abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 11:55 | Zajímavý software

    Společnost Avalonia UI oznámila, že pracuje na .NET MAUI pro Linux a webový prohlížeč. Vyzkoušet lze demo v prohlížeči. Když bude backend stabilní, bude vydán jako open source pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:44 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 145.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Ukončena byla podpora 32bitového Firefoxu pro Linux. Přidána byla podpora Matrosky. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 145 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:33 | IT novinky

    Lidé.cz (Wikipedie) jsou zpět jako sociální síť s "ambicí stát se místem pro kultivované debaty a bezpečným online prostředím".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 42
    včera 10:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 4.4 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:00 | IT novinky

    ASUS má v nabídce komplexní řešení pro vývoj a nasazení AI: kompaktní stolní AI superpočítač ASUS Ascent GX10 poháněný superčipem NVIDIA GB10 Grace Blackwell a platformou NVIDIA DGX Spark. S operačním systémem NVIDIA DGX založeném na Ubuntu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 03:11 | Nová verze

    Desktopové prostredie Trinity Desktop vyšlo vo verzii R14.1.5. Je tu opravená chyba v tqt komponente spôsobujúca 100% vyťaženie cpu, dlaždice pre viac monitorov a nemenej dôležité su dizajnové zmeny v podobe ikon, pozadí atď. Pridaná bola podpora distribúcií Debian Trixie, Ubuntu Questing, RHEL 10 a OpenSUSE Leap 16.

    lukve | Komentářů: 8
    10.11. 22:11 | Nová verze

    Grafická aplikace Easy Effects (Flathub), původně PulseEffects, umožňující snadno povolovat a zakazovat různé audio efekty v aplikacích používajících multimediální server PipeWire, byla vydána ve verzi 8.0.0. Místo GTK 4 je nově postavená nad Qt, QML a Kirigami.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    10.11. 12:22 | Komunita

    Na YouTube lze zhlédnout Godot Engine – 2025 Showreel s ukázkami toho nejlepšího letos vytvořeného v multiplatformním open source herním enginu Godot.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.11. 10:00 | Humor

    Blíží se konec roku a tím i všemožná vyhlášení slov roku 2025. Dle Collins English Dictionary je slovem roku vibe coding, dle Dictionary.com je to 6-7, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    10.11. 09:55 | IT novinky

    Cloudflare Radar: podíl Linuxu na desktopu dosáhl v listopadu 6,2 %.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (35%)
     (47%)
     (18%)
     (17%)
     (22%)
     (15%)
     (22%)
     (15%)
     (16%)
    Celkem 344 hlasů
     Komentářů: 15, poslední 2.11. 08:25
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    20.10.2020 10:27 kol-ouch | skóre: 10 | blog: Co_to_je
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Davinci Resolve (formáty videa)
    Dá se nějak vysledovat rozdíl v kvalitě mezi H264 a 265? Za mě nejsem schopný rozdíl vidět, ale soubory v 265 jsou menší
    20.10.2020 11:43 PetebLazar | skóre: 35 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Davinci Resolve (formáty videa)
    Obecně asi lze říct, že pro stejný bitrate by se měl obraz v HEVCu více blížit originálu než v H.264 (díky vyspělejšímu algoritmu encodingu).

    Teoreticky by asi šlo udělat experiment se zakodovanim originálního videa do obou formátů (za shodného bitrate a dalších parametrů) a následně jejich snímky dekódovat zpět do samostatných snímků a pro oba formáty odečíst dekódovaný snímek vždy od odpovídajícího originálního snímku, čímž by se asi dala matematicky vyjádřit průměrná odlišnost od obsahu originálu. Z hlediska lidského vnímání obrazu by to však nemuselo být průkazné, k některým rozdílům v obraze se člověk může stavět příznivěji (nevnímá je) než k jiným. Asi existuje vědecká kvantifikace hranic(citlivosti) lidského vnímání dynamického obrazu, ale to bude denním chlebem spíše tvůrců těchto algoritmů, než nás jejich uživatelů. ;-)

    U kompresních nástrojů 7z,zip,lha,gzip,... je hodnocení podstatně jednodušší jelikož výsledek kompresního algoritmu musí vždy odpovídat originálu, takže hodnocení účinnosti komprese je funkcí velikosti vzniklého archivu (samozřejmě v kontextu výpočetních/časových nároků, případně paměťových nároků). Například, kompresní nástroj využívající nejméně zdrojů za nejkratší čas s výslednou nejúčinější kompresí je z daných nástrojů objektivně nejlepším.
    21.10.2020 08:35 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Davinci Resolve (formáty videa)
    Da, je to pomerne easy. Prakticky staci kdyz si uvedomis, ze abys mel mensi vysledek, musis odstranit vic dat. Tudiz i vysledek (265) musi byt zakonite horsi.

    A pak uz je to jen otazka bitrate a pripadne rozliseni, pri kterym to jeste vnimas. A v tomhle pripade je ta hranice +- 1080p. Takze pokud pouzijes 265 na neco mensiho, bude vysledek vizualne viditelne horsi, nez 264. Teda za predpokladu, ze budes mit adekvatne mensi vyslednej bitrate = cca 1/2.

    Zvednutim bitrate muzes samozrejme zhorseni kompenzovat, ale pak uz zas neusetris nic na velikosti.

    I pri 1080 jsou pak vysledky diskutabilni, protoze pokud chces solidni vystup, tak se na 1/2 rozhodne nedostanes, a ve finale jeste zjistis, ze klidne 1/3 velikosti dela audio.

    U 4k si pak proste muzes dovolit zahodit mnohem vic dat, aniz by si nekdo vsimnul, coz me vzdycky pobavi prave s honem za rozlisenim, protoze kdyz si pustis "blby" 1080 ... s rekneme 50+ Mbit, tak pochopis, ze zadny 4k ve skutecnosti nepotrebujes, protoze to co ti predlozej bude prave kvuli kompresi a mrzkymu bitrate horsi.

    ---

    Dete s tim guuglem dopice!
    21.10.2020 11:10 PetebLazar | skóre: 35 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Davinci Resolve (formáty videa)
    Určitě bude rozdíl v kvalitě mezi 25Mbps HEVC 4K z Netflixu a 100Mbps HEVC z Ultra HD Bluray, důležité je, že je tu možnost volby. Ono to není tak, že by ve VoD bylo 4K špatné a FullHD vynikající (i to bude také kompromisní kvality s ohledem na vyhrazený bitrate).
    David Ježek avatar 23.10.2020 08:03 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Davinci Resolve (formáty videa)
    Promiň ale máš v tom trošku zmatek. Jen pár opravdu velkých perel... AVI dnes už není ani tak formát ale kontejner. Ano původně to Microsoftí konkurence pro Apple mov, ale už někdy před 25 se na to začala nabalovat podpora komprese pomocí kodeků, Jak správně píšeš o kousek dál. Trošku bych ten popis poupravil.

    Každopádně se MP4 je ten problém že si lidé pod tímhle představují jak kontejner .mp4 tak formát videa MPEG-4, což je rodina pod kterou se vejde ... opět jak sám shrnuješ ... DivX/Xvid alias implementace MPEG-4 ASP, H.264/AVC i H.265/HEVC atd atd atd. AV1 s MP4 vysloveně nesouvisí je to jen jeden z podporovaných formátů tohoto kontejneru. Nakrásně můžeš AV1 používat i s mkv či webm.

    Jinak pokud se nepletu tak třeba ffmpeg má u H.265 volbu pro lossless encoding, ale nikdy jsem nezkoušel jestli je to opravdu bezztrátové.
    23.10.2020 10:03 PetebLazar | skóre: 35 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Davinci Resolve (formáty videa)
    Jen pár opravdu velkých perel... AVI dnes už není ani tak formát ale kontejner
    V textu není použito slovo formát u .AVI či .mp4, ale v závorce "uvnitř" u RGB_uncompressed/AV1. Ilustrativní použití souborů(kontejnerů) .AVI a .mp4 to mělo pouze umístit na časové ose (pravda asi asociativní jen pro ty co oba konce zažili).
    Ano původně to Microsoftí konkurence pro Apple mov, ale už někdy před 25 se na to začala nabalovat podpora komprese pomocí kodeků, Jak správně píšeš o kousek dál.
    Kdo byl čí konkurencí nedovedu odhadnout .mov(QuickTime) přišel snad až roky po .avi (Audio Video Interleaved), ale autoři IFF z Electronic Arts zmiňují jako inspiraci pro FourCC Apple. IFF by měl být předlohou pro RIFF(Microsoftu),AIFF(Applu).
    Jinak pokud se nepletu tak třeba ffmpeg má u H.265 volbu pro lossless encoding, ale nikdy jsem nezkoušel jestli je to opravdu bezztrátové.
    V tomto paperu kde tuto vlastnost posuzovali s ohledem na vhodnost využití pro ukládání lékařských snímků (kde si asi kompresní artefakty kvůli misdiagnostice nemohou dovolit) to srozumitelně popisují (v podstatě bypass řady kroků) s výsledným compress ratio o něco lepším než komprese 7z (s úspěšným bit-match po decodingu). Takže bych tomu lossless věřil. Na druhou stranu pouhých 1:2+ nejspíš limituje využití jen na některé workflow (kapacitní limity).
    David Ježek avatar 26.10.2020 09:30 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Davinci Resolve (formáty videa)
    ee, QuickTime (1991) je fakt starší než AVI (1992).

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.