Portál AbcLinuxu, 25. dubna 2024 12:53

Na rychlé lajně - 3 měsíce

25.3.2010 22:06 | Přečteno: 2206×

Pokusím se tu nějak slušně napsat zkušenosti s používáním internetu při rychlosti 100/100 Mbit/s.

Jak jsem se k tomu vůbec dostal ? Docela dlouho jsem valil internet přes kabelovku, klasika koax -> modem -> ethernet. Jelo mi to dost stabilně nějakých 256/64 Kbit/s, rychlost nic moc, ale relativně mi to stačilo. Pak to nějak zrychlovali, už ani nevím na kolik. To hlavní ale bylo to, že tu kabelovku koupila společnost Riomedia (teď asi 2. největší poskytovatel kabelovky u nás) a ta si dala ambiciózní cíl - optiku do každé rodiny. Takže se Olomouc (a nejen ta) na několik měsíců rozkopala, aby se mohli udělat nové optické rozvody, něco málo se pronajalo a něco se rovnou koupilo (http://msol.riomedia.cz/). Pak se objednali síťaři, kteří tu optiku natáhli z paty paneláku přímo do bytu. Všechno zadarmiko. Pouze za HW (gateway, settopbox, telefon) se platí, ale podepsal jsem jim smlouvu na 2 roky, takže taky zadarmo. A v rámci nějaké akce mi nechali zapnutou plnou rychlost (tj. právě těch 100/100 Mbit/s), kterou můžu teoreticky dosáhnout (plus další drobnost,tj. že nechali odemčené všechny TV kanály) s tím, že po 3 měsících mi to pojede, tak jak je to ve smlouvě (25/5 Mbit/s). Zatím to vypadá jako nějaká skrytá reklama na fy Riomedia, ale když jsem s nimi spokojený, tak proč neudělat reklamu, že.

První rozčarování bylo, když jsem zjistil, že prakticky žádný (běžný) server není připravený na to, že vám to "pojede tak rychle". To v podstatě znamená, že jen málo kde se dá stahovat více než 1 MB/s. Dalo by se samozřejmě polemizovat o tom co znamená "běžný", tak mi tu prosím nepište, že stahujete víc. Velmi dobré využití si dovedu představit u premium účtů na stahovacích serverech typu Rapidshare, tam už by těch 100 Mbitů mohlo jít poznat. Docela jiná situace je naštěstí u uploadu. Asi to bude tím, že běžný uživatel má sice relativně rychlý download, ale rychlosti uploadu jsou pořád žalostné, proto servery nebývají moc zatížené, takže konečně zažijete tu "sílu". Jen tak cvičně jsem si zkoušel nahrát jedno dvd na nejmenovaný sdílecí server a k mému překvapení se rychloměr zastavil u čísla ukazujícího něco přes 10 MB/s. Další skvělá věc na optice je odezva. Ta se mění jen v setinách ms (~9.8 ms na seznam.cz).

Člověk si na lepší zvykne moc rychle, až moc. Doopravdy se divím, jak jsem mohl vydržet na tom starém šneku tak dlouho (to ani radši nevzpomínám na doby dial-upu). Jenže po uplynutí třech měsíců jsem si ničeho nevšimnul, žádné zpomalení. Náhodou jsem si udělal test na rychlost a všiml si, že ten upload není co býval a tak si uvědomil, že už mi tu rychlost krouhli. No ale mě to nevadí, kupodivu. Asi je těch sto mega pro mě zbytečný luxus, který prostě nevyužiju. Stahuju sice seriály a filmy v HD rozlišení. Jenže kolik ? Úplné minimum, vždyť se to nedá stíhat, sledovat miliony seriálů a videí. Na těch pár seriálů přece nepotřebuju takovou linku. To je snad jen pro lidi, kteří tahají jen tak pro radost nebo aby měli čím zaplnil ty obrovské harddisky, které se dnes prodávají. Určitě se najdou i lidé, kteří by to využili smysluplně (třeba nějaký git server, nebo repozitář), jenže těchhle lidí je tak málo, že ... škoda mluvit.

A na co že ten můj slavný internet používám ? No prohlížení webu, streamované video (hlavně ivysilani.cz), sem tam nějaké stahování z torrentu a free download serverů a nějaké to síťové hraní. A světe div se, opravdu to zpomalení (kromě uploadu na torrentu) není nikde poznat. Free download servery vám opravdu (no téměř žádný) nepustí více jak těch 25 Mbit/s co mám teď a torrent v podstatě nikdy.

Závěr

No prostě můj názor je ten, že sto mega je pro normálního člověka zbytečný luxus, který ale na druhou stranu neublíží. Byla to hezká zkušenost mít v ruce "kus technologie".

Rád bych tu linkoval na jeden blog na rootu, který v podstatě předpovídá to co jsem si vyzkoušel: Potřebujeme doma 100Mbit linku?

Jinak ještě abych dokončil tu reklamu na Riomedia. Používám tarif Rio DATA, takže mám internet 25/5 Mbit/s, IPTV (s možností online video půjčovny) s nějakými 20 základními kanály a IP telefon za který nechtějí žádný paušál (jen co si provoláte), takže díky tomu jsme se mohli zbavit O2 na vždy. Všechen HW, instalace, kabely "jak dlouhé chcete" byly zdarma (protože - smlouva na 2 roky). Stabilita internetu výborná, jen u té IPTV to chvílema blbne. Tahle celá sranda stojí 450 Kč měsíčně.        

Hodnocení: 100 %

        špatnédobré        

Anketa

Hodně muziky za málo peněz ?
 (90 %)
 (5 %)
 (4 %)
 (1 %)
Celkem 112 hlasů

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

25.3.2010 22:25 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
64 bytes from www.seznam.cz (77.75.76.3): icmp_seq=1 ttl=245 time=9.78 ms Wifi :)
Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
25.3.2010 22:33 Gonio- | skóre: 2 | blog: moje | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
To je hezké, ale co takhle bouřka ? :)

Nebo když pustím seed na torrentu, tak mám ping v podstatě stejný (+- desetina ms), máš to také tak ?
Myslíte si, že máte pravdu ? To je rozdíl mezi námi dvěma, já mám totiž jistotu, že ji nemám.
25.3.2010 22:40 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
No to samozřejmě ne :) Ono ani těch 10ms v klidu není pravidlem :) Ale musím říct, že od doby co jsme přešli na 5GHz tak se kvalita znatelně zlepšila a ani za té bouřky není problém.
Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
26.3.2010 09:13 Martin Beránek | skóre: 33 | blog: mousehouse | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
Zhruba polovinu kapacity linky up mam seed torrentu, odezva na seznam ~7ms. Rekl bych ze toto je standard pokud ma clovk "kabel az do bytu".
never use rm after eight
25.3.2010 23:06 xixi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
64 bytes from www.seznam.cz (77.75.76.3): icmp_seq=1 ttl=250 time=9.58 ms

také wifi
25.3.2010 23:29 fraxinus | skóre: 20 | blog: fraxinus
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
64 bytes from www.seznam.cz (77.75.76.3): icmp_seq=1 ttl=246 time=12.4 ms
z vychodneho slovenska :)
Jendа avatar 25.3.2010 23:39 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
No když už si je tu porovnáváte…
PING seznam.cz (77.75.76.3) 56(84) bytes of data.
64 bytes from www.seznam.cz (77.75.76.3): icmp_seq=1 ttl=250 time=9.84 ms
(UPC)
xkucf03 avatar 26.3.2010 13:56 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
$ ping seznam.cz
PING seznam.cz (77.75.76.3) 56(84) bytes of data.
64 bytes from www.seznam.cz (77.75.76.3): icmp_seq=1 ttl=252 time=3.11 ms
64 bytes from www.seznam.cz (77.75.76.3): icmp_seq=2 ttl=252 time=0.997 ms
64 bytes from www.seznam.cz (77.75.76.3): icmp_seq=3 ttl=252 time=0.830 ms
64 bytes from www.seznam.cz (77.75.76.3): icmp_seq=4 ttl=252 time=0.895 ms
64 bytes from www.seznam.cz (77.75.76.3): icmp_seq=5 ttl=252 time=0.785 ms
64 bytes from www.seznam.cz (77.75.76.3): icmp_seq=6 ttl=252 time=0.993 ms
(vpsFree.cz :-))
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
Jendа avatar 26.3.2010 14:29 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
Nějak divně mi ping měří časy pod 1 ms, ukazuje nulu (v-server.cz).
norasan:~# ping -c5 seznam.cz
PING seznam.cz (77.75.72.3) 56(84) bytes of data.
64 bytes from www.seznam.cz (77.75.72.3): icmp_seq=1 ttl=253 time=1.00 ms
64 bytes from www.seznam.cz (77.75.72.3): icmp_seq=2 ttl=253 time=0.000 ms
64 bytes from www.seznam.cz (77.75.72.3): icmp_seq=3 ttl=253 time=0.000 ms
64 bytes from www.seznam.cz (77.75.72.3): icmp_seq=4 ttl=253 time=0.000 ms
64 bytes from www.seznam.cz (77.75.72.3): icmp_seq=5 ttl=253 time=0.000 ms

--- seznam.cz ping statistics ---
5 packets transmitted, 5 received, 0% packet loss, time 3999ms
rtt min/avg/max/mdev = 0.000/0.200/1.000/0.400 ms
H0ax avatar 26.3.2010 07:25 H0ax | skóre: 36 | blog: Odnikud_nikam
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
64 bytes from www.seznam.cz (77.75.72.3): icmp_seq=1 ttl=248 time=4.13 ms WiFi :-D
uid=0(root) gid=0(root) skupiny=0(root)
grubber avatar 26.3.2010 07:29 grubber | skóre: 6 | blog: grubber | Břeclav / Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
Taky to zkusím...
64 bytes from www.seznam.cz (77.75.72.3): icmp_seq=5 ttl=245 time=4.44 ms
KolejNet VUT.
Rezza avatar 26.3.2010 07:42 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
--- www.seznam.cZ ping statistics --- 18 packets transmitted, 18 packets received, 0% packet loss round-trip min/avg/max = 59.967/66.163/77.240 ms

o2 3.5G z postele na N900
Václav 26.3.2010 08:25 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
64 bytes from www.seznam.cz (77.75.72.3): icmp_seq=1 ttl=249 time=3.25 ms :)

Ale trochu podvádím, není to doma. Od optiky MePNetu mě dělí v podstatě jenom jeden router a switch :)

Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
26.3.2010 08:43 bigBRAMBOR | skóre: 37
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
64 bytes from www.seznam.cz (77.75.72.3): icmp_seq=1 ttl=245 time=2.31 ms
posledni míle na 10GHz, pak optika
26.3.2010 09:04 SPM | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
64 bytes from www.seznam.cz (77.75.72.3): icmp_seq=2 ttl=251 time=1.56 ms

musim se přidat :)))
26.3.2010 13:38 knedla
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
64 bytes from hornik1.housing.dialtelecom.sk (217.67.19.197): icmp_seq=1 ttl=60 time=0.508 ms 64 bytes from hornik1.housing.dialtelecom.sk (217.67.19.197): icmp_seq=2 ttl=60 time=0.774 ms 64 bytes from hornik1.housing.dialtelecom.sk (217.67.19.197): icmp_seq=3 ttl=60 time=0.437 ms
26.3.2010 17:24 SPM | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
To ale neni na seznam, když si pingnu na localhost/kdekoliv na L2 síti vedle, tak budu mít taky míň :)
26.3.2010 10:01 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
Taky mam wifi, ale není to buhvíco (vesnice):
64 bytes from www.seznam.cz (77.75.76.3): icmp_seq=2 ttl=242 time=10.7 ms
Vojta Drbohlav avatar 26.3.2010 17:22 Vojta Drbohlav | skóre: 26 | blog: Blog | Strahov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
O2 ADSL :-(
$ ping www.seznam.cz -c5
PING www.seznam.cz (77.75.76.3) 56(84) bytes of data.
64 bytes from www.seznam.cz (77.75.76.3): icmp_seq=1 ttl=250 time=44.8 ms
64 bytes from www.seznam.cz (77.75.76.3): icmp_seq=2 ttl=250 time=80.8 ms
64 bytes from www.seznam.cz (77.75.76.3): icmp_seq=3 ttl=250 time=43.1 ms
64 bytes from www.seznam.cz (77.75.76.3): icmp_seq=4 ttl=250 time=43.6 ms
64 bytes from www.seznam.cz (77.75.76.3): icmp_seq=5 ttl=250 time=43.8 ms

--- www.seznam.cz ping statistics ---
5 packets transmitted, 5 received, 0% packet loss, time 4001ms
rtt min/avg/max/mdev = 43.112/51.258/80.851/14.808 ms
27.3.2010 12:50 ZeXx86 | skóre: 19 | blog: ZeXx86 blog | Orlová
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
Taky mam na wifi ping kolem 9ms stabilne i za neprizniveho pocasi.
ZeX/OS - http://zexos.org
27.3.2010 19:01 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
PING seznam.cz (77.75.72.3) 56(84) bytes of data.
64 bytes from www.seznam.cz (77.75.72.3): icmp_seq=1 ttl=249 time=5.81 ms
64 bytes from www.seznam.cz (77.75.72.3): icmp_seq=2 ttl=249 time=5.47 ms
64 bytes from www.seznam.cz (77.75.72.3): icmp_seq=3 ttl=249 time=6.12 ms
64 bytes from www.seznam.cz (77.75.72.3): icmp_seq=4 ttl=249 time=5.50 ms
64 bytes from www.seznam.cz (77.75.72.3): icmp_seq=5 ttl=249 time=5.46 ms
64 bytes from www.seznam.cz (77.75.72.3): icmp_seq=6 ttl=249 time=11.5 ms
64 bytes from www.seznam.cz (77.75.72.3): icmp_seq=7 ttl=249 time=8.30 ms
64 bytes from www.seznam.cz (77.75.72.3): icmp_seq=8 ttl=249 time=9.74 ms
64 bytes from www.seznam.cz (77.75.72.3): icmp_seq=9 ttl=249 time=5.55 ms
64 bytes from www.seznam.cz (77.75.72.3): icmp_seq=10 ttl=249 time=5.52 ms
--- seznam.cz ping statistics ---
10 packets transmitted, 10 received, 0% packet loss, time 9014ms
rtt min/avg/max/mdev = 5.468/6.900/11.510/2.072 ms
Pateřní linka je optika, ale rozvod po bvaráku je klasická UTP, routovaná přes Microtiky.
MMMMMMMMM avatar 25.3.2010 22:28 MMMMMMMMM | skóre: 44 | blog: unstable | Valašsko :-)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
tady máme páteř optikou, do bytů metalika... ping na seznam.cz průměrně 8ms ;-) člověk si zvykne rychle
Linux Dokumentační Projekt - PDF ke stažení
25.3.2010 22:30 anonym (zdravim pana Literaka)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
sam jste to jiz vlastne rekl, i kdybyste mel rychlost v Gbitech, ty slataniny pana Jilka nebudou presto lepsi ...
25.3.2010 22:30 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Joo, na kolejich (aspon tech prazskych) je 100Mbit (nevim teda, jak upload) uz roky za stovku ... no byval to luxus :-)
xxx avatar 25.3.2010 23:09 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
Jiste, ale nezapomente dodat to, ze jen pro studijni ucely. Tedy ne ze by nekdo kotroloval, zda ho treba nezneuzivate za praci :-).
Please rise for the Futurama theme song.
25.3.2010 23:11 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
Potvrzuju, a upload je taky 100Mbit...
26.3.2010 11:39 univerz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
tak dnes uz 100mbit nie je tak lukrativny, ale zas>

univerz@localhost ~ $ ping seznam.cz

PING seznam.cz (77.75.76.3) 56(84) bytes of data. 64 bytes from www.seznam.cz (77.75.76.3): icmp_seq=1 ttl=248 time=1.32 ms
David Watzke avatar 25.3.2010 22:51 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Torrent nezřídka drtím i 11 MB/s.
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
srigi avatar 26.3.2010 09:55 srigi | skóre: 10 | blog: sricont
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
Na akych trackeroch (free/priv)?
Be kind to newbies.
26.3.2010 12:23 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
Nejde o tracker ale pomer seed/peer.
Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
David Watzke avatar 26.3.2010 18:40 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
Free z TPB.
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
25.3.2010 22:54 CALLDA
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tak já mám bohužel s Riomedia razantně jiné zkušenosti. Od doby co provedli tzv. "fúzi" s místním poskytovatelm CL-Net, který byl naprosto bezproblémový, tak připojení dost často začalo vykazovat vysokou ztrátovost či vysoký ping = nepoužitelnost internetu. Po reklamaci "poskytovaných" služeb, firma Riomedia jen mlží a není schopná problém přiznat natož řešit. Tuto skutečnost mi sdělila většina dalších lidí, kteří mají tytéž problémy a stejného poskytovatele - Riomedia.
Marián Kyral avatar 26.3.2010 06:00 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
Já mám připojení od 802.cz a tu taky Rio koupili. Měl jsem trochu obavy co bude, ale zatím jsem nezaznamenal rozdíl. Tak doufám, že to tak taky zůstane a nedopadnu jako ty.
25.3.2010 23:00 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Počkat počkat, 100/100 Mbit/s je rychlá lajna?
What Big Oil knew about climate change
25.3.2010 23:13 peca | skóre: 19
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
pro někoho ano (já mám 10/1 Mbit/s) a pro někoho může být i to rychlá linka
Já to nebyl!
Dent avatar 25.3.2010 23:26 Dent | skóre: 21 | blog: Standovo | České Budějovice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
Pokud to srovnám s tím, když má O2 své dny...
Jendа avatar 25.3.2010 23:42 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
Zažil jsi někdy GPRS?
gtz avatar 25.3.2010 23:58 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
Zažil jsi někdy vytáčený DIAL-UP 19.2K nebo 33K ?

Já pamatuji i tento dial-up :)

Nyní pouze ADSL2 8Mbit od O2 , ale i tak se to dá nějak.

Nějak sice zlobí upload, ale co už nadělám s O2
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
Jendа avatar 26.3.2010 00:01 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
To GPRS bylo přes 19200b/s modem. A ještě k tomu v jedné lokalitě strašně padalo (jinde to bylo OK), asi přetížená BTS.
kotyz avatar 26.3.2010 02:27 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
ja pamatuju dial-up 56k (cca 2001-2004) a ted mam neco podobnyho, jen ten upload neni tak malej. nejvic sem zatim nameril 8 Mbit down a 4 Mbit up, ale vetsinou se to pohybuje trochu niz, tak 7.0/3.5 ...
Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
kotyz avatar 26.3.2010 02:32 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
Příloha:
wifi 5 GHz, asi 550,- mesicne s dph

me to staci, kdyby to melo stahovat jeste rychlejs tak nestacim delat volny misto na disku :-D

Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
gtz avatar 26.3.2010 11:40 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
To je ADSL2 od slavného kyslíka. U nás je celkem problém, nedávno se zde na vesnici objevil nějaký nový poskytovatel wifi, ale ten chce za

max. 5500/2500 Kbps 950.- Kč

pak je tu jiný, který chce za 3072 / 512 kbps 490,-Kč

zvažuji přechod na 8 Mb/s / 1 Mb/s za cca 650.- přes jednu brněnskou firmu
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
kotyz avatar 26.3.2010 12:11 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
snad cokoliv je lepsi nez kyslici a ty jejich vyhodny nabidky (dva internety za cenu jednoho). adsl je desive asymetricky, pomalu by byli schopny nabizet 8 Mbit down a 64 kbit up a jeste se chvalit jaka to je super nabidka kterou jinde nenajdes :-D
Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
gtz avatar 26.3.2010 16:20 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
No u nás nic moc na výběr tehdy nebyl a stále mám platnou jejich smlouvu, která se prodlužuje s přechodem na jiný tarif. U těch WIFI je třeba u mne problém, že já jsem utopen pod terénem a musel bych dávat anténu na výložník. Já tam mám cca 3m stožár abych chytl normální televizi a satelit. Jak jsem se díval kde jde signál, tak bych musel asi ještě výše.

Prostě musí ještě minimálně půl roku počkat až doběhne tato poslední smlouva.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
kotyz avatar 26.3.2010 16:20 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
jeste ty pingy:


64 bytes from www.seznam.cz (77.75.76.3): icmp_seq=1 ttl=245 time=11.1 ms
64 bytes from www.seznam.cz (77.75.76.3): icmp_seq=2 ttl=245 time=20.1 ms
64 bytes from www.seznam.cz (77.75.76.3): icmp_seq=3 ttl=245 time=18.3 ms
64 bytes from www.seznam.cz (77.75.76.3): icmp_seq=4 ttl=245 time=12.3 ms
64 bytes from www.seznam.cz (77.75.76.3): icmp_seq=5 ttl=245 time=11.5 ms
64 bytes from www.seznam.cz (77.75.76.3): icmp_seq=6 ttl=245 time=11.1 ms
64 bytes from www.seznam.cz (77.75.76.3): icmp_seq=7 ttl=245 time=11.0 ms
64 bytes from www.seznam.cz (77.75.76.3): icmp_seq=8 ttl=245 time=14.3 ms

Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
gtz avatar 26.3.2010 16:23 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
Z firemních VIST ...na ADSL2

Odpověď od 77.75.72.3: bajty=32 čas=15ms TTL=250
Odpověď od 77.75.72.3: bajty=32 čas=14ms TTL=250
Odpověď od 77.75.72.3: bajty=32 čas=14ms TTL=250
Odpověď od 77.75.72.3: bajty=32 čas=14ms TTL=250
Odpověď od 77.75.72.3: bajty=32 čas=14ms TTL=250
Odpověď od 77.75.72.3: bajty=32 čas=14ms TTL=250
Odpověď od 77.75.72.3: bajty=32 čas=16ms TTL=250
Odpověď od 77.75.72.3: bajty=32 čas=14ms TTL=250
Odpověď od 77.75.72.3: bajty=32 čas=13ms TTL=250

Z Suse je to skoro stejné.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
gtz avatar 26.3.2010 17:45 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
a ze Susáče .. ( 11.2)

PING www.seznam.cz (77.75.72.3) 56(84) bytes of data.
64 bytes from www.seznam.cz (77.75.72.3): icmp_seq=1 ttl=250 time=14.6 ms
64 bytes from www.seznam.cz (77.75.72.3): icmp_seq=2 ttl=250 time=13.9 ms
64 bytes from www.seznam.cz (77.75.72.3): icmp_seq=3 ttl=250 time=14.1 ms
64 bytes from www.seznam.cz (77.75.72.3): icmp_seq=4 ttl=250 time=14.4 ms
64 bytes from www.seznam.cz (77.75.72.3): icmp_seq=5 ttl=250 time=13.6 ms
64 bytes from www.seznam.cz (77.75.72.3): icmp_seq=6 ttl=250 time=13.8 ms
64 bytes from www.seznam.cz (77.75.72.3): icmp_seq=7 ttl=250 time=13.3 ms
64 bytes from www.seznam.cz (77.75.72.3): icmp_seq=8 ttl=250 time=14.3 ms
64 bytes from www.seznam.cz (77.75.72.3): icmp_seq=9 ttl=250 time=26.5 ms
^C
--- www.seznam.cz ping statistics ---
9 packets transmitted, 9 received, 0% packet loss, time 8072ms
rtt min/avg/max/mdev = 13.397/15.461/26.549/3.941 ms

- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
kotyz avatar 27.3.2010 22:51 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
Příloha:
na to jak je to rychly se stranky otviraji moc pomalu. az 1 minuta na root nebo 25 sekund na google mi neprijde normalni. nekdo mi poradil firebug, tak sem ho zkusil a ten mi naznacil ze to co zabira nejvic casu je dns lookup. tak sem se pak hrabal v routeru a snazil se tam nastavit opendns a vysledek byl takovej ze mi pak nesel vubec, nakonec po dvou hodinach sraniho se s tim sem aspon obnovil puvodni stav ...
Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
kotyz avatar 26.3.2010 02:35 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
nejakej 33k modem, externi, myslim ve sbirce mam. pekna to krabicka ;-)
Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
brk avatar 26.3.2010 06:15 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
GPRS má strašně vysokou latenci. Sice to stahovalo 2x rychleji než zmiňovaný dial-up 19.2kb/s a s nástupem vyšších kódových schémat ještě rychleji, ale na běžné brouzdání byl ten dial-up rychlejší. Při dnešních webech, kdy má titulka klidně 1MB, tak by už bylo v prdeli asi obojí.
USE="-qt -kde"
26.3.2010 10:54 Radovan Garabík
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
GPRS bežne používam (lokalita kde t-mobile nemá ani EDGE), a ide to vcelku v pohode (aj ssh, latenciu mám len asi 250ms), na stránky používam ziproxy - je to síce nechutne pomalé, ale keď nič iné nie je, stačí to.
Heron avatar 26.3.2010 06:46 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Hmm, technologie jim zvládne 100/100, tedy symetrické připojení, ale dají ti 25/5.

Chlapíky z této firmy jsem potkal na chodbě, zatahovali vlákno k sousedovi. Chlubili se právě TV apod a jen tak mimochodem k tomu dají připojení 25/5 na inet. TV nechci, naopak bych ocenil rychlost symetrickou, třeba 16/16 a k tomu alespoň /29 subnet ipv4 a časem /64 ipv6. Nelze. Tak mám na střeše wifi co zvládne 30/30 od jednoho místního wifi poskytovatele. Ti sice nemají vlákna (od Metropolitní sítě Olomouc, kterou Rio koupilo) po městě, ale jsou schopni splnit individuální požadavky zákazníka.
Heron
26.3.2010 07:56 Dusan | skóre: 23 | blog: Moje_trable_s_internetom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
Hm aj mne by stačila linka 20/20 s pevnou IPv6 adresou.

Plán je ftp/torrent server (nič silné obyčajná ARM krabička s 1TB diskami v raid) pre aktualne distribucie (asi len mandriva) a volne prístupné anime(nelicencované) + vzdialený prístup a možno tor. :-) No ešte sa uvidí, povedal slepí.
Jendа avatar 26.3.2010 14:31 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
Kolik platíš za těch 30/30?
Heron avatar 26.3.2010 14:39 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
0 Kč

Je to spřátelená firma.
xkucf03 avatar 26.3.2010 17:44 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
ČD Telematika?
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
Heron avatar 26.3.2010 19:25 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
Proč tě napadla zrovna ČDT? Ne, je to malý místní ISP.
26.3.2010 09:37 Radovan Garabík
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
64 bytes from www.seznam.cz (77.75.72.3): icmp_seq=1 ttl=251 time=7.43 ms

Bratislava, SANET, 100Mb/s mám v tejto práci už 8 rokov :-) (A predtým na univerzite tiež asi 2 roky, s krátkou prestávkou keď som pracoval inde). Nejakú dobu som mal dobrý kontrast, v práci oných 100Mb/s a mobilne GSM 9.6kb/s :-) (to bolo pred nástupom GPRS)
26.3.2010 09:53 martin knocik | skóre: 14
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tak to máš štastie. ja musím u mna na dedine ADSL, 5Mbit/512kbit + nastavil som si dns na opendns servery, bez nich to bolo všetko tak pomale ako by to bolo za trest. cena cez 20€. Nemám inú možnosť pripojenia na internet.
26.3.2010 10:51 Radovan Garabík
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
OFDM, UMTS?
26.3.2010 11:22 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
Rychlostně a latencí (v českém provední) pod jeho ADSL. Na druhou stranu jeho dědina není zas až taková dědina, protože u nás na dědině dává ADSL v upstreamu 128 kb/s.
26.3.2010 20:54 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
STFU GTFO :)
=^..^= AmigaPower® avatar 26.3.2010 11:18 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
:-D čekal sem metanfetaminovej zápisek :-D
I♥DRX * www.KERNELULTRAS.org
kotyz avatar 26.3.2010 12:16 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
jo, nemuzes dostat vsechno co bys chtel. ale ani takovahle lajna neni k zahozeni. predstav si jenom kolik giga prasaren na tom de za hodinu stahnout. dost aby to stacilo na tejden sledovani :-D vic chapadel nez zvladne kolibac spocitat :-D :-D :-D
Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
Jendа avatar 26.3.2010 14:32 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
Já čekal zápisek o kolečkových bruslích…
otasomil avatar 26.3.2010 11:32 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Fakt mazec no.

Pravda ze download servery s free uctem to nevyuziji ani nahodou a s premiem to taky tak slavny nebude.

Mel jsem na mesic premium na rapidshare a server ani nevyuzil rychlost 3 Mbit/s co mam. Ftp server CVUT (silicon hill) vsak dava full a porad bez jakychkoli poklesu proste o da muj download to dava i upload serveru CVUT. Toto jen tak pro porovnani.

Hafo serveru ma vsak dnes nastaven upload limit pro jednotlive klienty.

Mnozstvi filmu ci serialu jez se na tak pomale lince da stahnout i jako free na rapidu ci ulozto je tak velke ze to neni sance sledovat. Leda by clovek musel lezet na kanapi a jen cumet a cumet.

Vyuzit Vasi linku jako ftp ci http server a s par kamarady se domluvit na hosting jejich stranek ci souboru je dnes uz snad taky pase.

Maximalne me napada vyuziti jao repozitar na nejakou distribuci.

 

Ovsem za tak malo penez je to kazdopadne krasna sluzba.

Vylozene to vyzyva k tomu stat se jeste navic providerem pro par sousedu.

Mozna to vsak maji ve smlouve zakazane takto poskytovat pripojeni dalsi osobe.

K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
26.3.2010 18:41 Gonio- | skóre: 2 | blog: moje | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
To s tím providerem myslím papírově zakázané je. Jenže to nikdo nevymáhá a bez problémů mi připojili linku rovnou do routeru, takže pak jsem si s tím mohl dělat co chtěl. Ani nemám potřebu vytěžovat linku na max, to pak vede jen k dalším regulacím a FUPům... za ty prachy si to může objednat každý, takže tady myslím není šetření na místě. Jinak k tomu není pevná ip adresa, ale tu co mi přidělil dhcp mám už dlouho a běžně ji používám jako veřejnou.
Myslíte si, že máte pravdu ? To je rozdíl mezi námi dvěma, já mám totiž jistotu, že ji nemám.
26.3.2010 19:35 Raduz | skóre: 5
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
Pravda ze download servery s free uctem to nevyuziji ani nahodou a s premiem to taky tak slavny nebude.
Moje zkušenost je, že při single downloadu to tak slavné opravdu není, ale jakmile pustíš nějaký download manager, který zaráz stahuje 3-4 soubory, tak Rapidshare tu 25 Mbit/s linku v pohodě zaplní, a součet rychlostí se stabilně drží na cca 2.7 MB/s .
26.3.2010 11:58 epix | skóre: 1 | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
64 bytes from www.seznam.cz (77.75.76.3): icmp_seq=3 ttl=252 time=0.999 ms

tak sem to taky zkusil :)
Open Mind. Open Source.
Heron avatar 26.3.2010 12:01 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
64 bytes from www.seznam.cz (77.75.76.3): icmp_seq=7 ttl=251 time=0.987 ms
kotyz avatar 26.3.2010 12:14 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
jsi vitez, mas ho nejmensi (ten ping) :-D
Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
Heron avatar 26.3.2010 12:19 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
:-D

Ještě není všem dnům konec, třeba přijde někdo ze seznamu. Já už se tomu víc přiblížit neumím.
houska avatar 26.3.2010 13:54 houska | skóre: 41 | blog: HW
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
64 bytes from www.seznam.cz (77.75.76.3): icmp_seq=8 ttl=255 time=0.492 ms
kotyz avatar 26.3.2010 16:23 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
to uz sou casy podobny pingovani localhostu :-D
Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
houska avatar 29.3.2010 08:34 houska | skóre: 41 | blog: HW
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
no priznavam ze jsem hodne blizko ;)
pavlix avatar 26.3.2010 12:20 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Když už jsme u toho...
64 bytes from www.seznam.cz (77.75.72.3): icmp_seq=14 ttl=250 time=3.95 ms
64 bytes from www.seznam.cz (77.75.72.3): icmp_seq=15 ttl=250 time=3.36 ms
64 bytes from www.seznam.cz (77.75.72.3): icmp_seq=16 ttl=250 time=5.45 ms
64 bytes from www.seznam.cz (77.75.72.3): icmp_seq=17 ttl=250 time=5.23 ms
64 bytes from www.seznam.cz (77.75.72.3): icmp_seq=18 ttl=250 time=5.44 ms
64 bytes from www.seznam.cz (77.75.72.3): icmp_seq=19 ttl=250 time=3.96 ms
A

Taky wifi, několik veřejných IPv4 adres, včera jsem se dozvěděl, že zavádějí i IPv6.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Václav 26.3.2010 12:21 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jak to tady tak čtu, už jenom čekám až Seznam zažaluje stickfish za organizování DDOS :)
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
pavlix avatar 26.3.2010 12:25 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
Což já normálně pingám info.nix.cz, ale tady všichni pingali seznam, tak jsem ho dal pro srovnání taky.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
26.3.2010 12:44 sewi | skóre: 21 | blog: Bunker Hill | Prostějov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Za stejny prachy mam 30/15 a v noci to stoupa k 50/25 a navrch verejnou IP.

And they thought they were free
26.3.2010 17:43 Gonio- | skóre: 2 | blog: moje | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
i s TV a telefonem ?
Myslíte si, že máte pravdu ? To je rozdíl mezi námi dvěma, já mám totiž jistotu, že ji nemám.
27.3.2010 12:35 sewi | skóre: 21 | blog: Bunker Hill | Prostějov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce

Zakladni balik TV jo, Programy na vic do toho nepocitam a telefon jsem nechtel.

And they thought they were free
26.3.2010 15:57 Firzen
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tak jste slabí, chlapi:
firzen@hope:~$ ping seznam.cz
PING seznam.cz (77.75.76.3) 56(84) bytes of data.
64 bytes from www.seznam.cz (77.75.76.3): icmp_seq=1 ttl=251 time=3.03 ms
64 bytes from www.seznam.cz (77.75.76.3): icmp_seq=2 ttl=251 time=2.61 ms
64 bytes from www.seznam.cz (77.75.76.3): icmp_seq=3 ttl=251 time=2.72 ms
64 bytes from www.seznam.cz (77.75.76.3): icmp_seq=4 ttl=251 time=2.57 ms
64 bytes from www.seznam.cz (77.75.76.3): icmp_seq=5 ttl=251 time=2.80 ms
^C
--- seznam.cz ping statistics ---
5 packets transmitted, 5 received, 0% packet loss, time 4006ms
rtt min/avg/max/mdev = 2.570/2.749/3.030/0.170 ms
A to mám přitom "jen" 17/2 Mb/s. Netbox je prostě nejlepší poskytovatel. :)
Limoto avatar 26.3.2010 17:26 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
PING www.seznam.cz (77.75.72.3) 56(84) bytes of data.
64 bytes from www.seznam.cz (77.75.72.3): icmp_seq=1 ttl=248 time=6.55 ms
64 bytes from www.seznam.cz (77.75.72.3): icmp_seq=2 ttl=248 time=5.70 ms
64 bytes from www.seznam.cz (77.75.72.3): icmp_seq=3 ttl=248 time=5.86 ms
64 bytes from www.seznam.cz (77.75.72.3): icmp_seq=4 ttl=248 time=5.95 ms
64 bytes from www.seznam.cz (77.75.72.3): icmp_seq=5 ttl=248 time=6.14 ms
Praha je opodál , takže si nestěžuju. 16/16Mbit optika za 300 měsíčně :-)
MMMMMMMMM avatar 26.3.2010 21:44 MMMMMMMMM | skóre: 44 | blog: unstable | Valašsko :-)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
Velice sympatické ;-) Já mám teď 30/4Mbit taky za 300 měsíčně :-)
Marián Kyral avatar 26.3.2010 23:57 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
Tak rychlost mi už tolikrát zvedli, že už ani netuším, kolik teď vlastně mám. Pro mně je podstatné, že net funguje a jestli stáhnu 10MB soubor za 5 nebo 10 sekund je až podružné ;-)
26.3.2010 18:31 Gonio- | skóre: 2 | blog: moje | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
To sem nečekal, že se to tu strhne v soutěž o nejkratší ping :) Mě hlavně nešlo o délku ale o stabilitu, která se počítá do online hraní :)
Myslíte si, že máte pravdu ? To je rozdíl mezi námi dvěma, já mám totiž jistotu, že ji nemám.
27.3.2010 19:23 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Já přešel na "optiku" (ta jde jen ke switchy, po baráku je to roztahané přes UTP) z WiFi, která byla šíleně zarušená a fungovala dobře jen když na stromech nebylo listí, v noci, jen když zrovna nesněžilo, nepršelo a na anténě nehřadovalo moc holubů :-).

Po chvíly eufórie jsem zjistil to samé, jako autor blogu - většina serverů plnou rychlost prostě nedá (a to používám navíc DNS cache). Jediné servery, kde plnou rychost využiju, je při tahání ze serverů českých univerzit - instalovat Debian z takového mirroru je pomalu rychlejší, než instalovat ho z CD/DVD (obzvlášť když jste šetřiví a vypálíte to na DVD+RW, které se mechanice moc nelíbí).

Rapidshare jsem nezkoušel, účet nemám, warez a filmy netahám (vždyť ani nestíhám shlédnou věci, co mám nahrané z DVB-T). I u Bitorrentu se většinou nedostanu na víc než pár Mbit/s, jen jednou pamatuju, že jsem ve špičkách tahal nad 10Mbit/s tam i zpět (nějaké čestvě vydané linuxové LiveCD).

Takže pokud zrovna neinstalujete nebo netaháte aktualizace, tak jediná výhoda rychlé linky jsou malé latence a velký upload, plus možnost tahat paralelně z mnoha zdrojů, aniž by se brzdily.
27.3.2010 21:43 Habo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na rychlé lajně - 3 měsíce
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Zavidim vam, mam shit internet :( pada to, router obcas zblbne a nedokaze vytvarat nove spojenia (ale uz spojene je funkcne) rychlost nic moc a ked tu vsetci davate ten ping tak
PING www.seznam.cz (77.75.72.3) 56(84) bytes of data.
64 bytes from www.seznam.cz (77.75.72.3): icmp_seq=1 ttl=245 time=65.1 ms
64 bytes from www.seznam.cz (77.75.72.3): icmp_seq=2 ttl=245 time=69.2 ms
64 bytes from www.seznam.cz (77.75.72.3): icmp_seq=3 ttl=245 time=60.6 ms
64 bytes from www.seznam.cz (77.75.72.3): icmp_seq=4 ttl=245 time=50.5 ms
64 bytes from www.seznam.cz (77.75.72.3): icmp_seq=5 ttl=245 time=73.4 ms
^C
--- www.seznam.cz ping statistics ---
5 packets transmitted, 5 received, 0% packet loss, time 4004ms
rtt min/avg/max/mdev = 50.507/63.800/73.472/7.891 ms
SHIT!

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.