V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.
Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).
Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.
Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.
Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.
Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.
Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Články na AbcLinuxu.cz je nutné vydávat ve standardizovaném tvaru. Proč? Hlavním důvodem je konzistence vzhledu. Pokud by každý článek vypadal jinak, čtenáři by byli zmateni a nevytvořili si určité stereotypy. Navíc standardizace umožní dopřednou kompatibilitu. Pouhou změnou CSS je možné upravit vzhled všech článků.
Veškeré články musí být zasílány v některém ze standardních kódování. Tj. Latin2 (ISO-8859-2) nebo Unicode (UTF-8) - preferujeme však UTF-8, protože v tom také na portálu vyjdou. Dávejte si také pozor na některé rádoby chytré editory, které nahrazují znaky s diakritikou HTML entitami. Například č. Články pište rovnou s diakritikou - pokud ji budete dosazovat později, nasekáte spoustu chyb.
Text pište v HTML podle níže specifikovaného formátu (nikoliv však HTML kód zapsaný v rámci jiného formátu, např.: OpenOffice.org (.sxw, .odt) nebo PDF - výsledkem nechť je .html
soubor, který lze otevřít ve webovém prohlížeči). Všechny tagy a jejich atributy by měly používat malá písmenka. Například <P>
je špatně, správně je <p>
- je to přehlednější a stejně bychom to před vydáním sami převedli. Mezi blokové elementy (nadpisy (h2
, h3
), odstavce (p
) či seznamy (ul
, ol
, dl
)) dávejte prázdné řádky. Zlepšuje to čitelnost zdrojového kódu. Nezasílejte HTML generované z OpenOffice.org či Wordu, vypadá příšerně.
Název článku uzavřete do libovolného blokového elementu. Nezáleží na tom, jaký zvolíte. Stejně jej umístíme do zvláštního políčka v redakčním systému a v článku se zobrazí podle aktuální šablony. Podobné pravidlo platí pro perex.
Text čleňte do kapitol, před kterými jsou nadpisy. Zlepšuje to čitelnost
i přehlednost článku. Nadpisy první úrovně ukládejte do tagu h2
, podkapitoly do h3
Všechny odstavce uzavřete do tagu p
. Odstavce by neměly být příliš dlouhé. Odstavec, který má více než deset řádků, se špatně čte a vyžaduje příliš velké soustředění od čtenářů. Proto se nebojte odstavce rozdělit. K tomu se ale nepoužívá tag br
! Raději jej vůbec nepoužívejte! Obecně platí, že tam, kde byste chtěli dát BR
, je lepší začít nový odstavec.
Z důvody lepší přehlednosti uzavírejte názvy souborů a proměnných
do tagu code
. Dávejte si pozor na některé znaky, které mají v HTML
speciální význam. Například místo <
pište <
, >
nahraďte >
a &
zase &
.
Pokud chcete ukázat výpis programu či konfiguračního souboru,
použijte tag pre
. Při použití tagu pre
se, pokud možno, vyvarujte řádků delších 75 znaků.
Obrázky jsou vždy vítány. Maximální šířka obrázku začleňovaného do článku je 550 pixelů. Pokud máte širší, netrapte se - vytvoříme vám z něj náhled. Obrázek v textu by neměl mít více než 25 kB a celkem by neměly mít začleněné obrázky více než 80-100 kB. Musíme přeci jen myslet na čtenáře používající pomalou linku či dial-up. Na obrázky, které nebudou přímo na stránce, se omezení nekladou. Ještě něco: Pozor na autorská práva!
Screenshoty vytvářejte zásadně ve formátu PNG, tedy s příponou .png
.
<p>Jaderné HOWTO</p> <p>Tento článek obsahuje návod na zprovoznění nukleární elektrárny.</p> <h2>Úvod</h2> <p>Nebaví vás kupovat od monopolního dodavatele elektřinu? Poradíme vám, jak si za pomocí Linuxu postavit doma jadernou elektrárnu.</p> <h2>Postup</h2> <p>Co k tomu budete potřebovat? Libovolný počítač s Linuxem a generátor OOPS. Nejprve rozeberme konfiguraci jádra.</p> <h3>Jádro</h3> <p>Pro získání energie z linuxového jádra je třeba mít správně nakonfigurovaný soubor <code>/boot/vmlinuz.</code>. Proto je nutné zkompilovat jádro:</p> <pre> make clean make config make dep make zImage </pre> <h3>Instalace</h3> <p>Zkopírujte soubor <code>vmlinuz</code> do adresáře <code>/boot</code>. Nezapomeňte zavolat <code>lilo</code>.</p> <h2>Generování energie</h2> <p>Po přebootování jsme připraveni generovat energii. Stačí najít nějakou chybu, která způsobí OOPS. Při jeho vzniku se z jádra uvolní spousta energie.</p>
Předem děkujeme, že se budete řídit těmito pravidly. Ulehčíte nám práci při správě AbcLinuxu.cz. Díky!
Nástroje: Tisk bez diskuse
Tiskni
Sdílej: