Red Hat řeší bezpečnostní incident, při kterém došlo k neoprávněnému přístupu do GitLab instance používané svým konzultačním týmem.
Immich byl vydán v první stabilní verzi 2.0.0 (YouTube). Jedná se o alternativu k výchozím aplikacím od Googlu a Applu pro správu fotografií a videí umožňující vlastní hosting serveru Immich. K vyzkoušení je demo. Immich je součástí balíčků open source aplikací FUTO. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí AGPL-3.0.
Český telekomunikační úřad vydal zprávy o vývoji cen a trhu elektronických komunikací se zaměřením na rok 2024. Jaká jsou hlavní zjištění? V roce 2024 bylo v ČR v rámci služeb přístupu k internetu v pevném místě přeneseno v průměru téměř 366 GB dat na jednu aktivní přípojku měsíčně – celkově jich tak uživateli bylo přeneseno přes 18 EB (Exabyte). Nejvyužívanějším způsobem přístupu k internetu v pevném místě zůstal v roce 2024 bezdrátový
… více »Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-10-01. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Jedná o první verzi postavenou na Debianu 13 Trixie.
Byla vydána nová verze 4.6 svobodného notačního programu MuseScore Studio (Wikipedie). Představení novinek v oznámení v diskusním fóru a také na YouTube.
Společnost DuckDuckGo stojící za stejnojmenným vyhledávačem věnovala 1,1 milionu dolarů (stejně jako loni) na podporu digitálních práv, online soukromí a lepšího internetového ekosystému. Rozdělila je mezi 29 organizací a projektů. Za 15 let rozdala 8 050 000 dolarů.
Svobodný multiplatformní herní engine Bevy napsaný v Rustu byl vydán ve verzi 0.17. Díky 278 přispěvatelům.
Bylo vydáno openSUSE Leap 16 (cs). Ve výchozím nastavení přichází s vypnutou 32bitovou (ia32) podporou. Uživatelům však poskytuje možnost ji ručně povolit a užívat si tak hraní her ve Steamu, který stále závisí na 32bitových knihovnách. Změnily se požadavky na hardware. Leap 16 nyní vyžaduje jako minimální úroveň architektury procesoru x86-64-v2, což obecně znamená procesory zakoupené v roce 2008 nebo později. Uživatelé se starším hardwarem mohou migrovat na Slowroll nebo Tumbleweed.
Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) ve spolupráci s Národní rozvojovou investiční (NRI) připravuje nový investiční nástroj zaměřený na podporu špičkových technologií – DeepTech fond. Jeho cílem je posílit inovační ekosystém české ekonomiky, rozvíjet projekty s vysokou přidanou hodnotou, podpořit vznik nových technologických lídrů a postupně zařadit Českou republiku mezi země s nejvyspělejší technologickou základnou.
… více »Radicle byl vydán ve verzi 1.5.0 s kódovým jménem Hibiscus. Jedná se o distribuovanou alternativu k softwarům pro spolupráci jako např. GitLab.
A tohoto chování se poslední dobou dopouští převážně Ferrari od kterého bych něco takového neočekával.Tohle chovani Ferrari silne prosazuje minimalne od roku 1996. Neni na tom nic neobvykleho. Jediny tym u ktereho si nepamatuju sahnuti k tomuto kroku je Williams (v 80.letech na to dokonce doplatili, kdyz titul nakonec slavil Prost na McLarenu). On i prvni titul Vettela byl o tymove rezii, lepe receno objetovani vyse postaveneho jezdce.
F. Massa dojel před "bohem AlBonzem" a najednou bylo rozhodnuto o tom, že FM si "sám a dobrovolně" odstraní pečeť na převodovce a tím klesne o 5 míst na staru a velký Allonzo se posune o jedno místo dopředu.Ano, ale je nutne rici ze trat v Austinu byla uplne nova a suda startovni pozice byla obrovskou nevyhodou, pricemz Ferrari se kvalifikovalo obema vozy prave na sudych pozicich. Odstranenim peceti na Massove voze se oba vozy dostaly na liche pozice. Massa s tim krokem souhlasil.
Takže ještě jednou velká gratulace Red Bullu a SV.Pripojuji se, i kdyz jsem titul pral nekomu jinemu - mym konem je jednoznacne Raikkonen. Ze spicky bych preferoval oba jezdce McLarenu a v nejhorsim pripade Alonso. Vettela opravdu rad nemam, ovsem pred Adrianem Neweym jednoznacne smekam, dokazal to znovu, nejdrive neporazitelne Williamse, pak McLareny a ted RedBully. Jestlize konstrukce pro McLareny byly vyvedeny v Chapmanovskem stylu, konstrukce pro Red Bull se zdaji byt navic velmi odolne. Adrian zraje jako vino.
Ferrari si to prohrálo samo, nedokázalo Allovi dát lepší auto.Ano, neda se poprit, druhou veci ale je, ze inzenyrum Ferrari chybelo adekvatni zazemi a podpora jejich prace. Ferrari, i diky vlastnictvi trati Fiorano a Mugello, byl tym ktery vyvoj silne orientoval na testy na trati. Diky zakazu testovani musi zmenit sve postupy, coz chce cas. A letos, coz bylo hodne diskutovano, meli problemy s kalibraci vetrneho tunelu. Privezli nove dily a zlepseni se nedostavilo ciz se vyvoj ubral do slepe ulicky.
F. Massa dojel před "bohem AlBonzem" a najednou bylo rozhodnuto o tom, že FM si "sám a dobrovolně" odstraní pečeť na převodovce
Tak to nebylo. Pečeť porušil tým, nikoliv Massa. Následně to tým trasnparetně oznámil. Mně to přijde docela v pořádku, mohli také sehrát komedii o "porouchané" převodovce. Týmová režii v F1 byla, je a bude a je logické, že jezdec bez šance na titul pomůže tomu, kdo o titul bojuje.
Většina týmů bude určitě plně vyvíjet auta pro rok 2014. No na ten rok jsem zvědav.Tak urcite se pujde cestou evoluce letosnich aut. Moc toho asi nelze cekat od Mercedesu, nebot nepochopili fungovani coanda vyfuku a v zaveru se vratili ke klasickemu reseni. Zakazano bude DDRS, coz mirne uskodi Red Bullu.
KobayasihoTen kde se objeví tam lítají auta.
coz mirne uskodi Red Bullu.Adrain zase něco vymyslí Ta příští sezońa bude jistě zajímavá, ale já čekám co přinese série 2014 s jimými motory, dvojitým KERSEM apod. Minulý měsíc mne zaujala zpráva, že od roku tuším 2014 bude vypsán pohár F1 i pro elektroauta, to bude také pěná podívaná.
Ten kde se objeví tam lítají auta.Bejvavalo, Kamui dost dospel a rozhodne je nejlepsim japoncem jaky kdy jezdil F1.
Adrain zase něco vymyslíO tom nepochybuji. Jestli je nekdo pravym naslednikem Chapnam a Gordona Murrayho, je to jednoznacne on. Je velka skoda ze Gordon Murray uz se v F1 neangazuje, docela by me zajimalo jak by jeho souboj s Neweym dopadl.
Ta příští sezońa bude jistě zajímavá, ale já čekám co přinese série 2014 s jimými motory, dvojitým KERSEM apod.Ja se na turba moc netesim, preferuji atmosfericke motory.
Minulý měsíc mne zaujala zpráva, že od roku tuším 2014 bude vypsán pohár F1 i pro elektroauta, to bude také pěná podívaná.Urcite to bude cesta jak hnat rozvoj elektromobilu dopredu a jak je zpopularizovat, ja bych ale preferoval pohon na vodik, dle meho ma vetsi perspektivu.
Ohledně těch elektromobilů, tak to je zase nějaký projekt Bernieho. Auta mají jezdit až 200 km/hod., mají mít slušnou akceleraci, ale problém je v tom, že baterie mají vydržet jen na cca 25 min. A závod bude vypsán na 1 hodOn to napad neni spatny, motorsport ma byt tim co zene automobilovy prumysl dopredu. Ma byt inovativni. Elektromobily dlouho nebudou konkurenceschopne proti klasickym formulim, takze jedina cesta je jejich samostatna serie...ale tymy zivori, tak nevim jestli je to dobry napad s ohledem na naklady. A taky to bude one man show - technologii ma dodat McLaren.Mluvilo se o tom, že každý tým bude mít svě auta pro jednoho jezdce na závod.
Když dříve byla série LeMans tak to většinou byly úchvatné závody, závod od závodu, ale cod těch dob co FIA nastavila pravidla pro LMP vozy tak už ty závody tak moc zajímavé nejsou.Sportovni auta mi delsi dobu nedavaci smysl, bylo to prilis roztristene - ALMS, ACO...ted se to zacina jakz takz sjednocovat. Ale chybna je uz podstata, kdyz uz dovoli zavody ruznych velikosti objemu ktere dorovnaji restriktory v sani, meli se vrati na prelom 80-90 let a zavest povinnost odvotit pohonnou jednotku ze serioveho bloku. Ale tahle chyba se v prototypech tahne uz roku 1992 kdy FIA zavedla unifikaci pohonnych jednotek z F1. A obnovene serie ktere vznikly z nadseni ucastniku, zase vychazeli z odlozenych jednotek z F1 kde dnes hraje prim britsky Judd, pak to doplnili automobilky ovsem opet se specialnimi konstrukcemi (Audi, Peugeot).
Samé pravidla jak a co se může, ale hlavně co se nesmí. A to myslím je špatně.No, to je tak nejak z definice zavodu 'formule' (viz).
Ale Red Bull v podstate celou sezonu benefituje z toho ze ma dva tymy - data od Torro Rosso.
Pokud vím, tak tohle je nelegální. Možná to tajně dělají, ale při pohledu na "výkony" TR mi nepřijde, že by jejich data mohla RB pomoct. Nanejvýš jen jako ilustrace, kudy cesta nevede.
Webber mohl jít do FerrariWebber dle meho skonci. A ve Ferrari se vse pripravuje na prichod Hulkenberga - viz jeho posun do Sauberu.
Massa do RBtak to netusim. Massa spis zkusi Lotus nebo Sauber.
RB sice STR vlastní, ale STR již jde svoji cestou vývoje a je rychlostně rychlejší než RB díky agregátům Ferrari.Od pristiho roku bude STR jezdit s Renaultem a Force India s motorem Ferrari. To ze STR musi vyvijet vlastni auto neznamena, ze nemohou nektera reseni pro RB overit.
A tohoto chování se poslední dobou dopouští převážně Ferrari od kterého bych něco takového neočekával.Ze který planety si přišel?
Když tomu nerozumíš tak mlč.Nehodlám se tady handrkovat s diletantama žroucíma po nedělních večerech formuli jedna, cvakajíce nervózně ovladačem po detektivu Monkovi na sousedním kanále. od roku 2006 mně to už moc nebere a tak 10 let je to nuda... BTW: Nepochopils můj koment, mělo to zdůraznit, že týmová režije u Ferrari byla vůbec první příčinou počátku těhle diskusí...
Klidek, Allonzo měl k dispozici auto, které bylo rychlejší než RB8.Nesouhlasim, Ferrari, podobne jako Lotus neumel fungovat s pneu Pirelli na jedno rychle kolo. Na delsi vzdalenost to bylo dobre.
Vettel vynikalVettel vynikal už ve školce, na pískovišti si strkal do prdele kamínky, aby si kamarádi vodřeli čůráky...
Musí to být strašná potupa pro ty co dělají auta, když je porazí ti co dělají limonády...Promin ale ne. To auto nestavel Dieter Mateschitz nebo nekdo z jeho tovarny na limcu. To auto stavel Adrian Newey a jeho tym. Adrian uz stal za viteznym (dominantnim) Williamsem, McLarenem a nyni Red Bullem. Red Bull dokonce ani neprisel s novym planem jak se dostat nahoru, vzdyt uz Bobby Rahal coby sef Jaguaru podepsal s Neweym, aby jej nakonec McLaren preplatil a Neweyho udrzel. Red Bull dodal podstatne, financni zdroje. Pokud chceme Red Bull Racing videt jako limonady, pak je nutne rici ze porazili cigarety Marlboro.
A koukam ze devoni taky nenesou, jmeno tve stanice na zadnem aute taky neni.Nenesou, je teď globální krize se všema zvířatama. S tim autem si něco nakous
Bernie Ecclestone je mírně pobouřen kauzou, která vznikla kolem předjíždění Sebastiana Vettela v brazilském závodě. FIA vysvětlila, že Vettel předjel Vergneho legálně, protože tak učinil až za zelenou vlajkou, kterou mával maršál u výjezdu z boxů. Ostatní signalizace sice naznačovala opak, ale vlajka má vždy přednost. Ferrari se přesto písemně obrátilo na Mezinárodní automobilovou federaci s žádostí o vysvětlení. Tím však naštvalo Ecclestona. "Je to škoda, protože všechno šlo tak dobře," řekl šéf formule 1 pro Telegraph. "Byl to super závod, super šampionát a teď všichni mluví o tomhle. Problém je, že nikdo neví, o co jde." "Pravidla vám vymezují prostor pro protest. Oni tento čas prošvihli. Pak je tu ta skutečnost, že byla mávána zelená vlajka, což podle všeho nikdo nezpochybňuje. Je to naprostý vtip. To, co ve svém dopise říkají, je zcela chybné. Nemyslím, že by bylo třeba cokoliv dělat. Ale tento případ je odepsaný ještě dřív, než vůbec začne. Nic se nestane." Ecclestone dodal, že si o této záležitosti promluví s prezidentem Ferrari Lucou di Montezemolem.Tak a ja to vyřešeno. Ferrari má zase z ostudy kabát a opět se prokázalo, že nemá charakter.
Tak a ja to vyřešeno. Ferrari má zase z ostudy kabát a opět se prokázalo, že nemá charakter.V pátek, ve 12:09 už si tak vožralej, že strácíš soudnost? Jediný co se potvrdilo, že Bernie je senilní pomatenec zasedlej na Ferrari...
Tiskni
Sdílej: