abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:00 | Komunita

    Z upstreamu GNOME Mutter byl zcela odstraněn backend X11. GNOME 50 tedy poběží už pouze nad Waylandem. Aplikace pro X11 budou využívat XWayland.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:00 | IT novinky

    Byl publikován plán na odstranění XSLT z webových prohlížečů Chrome a Chromium. S odstraněním XSLT souhlasí také vývojáři Firefoxu a WebKit. Důvodem jsou bezpečnostní rizika a klesající využití v moderním webovém vývoji.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:55 | Nová verze

    Desktopové prostředí LXQt (Lightweight Qt Desktop Environment, Wikipedie) vzniklé sloučením projektů Razor-qt a LXDE bylo vydáno ve verzi 2.3.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:55 | IT novinky

    Organizace Open Container Initiative (OCI) (Wikipedie), projekt nadace Linux Foundation, vydala Runtime Specification 1.3 (pdf), tj. novou verzi specifikace kontejnerového běhového prostředí. Hlavní novinkou je podpora FreeBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.11. 11:33 | IT novinky

    Nový open source router Turris Omnia NG je v prodeji. Aktuálně na Allegro, Alternetivo, Discomp, i4wifi a WiFiShop.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    4.11. 05:44 | Komunita

    Na YouTube a nově také na VHSky byly zveřejněny sestříhané videozáznamy přednášek z letošního OpenAltu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.11. 04:33 | Komunita

    Jednou za rok otevírá společnost SUSE dveře svých kanceláří široké veřejnosti. Letos je pro vás otevře 26. listopadu v 16 hodin v pražském Karlíně. Vítáni jsou všichni, kdo se chtějí dozvědět více o práci vývojářů, prostředí ve kterém pracují a o místní firemní kultuře. Můžete se těšit na krátké prezentace, které vám přiblíží, na čem inženýři v Praze pracují, jak spolupracují se zákazníky, partnery i studenty, proč mají rádi open source a co

    … více »
    SUSEMAS | Komentářů: 2
    4.11. 04:22 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za říjen (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.11. 04:11 | Zajímavý článek

    Jeff Quast otestoval současné emulátory terminálu. Zaměřil se na podporu Unicode a výkon. Vítězným emulátorem terminálu je Ghostty.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    3.11. 22:55 | IT novinky

    Amazon bude poskytovat cloudové služby OpenAI. Cloudová divize Amazon Web Services (AWS) uzavřela s OpenAI víceletou smlouvu za 38 miliard USD (803,1 miliardy Kč), která poskytne majiteli chatovacího robota s umělou inteligencí (AI) ChatGPT přístup ke stovkám tisíc grafických procesů Nvidia. Ty bude moci využívat k trénování a provozování svých modelů AI. Firmy to oznámily v dnešní tiskové zprávě. Společnost OpenAI také nedávno

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (36%)
     (48%)
     (18%)
     (17%)
     (22%)
     (15%)
     (21%)
     (16%)
     (16%)
    Celkem 316 hlasů
     Komentářů: 15, poslední 2.11. 08:25
    Rozcestník

    Dotaz: Realtime rendering velkých obrázků

    Wan-To avatar 27.6.2008 14:54 Wan-To | skóre: 16 | blog: WanBlog | Čelákovice
    Realtime rendering velkých obrázků
    Přečteno: 338×
    Hledám nějaký prostředek k vykreslování velkých obrázků - řádově 5 až 7 MPix (jde o fotky). Potřebuju, aby byl rendering velice rychlý (bude použitý pro animaci), měl by umět různé transformace - hlavně změnu velikosti a možnost úpravy alfa kanálu (kvůli prolínání obrázků).

    Pro Javu nebo C/C++. Jediné, co mě zatím napadlo použít je OpenGL - ovšem u toho se docela zapotím a navíc se bojím pár omezení (velikosti textur, rozměry v mocninách dvou...).

    Nevíte tedy o nějaké grafické knihovně, která zvládá rychlý rendering včetně různých transformací?

    Odpovědi

    Vašek Lorenc avatar 27.6.2008 15:11 Vašek Lorenc | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Realtime rendering velkých obrázků
    Asi bych mrknul na projekt clutter.. A co se obrázků týče -- je-li na začátku trocha času, vyplatí se data si předpřipravit do paměti, alespoň pár prvních obrázků. Potom už se dá během slideshow předpočítávat a zmenšovat další fotky tak, aby to zobrazovací karta zvládnula. Výsledné rozlišení pro zobrazení těžko bude odpovídat rozměrům 7MPix fotky.
    ...včetně majestátného loosa
    Wan-To avatar 27.6.2008 15:15 Wan-To | skóre: 16 | blog: WanBlog | Čelákovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Realtime rendering velkých obrázků
    Jde mi o to, že ve slideshow se budou fotky různě pohybovat, zoomovat. Třeba na začátku snímku bude fotka akorát vyplňovat plochu monitoru a plynule se bude zoomovat až do konce snímku, kdy bude zobrazená třeba 1:1...
    Vašek Lorenc avatar 27.6.2008 17:02 Vašek Lorenc | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Realtime rendering velkých obrázků
    Já to chápu, ale i tak je to rozlišení asi zbytečně velké. Navíc málokterý foťák/objektiv fotí tak, aby to 1:1 na monitoru vypadalo kdovíjak úchvatně. Ale abych planě nekecal o něčem, co se nedá moc prokázat -- jako ukázka programování slideshow v clutteru by šlo použít tohle Aaina. Tady je někde dole ukázka toho, co to umí. Vím, že to není přesně to, co je tu žádáno, na druhou stranu by to mohlo pomoci.
    ...včetně majestátného loosa
    Wan-To avatar 27.6.2008 18:02 Wan-To | skóre: 16 | blog: WanBlog | Čelákovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Realtime rendering velkých obrázků
    Vyzkoušel jsem si kreslení clutterem i s pomocí Java 2D API. Oba dva zvládají celkem bez problému kreslit 7 MPix obrázky včetně transformací, bohužel problém je s načítáním obrázků. Do paměti se jich moc nevejde, takže je nemůžu načítat předem, a při načítání za běhu výrazně zpomalí animaci, která se pak začne nepříjemně trhat. Jeden obrázek se sám o sobě načítá asi vteřinu (jak v clutteru, tak v Java 2D) a když do toho má běžet animace, tak se to nedá zvládnout.
    27.6.2008 15:13 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Realtime rendering velkých obrázků
    Inspiroval by som sa prehliadacom gliv.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    29.6.2008 02:42 fester
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Realtime rendering velkých obrázků
    K tomu by se mohl hodit anti-grain.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.