Portál AbcLinuxu, 1. května 2025 20:37

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
15.1.2010 22:29 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Z přednášky velkého muže
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Na té analogii proprietární software-droga něco bude...
Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
16.1.2010 15:14 Matlák
Rozbalit Rozbalit vše Re: Z přednášky velkého muže
Taky myslím - z těch myšlenek je to taky asi jediná, za kterou bych se plně postavil. Protože podpora komerčních vývojových nástrojů ve školách vede mj.k lobbingu až korupci... tedy u státních škol. U soukromých je to jedno, majitelem soukromé školy může být klidně výrobce těch proprietárních řešení..
xkucf03 avatar 25.1.2010 12:18 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Závislost
Je to tak a dávky zdarma rozdává kdejaký dealer – např. Oracle – můžeš mít Oracle DB zadarmo, zpočátku to stačí, ale pak si vybuduješ závislost a musíš platit těžké prachy. Těm firmám (Oracle, Microsoft…) se nelze divit, je to normální marketing a racionální chování. Ale souhlasím, že školy by se na tom podílet neměly.
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
15.1.2010 22:53 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Z přednášky velkého muže
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Musím říct, že mne přeci jen něco překvapilo:

čip nemůžete zkopírovat, vývoj nového stojí miliony dolarů. To není jako software, který se dá vyvíjet svobodně.

Takže práce hardwarového návrháře má značnou (finanční) cenu, zatímco práce softwarového vývojáře je bezcenná. Zajímavý postoj…

hikikomori82 avatar 15.1.2010 23:12 hikikomori82 | skóre: 18 | blog: foobar | Košice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Z přednášky velkého muže
Myslim ze tak to nemyslel. Ked naprogramujes SW kludne to mozes predat za miliony dolarov. Ale nepridavaj tam veci ktore zabrania jeho kopirovaniu len preto ze HW sa neda skopirovat.
15.1.2010 23:23 Non_E | skóre: 24 | blog: hic_sunt_leones | Pardubice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Z přednášky velkého muže
Asi neslyšel o ochraně topologií polovodičů… Ty se dají zkopírovat myslím taky.
Only Sith deals in absolutes.
15.1.2010 23:25 Petr Soběslavský | skóre: 2 | blog: Sobův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Z přednášky velkého muže
Mně to přijde jako jeden z projevů toho, že je RMS opravdu zaměřený jenom na to, co ho zajímá a co zapadá do jeho vidění světa z 80. let, tedy uživatelský software. Co je nějak mimo, třeba hardware nebo internet, odmítne s tím, že to buď není problém, nebo to nejde, nebo ho to nezajímá.
16.1.2010 09:41 Frettie
Rozbalit Rozbalit vše Re: Z přednášky velkého muže
Jo, mě to taky tak přijde, ale bohužel mi přijde, že je i nesmírně paranoidní a že moc užívá nějakou drogu.
16.1.2010 11:48 TM
Rozbalit Rozbalit vše Re: Z přednášky velkého muže
Paranoidní, protože se nechce nechat šmírovat některými dnešními módními "technologiemi"?
Tedy promiňte, proti Stallmanovi mám 1000+1 výhradu, ale v tomto ho naprosto chápu. Zcela zákonitě jednou dojde k tomu, že se spousta lidí po čase začne divit, jak jim nejrůznější vykukové lezou do soukromí, ale bude už možná skoro pozdě.
Nemusím být sice takový extrémista, abych odmítal třeba platební kartu, ale rozum je v této souvislosti více než na místě. Dost z vás si to neuvědomuje a najde se i spousta takových, kteří to ještě hloupě zlehčují :-(
16.1.2010 12:25 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Z přednášky velkého muže
Platební karta budiž, ale zarazilo mne to "platím mincemi". Pokud by z důvodu ochrany soukromí odmítal používat i bankovky, tak to už by bylo dost přes míru.
JiK avatar 16.1.2010 13:10 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Z přednášky velkého muže
nejvyssi bezna US mince je ctvrtak, takze by mne docela zajimalo, jestli si RMS platil za tu letenku do Grenoblu platil v mincich. Jak jim tech vic jak 13 kilo ctvrtaku predal nebo zda jen normalne lze jako ostatni levicovi fundamentalisti.
JiK avatar 16.1.2010 13:16 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Z přednášky velkého muže
mimochodem, kdyz byl RMS prednaset u nas na Lehigh, taky sem se sel podivat, bylo ve stejne budove, kde jsem mel kancl, tak proc ne, ze? A bylo to jako Jára Cimrman, prvky ocekavani stridaly prvky zklamani...
thingie avatar 16.1.2010 13:39 thingie | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: Z přednášky velkého muže
Mohl mu ji platit kdo ho pozval (pokud), nebo cokoliv jiného. Krom toho, u letenky je to stejně dost šumák, když už na ní jednou je vaše jméno, kdo ji platil…
Růžové lži.
24.1.2010 23:08 Jan Kundrát (jkt) | skóre: 27 | blog: jkt | Praha - Bohnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Z přednášky velkého muže
Tento podzim byla v Portlandu, OR, ve zcela beznem obehu jednodolarova mince.
16.1.2010 13:51 TM
Rozbalit Rozbalit vše Re: Z přednášky velkého muže
Máte pravdu, ty mince jsou v jeho výroku pozoruhodné. Třeba vidí něco, co my ještě ne :-)
Stallman je samozřejmě extrém, ale jinak to až taková sranda není.
16.1.2010 13:57 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Z přednášky velkého muže
No, pokud vycházím z předpokladu, že všichni kromě mne jsou Velký Bratr, pak by si Velký Bratr mohl teoreticky evidovat na jedné straně čísla bankovek, které mi někde dá, a na druhé straně čísla bankovek, které někde odevzdám. Ale to už je samozřejmě dost přitažené za vlasy.
16.1.2010 14:05 TM
Rozbalit Rozbalit vše Re: Z přednášky velkého muže
Tady už začíná opravdová paranoia. Tak daleko při ochraně svého soukromí přece jenom asi zacházet netřeba. Jak to sakra ten Stallman dělá, pokud platí jen mincemi?
16.1.2010 14:21 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Z přednášky velkého muže
To je stejne uplne zbytecne. Pri dnesnim stavu technologii a pokryti mest kamerami neni problem sledovat pohyb konkretni osoby po meste 24/7.
Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
16.1.2010 14:31 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Z přednášky velkého muže
Zase bych to nepřeháněl. Podívejte se někdy na televizi, když tam ukazují záběry z bezpečnostních kamer při přepadení banky. Je z toho poznat nanejvýš tak, že šlo o muže střední postavy s tmavými vlasy. Na filmy typu Nepřítel státu se sice dobře dívá, je to napínavé, ale s realitou to (přinejmenším zatím) moc společného nemá.
16.1.2010 14:50 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Z přednášky velkého muže
Sledovani je trochu o necem jinem. Neni to o tom ze se podivam na zaznam z banky a pocitac rekne tohle je Ferda Mravenec, narozen 1.3. 1970, bytem na Modre ulici 15. To je o tom ze chci videt kam ten clovek ktery je na zaznamu z banky sel. A pocitac mi vytrasuje kompletne cely jeho pohyb (pokud ma dostupne zaznamy), vcetne identifikace ze nastoupil do auta, nebo do metra, etc...

Pokud je k dispozici oblicej, hleda se mnohem lepe, ale na standardni veci staci tvar postavy, zpusob chuze, pripadne obleceni.

A tohle rozhodne neni sci-fi ale tvrda realita. Jedine co na to staci je mit pristup k zaznamum a dostatecny vykon (coz dnes opravdu neni problem).
Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
16.1.2010 14:56 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Z přednášky velkého muže
A pocitac mi vytrasuje kompletne cely jeho pohyb (pokud ma dostupne zaznamy), vcetne identifikace ze nastoupil do auta, nebo do metra, etc...

Což právě není zdaleka tak jednoduché, protože zdaleka ne všechny prostory jsou pokryté. A i když pokryté jsou, ne všechny kamery máte snadno k dispozici. A ani ty, které ano, většinou nejsou k dispozici online.

16.1.2010 14:57 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Z přednášky velkého muže
V CR diky bohu ne. USA je IMHO uplne jiny pribeh.
Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
Dalibor Smolík avatar 19.1.2010 10:09 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Z přednášky velkého muže
Což právě není zdaleka tak jednoduché, protože zdaleka ne všechny prostory jsou pokryté.
Co není dnes, může být zítra. Technika jde tak rychle dopředu, že za deset, patnáct let bude zmapován pohyb všech něčím zajímavých lidí. Ale to už se mě naštěstí netýká :-)
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
16.1.2010 14:59 Jirka | skóre: 36
Rozbalit Rozbalit vše Re: Z přednášky velkého muže
V nějakém dokumentu jsem viděl, že propojily spoustu kamerových systémů z různých zemí a připojili k tomu počítač s programem na rozpoznávání obličejů. Následně vypustili chlapa, od kterého měli fotografii, aby letěl kamkoliv na světě a volně se pohyboval (asi to nebylo úplně volně, protože měli propojených hodně systémů, ale určitě ne všechny, takže se pohyboval libovolně, ale v dosahu těch systémů, které měli pod kontrolou). Pak zadali příkaz k nalezení osoby a do pár minut jim to vyplivlo, kde se hledaná osoba nachází.

V jiném dokumentu zase ukazovali, jak lze automaticky sledovat pohyb osoby s pomocí Londýnského kamerového systému.

Takže u nás na to zatím nejsou prachy, ale až se naskytne nějaká příležitost, jak takovou investici odůvodnit lidem (teroristický útok apod.), tak se máme na co těšit.
16.1.2010 16:05 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Z přednášky velkého muže

Proč? Vy snad vyrábíte bankomaty, že víte, že neevidují na jakou kartu vydaly kterou bankovku? (spiklenecký smajlík)

16.1.2010 16:15 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Z přednášky velkého muže
Bankomaty provozují soukromé subjekty, takže by jim tu spolupráci musel Velký Bratr nařídit a u nás by se něco takového určitě rozkecalo do dvou dnů. :-)
thingie avatar 16.1.2010 16:19 thingie | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: Z přednášky velkého muže
Třeba se to právě rozkecalo.
Růžové lži.
16.1.2010 01:06 Sinuhet
Rozbalit Rozbalit vše Re: Z přednášky velkého muže
Asi chtel rict, ze zatimco opravit chybu v Linuxovem jadru vas bude stat maximalne par minut rekompilace a jeden reboot, tak uvest v zivot i drobnou zmenu v navrhu nejnovejsiho procesoru od AMD bude daleko vetsi problem.
16.1.2010 01:39 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Z přednášky velkého muže
To je sice pravda, ale na druhou stranu i u těch procesorů se na výrobních nákladech podílí vývoj velmi významnou měrou. Jinak by firmy nevynakládaly tolik úsilí na obranu proti průmyslové špionáži a také by nebyly high-end novinky při uvedení na trh o tolik dražší než později.
16.1.2010 02:06 Marv-CZ | skóre: 21
Rozbalit Rozbalit vše Re: Z přednášky velkého muže
...také by nebyly high-end novinky při uvedení na trh o tolik dražší než později.
To je čistě obchodnické rozhodnutí. Oni dobře ví, že existuje pár šílenců, co to chtějí za jakoukoliv cenu a nějaké minimum lidí, kteří tu novinku nutně potřebuj. Tak se to začne prodávat za nadsazenou cenu a až se dostanou peníze s této skupiny lidí, tak se cena sníží na normální.
16.1.2010 01:39 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Z přednášky velkého muže
Zajímavý, já jsem během práci na bakalářské práci mohl procesor změnit tak během 5 minut a to jsem 99% času čekal na blobovitý obslužný software :-D. Rekompilace by ovšem trvala o něco déle :-D.

Jinak pro zamyšlení: je IMHO možné, že jednoduchý čip by mohl jít zkopírovat skoro stejně jako kopírování věcí z CD. Stačilo by nafotit polovodičovou strukturu a pak jí zase přes "vypálit" do připraveného média.

Jinak s tou větou nesouhlasím, zkopírovat HW je sice mnohonásobně dražší, ale myslel jsem, že GPL je o tom, aby bylo do softwaru vidět (aby nezasekával tiskárnu někde na MITu :-D) a ne aby šel kopírovat (to je imho vedlejší efekt). A to je právě výhoda i otevřeného hw (i když asi záleží na licenci). Každý si může prohlédnout návrh a zjistit jak čip funguje. Ono je totiž u proprietárního čipu i s dodaným datasheetem někdy dost složitý pochopit jak to autor myslel. A to ještě v tom lepším případě, kdy výrobce datasheet zveřejnil.

16.1.2010 10:41 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Z přednášky velkého muže
Zajímavý, já jsem během práci na bakalářské práci mohl procesor změnit
Taky to, co se nahrava do FPGA, je z mnoha hledisek software.
16.1.2010 13:36 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Z přednášky velkého muže
Jj, ale definuje to hardware, ten samý VHDL popis by šel použít pro vytvoření normálního (natvrdo vyrobeného) procesoru.
16.1.2010 01:45 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Z přednášky velkého muže
Hlavně mi šlo ale o tu formulaci, že vývoj čipu stojí miliony dolarů, zatímco software se dá vyvíjet svobodně. Prostě nevidím ten principiální rozdíl, proč by měla být práce HW vývojáře finančně ohodnocena a práce SW vývojáře ne.
16.1.2010 03:36 kuly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Z přednášky velkého muže
Takže práce hardwarového návrháře má značnou (finanční) cenu, zatímco práce softwarového vývojáře je bezcenná.
Ty vole, čti to tak, jak je to napsané a nevymýšlej si ptákoviny. Nic takového tam není.
16.1.2010 03:39 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Z přednášky velkého muže
Právě že to čtu tak, jak je to napsané.
16.1.2010 04:42 kuly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Z přednášky velkého muže
Takže jsi citoval toto:
čip nemůžete zkopírovat, vývoj nového stojí miliony dolarů. To není jako software, který se dá vyvíjet svobodně.
A reagoval na to takto:
Takže práce hardwarového návrháře má značnou (finanční) cenu, zatímco práce softwarového vývojáře je bezcenná. Zajímavý postoj…
Já v tom vidím jen tolik, že oproti vývoji sw, je to věc výrazně komplikovanější. Podle mě až tolik, že ač jsem pro, tak můžu říct jen tolik, že to nechápu. Stejně jako on. O bezcennosti práce softwarového vývojáře tam nic nevidím a jestli to tak myslel, tak to jen z této věty nevyplývá.
otasomil avatar 16.1.2010 08:43 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
Rozbalit Rozbalit vše Re: Z přednášky velkého muže

Svobodny HW si predstavuju takovy, ke kteremu je k dispozici schema, datasheet, potrebne specifikace k napsani ovladacu apod.

Napr: Driv bylo k televizoru dodavano schema zapojeni a kdokoli trochu znaly mohl pristroj opravit, pridat nejakou funkcionalitu apod.

Tohle by se dalo prirovnat ke svobodnemu HW.

Nevim co na tom RMS nechape.

K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
16.1.2010 13:34 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Z přednášky velkého muže
+1

Jinak je ale u nejvýkonějších obvodů problém v tom, že pro návrh zařízení jenom datasheet nestačí. Například v jednom datasheetu pro zvukový kodek bylo i doporučené stínění. A to byl jen kodek s mála MHz, takový čipset se stovkama MHz bude mít mnohem víc problémů s přeslechy, zpožděním na IO, apod. . Na to je imho potřeba nějaká simulační knihovna, která bude popisovat vnitřní strukturu.

Například u výše zmiňovaných FPGA je pro realizovatelný návrh víceméně potřeba znát vnitřní strukturu na úrovni datových linek, aby šel sestavit projekt (a nebo je nutné být zavislý na proprietárním navrhovacím prostředí).
15.1.2010 22:55 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Z přednášky velkého muže
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
V auditoriu by se zjevové v tučňákovém triku dali spočítat na prstech jedné ruky

Z těch by asi stejně moc velkou radost neměl, aby ho potěšili, museli by mít na triku toho bizona nebo co to je. :-)

kotyz avatar 16.1.2010 00:14 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Z přednášky velkého muže
buvola
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
Grunt avatar 16.1.2010 00:21 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Z přednášky velkého muže
koňa
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
kotyz avatar 16.1.2010 00:26 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Z přednášky velkého muže
pakona
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
kotyz avatar 16.1.2010 00:28 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Z přednášky velkého muže
presnejs tajlenctoho (Connochaetes taurinus)
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
kotyz avatar 16.1.2010 00:29 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Z přednášky velkého muže
zradlo pro lvi a krokouse
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
thingie avatar 16.1.2010 00:30 thingie | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: Z přednášky velkého muže
Z toho jsem ještě řízky neměl.
Růžové lži.
kotyz avatar 16.1.2010 00:39 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Z přednášky velkého muže
zajed si do Afriky ...
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
Grunt avatar 16.1.2010 00:26 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Z přednášky velkého muže
Nebo spíš nějakou divokou bestii.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
16.1.2010 00:22 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Z přednášky velkého muže
Díky za upřesnění. V každém případě to má ale k bizonovi blíž než k tučňákovi. :-)
16.1.2010 00:28 Jirka | skóre: 36
Rozbalit Rozbalit vše Re: Z přednášky velkého muže
Vlastně je to pakůň.
Grunt avatar 15.1.2010 22:58 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Z přednášky velkého muže
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Já vás nemám rád. Kdyby byla přednáška někde tady v okolí tak bych neváhal. Už jenom pro ten pocit.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
15.1.2010 23:12 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
Rozbalit Rozbalit vše Re: Z přednášky velkého muže
Já bych taky neváhal. Zůstat doma.

Jo a programuju proprietární software, už proto, že člověk musí žrát :-)
Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
Grunt avatar 15.1.2010 23:26 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Z přednášky velkého muže
Jo a programuju proprietární software, už proto, že člověk musí žrát
Provokace? Taky jednu přidám: A proč jako?
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
thingie avatar 15.1.2010 23:58 thingie | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: Z přednášky velkého muže
Ale tak to je snadné. Kdo nechce, nemusí. Postrádat ho nebudem…
Růžové lži.
16.1.2010 00:00 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Z přednášky velkého muže
Tak zkuste nejíst a nejpozději za pár týdnů na to přijdete.
Grunt avatar 16.1.2010 00:03 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Z přednášky velkého muže
Však na to také narážím.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
15.1.2010 23:28 Jirka | skóre: 36
Rozbalit Rozbalit vše Re: Z přednášky velkého muže
16.1.2010 12:52 depka | skóre: 20 | blog: eterity
Rozbalit Rozbalit vše Re: Z přednášky velkého muže
:D
16.1.2010 03:47 kuly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Z přednášky velkého muže
Proto říká "jestli máte na výběr" ...
16.1.2010 08:45 Robo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Z přednášky velkého muže
IMHO to myslel tak, ze programovat proprietarny software a ten predavat pre x zakaznikov je jedna vec a vyvijat (maintainovat) nejaky system na mieru pre konkretneho zakaznika je vec druha; v prvom pripade otvorenie software-u ma uzitok pre x ludi (firiem), v druhom pripade zmysel moc nema; programovanie je oboje, v prvom pripade je "vydelecna cinnost" teda zalozena na obmedzovani slobod uzivatelov software-u
16.1.2010 09:43 Frettie
Rozbalit Rozbalit vše Re: Z přednášky velkého muže
Přesně tak, tohle je extrémní názor, to co provádí RMS.
15.1.2010 23:30 Petr Soběslavský | skóre: 2 | blog: Sobův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Z přednášky velkého muže
Podle mně by jako správná hvězda měl mít na stránkách seznam budoucích vystoupení, aby si fanoušci mohli naplánovat cestu - pro někoho by třeba mohlo být blízko do Vídně, pro jiného do Berlína, apod. Nevím, proč to nemá.
thingie avatar 15.1.2010 23:59 thingie | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: Z přednášky velkého muže
Ideálně vlastní tourbus s fanynkama…
Růžové lži.
16.1.2010 08:48 Robo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Z přednášky velkého muže
ako uz bolo napisane on zamrzol v 80tych rokoch; internet a jeho komunikacne moznosti ho nezaujimaju
Grunt avatar 16.1.2010 11:57 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Z přednášky velkého muže
Co to zas je za kec? I v těch 80. letech nekomunikoval pomalu jinak než pomocí USENETu (pokud se pamatuju, tak žádost o pomoc v podobě GNU Manifesta se tehdá také šířila pomocí tehdejšího internetu). A nějaký názor, co zvedne ze židle půlku osazenstva na moderní technologie publikuje na stránkách FSF také každou chvíli.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
xsubway avatar 15.1.2010 23:14 xsubway | skóre: 13 | blog: litera_scripta_manet
Rozbalit Rozbalit vše Re: Z přednášky velkého muže
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
ta tvoje anketa je úplně špatně. Lepší by bylo:
Fluttershy, yay! avatar 15.1.2010 23:22 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Z přednášky velkého muže
A "jiný". ^_^
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
15.1.2010 23:35 Petr Soběslavský | skóre: 2 | blog: Sobův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Z přednášky velkého muže
Není, ta anketa vychází z citátu "Jestli máte na výběr..." a zaměřuje se přímo na to, jak by se vyznavač svobodného softwaru zachoval v extrémní situaci. Jestli by prodal svojí víru za mrzké peníze a přispěl tak ke zkaženosti světa nebo jestli by (podle RMS správně) odolal. Kdyby tam byla další možnost, nepřiměla by hlasujícího se nad tímto dilematem dostatečně zamyslet.
Amarok avatar 17.1.2010 19:53 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Z přednášky velkého muže

Taky se přidám, anketa je úplně nesmyslná. Hlavně odpověď "nedělal bych nic", to přece nedává jako odpověď smysl.

Navrhuju
  • programoval bych proprietární sofware
  • hledal bych jinou práci dál, než bych našel svobodu
  • nedělal bych nic, protože programovat neumím
GNUniverse - May the source be with you...
16.1.2010 03:07 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Z přednášky velkého muže
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
ten pan asi hodne huli co?
hmm
16.1.2010 04:26 kuly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Z přednášky velkého muže
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jeho filozofie je jednoduchá, jasná a stabilní. A některá témata jsou prostě mimo ni (a něj). Proč by měl na přednáškách pořád něčím překvapovat?

Jeho představa, že autoři tvoří svobodné produkty pro blaho ostatních, kteří autory dobrovolně odměňují podle jejich užitku a svých možností je dnes naivní a on to ví, ale je to jeho vize do budoucnosti a po nikom nechce, aby s rodinou umíral hladem pod mostem místo třeba programování propri softu.

Jo, je toho spousta z jeho vizí, které jsou neslučitelné s dnešním světem a sám nad nimi kroutím hlavou, ale má to něco do sebe.
16.1.2010 12:23 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Z přednášky velkého muže
…a po nikom nechce, aby s rodinou umíral hladem pod mostem místo třeba programování propri softu.

Jenže věta "Jestli máte na výběr mezi tím, programovat proprietární software, anebo nedělat nic, nedělejte nic." přesně tohle říká. Předpokládám ale, že je to jen nešťastná formulace a "nedělejte nic" je třeba chápat jako "tak se živte něčím jiným než programováním".

16.1.2010 13:28 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Z přednášky velkého muže
Otázka je, co je to ten výběr, třeba je myšleno vyvíjet proprietární věc za xxx$ a nebo být v nějakém OSS sponzorovaném projektu za xx$, což by stále zajistilo hrstku rýže na den :). Pokud by to už na tu hrstku nestačilo, výběr není ;-).
Baník pyčo!
17.1.2010 06:06 kuly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Z přednášky velkého muže
Taky to chápu takhle.
poky74 avatar 16.1.2010 10:09 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
Rozbalit Rozbalit vše Re: Z přednášky velkého muže
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Může mi někdo prosím vysvětlit jak to mezi sebou mají Torvalds a Stallman ?

Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
16.1.2010 11:56 TM
Rozbalit Rozbalit vše Re: Z přednášky velkého muže
Řekl bych vzájemná tolerance, podpořená rozumem.
16.1.2010 11:11 RapMan | skóre: 14 | blog: RapMan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Z přednášky velkého muže
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
S tim otevrenym HW navrhem souhlasim, taky to nechapu.

Ale co vsak taky nechapu je paranoia, ze me nekdo dohleda, co jsem koupil, atd.. Ceho se konkretne boji? S podobnou paranoiou se hodne setkavam na linuxovych serverech, prijde mi to jako takova poza....
16.1.2010 12:07 TM
Rozbalit Rozbalit vše Re: Z přednášky velkého muže
Třeba vás začnou otravovat reklamou? Třeba "na tom Fajcůku" na sebe vykecáte spoustu věcí, za 20 let se změní režim a ti lumpové začnou těžit z té spousty dat vaše politické názory a udělají z vás "nebezpečný element". Třeba jednou náboženským fanatikům bude strašně vadit, že jste "nevěřící pes"....je toho spousta, co si lze představit a není to nereálné obzvlášť v době, kdy je západní společnost na pokraji nebývalé krize.
Třeba se jednou někomu hodí i taková bezvýznamná věc, že jste si v Tescu koupil knihu od momentálně zakázaného autora...Stačí ta data umět dobře pospojovat. Technologie už na to existují.
Nedovedete si to představit? Ani v Německu 20. let 20. století si nedovedli lidé představit, co nastane za 10 let, ani u nás si ještě v roce 1945 nedovedli mnozí představit, co se bude dít v letech padesátých....Ani v Iránu za osvíceného šáha to nevypadalo na totalitu islamistických fanatiků...
16.1.2010 13:33 Dusan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Z přednášky velkého muže
Maš recht opatrnosť nadovšetko.

Čím neviditeľnejší si pre súčasný "slobodný" systém terajší, budeš neviditeľný aj pre budúci.

A nie, fakt nie som paranoickí, ale to neznamená že ma nesledujú.

:-)
16.1.2010 13:55 TM
Rozbalit Rozbalit vše Re: Z přednášky velkého muže
Není to až taková sranda. Dějiny rozhodně neskončily a lidský druh je stále stejný dobytek.
multi avatar 16.1.2010 11:31 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
Rozbalit Rozbalit vše Re: Z přednášky velkého muže
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Podle me ten svobodny HW, vznika z chybejciho svobodneho SW (=ovladacu) a chybejci dokumentace soucasneho HW.

To ze se clovek nevyjadruje k necemu v cem se neorinentuje, byt aktualnimu, je podle me dobre a ukazuje to jen rozvaznost osoby.
Fitness ajťák: kutilův web; bezdrátová čidla teploty vývoj softwaru linux server
18.1.2010 21:09 pedro
Rozbalit Rozbalit vše Trochu respektu!
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Stallmana si vazim. Hodne veci, ktere vypustil nekde z ust a ktere na prvni pohled vypadaji kontroverzne jsem treba pochopil az pri promysleni konkretnich detailu. Nabizim nasledujici vysvetleni jeho vyroku, ktere zde mistni experti povazuji za projev Stallmanovi senility.

A) HW - Libovolny clovek proste nemuze efektivne participovat na vyvoji HW. Asi muze teoreticky prispet nejakym napadem, ale jestli to bude fungovat v praxi (ve vyrobe jako prototyp nedejboze v masove produkci) je uplne jina otazka. Aka zkouseli jste nekdy psat kod tuzkou na papir? Kolik casu jste pak stravili prepsanim a debugovanim toho vytvoru? Ja za sebe muzu rict, ze vesinou dost. To je uplne stejny pripad.

B) Internet - A co byste doporucili? Google nebo Facebook jsou proste sluzby, ktere se clovek rozhodne bud pouzivat nebo nepouzivat. Vetsina se rozhodla je pouzivat. A co s tim chcete jako delat? Nutit ty uzivatele, aby je nepouzivali?
18.1.2010 23:06 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Trochu respektu!
A) HW - Libovolny clovek proste nemuze efektivne participovat na vyvoji HW. Asi muze teoreticky prispet nejakym napadem, ale jestli to bude fungovat v praxi (ve vyrobe jako prototyp nedejboze v masove produkci) je uplne jina otazka. Aka zkouseli jste nekdy psat kod tuzkou na papir? Kolik casu jste pak stravili prepsanim a debugovanim toho vytvoru? Ja za sebe muzu rict, ze vesinou dost. To je uplne stejny pripad.
Tohle prostě není univerzální. Kdokoliv si dneska může vyrobit třeba grafiku pokud jí založí na FPGA. V těch lepších pak jsou celý bloky funkčních bloků včetně powerpc multijader.
19.1.2010 15:02 pedro
Rozbalit Rozbalit vše Re: Trochu respektu!
Reknu to asi tak, az se FPGA stane (z ruznych duvodu, ktere by se daly shrnout do triady vykon - cena - bezpecnost) standardem, pak 100% podporuji vas argument. V soucasnosti je to ale o nicem. Tlacit vyrobce k pouzivani FPGA, prestoze to ve vetsine pripadu neni efektivni, mi prijde jako nijak nesouvisejici s myslenkou otevreneho SW. To by mne spis pripadalo jako fundamentalne argumentovat, ze vsechno ma byt napsano v C++.
19.1.2010 18:28 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Trochu respektu!
Ano s tímto bych souhlasil, použití FPGA v milionových sériích na každý hw by bylo dražší (i když právě ty milionové série by cenu hodně srazily).

Ale otevřený vývoj hw by neměl být problém. Stačí aby se komunita lidí podílela na vývoji hw do toho FPGA, což by šlo lehko debugovat a měnit. A po několika testovacích vývojových verzích by se to "vypálilo" do křemíku. Problém by byl s dostupností toho přípravku s FPGA, ale to by šlo vyřešit použitím nějakého softwarového simulátoru (zhruba jako by někdo programoval v Qemu apod.), nebo vytvořit debugovací vývojové karty s FPGA (což tuším dělá jeden reálný projekt okolo otevřené grafické karty).
20.1.2010 16:22 pedro
Rozbalit Rozbalit vše Re: Trochu respektu!
No a to si prave myslim, ze je primo analogicke k memu pripadu psani kodu tuzkou na papir. Myslim, ze to proste nefunguje.

Kdyby byval Stallman kdysi nezacal psat gcc a ten se casem nestal (nejen Stallmanovou zasluhou) jednim z nejlepsich kompileru pouzivanych i ve firmach, tak jsou myslenky open sourcu dobre tak akorat k napsani nejake tluste filozoficke "Utopie".

Tim nechci rict, ze otevreny vyvoj HW neni do (treba i neprilis vzdalene) budoucnosti zajimava a i podpory hodna myslenka, pouze tady a ted to podle me nefunguje. Myslim, ze se na tom asi vicemene shodneme.
Amarok avatar 19.1.2010 10:49 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Trochu respektu!
B) Facebook - slysel jsem, ze hlavnim smluvnim dodavatelem reklamy je M$. Pokud je to pravda, pak se divim, ze to RMS nevi a proti FB nic nenamita. Me pouze tato informace vadila natolik, ze jsem z FB odesel (duvodu jsem mel ale vic).
GNUniverse - May the source be with you...
microcz avatar 19.1.2010 14:40 microcz | skóre: 18 | blog: Michalův zápisník | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Z přednášky velkého muže
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
precetl jsem si prvni bod a srdce mi zaplesalo, skutecnemu zapalenemu programatorovi prece vadi pouzivat neco do ceho nevidi....tedy lepe receno neco do ceho by nemohl videt kdyby se chtel teoreticky podivat jak dana vec funguje :))) ...nebo se pletu?

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.