Portál AbcLinuxu, 2. května 2025 14:55

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
vencour avatar 30.9.2008 01:30 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft ve státní správ? levn?ji a lépe
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

A třeba bude veselo, když Kalousek nepustí $ ;-) ... optimismus musí bejt ;-)

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
30.9.2008 01:54 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft ve státní správ? levn?ji a lépe
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Plne sdilim tvuj nazor. Podle mne urednik, ktery neni schopen se naucit ovladat OO, nema na svem postu co delat a mel by jit na dlazbu. Nas statni rozpocet si asi muze dovolit rozhazovani, kdyz da 1.5mld korun za uzasne hypermakro multilicence, kdyz by slo nakoupit sw i s podporou od nejake ceske firmy, zabyvajici se oss. V soukromych firmach jsou jasne tendence minimalizace nakladu. Manazer, ktery neni schopen propustit prebytecne lidi a ktery nakupuje prebytecne produkty, by jiste dlouho na svem postu nevydrzel. Bohuzel toto ve vysoke politice a ve statni sprave patrne neplati. hAWK
30.9.2008 04:32 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft ve státní správ? levn?ji a lépe
Nas statni rozpocet si asi muze dovolit rozhazovani, kdyz da 1.5mld korun za uzasne hypermakro multilicence
Někde jsem zaslechl, že mofti už multilicence neprodávají. Teď je to co stroj, to jedna licence.

A jinak jo, vyhazovat státní peníze za nepotřebné/předražené pí*oviny, to našim státním představitelům jde opravdu dobře.
Quando omni flunkus moritati
vain avatar 30.9.2008 07:16 vain | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft ve státní správ? levn?ji a lépe
Ono co je větší průser, a který vím z vlastních zkušeností, že s příchodem sady MS Office 2007 (ta krásně překopaná) chtějí úředníci školení na toto nové prostředí. Kdyby jen školení za přechod na Linux/OpenOffice, ale i školení na přechod na novější verzi MS.
If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
svido avatar 30.9.2008 20:32 svido | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft ve státní správ? levn?ji a lépe
Myslenka prekrasna, ale v podstate nerealna. V tom pripade by museli odejit vsichni z vlady. Vetsina vedoucich manazeru atd. A to nemyslim z duvodu toho, ze neumi napsat neco v OO nebo M$ Oppice, ale spise kvuli tomu, ze nejsou pro svoji praci zpusobili, at dusevne nebo rozumove. Staci se podivat na vyroky a celkove ceskou politiku. Ber to tak, ze oni rozhoduji v podstate penezich, ktere jim nepatri. Tak proc by meli resit miliadu sem nebo tam. Pripapadne zvednou dane. Ono bohuzel ani nejde srovnavat soukromy sekrot se statnim.
30.9.2008 22:15 Jarda
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft ve státní správ? levn?ji a lépe
Jak spolupracuje OO se SAP? Nijak...aha.. tak to si pak strcte do (_._)
Luk avatar 30.9.2008 22:53 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft ve státní správ? levn?ji a lépe
A to říká kdo? Samozřejmě, že to není pravda. BTW firma SAP se podílela na tvorbě formátu ODF (a dalších otevřených formátů) jakožto významný člen sdružení OASIS.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
30.9.2008 06:47 M. Lox | skóre: 12
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft ve státní správě levněji a lépe
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jak můžou ty licence končit? Ony jsou časově omezené?
make menuconfig, not war!
30.9.2008 07:52 spectrum | skóre: 29 | blog: spectrumblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft ve státní správě levněji a lépe
To nevím, ale je přeci lepší sypat peníze každý rok znovu, než si koupit licenci na dobu životnosti programu, to je přeci jasné. ;-) (Myšleno dost ironicky, ale takhle "to je".) Sám tomu nerozumím. A to že můžete s klidem počítat roční náklad něco přes 1000,- na jeden stroj za produkty MS (k tomu ještě antivir-500,-/rok) a vzhledem k tomu, že se už počítač zpravidla koupí s předinstalovaným Windows tak není od věci opětovné zalicencování něčeho co už licenci má, tak se to zaplatí hned dvakrát a je to...
30.9.2008 20:06 Power
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft ve státní správě levněji a lépe
Software Assurance - je nákup SW na dobu určitou. Výhoda je, že pokud v té době, co vlastníš licenci SA vyjde novější verze produktu než máš (například office), máš na něj bezplatný nárok. Nevýhoda je, že musíš například ročně platit určitou částku na udržování té licence. Těžko říct, co je výhodnější, jestli zaplatit jednou a na každý nový produkt kupovat novou licenci a nebo platit v cyklech a mít automatický nárok na nový SW.
30.9.2008 20:27 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft ve státní správě levněji a lépe
Doplním, že kromě „Software Assurance“ je tam „Program Select“, který nabízí nekonečné licence.
30.9.2008 21:19 medulin | skóre: 31 | blog: medulin | ČR
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft ve státní správě levněji a lépe
Aha. Tak to se zdá být velmi výhodné (ironicky myšleno) pro naši státní správu. Třeba když takto koupí Office 200X a za rok vyjde Office 200Y kde je třeba jen překopané menu tak si to mohou v klidu nainstalovat a za X miliard udělat nové školení na novou verzi Office 200Y. A to i v případě že by mohly mít Office upravené na míru svých potřeb za (když to přeženu) pár miliónů. Vžit za tolik miliard by mohly mít na míru naprogramovaný vlastní Office kdyby nějak rozumě zformulovaly požadavky co to má umět a udělaly výběrové řízení.
30.9.2008 08:38 CEST
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft ve státní správě levněji a lépe
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Čtu si tedy a pokuřuji, sčítám a uvažuji, jestli je 4.5mld hodně peněz a kolik jako zaměstnanec platím vlastně daně, doufám, že málo, jenže ze super_hrubé mzdy, takže ono to až tak málo nebude
Co jsem slysel, tak CR je porad hodne zadluzene a dluh porad roste. Dokonce SK je uz snad zadluzeny min, nebo dokonce vubec. Takze ono se to bude platit asi zase na dluh - holt je videt, ze at se dostane ke korytu jakakoliv vlada (ODS nebo CSSD), porad jsou to jenom fakticky prevleceny komousi z KSC z doby pred 1989 a jedou porad "na dluh" jak za totace.
30.9.2008 09:09 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft ve státní správě levněji a lépe
Ono je to s tím dluhem těžký. Sockomouši tady zatnuli sekeru jak nikdy a když se to teď snaží Kalousek korigovat a celkem se mu to daří, tak titíž sockomouši místo aby drželi tlamu, šoupali nohama a byli rádi, že ty nepopulární, ale nezbytné, přiškrcovací kroky v rozpočtu dělá někdo jiný, tak kolem sebe kopou a kvičí, že vláda je zlá, protože jim málo zvedá platy. Už ale taktně mlčí o tom, že na vině je právě ta jejich sekera, kterou je potřeba z něčeho umořit. A bohužel polovina voličů jim ten kvikot žere, protože u nás je závist mnohem běžnější vlastnost než zdravý rozum. Takže se to po čase zase obrátí a sockomouši budou zase vesele zatínat. Co se růstu platů samozřejmě neudělají nic, ale jelikož jejich klika v podobě odborů nebude kvičet do sdělovacích prostředků, bude navenek všechno vypadat idilycky. A kdo by poslouchal nějaké seriózní ekonomy ne analytiky, že.
30.9.2008 10:07 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft ve státní správě levněji a lépe
když se to teď snaží Kalousek korigovat a celkem se mu to daří, ... tak kolem sebe kopou a kvičí, že vláda je zlá, protože jim málo zvedá platy.
na jednu stranu plne souhlasim s odvaznymi snahami soudruha Kalouska mit co nejnizsi schodek statniho rozpoctu, na druhe souhlasim i s tim kvicenim po rustu mezd, po vice pezenich pro VS a vyzkum etc. A to predevsim proto, ze jak se pise v tomhle zapisku, vlada misto aby hlidala zadavani statnich zakazek na to kasle, v duskedku cehoz tecou zbytecne miliardy (!) spratelenym firmam a pak setri na platech statnich zamestnacu, investicim do vzdelani a vyzkumu ... a vubec je mi z toho na bliti PS. tim nechcu rict, ze za CSSD to bylo jiny:-(
30.9.2008 10:13 melkors | skóre: 13 | blog: kdo_chce_kam
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft ve státní správě levněji a lépe
Ehmmm ... pokud je mi znamo, tak interni sloveni v KDU-CSL je bratr. A pan Kalousek nikdy v KSC ci CSSD nebyl ...

Jinak souhlas. Svoloc je to vsechno. Uz se podarilo vsechny nezkorumpovane odstavit - bud mimo politiku nebo zkorumpovat :-(
30.9.2008 10:47 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft ve státní správě levněji a lépe
Ehmmm ... pokud je mi znamo, tak interni sloveni v KDU-CSL je bratr. A pan Kalousek nikdy v KSC ci CSSD nebyl ...
tim jsem narazel na jeho navrh na mensinvou vladku s podporou KSCM po volbach, ac pred volbami KDU jasne prohlasila, ze do vlady, ktera by mela jakoukoli podporu komunistu, nepujde. (Kdyz uz jsem u Kalouska, na jednu stranu me svte, ze je to peknej hajzlik, na druhou je mi symapticky, ze na rozdil od vetsiny v parlamentu a vlade je apon trochu inteligetni)
30.9.2008 11:09 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft ve státní správě levněji a lépe
To je samozřejmě všechno pravda a proto je potřeba co nejmíň přerozdělovat a dodržovat zásady, že když nejsou peníze tak prostě nejsou. Jakmile se začnou kupit dluhy na dluhy, úvěry na úvěry a nové úvěry na financování těch starších úvěrů, tak to zákonitě musí dojít do bodu, kdy se to všechno začně hroutit jako domeček z kartet jako teď v USA.
30.9.2008 10:10 melkors | skóre: 13 | blog: kdo_chce_kam
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft ve státní správě levněji a lépe
K tomu se da dodat jen jedno: Jediny seriozni ekonom ted sedi na Hrade :-)
Dalibor Smolík avatar 30.9.2008 11:01 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft ve státní správě levněji a lépe
Jenže z titulu své funkce nemá páky cokoliv v této oblasti ovlivnit
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
30.9.2008 11:01 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft ve státní správě levněji a lépe
Boha jeho :( Jako ne, že by neměl svoje zásluhy, ale podle mě právě díky jeho aroganci a opozičním smlouvám se nastartoval ten trend, co jede do dneška.
Luk avatar 30.9.2008 12:06 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft ve státní správě levněji a lépe
Ne, že bych chtěl jakkoli obhajovat to, co se tu dělo za opoziční smlouvy. Ale musím připomenout, že v roce 1998 bylo možné sestavit většinovou vládu ODS + US + KDU-ČSL, ale obě menší strany si kladly spousty podmínek (včetně toho, že tam nebude Klaus). Proto se vůbec nedivím tomu, že to skončilo dohodou ODS a ČSSD.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
30.9.2008 12:40 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft ve státní správě levněji a lépe
No, dohodou... Kdyby to skoncilo dohodou nikdo ani nepipne, ale opozicni smlouva byla o necem jinem.
Luk avatar 30.9.2008 12:46 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft ve státní správě levněji a lépe
A co jiného to bylo, než dohoda?
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
30.9.2008 13:26 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft ve státní správě levněji a lépe
Promin, vypadlo mi slovo, chtel jsem napsat "standardni dohodou". Proste koalici. Ale "opozicni smlouva"... V tom mel predrecnik pravdu, sklizime plody dodnes.
30.9.2008 16:37 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft ve státní správě levněji a lépe
Jako ne, že by neměl svoje zásluhy, ale podle mě právě díky jeho aroganci a opozičním smlouvám se nastartoval ten trend, co jede do dneška.
Není pravda. V opoziční smlouvě bylo, že vláda ČSSD bude mít maximální schodek rozpočtu 10mld, jinak jí ODS neschválí rozpočet a bude se pracovat podle loňského (tedy s přebytkem). Plán dobrej, jenže to zku*vili lidovci, kteří hned první rok Zemanovi pomohli schválit rozpočet se schodkem 130mld. Pak už to šlo víme kam.

Quando omni flunkus moritati
30.9.2008 13:39 marvn
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft ve státní správě levněji a lépe
"Jediny seriozni ekonom ted sedi na Hrade" .... pobavilo :D
Nicky726 avatar 4.10.2008 02:34 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft ve státní správě levněji a lépe
+1
Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
multi avatar 1.10.2008 08:50 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft ve státní správě levněji a lépe
diky tomu pseudo ekonomovi se totu vsechno rozkradlo (on se toho takze zucasnil)
Dalibor Smolík avatar 1.10.2008 08:56 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft ve státní správě levněji a lépe
Nebýt onoho pseudo ekonoma by se nic nerozkradlo. A potáceli bychom se v neefektivních polostátních podnicích a přešlapovali na místě. Po několika letech by přišla "oranžová" revoluce a jedna garnitura by vystřídala jinou a začalo by se konečně po deseti letech nesměle privatizovat ..
Jak řekl jeden klasik (tak slavný, že si nepamatuji jeho jméno :-)) z brambor jde udělat bramborovou kaši. Ale udělat z bramborové kaše zase brambory je již mnohem těžší ...
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
Luk avatar 1.10.2008 09:24 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft ve státní správě levněji a lépe
Nebýt onoho pseudo ekonoma by se nic nerozkradlo. A potáceli bychom se v neefektivních polostátních podnicích a přešlapovali na místě.
A celou tu dobu by se vesele rozkrádalo z těch polostátních (nebo zcela státních) podniků. Jako to fungovalo v bankách, které zůstávaly polostátní nebo úplně státní.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
30.9.2008 12:07 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft ve státní správě levněji a lépe
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Bohužel jediné řešení - a to aby stávající vláda šla co nejrychleji od válu, se nejspíš konat nebude, neboť samolibý Topolánek na nějaké vyslovení nedůvěry vládě z vysoka.. O jeho tuposti a aroganci ostatně i svědčí nejčerstvější záležitosti kolem státní hymny.
=^..^= AmigaPower® avatar 30.9.2008 12:34 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft ve státní správě levněji a lépe
+1
Luk avatar 30.9.2008 12:46 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft ve státní správě levněji a lépe
Bohužel jediné řešení - a to aby stávající vláda šla co nejrychleji od válu, se nejspíš konat nebude, neboť samolibý Topolánek na nějaké vyslovení nedůvěry vládě z vysoka..
Bez předčasných voleb by stejně jiná vláda nešla sestavit. A pokud by teď byly volby, místo samolibého Topolánka bychom tu měli samolibého Paroubka.
O jeho tuposti a aroganci ostatně i svědčí nejčerstvější záležitosti kolem státní hymny.
To je zrovna naprosto nevhodný příklad. Co je špatného na těch záležitostech kolem státní hymny? Že se (podle mínění některých hudebních kritiků) posouvá blíže k tomu, jak si to představoval Škroup?
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
belisarivs avatar 30.9.2008 13:07 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft ve státní správě levněji a lépe
A jak ti kritici vedi jak si to predstavoval?

Nemas po ruce nejake clanky k tomutu, idealne i ukazky himny?
IRC is just multiplayer notepad.
Luk avatar 30.9.2008 13:35 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft ve státní správě levněji a lépe
A jak ti kritici vedi jak si to predstavoval?
Copak já vím? Osobně nevidím problém ani v nové podobě hymny, ani v tom, kdyby bývala zůstala stejná. Především ale nejde o nic významně nového, pořád je to tatáž hymna, jen mírně jinak zahraná. Ale především, při nejdůležitějších akcích by se stejně měla hrát živě (ne reprodukovaně) a tedy na to nová podoba nemá žádný vliv.
Nemas po ruce nejake clanky k tomutu, idealne i ukazky
Tady je ukázek halda (včetně těch 4 nových verzí), počínaje verzí z roku 1908. Tady je původní verze (pozor, ZIP!). Pár článků: názor muzikologa Aleše Březiny, názor senátora Zlatušky, drobná chybka v záznamu. Něco je i v televizních zprávách (včetně názoru kritika Černého), najdi si to v archivu.
himny
Ale FUJ!!!
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
Heron avatar 30.9.2008 13:29 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft ve státní správě levněji a lépe
Topolánek na nějaké vyslovení nedůvěry vládě z vysoka

A jak by na to měl reagovat jinak?

30.9.2008 13:41 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft ve státní správě levněji a lépe
Treba podle ustavy?

:-)
Heron avatar 30.9.2008 14:12 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft ve státní správě levněji a lépe
A on nějaká pokus o projevení nedůvěry prošel a Topolánkova vláda nechce odejít?
30.9.2008 14:24 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft ve státní správě levněji a lépe
A on je v tom prispevku pouzit minuly cas?
Luboš Doležel (Doli) avatar 30.9.2008 18:52 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft ve státní správě levněji a lépe
A jak můžeš vědět, co bude dělat?
1.10.2008 08:02 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft ve státní správě levněji a lépe
A proc ja?

:-)
Luboš Doležel (Doli) avatar 1.10.2008 16:58 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft ve státní správě levněji a lépe
Sorry :-)
1.10.2008 10:54 Evžen
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft ve státní správě levněji a lépe
No, nad tvojí naivitou se nelze v tomto případně než smutně pousmát. Žádná z parlamentních stran nemá v programu (natož aby to fakt chtěla prosazovat) řešení.
1.10.2008 12:21 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft ve státní správě levněji a lépe
Asi nezbývá než připomenout ono tradiční: "Iniciativní blbec - horší než třídní nepřítel".
xsubway avatar 30.9.2008 13:01 xsubway | skóre: 13 | blog: litera_scripta_manet
Rozbalit Rozbalit vše jsem rád že moje daně pomáhají :-D
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
všude kde je potřeba
otasomil avatar 30.9.2008 16:17 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft ve státní správě levněji a lépe
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Je tu nekdo znaly sw ktery pouziva nase vlada ?
Vsude spis ctu ze nejvice pracuji s textem tzn. potrebuji nejake office a nejake prohlizece (treba pdf reader), internetove prohlizece.
Jinak nevim k cemu nutne potrebuji M$ office za tezky love. Spis bych rekl ze s toho nekdo vyvari slusnej uplatek od dealera produktu M$. Jiny duvod to proste nema.
PS:
Jmenujte nekdo "special" soft kterej je pouze na wokna a vlada jej zcela nezbytne potrebuje za nase potazmo tedy i me dane koupit.
K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
30.9.2008 19:28 D-Evil | skóre: 25 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft ve státní správě levněji a lépe
Konkrétní znalosti nemám, ovšem minimálně se můžeme bavit třeba o softwaru z oblasti práva (databáze zákonů, vyhlášek atd.) a bohužel s timhle by v Linuxu moh bejt problém (jednak s databází, pokud je to nějaká naprosto nestandardní prasárnička, ale taky s tou obslužnou nadstavbou, jejíž linuxovou verzí se výrobci rovněž nezabejvaj). A Wine prostě pro takový prostředí (teoreticky, chyby a nedostatky implementace se prostě vyloučit nedaj, přestože se nemusej ihned objevit) nepředstavuje ekvivalentní řešení.
Luk avatar 30.9.2008 20:20 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft ve státní správě levněji a lépe
Především je potřeba se podívat, jak to řeší státy, kde se tvrdě zavádí ODF, ať už s OO.o nebo s jiným softwarem. Např. v Brazílii to bude půl milionu počítačů. Takových států je řada, jsou mezi nimi státy bohaté (např. Belgie), tak chudší (Indie).

Mně osobně na to nevadí to, že se nakoupí licence od Microsoftu. Vadí mi, že se vůbec neřeší, jestli by existovala nějaká jiná cesta. Není to jen případ MS, např. takový Kapsch má také cestu k zajímavým zakázkám otevřenou dokořán.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
30.9.2008 20:39 hufhendr | skóre: 33 | blog: U hufhendra
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft ve státní správě levněji a lépe
Asi přes deseti lety jsme měli na správě sociálního zabezpečení na Sinix serveru nativní ASPI, používalo to vlastní db a rozhraním byl znakový terminál. Jinak hlavní db je pokud vím Informix, dnes to běží na Solarisu.
Klientská strana byla původně pro MS DOS, pak došlo ke konverzi na Windows. Ta konverze se až zase tak moc nepovedla, časem se to snad povedlo odladit, ale myslím, že by tomu kompletní přepsání stejně neuškodilo. Krom této speciální aplikace se využívají web aplikace; na Unixové straně běží dost specifický web server, na klientské straně je pak aplikace (bohužel) maximálně optimalizovaná pro konkrétní verzi MSIE včetně prvků ActiveX. Toto by se tedy muselo přepsat asi zgruntu.
V účtárně se ještě využívají terminálové aplikace, které jsou z pohledu klienta naprosto nejrychlejší. S těmi by přirozeně nebyl žádný problém.
Dalším vlastním okruhem aplikací jsou aplikace podpůrného typu čistě pro Windows, často různé variace typu kalkulačka někdy i s MDB databází nebo aplikace pro šifrování. Tyto aplikace by se musely nějakým způsobem integrovat.
Osobně jsem přesvědčený, že správa sociálního zabezpečení je úřad, který by bylo možné migrovat na Linux desktop.
A s těmi 17mld za zády bych se nebál postavit do čela takového projektu.
30.9.2008 20:53 Liborek | skóre: 18 | blog: Liborkovo | (momentálně) Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft ve státní správě levněji a lépe
Vládní ISAP, který je provázán s dalšími databázemi, běží na Lotus Notes. EKLEP pak běží na Jave a Lotusu.
30.9.2008 21:03 Liborek | skóre: 18 | blog: Liborkovo | (momentálně) Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft ve státní správě levněji a lépe
Abych dokončil myšlenu: k EKLEPu se běžně přistupuje přes webové rozhraní (pokud se počítač nachází v rámci intranetu jednotlivých úřadů, VPN či jiné formě zabezpečeného připojení). ISAP má také webové rozhraní, ale jen pro některé části databáze, jinak přes Lotus. V rámci našeho (nejmenovaného) ministerstva pak máme na míru vytvořenou databázi (resp. datové úložiště) běžící na MS platformě, ovšem taktéž s webovým rozhraním a multiplatforním klientem Win/Macintosh.
1.10.2008 09:31 melkors | skóre: 13 | blog: kdo_chce_kam
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft ve státní správě levněji a lépe
"... o softwaru z oblasti práva (databáze zákonů, vyhlášek atd.) ..."

Odpoved zni ASPI. A minimalne server je multiplatforni - v dobe, kdy jsem se o to jeste staral, jsme jeli na Tru64 ... a verze uz tehdy byly pro kdejaky rozsirenejsi Unix [like] system.
Dalibor Smolík avatar 1.10.2008 11:28 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft ve státní správě levněji a lépe
By jsem odběratel sbírky zákonů od firmy Počítačová škola Bárta. Fungovalo to dobře ve wine. Nyní firma přešla na nový systém a ten v Linuxu již nejede. Spočítal jsem si, do jaké míry tuto službu skutečně potřebuji využívat a výsledkem bylo, že jsem předplatné zrušil :-)
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
2.10.2008 08:43 aspi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft ve státní správě levněji a lépe
Ta "právní databáze" (ASPI) měla už v devadesátých letech verzi pro UNIX (a skutenčně se to používalo). Jak je to teď netuším, ale za ty prachy co sypou do MS by jim to myslím klidně napsali znovu :)
=^..^= AmigaPower® avatar 30.9.2008 19:30 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft ve státní správě levněji a lépe
Vim jen MZV (a to ještě pár let dozadu) - word, exel, outlook, ie, samej nezastoupitelnej soft...
30.9.2008 17:03 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft ve státní správě levněji a lépe
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
zdravim,

tak clanek, tedy castecny PR blabol jsem na zive.cz cetl. Co cekat. Navstevnost pro media je dulezita. Nicmene v par vecech je pravda.

I kdyby se poresilo nejake lepsi reseni centralni spravy uzivatelu + prepis aplikaci na neco, co bezi na nejakem Unixu, tak stejne to nebude stacit.

Nejvetsi problem je vubec bezchybna komunikace pomoci dokumentu. Ono je to tezke, kdyz mame castecnou podporu Word formatu (DOC,RTF,OpenXML) v kancelarskych balicich - od vseho kus. Standart je taky pekna vec, ale vystupni dokumenty nelze vzdy psat rucne anebo pristupovat primo k nejakemu xml.

Osobne si myslim, ze co se tyce kancelarskych baliku, tak muzeme minimalne u OpenOffice zapomenout nejaky cas na opravy/vylepseni, co se tyce neceho jineho nez ODT a OpenXML + PDF. Nejsou lidi/zdroje ve velkych firmach, implementuje se OpenXML. Bohuzel v praxi to znamena, ze na hodne, zejmena starsich, dokumentu jsou dane kancelarske baliky nepouzitelne. A ty starsi dokumenty jen tak nevymizi.

Pocty uzivatelskych reportu v bugzille dosahuji na jeden format zhruba 50-300 kusu.

Dokumenty nejsou bohuzel jenom jednoduche dopisy nebo tabulky. Pridejte formulare, drawing objects, treba stinovani(\shading10000), trocha bugu a mate o zabavu postarano. Hodne brani i chybne reportovaci nastroje a utility a jiz existujici dokumenty, ktere se menit uz nebudou.

Bohuzel ono ani mezi jednotlivymi kancelarskymi baliky pro linux, take neexistuje zcela uspokojujici uroven prenosu dokumentu. Doporucuji ozkouset.

Vcelku by me zajimalo, zda lide, co pisi obhajobu opensource, tak zda take zkusili nejakou praxi.

Tak ci tak, i kdyby se investovaly penize do open-source reseni, tak by hodne penez spolklo vylepseni kancelarskych baliku.

Nejvetsi problem je podle me prenos a generovani dokumentu. A tim padem si budeme muset jeste nejaky cas pockat nez dojde k vetsimu rozsireni treba do statni spravy.

Pavel Kysilka

otasomil avatar 30.9.2008 17:42 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft ve státní správě levněji a lépe
Hmm velmi pekny komentar.
Je videt ze i pouha pismenka jakozto zakladni dorozumivaci prvek maji a stale budou mit problemy s kompatibilitou. Vzdyd dodnes neni uspokojive vyreseno kodovani znaku s diakritikou. Mame pro cestinu troje kodovani (mozna i vic jich je). A kde jsou Vami uvadene vlastnosti potrebne u nastroju pro praci s dokumenty a jejich kompatibilita. Produkty M$ tez nejsou mezi sebou prilis kompatibilni co se tyce verzi. Totez plati i u open source reseni.
Mym snem je byt moucha v parlamentu a sledovat praci poslancu jak jim jde pouzivani jakehokoli nastroje pro zpracovani dokumentu. Nechci nikoho v zadnem pripade podcenovat, ale nejsem presvedcen o zdatnosti nasich zakonodarcu v tomto smeru.
Mlady ambiciosni politik (manager) vytvori dokument v M$ office 2007 a jeho kolegove (z velke casti odrostli na logaru a sesitech) aby s tim bojovali. Ne s aplikaci, ale s dokumenty co mladi kolegove vytvorili.
Zde uz aplikaca ba ani platforma nerozhoduje.
A co takove webove aplikace bezici na vladnich serverech....
K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
30.9.2008 20:18 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft ve státní správě levněji a lépe
Vzdyd dodnes neni uspokojive vyreseno kodovani znaku s diakritikou.
Bylo tu, není tu. Jistou dobu existoval Úřad pro veřejné informační systémy, který, než byl sněden ministerstvem informatiky, které bylo pohlceno ministerstvem vnitra a jakousi radou, vyráběl Standardy pro veřejné informační systému, kterými se musel řídit každý vládní úřad. Jeden z těch standardů definoval povinnou znakovou sadou ISO-8859-2. Drobný problém byl, že se tím nikdo neřídil. Za Mlynáře byl tento standard nahrazen pouhým doporučením, že by se mělo přednostně používat UTF-8.
Mym snem je byt moucha v parlamentu a sledovat praci poslancu jak jim jde pouzivani jakehokoli nastroje pro zpracovani dokumentu.
Běžný politik datluje ve Wordu jako na psacím stroji. Teprve až odborný speciálně vyškolený úředník to přepisuje do rozumný podoby, aby se to dalo tisknout. Tj. na to jsou lidi.

(Nedávno se mi dostal do ruky Věstník MV, který kupodivu nevydává Moraviapress, ale nějaká pražská tiskárna, tam ten odpovědný pracovník chyběl. Respektive se na něm ušetřilo, protože po celkem ucházející titulní stránce byly výblitky z Wordu, podtrhané řádky, prostrkávané písmo, data bez mezer, pomlčka neznámý znak.)
Ne s aplikaci, ale s dokumenty co mladi kolegove vytvorili.
Naštěstí lze vždy říci, že to chcete na papíře, doporučeně s dodejkou a 30denní lhůtou na odpověď.

Teď je to zrovna velmi aktuální: Na obecní úřady chodí informace z nadřazených volebních orgánů stylem e-mail, druhý e-mail s opravou, třetí e-mail popírající druhý e-mail s dodatkem, že všechno stejně dostanete za týden papírovou poštou.

vlastikroot avatar 30.9.2008 17:45 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft ve státní správě levněji a lépe
Za takovyhle prachy by meli vyvinutou svoji distribuci, svuj kancelarskej balik a jeste kupu softu k tomu ... tohle je vyhoda opensource, neni to stejne jako u closed source, ze to co je to mas, muzes mit navic neco co chces, a sehnat nekoho, kdo tohle udela, by podle me nemel byt takovy problem. OSS model je mnohem lepsi pro jakekoli uzivatelske pouziti, nikdo mi nenamluvi, ze je lepsi koupit nekolik tisic licenci, nez upravit uz existujici open source software (samozrejme v souladu s licenci). A programator, ktery ty penize za tu praci vydela, ty prachy zas utrati v cesku, takze z toho ma stat zas nejaky dane, lidi praci a aspon necemu to pomuze. U reseni od microsoftu ma tak jakorat microsoft a distributori kupu prachu.
We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
otasomil avatar 30.9.2008 18:06 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft ve státní správě levněji a lépe
Vas nazor je ciste technicky a ekonomicky - tak to ma byt.
Nesmite vsak zapominat ze ti programatori resp firma ktera je bude zastresovat zajiste nedaji vlivnym osobam ve vlade zadny "love bokem" tak jako dealeri M$. Berte to tak - zijeme v CR ....
Mj vymluva ze se bude nekdo muset ucit obsluhovat jiny kancelarsky balik je zcela mimo. Kdyz nekdo nastoupi do jineho zamestnani tak se ho taky nikdo nepta na jakym sw chce delat, jakym autem jezdit.... .
K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
30.9.2008 17:55 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft ve státní správě levněji a lépe
Zrovna včera jsem se díval na Yes, minister - díl, ve kterém z Bruselu přisel návrh direktivy pro sjednocení "Word Processing"

Takové scifi....
30.9.2008 20:46 Liborek | skóre: 18 | blog: Liborkovo | (momentálně) Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft ve státní správě levněji a lépe
Já bych to jen doplnil dost podstatnou otázkou zajištění funkčních ovladačů pro všechny používané tiskárny, scannery, kopírky a kdo ví, jaký hardware se kde všude po kancelářích povaluje. Předpokládát kompletní výměnu hw periferií kvůli neexistující podpoře pro alternativní operační systémy je prostě nesmysl.
30.9.2008 21:03 hufhendr | skóre: 33 | blog: U hufhendra
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft ve státní správě levněji a lépe
Takový přechod na Linux není akce za rok bude hotovo. Samozřejmě předpokládejme řešení formou projektu, tedy feasibility study atd. Od rozhodnutí do ukončení celého projektu může uběhnout i několik let a zatím zmíněný nepodporovaný HW může mít už odslouženo.
30.9.2008 21:24 Liborek | skóre: 18 | blog: Liborkovo | (momentálně) Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft ve státní správě levněji a lépe
Když vidím, jak se u nás "recyklují" vysloužilé počítače, kopírky a tiskárny mezi kancelářemi, tak si to ani nemyslím :-)

Nehledě na to, že bych reálně neviděl podporu ani u nových výrobků, pokud by se včas nezačalo vyjednávat přímo s výrobci. Otázka je, zda se vývoj a údržba ovladače dělaného na míru vůbec vyplatí, problém určitě bude s různými licenčními, patentovými a kdo ví jakými dalšími poplatky. Komplikovaná by pak asi byla i náhrady daného hw za alternativní v případě nějakého problému. Ale to je jen moje úvaha, nějakou fundovanou studii k této otázce bych si nejspíš se zájemem přečetl.
30.9.2008 23:12 hufhendr | skóre: 33 | blog: U hufhendra
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft ve státní správě levněji a lépe
Například se dá hned po strategickém rozhodnutí o zahájení přechodu vydat pokyn, že veškerý nově nakupovaný HW musí mít od výrobce garantovanou podporu pro Linux (nejlépe GNU). Paralelně se mohou rozběhnout aktivity na analýzách IS a přípravách na konverzi. Nevidím v tom problém.
30.9.2008 20:54 hufhendr | skóre: 33 | blog: U hufhendra
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft ve státní správě levněji a lépe
Souhlasím s Vámi, že v dokumentech samotných je zaklíčovaný největší problém. V tom Microsoftu taktika "vendor lock in" vyšla naprosto dokonale. Ale ten problém se nevyřeší setrváním u Microsoft Office, naopak se domnívám, že bude dál narůstat. Teď je čas na změnu a to i při setrvání u Microsoft Office. Firmy zatím zůstávají u DOC, do OpenXML se moc neženou, čekají, co bude. Rozhodnout se pro ODT může být jednorázově nákladné, ovšem ani přechod na OpenXML nebude zadarmo.
1.10.2008 00:59 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft ve státní správě levněji a lépe
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mimo jiné - pokud si vzpomínám, tak Strana Zelených slibovala před volbami něco o podpoře open source. Nějak jsem si nevšiml, že by proti tomuto rozhodnutí vyhodit peníze z okna někdo z nich významně protestoval.

Hm, pamatuju si, že tu někdo říkal, že je díky podpoře open source bude volit. Naivkové...
Quando omni flunkus moritati
=^..^= AmigaPower® avatar 1.10.2008 08:45 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft ve státní správě levněji a lépe
Veškeré snahy skončily při zkušebním testu, open source zavrhnuto z důvodu absolutní nepoužitelnosti, jelikož nesplňovalo základní požadavky, nebyla nalezena základní a nejpodstatnější součást počítače a to "C:". :-D :-D :-D
1.10.2008 10:41 Evžen
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft ve státní správě levněji a lépe
Strana Zelených nic takového neslibovala, volební programy jsem v tomto směru studoval. Jen tu byl odkaz, že něco takového podporuje nějaká klika uvnitř SZ. Vzhledem k tomu, že různých klik je ve SZ jak nastláno, tak to z hlediska programu neznamená vůbec nic. z hlediska toho, co po volbám prosadí, ještě méně.

Kvůli podpoře OS je nikdo soudný nevolil, Ti, co je volili, je volili pravděpodobně proto, že se jim zamlouval i zbytek programu a tohle byla taková třešnička na dortu, řekl bych.
1.10.2008 14:24 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft ve státní správě levněji a lépe
Strana Zelených nic takového neslibovala, volební programy jsem v tomto směru studoval.
Asi špatně, bylo to tam.

Quando omni flunkus moritati
2.10.2008 02:34 Evžen
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft ve státní správě levněji a lépe
Fíha, šel jsem zagůglit, protože o tomto jsem byl docela pevně přesvědčen a koukám, že to tam fakt je. Tak to se omlouvám za mystifikaci. Zřejmě jsem si to spletl s programem ke komunálním volbám (tam jsem na rozdíl od PS tehdy o volbě SZ vážně uvažoval, tedy jsem to studoval pečlivěji), nebo jsem vycházel z nějakým papírových verzí, kde to bylo opominuto.

Kdyby to někdo chtěl hledat, měli tam napsáno: Ve státní správě a samosprávě Zelení postupně prosadí přechod na open software. Zbaví tím státní správu i samosprávu monopolu firmy Microsoft.
2.10.2008 09:25 Liborek | skóre: 18 | blog: Liborkovo | (momentálně) Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft ve státní správě levněji a lépe
Na MŠMT přešel ministr Liška na Apple :-)
2.10.2008 13:46 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft ve státní správě levněji a lépe
My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
2.10.2008 14:17 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft ve státní správě levněji a lépe
Blá blá blá blá.. Prázdná sláma jako obvykle.
2.10.2008 14:20 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft ve státní správě levněji a lépe
Jo, holt tenhle bod programu pro ně není tak důležitý. Přesně jak jsem říkal už tenkrát, je to akorát lákadlo na naivky, kteří by je kvůli tomu mohli volit. Takových hlasů ale moc nebylo, takže tenhle bod programu lze snadno obětovat ve prospěch klidu u koryta.
Quando omni flunkus moritati

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.