Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
TrueNAS (Wikipedie), tj. open source storage platforma postavená na Linuxu, byl vydán ve verzi 25.10 Goldeye. Přináší NVMe over Fabric (NVMe-oF) nebo OpenZFS 2.3.4.
Byla vydána OpenIndiana 2025.10. Unixový operační systém OpenIndiana (Wikipedie) vychází z OpenSolarisu (Wikipedie).
České základní a střední školy čelí alarmujícímu stavu kybernetické bezpečnosti. Až 89 % identifikovaných zranitelností v IT infrastruktuře vzdělávacích institucí dosahuje kritické úrovně, což znamená, že útočníci mohou vzdáleně převzít kontrolu nad klíčovými systémy. Školy navíc často provozují zastaralé technologie, i roky nechávají zařízení bez potřebných aktualizací softwaru a používají k nim pouze výchozí, všeobecně známá
… více »Scatter/Gather (česky: rozsyp/sesbírej) je způsob provádění vstupních/výstupních operací (I/O) do/z vektoru nesouvislých paměťových míst.
Vstupní nebo výstupní operace (Input/Outup operation - zkráceně často jen I/O), například zápis z paměti procesu na disk, typicky pracuje s daty v paměti na jednom místě určeném zaprvé jeho pořáteční adresou a zadruhé jeho velikostí. Toto paměťové místo se často nazývá buffer. Tedy například jedno volání funkce write(fd, 0x08054000, 1024) zapíše 1024 bytů z bufferu ležícího na adrese 0x08054000 do daného souboru (fd). Pokud data určená k zápisu nejsou připravena na jednom místě, například hlavičky souboru jsou v bufferu1 zatímco data v bufferu2, musíme buď write() volat několikrát, nebo data nejdřív překopírovat na jedno místo (např. buffer3) a pak požádat write() aby zapsal tento výsledný buffer.
Jednodušší v tomto případě však je použití scatter/gather verze funkce write() jménem writev(). Jejími parametry už není přímo adresa a velikost jednoho bufferu, ale seznam všech bufferů určených k zápisu, resp jejich adres a velikostí a počet těchto bufferů. Funkce writev() pak projde tento seznam a jeden buffer po druhém zapíše do daného souboru. Podobně funguje scatter/gather verze funkce read() zvaná readv().
Funkce readv() tedy data po paměti rozsypává (scatter), zatímco writev() je sbírá (gather).
Dokument vytvořil: Michal Ludvig, 3.2.2009 06:28 | Zobrazeno: 2282×
Tiskni
Sdílej: