Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.
Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.
3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Kdo zaplatí za nejhorší výpadek IT na světě? Téměř polovinu svých pracovních úkolů svěřují zaměstnanci umělé inteligenci. Odvrácená strana agilního vývoje softwaru. Technologie baterií (3): Sodíková baterie s pevným elektrolytem se blíží k praktickému využití. Jak vybrat řešení úložiště pro trénování umělé inteligence. Dvouciferný růst trhu bezpečnostních produktů má pokračovat.
Pojišťovny samy utrpěly v souvislosti s výpadkem jedny z největších poklesů cen akcií. Někteří analytici se však domnívají, že širší IT sektor by mohl z výpadku profitovat.
Již téměř polovinu svých pracovních úkolů svěřují zaměstnanci umělé inteligenci, zjistil nejnovější průzkum společnosti Salesforce. Přestože se cítí nejlépe, když s AI přímo spolupracují, začínají AI důvěřovat i při svěřování samostatného plnění úkolů, které šetří čas, jako je psaní kódu, analýza dat a příprava textových dokumentů.
Agilní vývoj softwaru vznikl jako reakce na tradiční metody vývoje softwaru, které často vedly k prodlužování doby vývoje a problémům při změnách požadavků. V kontrastu s ním klade důraz na vývoj softwaru v krátkých cyklech s rychlejší zpětnou vazbou a průběžným zlepšováním. Pojďme se podívat na jeho přínosy, ale také na možná rizika s ohledem na reálné zkušenosti z českého IT prostředí. Zajímat by vás mohlo i to, jak se s nimi vypořádat.
Sodíkové baterie s pevným elektrolytem by oproti technologii Li-Ion mohly poskytnout řadu výhod. Sodík je podstatně levnější než lithium a baterie s pevným elektrolytem se obecně pokládají za bezpečnější. Problémem je dosud ovšem výroba těchto zařízení v průmyslovém měřítku.
Většina podniků má již úložiště nějak optimalizovaná s ohledem na typ dat a způsob jejich využívání. Trénování (školení, učení) umělé inteligence však bývá výjimkou, protože řada organizací se začala věnovat generativní AI nebo vývoji vlastních modelů AI až v nedávné době; většině z nich proto chybí větší zkušenosti.
Celosvětové tržby z prodeje bezpečnostní produkty dosáhly v roce 2023 celkem 106,8 miliardy dolarů, což představuje nárůst o 15,6 % oproti roku 2022. Dvojciferný růst má pokračovat minimálně do r. 2028. A všech 6 sledovaných kategorií zaznamenalo za loňský rok nárůst více než 10 %, vyplývá z nových údajů studie Worldwide Semiannual Security Products Tracker od IDC.
Nástroje: Tisk bez diskuse
Tiskni
Sdílej: