abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 16:44 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 145.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Ukončena byla podpora 32bitového Firefoxu pro Linux. Přidána byla podpora Matrosky. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 145 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:33 | IT novinky

    Lidé.cz (Wikipedie) jsou zpět jako sociální síť s "ambicí stát se místem pro kultivované debaty a bezpečným online prostředím".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 36
    včera 10:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 4.4 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:00 | IT novinky

    ASUS má v nabídce komplexní řešení pro vývoj a nasazení AI: kompaktní stolní AI superpočítač ASUS Ascent GX10 poháněný superčipem NVIDIA GB10 Grace Blackwell a platformou NVIDIA DGX Spark. S operačním systémem NVIDIA DGX založeném na Ubuntu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 03:11 | Nová verze

    Desktopové prostredie Trinity Desktop vyšlo vo verzii R14.1.5. Je tu opravená chyba v tqt komponente spôsobujúca 100% vyťaženie cpu, dlaždice pre viac monitorov a nemenej dôležité su dizajnové zmeny v podobe ikon, pozadí atď. Pridaná bola podpora distribúcií Debian Trixie, Ubuntu Questing, RHEL 10 a OpenSUSE Leap 16.

    lukve | Komentářů: 8
    10.11. 22:11 | Nová verze

    Grafická aplikace Easy Effects (Flathub), původně PulseEffects, umožňující snadno povolovat a zakazovat různé audio efekty v aplikacích používajících multimediální server PipeWire, byla vydána ve verzi 8.0.0. Místo GTK 4 je nově postavená nad Qt, QML a Kirigami.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.11. 12:22 | Komunita

    Na YouTube lze zhlédnout Godot Engine – 2025 Showreel s ukázkami toho nejlepšího letos vytvořeného v multiplatformním open source herním enginu Godot.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.11. 10:00 | Humor

    Blíží se konec roku a tím i všemožná vyhlášení slov roku 2025. Dle Collins English Dictionary je slovem roku vibe coding, dle Dictionary.com je to 6-7, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    10.11. 09:55 | IT novinky

    Cloudflare Radar: podíl Linuxu na desktopu dosáhl v listopadu 6,2 %.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    9.11. 19:22 | Pozvánky

    Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak doražte na listopadovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. Mezi nejvýznamnější novinky patří Průšovo oznámení Core One L, zavedení RFID na filamentech, tisk silikonu nebo nový slicer. Dozvíte se ale i

    … více »
    bkralik | Komentářů: 6
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (35%)
     (47%)
     (18%)
     (17%)
     (23%)
     (15%)
     (22%)
     (16%)
     (16%)
    Celkem 341 hlasů
     Komentářů: 15, poslední 2.11. 08:25
    Rozcestník

    Dotaz: Vzdialene spustenie X a 3D akceleracia

    2.5.2006 11:06 kosto | skóre: 4
    Vzdialene spustenie X a 3D akceleracia
    Přečteno: 126×

    Zdravim,

    Doma mam zosietovane 2 PC (jeden slusny AMD 3500 64 bit a jeden starsi AMD K6). Na jednom je SuSE 10.0 a na druhom minimalna instalacia mdk 9.2 s X. V oboch je grafika nVidia aj s ovladacom od vyrobcu.

    Pokial spustim X lokalne 3D funguje, akonahle spustim X vzdialene X -query 192.168.10.1 vsetko funguje, len 3D akceleracia nie.

    glxinfo napise ze direct rendering nie je povoleny, glxgears je ubohe a 3D hry (bzflag a ine) vypisu, ze nie je mozne spustit ich bez 3D akceleracie.

    Viete niekto poradit co s tym spravit?

    Odpovědi

    2.5.2006 13:53 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzdialene spustenie X a 3D akceleracia
    Pisem Ti preto, ze nikto nereaguje, nie preto, zeby som problematike rozumel ;-).
    Podla mna toto mozne nie je, kedze pouzivas X11 protokol.
    Pokial chces prenasat openGL transparentne po sieti, bude to chciet komplikovanejsiu konfiguraciu, ale mozno je vsetko uplne inak ...
    Project Satan infects Calculon with Werecar virus
    2.5.2006 14:08 petris
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzdialene spustenie X a 3D akceleracia
    Melo by to fungovat, opengl to podporuje. Doporucuju procist log Xek, jestli si na neco nestezujou.
    2.5.2006 14:37 bubo. | skóre: 20 | blog: Buboo | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzdialene spustenie X a 3D akceleracia
    Nie zeby som vedel riesenie ale mam rovnaky problem so spustanim OPENGL aplkacii cez Xming pod windows. Hladal som aj v logoch ale nic som nenasiel.
    ICQ 217-602-332
    2.5.2006 14:37 bubo. | skóre: 20 | blog: Buboo | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzdialene spustenie X a 3D akceleracia
    Nie zeby som vedel riesenie ale mam rovnaky problem so spustanim OPENGL aplkacii cez Xming pod windows. Hladal som aj v logoch ale nic som nenasiel.
    ICQ 217-602-332
    2.5.2006 14:48 Peter Kostal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzdialene spustenie X a 3D akceleracia

    Ano, prezrel som vsetky log

    X sa na nic nestazovali a tvarili sa ze je vsetko OK, ale pre istotu sa vecer pozriem este raz.

    A fungovat by to malo

    2.5.2006 15:20 hm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzdialene spustenie X a 3D akceleracia
    Direct rendering funguje jenom lokálně, ale je hw akcelerovaný...

    Indirect rendering není hw akcelerovaný. Ale pracuje se na tom (AIGLX) :-)
    2.5.2006 15:30 hm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzdialene spustenie X a 3D akceleracia
    To jsem napsal blbost - prostě pokud to běží po síti, jedná se o "indirect rendering", a ten prostě v současné době nevyužívá hardwarovou akceleraci. AIGLX je projekt implementující akcelerovaný indirect rendering... No snad jsem to moc nezamotal :-)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.