Společnost IBM představila server IBM LinuxONE Emperor 5 poháněný procesorem IBM Telum II.
Byla vydána verze 4.0 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.
Podpora Windows 10 končí 14. října 2025. Připravovaná kampaň Konec desítek (End of 10) může uživatelům pomoci s přechodem na Linux.
Již tuto středu proběhne 50. Virtuální Bastlírna, tedy dle římského číslování L. Bude L značit velikost, tedy více diskutujících než obvykle, či délku, neboť díky svátku lze diskutovat dlouho do noci? Bude i příští Virtuální Bastlírna virtuální nebo reálná? Nejen to se dozvíte, když dorazíte na diskuzní večer o elektronice, softwaru, ale technice obecně, který si můžete představit jako virtuální posezení u piva spojené s učenou
… více »Český statistický úřad rozšiřuje Statistický geoportál o Datový portál GIS s otevřenými geografickými daty. Ten umožňuje stahování datových sad podle potřeb uživatelů i jejich prohlížení v mapě a přináší nové možnosti v oblasti analýzy a využití statistických dat.
Kevin Lin zkouší využívat chytré brýle Mentra při hraní na piano. Vytváří aplikaci AugmentedChords, pomocí které si do brýlí posílá notový zápis (YouTube). Uvnitř brýlí běží AugmentOS (GitHub), tj. open source operační systém pro chytré brýle.
Jarní konference EurOpen.cz 2025 proběhne 26. až 28. května v Brandýse nad Labem. Věnována je programovacím jazykům, vývoji softwaru a programovacím technikám.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.
Před 25 lety zaplavil celý svět virus ILOVEYOU. Virus se šířil e-mailem, jenž nesl přílohu s názvem I Love You. Příjemci, zvědavému, kdo se do něj zamiloval, pak program spuštěný otevřením přílohy načetl z adresáře e-mailové adresy a na ně pak „milostný vzkaz“ poslal dál. Škody vznikaly jak zahlcením e-mailových serverů, tak i druhou činností viru, kterou bylo přemazání souborů uložených v napadeném počítači.
Zákazník nechce čekat, až si na něj operátor udělá čas. Nová data Salesforce ukazují „superuživatele“ umělé inteligence. Proč potřebujeme demokratizaci inovací? Veeam představil nové bezpečnostní funkce a pokročilou detekci malwaru. Osvědčené postupy při protokolování cloudu. Analýza: Technické podmínky k rychlému zavedení AI má v ČR téměř polovina firem.
Udržet si v dnešní době zákazníka může být náročné. S jejich spokojeností, a tím pádem i věrností, může ale pomoci umělá inteligence. AI má potenciál zlepšit zákaznickou zkušenost a tím i konkurenceschopnost firem. České firmy se podle společnosti Soitron nicméně právě zde často potýkají s nedostatečným odborným přístupem k využití AI, což může vést k frustraci zákazníků, negativním zpětným vazbám nebo i až ke ztrátě zákazníků. Ukazuje se totiž, že využívání AI často trpí nekvalitní implementací a péčí.
Společnost Salesforce zveřejnila svou novou studii Generative AI Snapshot Research. Z průzkumu vyplývá, že 49 % lidí již použilo generativní AI, přičemž více než třetina těchto uživatelů využívá technologii AI denně a plánuje ji používat ještě více. Z údajů však také vyplývá, že polovina lidí tuto technologii nikdy nepoužila a 64 % z nich by ji používalo více, kdyby byla bezpečná/zabezpečená.
Poskytnout pohled pod pokličku vlastních technologií? Spolupracovat s konkurencí? Pro mnoho firem je to i dnes stále nepředstavitelné – chrání své domnělé klenoty jako Fort Knox. Tento způsob myšlení, tedy uzavírání se, namísto společného řízení nového vývoje, už ale nefunguje.
Veeam Software oznámil aktualizaci platformy Veeam Data Platform 23H2, která zahrnuje i novou verzi řešení Veeam Backup & Replication v12.1. Oznámení proběhlo v rámci globální akce VeeamON Resiliency Summit. Aktualizace Veeam Data Platform 23H2, která je postavena na principech zabezpečení dat, obnovy dat a svobody dat, obsahuje pokročilejší zabezpečení dat, detekci malwaru, automatickou obnovu i funkce hybridního cloudu, které umožňují udržet podniky v chodu i tváří v tvář rostoucímu množství ransomwarových a ostatních kybernetických útoků.
Jak protokolovat cloudové služby? Jaká data sbírat, aby z nich podnik mohl vytěžit maximum a přitom se jimi nezahltil, respektive neměl s jejich zpracováním a uchováváním zbytečné vysoké náklady? Existují v této oblasti nějaké doporučené/osvědčené postupy (best practices)? Několik tipů přináší Christopher Tozzi na ITPro Today.
Technické podmínky k rychlému zavedení umělé inteligence (AI) má v Česku téměř polovina firem, její rozvoj však brzdí manažeři i legislativa. Potenciální rozsah práce, kterou může AI převzít, se například v administrativě pohybuje v rozmezí 25 až 30 procent pracovní náplně. Vyplývá to z dat, které má k dispozici poradenská společnost RSM.
Nástroje: Tisk bez diskuse
Tiskni
Sdílej: