Organizátoři konference LinuxDays ukončili veřejné přihlašování přednášek. Teď je na vás, abyste vybrali nejlepší témata, která na letošní konferenci zaznějí. Hlasovat můžete do neděle 7. září. Poté podle výsledků hlasování organizátoři sestaví program pro letošní ročník. Konference proběhne 4. a 5. října v Praze.
Byla vydána verze 11.0.0 vizuálního programovacího jazyka Snap! (Wikipedie) inspirovaného jazykem Scratch (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma. Vypíchnout lze, že v Plasmě byl implementován 22letý požadavek. Historie schránky nově umožňuje ohvězdičkovat vybrané položky a mít k ním trvalý a snadný přístup.
Wayfire, kompozitní správce oken běžící nad Waylandem a využívající wlroots, byl vydán ve verzi 0.10.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Videoukázky na YouTube.
Před necelými čtyřmi měsíci byl Steven Deobald jmenován novým výkonným ředitelem GNOME Foundation. Včera skončil, protože "nebyl pro tuto roli v tento čas ten pravý".
Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 156 (pdf).
Armbian, tj. linuxová distribuce založená na Debianu a Ubuntu optimalizovaná pro jednodeskové počítače na platformě ARM a RISC-V, ke stažení ale také pro Intel a AMD, byl vydán ve verzi 25.8.1. Přehled novinek v Changelogu.
Včera večer měl na YouTube premiéru dokumentární film Python: The Documentary | An origin story.
Společnost comma.ai po třech letech od vydání verze 0.9 vydala novou verzi 0.10 open source pokročilého asistenčního systému pro řidiče openpilot (Wikipedie). Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Ubuntu nově pro testování nových verzí vydává měsíční snapshoty. Dnes vyšel 4. snapshot Ubuntu 25.10 (Questing Quokka).
Zadarmo? Ja mel studimum vetsinu casu preruseni a jen na chvili jsme ho musel zase zapnout abych mohl ke statnicim a za tech par dni co jsme byl studentem po me chcou temer 10 000, takze mlc kdyz o tom nic nevis. Jinak ty dva roky navic jsme makal, takze jsme statu pomahal, skola za me nic neplatila a ja si na zdravotni peci odvedl podle me docela dost. Jinak nevidim duvod si vymenovat kvuli Bc. obcanku. Tu si vymenim az ji ztratim, ozenim se nebo mi prestane platit. A to jestli si tam dam titul zalezi, jestli uz tou dobou budu aspon Ing.
nee to je problem psani, nejak rychleji klepam na m nez na e, takze pak misto jsem napisu jsme
Jako například, stát se vývojářem jazyka D a jeho knihovny phobos.Přeji ti, ať se ti tyhle sny splní. Phobos nějakou tu práci ještě potřebuje :)
Mimochodem, mam koupenou domenu dlang.cz a planuji tam rozjet stranky o jazyku D
Pokud je tam na to sekce tak proc ne :D
Teď jsi Bc. Kozzi, ale potřebujeme i Mgr. Modelki s Kozzi.
Tak po pravde o titulu to moc neni :). Jinak na zakladce jsem byl rad kdyz clovek co me ucil byl aspon par lekci predemnou. A ti nejlepsi byli ti na kterych to neslo poznat :D
#include <CtrlLib/CtrlLib.h> #define LAYOUTFILE <Days/Days.lay>> #include <CtrlCore/lay.h> class Days : public WithDaysLayout<TopWindow> { public: void Compute(); typedef Days CLASSNAME; Days(); }; void Days::Compute() { result = IsNull(date1) || IsNull(date2) ? "" : Format("There is %d day(s) between %` and %`", abs(Date(~date1) - Date(~date2)), ~date1, ~date2); } Days::Days() { CtrlLayout(*this, "Days"); date1 <<= THISBACK(Compute); date2 <<= THISBACK(Compute); } GUI_APP_MAIN { Days().Run(); }Plus to má svoje IDE/RAD.
Tak to neni ani tak o jazyce jako o knihovnach, jinak jelikoz se v D da psat vetsinou mnohem kratsi zapisi nez v C++, tak si dovolim tvrdit ze by to nemel byt problem :). Jinak delka zapisu je pro me docela malo podstatna vlastnost. Kdyz bude clovek chtit tak to naprasi na jeden radek :D.
Pracuješ s Objektami a premennými, nie ako v minulom storočí like C/C++.Oproti čistému C++ to nemá co do objektovosti nic navíc. Jinak celkově není U++ nějaký unikát, podobné vlastnosti mají i Qt nebo wxWidgets... (konkrétně U++ budou blíž asi spíš ty wxWidgets). Přepsaná základní knihovna taky automaticky nic nezaručuje, C++ STDLib je celkem kvalitní kus kódu.
a U++ GC má :)Jestli to dobře chápu, tak nemá, používají stack-based memory management...
V C++ existuje správa pamätiTo si snáď nemyslel vážne
aniž by se odstřihl od low-level a s naprosto minimálním overheademBohužel low-level programování v C++ (a ani D) není bezpečné.
Navíc Java není moc příjemným jazykem s všema těma omezeníma...Jakoby C++ žádná omezení nemělo.
Bohužel low-level programování v C++ (a ani D) není bezpečné.No to není, v C++ není žádné programování bezpečné, je to vysoce nebezpečný jazyk
No C++ má kolové spoločné s high-level.No tak Java o nic víc high-level není. Python ale už ano s dynamickým typováním atd... Koneckonců je to skriptovací jazyk.
vector<int> v;
v.push_back( 1 );
v.push_back( 2 );
//...
for_each( v.begin(), v.end(), [] (int val)
{
cout << val;
} );
což je for each s lambda. Ještě třeba auto
. Když už diamant, tak na správné straně (levé).
Python je o dost lepší, teď v něm hodně píšu. Jediné co mně na něm vadí je určitá nekonzistence. Ale pořád nevidím, že soubor, který se otevře, se sám zavře...
V C++ máme něco ve smyslu
vector<int> v;
v.push_back( 1 );
v.push_back( 2 );
//...
for_each( v.begin(), v.end(), [] (int val)
{
cout << val;
} );
což je for each s lambda.
Což o to, že v Javě není lambda, ještě není žádná tragédie, koneckonců C++ ji nemá moc dlouho, mnohem horší je, že v Javě neexistuje ekvivalent vector<int> v;
(bez 3rd party knihoven).
Ještě si rýpnu, v Javě je GC, ale vede to vývojáře k tomu, že se nestarají o žádné prostředky, jako například spojení do databáze, http connection.+1, zrovna nedávno jsem musel tohle řešit na jednom Java projektu.
Tiskni
Sdílej: