Lidé.cz (Wikipedie) jsou zpět jako sociální síť s "ambicí stát se místem pro kultivované debaty a bezpečným online prostředím".
Byla vydána nová verze 4.4 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.
ASUS má v nabídce komplexní řešení pro vývoj a nasazení AI: kompaktní stolní AI superpočítač ASUS Ascent GX10 poháněný superčipem NVIDIA GB10 Grace Blackwell a platformou NVIDIA DGX Spark. S operačním systémem NVIDIA DGX založeném na Ubuntu.
Desktopové prostredie Trinity Desktop vyšlo vo verzii R14.1.5. Je tu opravená chyba v tqt komponente spôsobujúca 100% vyťaženie cpu, dlaždice pre viac monitorov a nemenej dôležité su dizajnové zmeny v podobe ikon, pozadí atď. Pridaná bola podpora distribúcií Debian Trixie, Ubuntu Questing, RHEL 10 a OpenSUSE Leap 16.
Grafická aplikace Easy Effects (Flathub), původně PulseEffects, umožňující snadno povolovat a zakazovat různé audio efekty v aplikacích používajících multimediální server PipeWire, byla vydána ve verzi 8.0.0. Místo GTK 4 je nově postavená nad Qt, QML a Kirigami.
Na YouTube lze zhlédnout Godot Engine – 2025 Showreel s ukázkami toho nejlepšího letos vytvořeného v multiplatformním open source herním enginu Godot.
Blíží se konec roku a tím i všemožná vyhlášení slov roku 2025. Dle Collins English Dictionary je slovem roku vibe coding, dle Dictionary.com je to 6-7, …
Cloudflare Radar: podíl Linuxu na desktopu dosáhl v listopadu 6,2 %.
Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak doražte na listopadovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. Mezi nejvýznamnější novinky patří Průšovo oznámení Core One L, zavedení RFID na filamentech, tisk silikonu nebo nový slicer. Dozvíte se ale i
… více »Vývojáři OpenMW (Wikipedie) oznámili vydání verze 0.50.0 této svobodné implementace enginu pro hru The Elder Scrolls III: Morrowind. Přehled novinek i s náhledy obrazovek v oznámení o vydání.
Mám rád ve fotkách pořádek a u všech souborů si dávám pozor, abych si při přesouvání nezměnil čas vytvoření souboru. Teď mám asi třicet fotek, u kterých jsem si ten čas zničil (teď je aktuální).
"identify -verbose p6100001.jpg" hlásí "Date Time: 2006:06:10 21:11:31". Jak nastavit čas vytvoření souboru? Nepotřebuji žádný skript, těch pár souborů si nabouchám ručně. Předem díky za nápady.
man touch
Možná něco přehlížím, ale tím mohu měnit:
-m change only the modification time
-a change only the access time
Nemám v tom úplně jasno, ale nepotřebuji já měnit ctime?
Mám to, díky.
touch -t 0606091210.01 -c soubor
$ touch -t 199911111111.11 soubor $ stat soubor File: `soubor' Size: 61 Blocks: 8 IO Block: 4096 regular file Device: 301h/769d Inode: 1441947 Links: 1 Access: (0644/-rw-r--r--) Uid: (16810/ honza) Gid: ( 100/ users) Access: 1999-11-11 11:11:11.000000000 +0100 Modify: 1999-11-11 11:11:11.000000000 +0100 Change: 2006-06-11 20:55:23.000000000 +0200
Jak to tedy je? Myslel jsem ctime = createtime, ale to koukám není. Jaký je rozdíl mezi "change" a "modify" time?
Můžete mi to vysvětlit na příkladu, když v 8h zalotím nový textový dokument. V 9h ho znovu otevřu a připíšu odstavec. A v 10h ho pouze přečtu příkacem cat. Jestli je to vhodný příklad, tak jaký čas bude kde?
Díky, to mi stačí, teď můžu zkoušet, vím co sledovat. Díky i všem ostatním za reakce.
Tiskni
Sdílej: