-NG dokáže zachytit, analyzovat a lokalizovat.

    Princip pasivní radiolokace: Systém využívá pole antén k analýze rozdílů v čase příchodu signálů (TDOA – Time Difference of Arrival) ze stíhačky k několika přijímačům, čímž přesně určí její polohu.Využití: Díky tomu, že sama nic nevysílá, je VERA-NG pro nepřátelské letadlo radiotechnicky neviditelná
    připomínámm že já píšu pouze o systému TAMARA

    systém VERA podle mě umí F35 detekovat a nikdy jsem to nezpochybňoval

    16.5. 00:14 karkar | skóre: 14 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    Ty neumíš číst? Tamara ho velmi obtížně.... Bla bla bla. Takže ho zachytí. Čau.
    16.5. 08:55 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    Ano - treba když na Tamaru posvítí datalinkem tak ano

    A o tom je celá tahle debata…
    16.5. 09:19 karkar | skóre: 14 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    Tvůj argument I celá otázka je nesmyslná. Každý letadlo, když chce, tak se před jakýmkoliv konkrétním radarem "schová" třeba tak že poletí mimo jeho dosah. Tamara prostě, i když je f35 "tichá, tak za určitých okolností to letadlo odhalí. Takže není pravda že toho není schopná. Čus a užívej si adoraci a boj za lepší lid.
    16.5. 13:48 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    Stále jsi nepochopil a opakovaně sem cpeš Veru.

    Takže si přeber, jestli ta Vera dokáže zachytit a zaměřit i odrazy signálu jiných vysílačů od F-35 bez jakéhokoliv aktivního vyzařování.

    A pokud si stále myslíš, že F-35 nemá důvod vypínat radar, tak pro tebe platí, že se neschová ani před prehistorickou Tamarou.
    16.5. 20:35 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    Na tebe celkem dobrý pokus - někdo ti poradil?

    ale víš moc dobře, že:

    Vím jak je to s radarem

    Víš, že si napsal tu blbost, že f35 se před prehistorickou tamarou neschová

    A do třetice - veru jsem ti tady kdysi připomněl aby sis uvědomil mezi těmito systémy rozdíl a neplácal to o té tamaře

    To je všechno, jestli chceš můžu ti dohledat i linky ale vlastně už tady jsou, tak se do nich zkus podívat

    shrnutí: když f35 vypne co potřebuje, tak je pro tamaru v podstatě neviditelná a schová se - to je to co já tvrdím od začátku

    Ty si napsal, že f35 se před tamarou neschová

    16.5. 22:35 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    Ano, Veru omíláš opakovaně.

    Takže jsi mlel nesmysly, když jsi tvrdil že F-35 nemusí vypnout radar?
    17.5. 12:32 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    To jsem hlavně ve vztahu k systému Tamara nikdy netvrdil - tzn zase lžeš :-)

    Zato ty si tvrdil, že se neschová - tzn další tvůj nesmysl…

    A kontrolní otázka - vzpomeneš si, o čem byla diskuse, kde se po f35 chtělo aby vypnula radar?
    15.5. 07:58 karkar | skóre: 14 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    Jak praví klasik, tak to kurva ani omylem :-) Nevim, příjde mi to žes už dlouho mezi lidma (a to jako myslim lidma, ne pár nejspíš introvertů ve tvojí soc. bublině) jinak bys věděl, že s nima cloumaj emoce tak jak je mainstrým = čt dopuje. Ty hlasitý jeden den se málem hlásej do armády, druhej den pořádaj chvilky nenávisti proti babišojc, třetí den nadávaj jakej je turek fašista, pak verbujou na milijon chvilek demošku za prezidenta a tak dále.... Pak je ta nehlasitá část co volí babišojc kliku, natruc těmhle blbům. Nic neřikaj ale nasraný jsou, protože se jim ten čt mainstrým nelíbí... nebo řikaj, ale až když ty hlasitý vypadnou doprdele... Asi tak...
    Glee avatar 19.5. 01:57 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    Nevim, příjde mi to žes už dlouho mezi lidma (a to jako myslim lidma, ne pár nejspíš introvertů ve tvojí soc. bublině) jinak bys věděl, že s nima cloumaj emoce tak jak je mainstrým
    Affirmative.

    Ten zbytek mi pripomina jakysi sobotni divny film na CT2.
    Nord Stream, 1997 / UA & GE will be NATO, Bucharest, 2008 / Donroe compression of EU into federalization has begun, 2025
    15.5. 10:08 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozjímání nad přicházejícím Velkým Bratrem...
    Většina lidí tráví hodiny denně sjížděním dementních videí na sockách ve svých šmatlafounech, psát už ani nedokážou.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.