ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzi 1.5.0.
Byla vydána nová verze 1.12.0 dynamického programovacího jazyka Julia (Wikipedie) určeného zejména pro vědecké výpočty. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání. Aktualizována byla také dokumentace.
V Redisu byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická zranitelnost CVE-2025-49844 s CVSS 10.0 (RCE, vzdálené spouštění kódu).
Ministr a vicepremiér pro digitalizaci Marian Jurečka dnes oznámil, že přijme rezignaci ředitele Digitální a informační agentury Martina Mesršmída, a to k 23. říjnu 2025. Mesršmíd nabídl svou funkci během minulého víkendu, kdy se DIA potýkala s problémy eDokladů, které některým občanům znepříjemnily využití možnosti prokázat se digitální občankou u volebních komisí při volbách do Poslanecké sněmovny.
Společnost Meta představila OpenZL. Jedná se o open source framework pro kompresi dat s ohledem na jejich formát. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Google postupně zpřístupňuje českým uživatelům Režim AI (AI Mode), tj. nový režim vyhledávání založený na umělé inteligenci. Režim AI nabízí pokročilé uvažování, multimodalitu a možnost prozkoumat jakékoliv téma do hloubky pomocí dodatečných dotazů a užitečných odkazů na weby.
Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.14.0. Podrobný přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Současně byla představena nová deska Arduino UNO Q se dvěma čipy: MPU Qualcomm Dragonwing QRB2210, na kterém může běžet Linux, a MCU STM32U585 a vývojové prostředí Arduino App Lab.
Multiplatformní open source voxelový herní engine Luanti byl vydán ve verzi 5.14.0. Podrobný přehled novinek v changelogu. Původně se jedná o Minecraftem inspirovaný Minetest v říjnu loňského roku přejmenovaný na Luanti.
Byla vydána nová stabilní verze 6.10 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
SET( LIBRARIES m curses ) # Create binnary bin1 ADD_EXECUTABLE( bin1 main.cpp zdrojak1.h zdrojak1.cpp zdrojak2.h zdrojak2.cpp zdrojak3.h zdrojak3.cpp) target_link_libraries( bin ${LIBRARIES} ) # Create binnary bin2 ADD_EXECUTABLE( bin2 bin1.cpp zdrojak1.h zdrojak1.cpp zdrojak2.h zdrojak2.cpp zdrojak3.h zdrojak3.cpp) target_link_libraries( bin2 ${LIBRARIES} ) # Create binnary bin3 ADD_EXECUTABLE( bin3 bin3.cpp zdrojak1.h zdrojak1.cpp zdrojak2.h zdrojak2.cpp zdrojak3.h zdrojak3.cpp) target_link_libraries( bin3 ${LIBRARIES} )Následně pak po zadání "make" vypadá výstup takto:
Building CXX object CMakeFiles/bin1.dir/main.o Building CXX object CMakeFiles/bin1.dir/zdrojak1.o Building CXX object CMakeFiles/bin1.dir/zdrojak2.o Building CXX object CMakeFiles/bin1.dir/zdrojak3.o Linking CXX executable bin1 Built target bin1 Building CXX object CMakeFiles/bin2.dir/bin2.o Building CXX object CMakeFiles/bin2.dir/zdrojak1.o Building CXX object CMakeFiles/bin2.dir/zdrojak2.o Building CXX object CMakeFiles/bin2.dir/zdrojak3.o Linking CXX executable bin2 Built target bin2 Building CXX object CMakeFiles/bin3.dir/bin3.o Building CXX object CMakeFiles/bin3.dir/zdrojak1.o Building CXX object CMakeFiles/bin3.dir/zdrojak2.o Building CXX object CMakeFiles/bin3.dir/zdrojak3.o Linking CXX executable bin3 Built target bin3Co dělám špatně? Nebo to dělám správně a opravdu se to musí pokaždé znovu kompilovat? PS: Se CMakem začínám...
FIND_PACKAGE ( Curses REQUIRED ) INCLUDE_DIRECTORIES( ${CURSES_INCLUDE_DIR} ) ADD_LIBRARY( zdrojak zdrojak1.h zdrojak1.cpp zdrojak2.h zdrojak2.cpp zdrojak3.h zdrojak3.cpp ) SET( LIBRARIES m ${CURSES_LIBRARY} zdrojak ) # Create binnary bin1 ADD_EXECUTABLE( bin1 main.cpp ) TARGET_LINK_LIBRARIES ( bin1 ${LIBRARIES} ) # Create binnary bin2 ADD_EXECUTABLE( bin2 bin1.cpp ) TARGET_LINK_LIBRARIES( bin2 ${LIBRARIES} ) # Create binnary bin3 ADD_EXECUTABLE( bin3 bin3.cpp ) TARGET_LINK_LIBRARIES( bin3 ${LIBRARIES} )
Tiskni
Sdílej: