Vývojář Spytihněv, autor počítačové hry Hrot (Wikipedie, ProtonDB), pracuje na nové hře Brno Transit. Jedná se o příběhový psychologický horor o strojvedoucím v zácviku, uvězněném v nejzatuchlejším metru východně od všeho, na čem záleží. Vydání je plánováno na čtvrté čtvrtletí letošního roku.
V uplynulých dnech byla v depu Českých drah v Brně-Maloměřicích úspěšně dokončena zástavba speciální antény satelitního internetu Starlink od společnosti SpaceX do jednotky InterPanter 660 004 Českých drah. Zástavbu provedla Škoda Group. Cestující se s InterPanterem, vybaveným vysokorychlostním satelitním internetem, setkají například na linkách Svitava Brno – Česká Třebová – Praha nebo Moravan Brno – Břeclav – Přerov – Olomouc.
Byla vydána nová verze 8.7.0 správce sbírky fotografií digiKam (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v oficiálním oznámení (NEWS). Nejnovější digiKam je ke stažení také jako balíček ve formátu AppImage. Stačí jej stáhnout, nastavit právo ke spuštění a spustit.
Před 30 lety, k 1. 7. 1995, byl v ČR liberalizován Internet - tehdejší Eurotel přišel o svou exkluzivitu a mohli začít vznikat první komerční poskytovatelé přístupu k Internetu [𝕏].
Byla vydána (𝕏) nová verze 7.4 open source monitorovacího systému Zabbix (Wikipedie). Přehled novinek v oznámení na webu, v poznámkách k vydání a v aktualizované dokumentaci.
Balíček s příkazem sudo byl vydán ve verzi 1.9.17p1. Řešeny jsou zranitelnosti CVE-2025-32462 (lokální eskalace práv prostřednictvím volby host) a CVE-2025-32463 (lokální eskalace práv prostřednictvím volby chroot).
Do služeb Seznam.cz se lze nově přihlásit pomocí služby MojeID [𝕏].
Bezpečnostní výzkumníci zveřejnili informace o osmi zranitelnostech, které postihují více než 700 modelů tiskáren, skenerů a štítkovačů značky Brother. Bezpečnostní upozornění vydali také další výrobci jako Fujifilm, Ricoh, Konica Minolta a Toshiba. Nejzávažnější zranitelnost CVE-2024-51978 umožňuje útočníkovi vzdáleně a bez přihlášení získat administrátorská oprávnění prostřednictvím výchozího hesla, které lze odvodit ze
… více »Společnost Oracle vlastní ochrannou známku JAVASCRIPT. Komunita kolem programovacího jazyka JavaScript zastoupena společností Deno Land vede právní bitvu za její osvobození, viz petice a otevřený dopis na javascript.tm. Do 7. srpna se k nim má vyjádřit Oracle (USPTO TTAB).
Byl představen samostatný rádiový modul Raspberry Pi Radio Module 2 s Wi-Fi a Bluetooth.
Lepší volba by asi byla použít nějakou jinou distribuci, která má aktuální celý systém, ne jen jeho části.A moc nechápu tu další větu za tím o pohodlí, protože jak píšeš výše, tak jsi ztratil bezpečnost Centosu, takže jsi tam mohl dát libovolnou distribuci s kratší podporou. Dost možná nejlepší by bylo openSUSE 13.1, které bude Evergreen, takže bude podporované 3 roky a v této verzi se zrovna zaměřili na funkčnost Btrfs (kernel 3.11 obsahuje spoustu Btrfs patchů z novějšího, aby to jelo, co nejlépe).
To není moc moderní přístup k věciV kontextu CentOS 6 není moderní přístup k ničemu.
No to bude časem unsupportedO jakém časovém horizontu mluvíš?
systemd bez NM odmítneKdyž už vymýšlíš spiklenecké teorie, tak si aspoň zjisti základní informace.
Ne, pochopil jste to špatně.
Jeden z nás dvou.
Takže do ní vrazíme aktuální jádro
…z mainline. Vaši důvěru ve spolehlivost jader z mainline bych chtěl mít. Ba ne, samozřejmě že nechtěl.
a k tomu picneme o jeden stupínek novější glibc (přečtěte si to prosím znovu: 2.12 -2.14)
A vy se na oplátku zkuste podívat, co v případě glibc takový stupínek obnáší. Nemluvě o tom, že nejde jen o verzi, ale i o to, že byla přeložena jiným toolchainem a pro jinou distribuci. A že jste tím třeba přišel o řadu oprav, které už v tom CentOSu byly.
Z mého pohledu jediné, co může výrazně ovlivnit stabilitu, je právě to nové jádro.
A to vám připadá málo?
Zkuste se zamyslet nad tím, že jste v distribuci, na jejímž udržování, backportech oprav a testování pracují desítky lidí, vyměnil dvě nejzákladnější komponenty, které používají všechny programy v systému. Jednu za v podstatě vývojovou verzi a druhou za verzi určenou pro úplně jinou distribuci. To je jako kdybyste v autě vyměnil "jenom" motor a podvozek.
Výslednou kombinaci dost možná nikdo jiný nepoužívá a nikdo ji nikdy netestoval. Jinak řečeno: to, co jste vyrobil, je na tom z hlediska spolehlivosti daleko hůř, než kdybyste rovnou vzal aktuální Fedoru.
glibc zachovává ABI
Upstreamová glibc a jedním směrem. V té distribuční "2.12" klidně mohl být backport něčeho, co naopak chybí v té 2.14, kterou jste vzal odjinud.
Myslíte, že je vhodné při každém problému měnit distribuci jen proto, že jiná to zvládá v jediné vlastnosti lépe?
Pokud se z nějakého důvodu rozhodnete použít "bleeding edge" filesystém, který ještě není příliš rozšířený, pak jste měl takovou volbu udělat ještě před tím, než jste ten systém začal instalovat. Trváte-li na BtrFS, pak podpora BtrFS měla být jedním z kritérií pro volbu distribuce. A Centos 6 byl v tom případě špatnou volbou, stejně jako by jí byla jakákoli jiná distribuce, která BtrFS nepodporuje a ze které kvůli němu musíte udělat DIY.
To je jako kdybyste v autě vyměnil "jenom" motor a podvozek.To zní jako by tyto komponenty v autě nikdy nikdo neměnil. Alespoň u motoru mi to přijde nanejvýš odvážný předpoklad.
Pokud se z nějakého důvodu rozhodnete použít "bleeding edge" filesystém, který ještě není příliš rozšířený, pak jste měl takovou volbu udělat ještě před tím, než jste ten systém začal instalovat. Trváte-li na BtrFS, pak podpora BtrFS měla být jedním z kritérií pro volbu distribuce. A Centos 6 byl v tom případě špatnou volbou, stejně jako by jí byla jakákoli jiná distribuce, která BtrFS nepodporuje a ze které kvůli němu musíte udělat DIY.Na jednu stranu ano, něco takového se dá rozhodně doporučit. Na druhou stranu, jestliže se tak rozhodl s vědomím možných problémů, vyzkoušel si to a používá to ke spokojenosti, nevidím důvod se tím trápit.
To zní jako by tyto komponenty v autě nikdy nikdo neměnil. Alespoň u motoru mi to přijde nanejvýš odvážný předpoklad.
Jistě, dělá. Takže to trochu upřesním: je to jako koupit si auto, které je symbolem bezpečí, solidnosti a spolehlivosti, řekněme Volvo (i když nevím, jestli to ještě pořád platí), a pak si říct, že to nějak nemá ten "odpich", tak si tam dám motor z něčeho, nad rozplývají Jeremy Clarkson s Richardem Hammondem v Top Gearu. Výsledkem bude paskvil, který nebude mít ani solidnost Volva ani živost toho sporťáku, takže by ve všech ohledech udělal lépe, kdyby si koupil rovnou sporťák.
Ale abych taky řekl něco konstruktivního… Trvá-li dnes někdo na BtrFS a zároveň chce spolehlivý systém, pak je asi jedinou volbou SLES 11 SP3. Přidáme-li podmínku, že to musí být zadarmo, pak se tomu asi nejvíc bude blížit OpenSuSE 13.1 (co se BtrFS týká), pro které navíc bude za pár měsíců k dispozici jádro založené na codebase SLE12 (na které se pak přejde v Evergreenu).
…s vědomím možných problémů…
Příspěvky autora blogpostu ve mně rozhodně nevzbuzují ten dojem.
Jistě, dělá. Takže to trochu upřesním: je to jako koupit si auto, které je symbolem bezpečí, solidnosti a spolehlivosti, řekněme Volvo (i když nevím, jestli to ještě pořád platí), a pak si říct, že to nějak nemá ten "odpich", tak si tam dám motor z něčeho, nad rozplývají Jeremy Clarkson s Richardem Hammondem v Top Gearu. Výsledkem bude paskvil, který nebude mít ani solidnost Volva ani živost toho sporťáku, takže by ve všech ohledech udělal lépe, kdyby si koupil rovnou sporťák.Pokud bude výsledkem auto, které neodporuje bezpečnostním předpisům pro provoz na silnici (čímž by byli ohroženi ostatní účastníci provozu), tak si myslím, že stačí dotyčnému svůj názor sdělit jednou. Buď ho přijme nebo nepřijme. Lidé mají různé zájmy, různé představy a různé důvody. A zrovna auto ve stylu anděl s ďáblem v těle má nepochybně své kouzlo.
Tiskni
Sdílej: