Portál AbcLinuxu, 5. května 2025 15:18

HW novinky: co Intel podělal na výrobě Ivy Bridge

18. 5. 2012 | David Ježek
Články - HW novinky: co Intel podělal na výrobě Ivy Bridge  

Toto téma jsme naťukli již dříve, ale dnes si můžeme ukázat konkrétní měření, která nejen odpovídají na otázku z nadpisu, ale také nastiňují řešení onoho palčivého problému. Vedle Ivy Bridge se ale také podíváme na to, jak to bude s 3,5palcovými disky a Toshibou, jenu moc divnou GeForce od Gigabyte a jeden ještě divnější monitor od AOC.

Obsah

Co se Intelu na Ivy Bridge nepovedlo

link

Před pár týdny, v době uvedení rodiny procesorů Intel Ivy Bridge na trh, se objevil první náznak toho, co by mohlo být v nepořádku s nízkým OC potenciálem a vysokými provozními teplotami těchto 22nm CPU oproti dosavadní 32nm generaci Sandy Bridge. Některé servery se jaly sejmout ze svých testovacích vzorků heatspreader, aby následně zjistily, že čip zde není k této tepelné rozptylce „přivařen“ jako dosud, ale je s ní v kontaktu přes jakousi „bílou sračku“ (to berte jako terminus technicus pro nekvalitní teplovodivou pastu bílé barvy, která je extrémně levná, ale také extrémně nekvalitní co do převodu tepla). Intel zde zkrátka šetřil kde neměl a krutě se mu to v recenzích vymstilo. Pak už se jen čekalo na potvrzení, zdali toto náhodou není problém jen několika prvních sérií Engineering Sample procesorů putujících do redakcí, resp. zdali se to týká i prodejních balení.

Bohužel týká. Další servery již pitvaly běžné prodejní vzorky a bílá pasta je i zde. Kolegové z japonského PC Watch Impress provedli kontrolní přeměření s teplovodivými pastami, kde na špici figurovala léty prověřená superpasta Coollaboratory Liquid Pro. I přesto, že její nanesení mezi die a heatspredader svého Ivy Bridge neskutečně zprasili a schopnosti této superpasty tak minimálně z jisté části poškodili, ukázaly jim výsledky testů obrovský skok směrem dolů a nahoru. Dolů v teplotách a nahoru ve frekvencích.

Hardwarové novinky

Posuďte sami z grafu. Vlevo pak máte Ivy Bridge po sejmutí heatspreaderu a vpravo s nanesenou Coollaboratorkou. Každopádně po opravě tohoto „deffective by design“ úletu Intelu již není problém dosahovat se vzduchovým chlazením třeba i na 5,5GHz takt.

Hardwarové novinky Hardwarové novinky

Samozřejmě výše uvedené můžete prakticky ignorovat u neodemčených procesorů rodiny Ivy Bridge a zcela ignorovat u mobilních čipů, které heatspreader nemají. Výše popsané je problémem hlavně u těch dražších procesorů s K v názvu – ty totiž mají odemčený násobič a jsou určeny pro overclocking.

Momentálně nejsou dostupné žádné zprávy, jestli Intel nechá toto plavat, nebo vymění tu nekvalitní teplovodivou pastu za lepší, nebo se dokonce vrátí k dosavadní metodě přichytávání heatspreaderu k CPU. Osobně bych to viděl na druhou jmenovanou variantu, protože samotný princip použití teplovodivé pasty není chybný – jak ostatně prokázalo japonské měření s Coollaboratory Liquid Pro. Troufl bych si říci, že používání konkrétně této pasty, místo oné dosavadní, by CPU neprodražilo o více než dolar či dva. A to rozhodně stojí za úvahu.

3,5palcové desktopové HDD Toshiba podle všeho budou

link

Alespoň to lze vyvozovat z nejnovější tiskové zprávy japonské Toshiby. Pokud čtete Hardwarové novinky pravidelně, tak víte, že aby mohla společnost Western Digital koupit od Hitachi její harddiskovou divizi, byla (do)nucena Evropskou komisí nejen po jistou dobu nadále zachovat značku HDD Hitachi na trhu, ale hlavně oddělit své výrobní kapacity a předat nemalou část svého know-how jinému výrobci, aby tak na trhu zůstal zachován počet minimálně tří výrobců desktopových disků – neboť poté, co WD pohltí divizi od Hitachi a Seagate spolkne tu Samsungovu, měli bychom zde nechutný duopol. A tak Western Digital upekl dohodu s Toshibou.

Dohoda je to logická, protože Toshiba sama vyrábí 2,5 a 1,8palcové disky pro různé použití a kdysi jí koupená harddisková firma Fujitsu vyráběla 3,5palcové HDD (myslím, že končili někde v řádu jednotek GB, tedy před nástupem technologie GMR, ta kterou její autoři dostali před 4 lety Nobelovu cenu za fyziku). Western Digital tak upekl s Toshibou dohodu, dle které jí předal část výrobních kapacit (dvě výrobní továrny na Filipínách a jeden smluvní podnik v Číně) a patentů či licencí na technologie, aby tak Toshiba mohla nezávisle vyrábět 3,5palcové pevné disky.

Z tiskové zprávy Toshiby pak plyne, že uvedení jejích 3,5palcových HDD není jen papírový předpoklad, ale mělo by k němu skutečně dojít. Jak se budou jmenovat, jestli v tom je/není nějaká finta a kdy přijdou, to pochopitelně zpráva nezmiňuje. Hlavním sdělením je to, že proces pečení s WD dospěl do svého závěru, byrokratická mrcha s iniciálami EK má tímto být uspokojena (a na rovinu, zde jsem jednoznačně rád, že takto zakročila) a proces se konečně pohne dál.

Nic z výše uvedeného ale podle všeho nebude mít vliv na současné stále vysoké a už spíše neklesající ceny 3,5palcových HDD na trhu.

Gigabyte má GeForce GTX 680 s pěti ventilátorky

link

Zatímco standardní snahou výrobců je moci nabídnout grafickou kartu s co nejméně ventilátory a po větším počtu sahat jen v případě, že to přinese tišší chod, společnost Gigabyte nyní rozjela experiment zcela opačný. Tento výrobce je u svých grafik znám řešeními využívajícími hned trojici pomaloběžných ventilátorů na chladičích relativně klasické konstrukce.

Gigabyte GeForce GTX 680 SuperOverClock WindForce 5X je něco zcela jiného. O chlazení obrovského bloku hliníkových žeber protkaných heatpipe se stará pětice atypicky umístěných 40mm ventilátorků typu „komár“. Dá se sice předpokládat, že jejich společná síla ve spolupráci s velkým žebrováním je taková, že „komáří rychlosti“ otáček nebude potřeba, ale i tak sklízí tento koncept předběžně spíše kritiku.

Pětice silných 8mm heatpipe přitom odvádí teplo z velké vapor-chamber na GPU. Konstrukce samotné pasivní části působí impozantně, byť rozteč žeber je poměrně malá. Tak se nechme překvapit, jak si toto řešení povede v testech, vždy je zde možnost malé ventilátorky nahradit velkými v klasickém umístění. Řešení nabídnuté Gigabytem ale v této podobě umožňuje umístit do PC více karet těsně vedle sebe. Na druhou stranu je zde potřeba počítat buď s hodně cedníkovou bočnicí, nebo raději vůbec žádnou :-).

Hardwarové novinky Hardwarové novinky Hardwarové novinky Hardwarové novinky

AOC uvedla 22palcový FullHD monitor s USB připojením

link

Přívlastkek tohoto nadpisu by měl znít „aneb Kterak se jednomu výrobci podařilo osekat spotřebu LCD“. Nový, již před časem ohlášený, model AOC e2251Fwu je totiž nefalšovaná šílenost.

Výrobci se podařilo očesat spotřebu celého monitoru natolik, že si vystačí s jediným USB kabelem, po kterém do něj putuje jak napájení, tak vlastní datový signál. Monitor přitom nijak nevybočuje z většiny parametrů běžných v levné třídě: rozlišení 1920×1080, TN panel, Led podsvícení. Snad jen ten maximální jas omezený na 150 cd/m² je důkazem, že se muselo šetřit s energií opravdu hodně, obvykle býváme aspoň na dvojnásobku.

Zorné úhly displeje jsou obvyklých 170/160° bez uvedení kontrastu (počítejme tedy spíše 5:1), výchozí kontrast pak činí 1 000:1. Typická odezva se vejde do 5 ms.

Co rozhodně od tohoto monitoru nečekejme, je jakkoli slušné podání obrazu (jednoznačně zde bude úsporná 6bit elektronika) či obsáhlé možnosti nastavení. Stejně tak nízká hodnota maximálního jasu jej zcela distancuje z možnosti používání za denního světla. Spotřeba se dle AOC vejde do 10 W, co to v reálu znamená pro USB konektory počítače, to těžko říci. Tloušťka samotného monitoru je 10,6 milimetru, cena se pohybuje kolem v přepočtu 3 900 Kč.

Hardwarové novinky Hardwarové novinky

Seriál Hardwarové novinky (dílů: 440)

První díl: Hardwarové novinky 36/2008 (procesory), poslední díl: HW novinky: podzimní přehled #2.
Předchozí díl: HW novinky: 28 nanometrů, 12 gigabitů a 3,7 metru plasmových bodů
Následující díl: HW novinky: Intel Thunderbolt míří do PC světa

Další články z této rubriky

HW novinky: podzimní přehled #2
HW novinky: podzimní přehled #1
HW novinky: návrat skleněných ploten v HDD
HW novinky: PCI Express 4.0 prý ještě letos
HW novinky: i Skylake-X s 12 jádry používá levnou teplovodivou pastu

Diskuse k tomuto článku

18.5.2012 00:54 Radek Podgorny | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše jak funguje ten lcd pres usb?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
tusi nekdo, jak tahle vec funguje? (a funguje vubec v linuxu?) pres ktery modul se do toho "husti" ten signal? pokud grafiku pocita gpu, jak se vystup presmeruje do usb?

na tech strankach pisou jen "The e2251Fwu USB Monitor is compatible with PC as well as Mac using the DisplayLink driver.", o cemz jaksi nevim, co si myslet... :-(

diky! (ano, hledal jsem)
http://podgorny.cz
18.5.2012 02:19 spodinasociálníspodiny
Rozbalit Rozbalit vše Re: jak funguje ten lcd pres usb?
DispayLink jede přes virtuální (sw) grafiku. Pro připojení je třeba driver - pokud vím, tak DisplyLink má ovly jenom pro masox a Windows.
18.5.2012 14:36 Marconi | skóre: 3 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: jak funguje ten lcd pres usb?
18.5.2012 19:04 2X4B-523P | skóre: 38 | blog: Zelezo_vs_Debian
Rozbalit Rozbalit vše Re: jak funguje ten lcd pres usb?
dík, málem jsem se to jal hledat také...
18.5.2012 19:48 spodinasociálníspodiny
Rozbalit Rozbalit vše Re: jak funguje ten lcd pres usb?
To je komunitní, takže ne přímá podpora. Ale nevěděl jsem, že už je to v použitelném stavu...
pavlix avatar 19.5.2012 13:29 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: jak funguje ten lcd pres usb?
DisplayLink Releases Linux Source Code For Its USB Graphics Processors

Open source drivery jsou mnohem užitečnější než closed source.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
20.5.2012 03:03 přehazovačkasociálníspodiny
Rozbalit Rozbalit vše Re: jak funguje ten lcd pres usb?
Ale klidně, ale nic jsem koneckonců neříkal o closed-source. Jenom že tu podporu negarantuje výrobce.
pavlix avatar 20.5.2012 10:29 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: jak funguje ten lcd pres usb?
Jenom že tu podporu negarantuje výrobce.
Ano. Všechen hardware (USB ethernet, USB SATA/IDE), co jsem za poslední měsíce koupil, měl na krabici napsanou verzi kernelu, od které je podporovaný. To je samozřejmě ideální. Žádná nesmyslná CD nebo drivery na mass storage.

Ale tak na druhé místo řadím produkty, na jejichž krabici to napsáno není a přesto fungují. Pokud je potřeba instalovat drivery, zavání to průserem.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
18.5.2012 01:59 jehovista
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: co Intel podělal na výrobě Ivy Bridge
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Urcite zajimave cteni, ale nedosel jsem na konec. Neslo by trochu ucesat to vyrazivo? Prijde mi to jako prepis nejake hospodske debaty. Vyrazy "podělal sračku zprasili" mi k abclinuxu moc nesedi
18.5.2012 02:21 spodinasociálníspodiny
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: co Intel podělal na výrobě Ivy Bridge
Co se týče toho "zprasili" (tedy že japonci špatně namazali ten Liquid Pro), tak z čeho tak autor usuzuje? V patlání se nějak extra nevyznám - je na tom jejich obrázku něco špatně, nebo co?
18.5.2012 07:39 frr | skóre: 34
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: co Intel podělal na výrobě Ivy Bridge
Taky se divím. Kterákoli pasta vypadá nehezky, poté co chladič odlepíte (vrstvička se potrhá, část zbyde na chladiči a část na CPU). A pokud tohle konkrétní "médium" má navíc sklon k tekutosti, tak holt při demontáži vyteklo, no... Mimochodem mi v tom případě LiquidPro nepřipadá až tak úžasná. Pasta by měla především držet tam, kam ji napatláte. Osobně bych použil asi spíš Ceramique - vodí asi trochu míň, než tekutý kov, ale mezi klasickými pastami je jedna z nejlepších, a neteče. A taky přemejšlím, když už bych měl heat-spreader sundaný, jestli bych ho potom dával zpátky. Proč nenavázat čip přímo na chladič?
[:wq]
18.5.2012 10:01 Zbynek
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: co Intel podělal na výrobě Ivy Bridge
LiguidPro se nanáší trochu jinou metodou než obyčejná pasta viz: komentář odWifta.

Nandání chladiče přímo na křemík není tak jednoduché, patice ani deska k tomu není přizpůsobena viz: diskuzní vlákno.
19.5.2012 21:05 frr | skóre: 34
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: co Intel podělal na výrobě Ivy Bridge
Díky za vysvětlení a za link :-)
[:wq]
19.5.2012 21:26 frr | skóre: 34
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: co Intel podělal na výrobě Ivy Bridge
Jo a ještě jsem našel pravděpodobné chemické složení (cca příspěvek 32 a další).
[:wq]
18.5.2012 02:49 w4rr10r
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: co Intel podělal na výrobě Ivy Bridge
Jehovisti jsou jako mormoni? Taky nemluví sprostě?
18.5.2012 03:12 přehazovačkasociálníspodiny
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: co Intel podělal na výrobě Ivy Bridge
jenže má pravdu. Není to blog, nýbrž článek, takže by to mělo mít trošku štábní kulturu. Samozřejmě, když řekne, že se z toho udělá konvence, tak prosím.

Ale problém právěže je, že doposud (myslím) ta konvence byla psát +-neutrálně spisovně.
18.5.2012 08:22 petr
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: co Intel podělal na výrobě Ivy Bridge
Rozčilovat se nad jazykovou úrovní nemá na abclinuxu smysl. Tady jde o obsah a ne o formu :(
18.5.2012 08:28 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: co Intel podělal na výrobě Ivy Bridge
Souhlasím. Navíc jsou v článku i faktické chyby, autor napíše „osobně bych to viděl na druhou jmenovanou variantu“, ale myslí tím první variantu… Řekl bych, že tentokrát se článek moc nepovedl.
18.5.2012 08:56 machy | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: co Intel podělal na výrobě Ivy Bridge
To asi špatně čteš. Autor popisuje tři varianty (nechá být, použije lepší pastu, vrátí se k předešlému řešení) a pak popisuje opravdu druhou. Chyba je na tvém příjmači. :)
18.5.2012 08:58 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: co Intel podělal na výrobě Ivy Bridge
Aha, ono je tam jedno přebytečné nebo, to mne zmátlo.
18.5.2012 09:04 Ragzid | skóre: 24 | blog: Pivní koutek | Liberec-Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: co Intel podělal na výrobě Ivy Bridge
…autor napíše „osobně bych to viděl na druhou jmenovanou variantu“, ale myslí tím první variantu…
Zrovna tohle mi prijde jasne, prvni jmenovana je "jestli Intel nechá toto plavat", ale dal se mluvi o vymene za kvalitnejsi pastu...
18.5.2012 09:23 Michal2
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: co Intel podělal na výrobě Ivy Bridge
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Co je tohle za poklesle vyrazivo? Autor si zrejme spletl server. Tenhle je ten sluzny, to neni diit :-p
Petr Tomášek avatar 18.5.2012 15:35 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: co Intel podělal na výrobě Ivy Bridge
Popravdě, nestačím se divit, kolik je tu lidí, co bazírují na hloupostech. :-(
multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
18.5.2012 15:42 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: co Intel podělal na výrobě Ivy Bridge
Popravdě, nestačím se divit, proč se tolik lidí chlubí tím, že neumí česky. Být takovéhle chyby v nějakém matematickém zápisu, budou mít z autora všichni legraci a nikdo nebude tvrdit, že ty špatné vzorečky přece ničemu nevadí.
David Watzke avatar 18.5.2012 10:16 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: co Intel podělal na výrobě Ivy Bridge
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No, asi sem jedinej, kdo se při čtení článku fakt nasmál :-D +1
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
18.5.2012 13:00 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: co Intel podělal na výrobě Ivy Bridge
Jojo, taky se mi to líbilo :-).
Baník pyčo!
Salamek avatar 18.5.2012 16:22 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: co Intel podělal na výrobě Ivy Bridge
+1
Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
frEon avatar 18.5.2012 11:06 frEon | skóre: 40 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: co Intel podělal na výrobě Ivy Bridge
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
sem jedinej, kdo v ty paste vidi konspiraci?

Podle me intel usoudil, ze ten procesor je az prilis dobrej a nechce ohrozovat pozice i7, ktera by pak nemela za ty prachy velkej smysl byti pod sluncem.
Talking about music is like dancing to architecture.
18.5.2012 11:17 Smíšek
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: co Intel podělal na výrobě Ivy Bridge
Taky mě to napadlo.
18.5.2012 12:43 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: co Intel podělal na výrobě Ivy Bridge
Rikate to jako by nekde bylo info o tom, ze i7 je udelana lip. :-) Tedy... je?
Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
frEon avatar 18.5.2012 14:31 frEon | skóre: 40 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: co Intel podělal na výrobě Ivy Bridge
ne, mam tim namysli, ze i7 je vykonejsi, ale dala by se dohnat pretaktovanim i5tky. tak je tam umele vytvorena brzda.

tot ma domenka
Talking about music is like dancing to architecture.
18.5.2012 15:43 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: co Intel podělal na výrobě Ivy Bridge
no... ale pretaktovanim i7 se treba dostanete dal nez s i5, kdyz mate ht,aes a par dalsich blbosti... ne? :-)
Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
18.5.2012 15:45 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: co Intel podělal na výrobě Ivy Bridge
ok, aes ne, tu cumim, ze i5-3550 uz ho umi. Takze jen ten ht.
Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
David Watzke avatar 19.5.2012 13:08 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: co Intel podělal na výrobě Ivy Bridge
AES mají i starší i5 (třeba 2500K).
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
David Watzke avatar 19.5.2012 13:07 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: co Intel podělal na výrobě Ivy Bridge
Co tak čtu od lidí, tak HT tě spíš omezí co se týče maximálních dosahovaných taktů.
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
frEon avatar 20.5.2012 14:28 frEon | skóre: 40 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: co Intel podělal na výrobě Ivy Bridge
treba na i7 nema penize, nebo se mu je za to nechce dat...
Talking about music is like dancing to architecture.
Dreit avatar 18.5.2012 16:50 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: co Intel podělal na výrobě Ivy Bridge
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

GB to má vymyšlený hezky, když někdou koupí třeba 4 grafiky, tak vytahá komáry a může tam plácnout jednu velkou potvoru (větrák) pro všechny najednou :-)

Nope
18.5.2012 21:24 Jindřich
Rozbalit Rozbalit vše Toshiba
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Koupil jsem si 3,5" externí disk Toshiba. Netušíte, od kterého výrobce je tedy disk uvnitř? (Já sii naivně myslel, že Toshiba. Je to Toshiba TOSHIBA STOR.E ALU 1,5 TB.)
vlastikroot avatar 18.5.2012 21:31 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toshiba
To bude beztak neco takoveho :-D
We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
18.5.2012 21:32 Jindřich
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toshiba
Hezký. Jenom aby dali dohromady tu kapacitu, tak by tam těch flešek museli napájet trochu víc ;-).
vlastikroot avatar 18.5.2012 21:37 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toshiba
Číňani jsou všemocný, neni pro ně problém to vyrobit tak aby se to hlásilo jako 1.5TB ;-)
We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
18.5.2012 21:57 Jindřich
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toshiba
Jsou ještě mocnější - ta data se tam vejdou...
20.5.2012 08:06 loki
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toshiba
man hdparm
20.5.2012 08:07 loki
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toshiba
hdparm -i /dev/sdX | grep Model
23.5.2012 18:50 David
Rozbalit Rozbalit vše spotreba monitoru
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Spotřeba se dle AOC vejde do 10 W, co to v reálu znamená pro USB konektory počítače, to těžko říci.
V realu je to nesmysl, protoze maximalni proud USB 2.0 je 500mA - tedy pri napeti 5V maximalni vykon 2.5W. Pro napajeni takoveho monitoru by bylo zapotrebi ctyr USB portu.

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.