sudo-rs, tj. sudo a su přepsané do programovacího jazyka Rust, již obsaženo v Ubuntu 25.10, bylo vydáno ve verzi 0.2.10. Opraveny jsou 2 bezpečnostní chyby.
Kaspersky pro Linux je nově k dispozici také pro domácí uživatele.
Společnost Avalonia UI oznámila, že pracuje na .NET MAUI pro Linux a webový prohlížeč. Vyzkoušet lze demo v prohlížeči. Když bude backend stabilní, bude vydán jako open source pod licencí MIT.
Byl vydán Mozilla Firefox 145.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Ukončena byla podpora 32bitového Firefoxu pro Linux. Přidána byla podpora Matrosky. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 145 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Lidé.cz (Wikipedie) jsou zpět jako sociální síť s "ambicí stát se místem pro kultivované debaty a bezpečným online prostředím".
Byla vydána nová verze 4.4 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.
ASUS má v nabídce komplexní řešení pro vývoj a nasazení AI: kompaktní stolní AI superpočítač ASUS Ascent GX10 poháněný superčipem NVIDIA GB10 Grace Blackwell a platformou NVIDIA DGX Spark. S operačním systémem NVIDIA DGX založeném na Ubuntu.
Desktopové prostredie Trinity Desktop vyšlo vo verzii R14.1.5. Je tu opravená chyba v tqt komponente spôsobujúca 100% vyťaženie cpu, dlaždice pre viac monitorov a nemenej dôležité su dizajnové zmeny v podobe ikon, pozadí atď. Pridaná bola podpora distribúcií Debian Trixie, Ubuntu Questing, RHEL 10 a OpenSUSE Leap 16.
Grafická aplikace Easy Effects (Flathub), původně PulseEffects, umožňující snadno povolovat a zakazovat různé audio efekty v aplikacích používajících multimediální server PipeWire, byla vydána ve verzi 8.0.0. Místo GTK 4 je nově postavená nad Qt, QML a Kirigami.
Na YouTube lze zhlédnout Godot Engine – 2025 Showreel s ukázkami toho nejlepšího letos vytvořeného v multiplatformním open source herním enginu Godot.
Potrebujem aby to slo aspon na POSIX kompatibilnych systemoch.
Dakujem
if((int)ptr % zarovnani == 0) { ...
sizeof(int) != sizeof(void*) tak na big-endian by to asi nefungovalo... intptr_t.
je definovanej v souboru unistd.h, takze pokud to tazatel chce jako makro, tak staci napsat:
#include <unistd.h> #define TEST_MEMORY_ALIGNMENT(p, a) ((intptr_t)(p) % (a) == 0)a melo by to bejt prenositelny...
intptr_t není definován v <unistd.h> ale v <stdint.h>.
#include <unistd.h>
int main(int argc, int argv) {
intptr_t x = 0;
}
stejne jako tenhle:
#include <stdint.h>
int main(int argc, int argv) {
intptr_t x = 0;
}
takze <unistd.h> mozna vklada <stdint.h>
<unistd.h> includuje <stdint.h>. Rozdíl je v tom, že zatímco hlavičkový soubor <stdint.h> je definován přímo standardem jazyka C, <unistd.h> je specifický pro posixové platformy.
Moj dotaz ale znel: existuje (kde je definovane) makro alebo funckia niekde v systemovych knizniciach, ktora to riesi. To znamena, ze nemusim mat plno ifdef pre rozne platformy, ktora sa celkom lisia.
Ak sa k tomu nedostanem, tak samozrejme definujem to makro samozrejme sam a budem musiet skumat, ako to je pre rozne platformy, z coho nie som velmi nadseny...
Kazdopadne ale dakujem za rady.
intptr_t je pouze garantováno, že konverze jakéhokoli pointeru na intptr_t a zpět zachová hodnotu (tj. že intptr_t je "dost velký, aby se do něj vešel pointer"). Což v důsledku de facto implikuje sizeof(intptr_t) >= sizeof(void*). Ale stejná velikost garantována není.
Tiskni
Sdílej: