Byl vydán Mozilla Firefox 145.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Ukončena byla podpora 32bitového Firefoxu pro Linux. Přidána byla podpora Matrosky. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 145 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Lidé.cz (Wikipedie) jsou zpět jako sociální síť s "ambicí stát se místem pro kultivované debaty a bezpečným online prostředím".
Byla vydána nová verze 4.4 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.
ASUS má v nabídce komplexní řešení pro vývoj a nasazení AI: kompaktní stolní AI superpočítač ASUS Ascent GX10 poháněný superčipem NVIDIA GB10 Grace Blackwell a platformou NVIDIA DGX Spark. S operačním systémem NVIDIA DGX založeném na Ubuntu.
Desktopové prostredie Trinity Desktop vyšlo vo verzii R14.1.5. Je tu opravená chyba v tqt komponente spôsobujúca 100% vyťaženie cpu, dlaždice pre viac monitorov a nemenej dôležité su dizajnové zmeny v podobe ikon, pozadí atď. Pridaná bola podpora distribúcií Debian Trixie, Ubuntu Questing, RHEL 10 a OpenSUSE Leap 16.
Grafická aplikace Easy Effects (Flathub), původně PulseEffects, umožňující snadno povolovat a zakazovat různé audio efekty v aplikacích používajících multimediální server PipeWire, byla vydána ve verzi 8.0.0. Místo GTK 4 je nově postavená nad Qt, QML a Kirigami.
Na YouTube lze zhlédnout Godot Engine – 2025 Showreel s ukázkami toho nejlepšího letos vytvořeného v multiplatformním open source herním enginu Godot.
Blíží se konec roku a tím i všemožná vyhlášení slov roku 2025. Dle Collins English Dictionary je slovem roku vibe coding, dle Dictionary.com je to 6-7, …
Cloudflare Radar: podíl Linuxu na desktopu dosáhl v listopadu 6,2 %.
Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak doražte na listopadovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. Mezi nejvýznamnější novinky patří Průšovo oznámení Core One L, zavedení RFID na filamentech, tisk silikonu nebo nový slicer. Dozvíte se ale i
… více »1. MRTG musí zobrazovat vždy dvě hodnoty (defaultně je to ifInOctets.N a ifOutOctets.N) - cokoliv tedy budete chtít udělat, musíte mít dvě hodnoty.
2. MRTG umí číst cokoliv a umí i sčítat.
3. Pro součet ifInOctets + ifOutOctets jako první zobrazovaná hodnota a ifInOctets + ifOutOctets jako druhá zobrazovaná hodnota (dvakrát zobrazujeme to samé), by vám mělo stačit něco jako:
Target[router]: ifInOctets.N&ifOutErrors.N:public@router + ifOutOctets.N&ifInOctets.N:public@myrouterJinak řečeno - explicitně čtu hodnoty MIB proměnných ifInOctets a ifOutOctets, k nim přičítám explicitně čtené hodnoty proměnných ifOutOctets + ifInOctets. Za to "N" samozřejmě dosadíte číslo portu/rozhraní.
4. Jak už ale říkal kolega Kubeček, to co uvádíte NENÍ součet in+out, to je součet in a out zvlášť z více zdrojů. To byste například udělal takto (součet portu 1 routeru 1 a portu 2 routeru 2):
Target[suma]: 1.public@router1 + 2.public@router2
4a. To, že na tom NIXovém grafu to vypadá jako jedna hodnota je dáno čistě tím, že NIX má (jaksi z podstaty věci) součet všech přítoků roven součtu všech odtoků.
Tiskni
Sdílej: