Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.
3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Do konference přišlo celkem 2924 emailů, nejvíce psali David S. Miller Greg KH a Andrew Morton.
Ulrich Drepper oznámil:
Je mi ctí oznámit první veřejnou verzi nové knihovny pro POSIX vláken pod Linuxem. Jakou součást pokračující snahy o zlepšení schopností Linuxu na poli klienta, sevreru a výpočetní platformy Red Hat sponzoroval vývoj této zcela nové implementace knihovny POSIXových vláken, zvané Native POSIX Thread Library, NPTL. Pokud nebudou nalezeny nějaké závažné chyby v designu, tento kód se stane standardní knihovnou pro POSIXová vlákna na systémech s Linuxem a bude začleněna do distribuce GNU C knihovny [glibc].
Tato práce je výsledkem úzké spolupráce vývojářů jádra a knihovny. Kdykoliv nebylo možné napsat něco optimálně, bylo změněno rozhraní, aby se odstranil problém. Výsledkem je knihovna vláken, která funguje jako velice úzká vrstva nad jádrem. Toto umožňuje dosáhnout maximálního výkonu při minimální ceně. Popis designu najdete na adrese http://people.redhat.com/drepper/nptl-design.pdf.
Dále bych chtěl vyzdvihnout několik důležitých faktů:
Nová knihovna je postavena na modelu 1:1. Předchozí studie očekávaly, že škálovatelná implementace vyžaduje model M:N, zvláště u platforem IA-32 a x86-64, kde ABI nutí používat segmentové registry a jediný způsob, jak používat tyto registry, byl skrze Local Descriptor Table (LDT) na procesoru. Jako součást projektu byly odstraněny omezení v kernelu založených na těchto starších designech, což otevřelo cestu k modelu 1:1, který má tyto výhody.
Odborná veřejnost nevěří, že 1:1 model je lepší, ale naše testy ukázaly živatoschopnost tohoto přístupu a po porovnání režie existujících M:N implementací jsme se přesvědčili, že 1.1 je ten správný přístup. Pro potvrzení jsme spouštěli testy s velkými počty vláken. Dokonce i na platformě IA-32 s jeho omezeným adresovacím prostorem a řízením paměti nebyl žádný problém spustit 100 000 současně běžících vláken a jejich vytvoření a zničení netrvalo ani dvě sekundy.
Knihovna je navržena tak, aby byla zpětně kompatibilní s implementací LinuxThreads. Nicméně tato kompatibilita není úplná, zvláště na místech, kde se LinuxThreads rozcházely s POSIX normou. Zdrojové kódy najdete na adrese ftp://people.redhat.com/drepper/nptl/. Lidé, kteří chtějí přispět netriviální změnou, by měli očekávat, že musí kód věnovat Free Software Foundation. Lidé, kteří se ušpinili prací na proprietrání implementaci knihovny vláken, by se neměli účastnit diskusí v konferenci, pokud nebudou souhlasit se zveřejněním informací. Každý jednotlivý bit informací je totiž veřejně přístupný skrze archiv.
Nastal menší zmatek ohledně toho, zda knihovna opravdu dokázala řídit 100 tisíc souběžných vláken, lidé prostě nemohli věřit svým očím. I Linus o tom pochyboval, když v reakci tvrdil, že nastartovali a čekali na 100 tisíc vláken, ale současných vláken běželo až 50. Takže se podle něj jednalo jen o benchmark, jak rychlé je vytváření vláken.
Ale Ingo Molnar jej vyvedl z omylu, když popsal test na svém dvouprocesorém stroji s P4, kde spuštění a zastavení 100 000 PARALELNÍCH vláken zabralo méně než dvě sekundy. Pravda, vyžadovalo to 1 GB RAM nebo 500 MB RAM s patchem IRQ-stacks. Na 2.5.31 s vypnutým NMI watchdogem by tento test trval zhruba 15 minut. A dále počítač se sto tisíci spuštěnými a tiše čekajícími [idle] vlákny je počítač naprosto použitelný, neboť všechny kritické smyčky v metodě for_each_task byly opraveny.
Olaf Dietsche ohlásil další verzi AccessFS, která kromě podpory capabilities přináší portaci pod Linux Security Module (LSM). Tato zpráva velmi potěšila Grega KH. Greg slíbil, že začlení patch do LSM, pokud jej Olaf upraví vůči aktuální verzi LSM, což Olaf nedlouho poté učinil.
Rik van Riel ohlásil:
Procps je balíček obsahující různé monitorovací nástroje jako ps, top, vmstat, free, kill, sysctl, uptime a další. Po delší době neaktivity jej opět začínám spravovat a tak uvítám vaše návrhy, hlášení chyb a opravy. Plán je vypustit procps 2.1.0 ve stejné době jako jádro 2.6.0, nejspíše s jednou extra verzí do té doby. Plánuji přidat různá vylepšení a čištění kódu, stejně jako zahrnout změny v /proc z řady 2.5. Stahovat můžete na adrese http://surriel.com/procps/procps-2.0.8.tar.bz2.
Yuri van Oers ohlásil verzi 0.8.1 projektu RivaTV, který se snaží produkovat ovladače karet s čipy nVidia majícími video-in. Projekt najdete na adrese http://rivatv.sourceforge.net/. Nová verze podporuje čip GeForce 4 a spoustu nových karet, dále byl vylepšena podpora tuneru včetně relevantních BTTV modulů, což umožní snadnou konfiguraci tuneru. Nakonec instalační proces se snaží detekovat různé pasti, které zabraňují používat RivaTV na vašem stroji.
Kevin Corry ohlásil stabilní verzi 1.2.0 Enterprise Volume Management System (EVMS), jež se jednou stane EVMS 2.0. Balíčky jsou dostupné na stránkách projektu http://www.sf.net/projects/evms. EVMS plně podporuje jádra řady 2.4 a obsahuje patche až po nejnovější jádro 2.4.19. Poskytuje téměř úplnou podporu pro řadu 2.5 (chybí pouze pluginy pro OS/2 a S/390), patch je připraven pro jádra 2.5.38 a 2.5.39.
Nástroje: Tisk bez diskuse
Tiskni
Sdílej: