Společnost Jolla spustila kampaň na podporu svého nového telefonu Jolla Phone se Sailfish OS. Dodání je plánováno na první polovinu příštího roku. Pokud bude alespoň 2 000 zájemců. Záloha na telefon je 99 €. Cena telefonu v rámci kampaně je 499 €.
Netflix kupuje Warner Bros. včetně jejích filmových a televizních studií HBO Max a HBO. Za 72 miliard dolarů (asi 1,5 bilionu korun).
V Las Vegas dnes končí pětidenní konference AWS re:Invent 2025. Společnost Amazon Web Services (AWS) na ní představila celou řadu novinek. Vypíchnout lze 192jádrový CPU Graviton5 nebo AI chip Trainium3.
Firma Proxmox vydala novou serverovou distribuci Datacenter Manager ve verzi 1.0 (poznámky k vydání). Podobně jako Virtual Environment, Mail Gateway či Backup Server je založená na Debianu, k němuž přidává integraci ZFS, webové administrační rozhraní a další. Datacenter Manager je určený ke správě instalací právě ostatních distribucí Proxmox.
Byla vydána nová verze 2.4.66 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 5 bezpečnostních chyb.
Programovací jazyk JavaScript (Wikipedie) dnes slaví 30 let od svého oficiálního představení 4. prosince 1995.
Byly zveřejněny informace o kritické zranitelnosti CVE-2025-55182 s CVSS 10.0 v React Server Components. Zranitelnost je opravena v Reactu 19.0.1, 19.1.2 a 19.2.1.
Bylo rozhodnuto, že nejnovější Linux 6.18 je jádrem s prodlouženou upstream podporou (LTS). Ta je aktuálně plánována do prosince 2027. LTS jader je aktuálně šest: 5.10, 5.15, 6.1, 6.6, 6.12 a 6.18.
Byla vydána nová stabilní verze 3.23.0, tj. první z nové řady 3.23, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byla vydána verze 6.0 webového aplikačního frameworku napsaného v Pythonu Django (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Zákazník nechce čekat, až si na něj operátor udělá čas. Nová data Salesforce ukazují „superuživatele“ umělé inteligence. Proč potřebujeme demokratizaci inovací? Veeam představil nové bezpečnostní funkce a pokročilou detekci malwaru. Osvědčené postupy při protokolování cloudu. Analýza: Technické podmínky k rychlému zavedení AI má v ČR téměř polovina firem.
Udržet si v dnešní době zákazníka může být náročné. S jejich spokojeností, a tím pádem i věrností, může ale pomoci umělá inteligence. AI má potenciál zlepšit zákaznickou zkušenost a tím i konkurenceschopnost firem. České firmy se podle společnosti Soitron nicméně právě zde často potýkají s nedostatečným odborným přístupem k využití AI, což může vést k frustraci zákazníků, negativním zpětným vazbám nebo i až ke ztrátě zákazníků. Ukazuje se totiž, že využívání AI často trpí nekvalitní implementací a péčí.
Společnost Salesforce zveřejnila svou novou studii Generative AI Snapshot Research. Z průzkumu vyplývá, že 49 % lidí již použilo generativní AI, přičemž více než třetina těchto uživatelů využívá technologii AI denně a plánuje ji používat ještě více. Z údajů však také vyplývá, že polovina lidí tuto technologii nikdy nepoužila a 64 % z nich by ji používalo více, kdyby byla bezpečná/zabezpečená.
Poskytnout pohled pod pokličku vlastních technologií? Spolupracovat s konkurencí? Pro mnoho firem je to i dnes stále nepředstavitelné – chrání své domnělé klenoty jako Fort Knox. Tento způsob myšlení, tedy uzavírání se, namísto společného řízení nového vývoje, už ale nefunguje.
Veeam Software oznámil aktualizaci platformy Veeam Data Platform 23H2, která zahrnuje i novou verzi řešení Veeam Backup & Replication v12.1. Oznámení proběhlo v rámci globální akce VeeamON Resiliency Summit. Aktualizace Veeam Data Platform 23H2, která je postavena na principech zabezpečení dat, obnovy dat a svobody dat, obsahuje pokročilejší zabezpečení dat, detekci malwaru, automatickou obnovu i funkce hybridního cloudu, které umožňují udržet podniky v chodu i tváří v tvář rostoucímu množství ransomwarových a ostatních kybernetických útoků.
Jak protokolovat cloudové služby? Jaká data sbírat, aby z nich podnik mohl vytěžit maximum a přitom se jimi nezahltil, respektive neměl s jejich zpracováním a uchováváním zbytečné vysoké náklady? Existují v této oblasti nějaké doporučené/osvědčené postupy (best practices)? Několik tipů přináší Christopher Tozzi na ITPro Today.
Technické podmínky k rychlému zavedení umělé inteligence (AI) má v Česku téměř polovina firem, její rozvoj však brzdí manažeři i legislativa. Potenciální rozsah práce, kterou může AI převzít, se například v administrativě pohybuje v rozmezí 25 až 30 procent pracovní náplně. Vyplývá to z dat, které má k dispozici poradenská společnost RSM.
Nástroje: Tisk bez diskuse
Tiskni
Sdílej: