Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.
Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.
Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.
Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »do { ... } while( getData() );případně, pokud bych chtěl ten výsledek, tak
int a; do { ... } while(( a=getData() ));
a
definovaná, ale během první iterace nebude mít definovanou hodnotu!
A k čemu je tato konstrukce dobrá? Proměnná "a" vznikne až v podmínce u while na konci bloku, takže se nemůže použít uvnitř, a zanikne při opuštění cyklu.Nicméně tohle už v C++ validní není: do { // kód } while (int a = getData());
while (int a = getData()) {
// kód
}
Je moc uzitecna konstrukce, obdobne jako:
if (int a = getData()) {
...
}
A za tohle bych programatora zabil:
switch (int a = getData()) do default: {
// kód
} while ((a = getData()));
Blog prispevek naprosto onicem. C++ ma milion dalsich vlastnosti, ktere by si zaslouzili hate, ale tohle zrovna ne.
Nicméně tohle už v C++ validní není: do (int a = getData()) { // kód } while ((a = getData()));Jen pro info. Toto se také nepřeloží :D.
#include <iostream> #include <functional> int glob = 10; template <typename TData> void do_loop(const std::function<TData ()> &getter, const std::function<void (TData&)> &worker) { TData data = getter(); do { worker(data); } while ((data = getter())); } int main() { int i = 65; do_loop<int>([&]() { return glob--;}, [&](int &d){ std::cout << i + d << "\n"; }); return 0; }Jinak ten zápis s dvojím voláním
getData()
mi přijde úplně normální...
Obskurní konstrukce? To by se to taky mohlo napsat takto:
Jinak ten zápis s dvojím voláním getData()
mi přijde úplně normální...
Myslím tu třetí možnost s do-while zabaleným scopu.
Tiskni
Sdílej: