Na GOG.com běží Autumn Sale. Při té příležitosti je zdarma hororová počítačová hra STASIS (ProtonDB: Platinum).
Ubuntu 25.10 má nově balíčky sestavené také pro úroveň mikroarchitektury x86-64-v3 (amd64v3).
Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
SET( LIBRARIES m curses )
# Create binnary bin1
ADD_EXECUTABLE( bin1 main.cpp 
				zdrojak1.h zdrojak1.cpp
				zdrojak2.h zdrojak2.cpp
				zdrojak3.h zdrojak3.cpp)
target_link_libraries( bin ${LIBRARIES} )
# Create binnary bin2
ADD_EXECUTABLE( bin2 bin1.cpp
				zdrojak1.h zdrojak1.cpp
				zdrojak2.h zdrojak2.cpp
				zdrojak3.h zdrojak3.cpp)
target_link_libraries( bin2 ${LIBRARIES} )
# Create binnary bin3
ADD_EXECUTABLE( bin3 bin3.cpp
				zdrojak1.h zdrojak1.cpp
				zdrojak2.h zdrojak2.cpp
				zdrojak3.h zdrojak3.cpp)
target_link_libraries( bin3 ${LIBRARIES} )
Následně pak po zadání "make" vypadá výstup takto:
Building CXX object CMakeFiles/bin1.dir/main.o Building CXX object CMakeFiles/bin1.dir/zdrojak1.o Building CXX object CMakeFiles/bin1.dir/zdrojak2.o Building CXX object CMakeFiles/bin1.dir/zdrojak3.o Linking CXX executable bin1 Built target bin1 Building CXX object CMakeFiles/bin2.dir/bin2.o Building CXX object CMakeFiles/bin2.dir/zdrojak1.o Building CXX object CMakeFiles/bin2.dir/zdrojak2.o Building CXX object CMakeFiles/bin2.dir/zdrojak3.o Linking CXX executable bin2 Built target bin2 Building CXX object CMakeFiles/bin3.dir/bin3.o Building CXX object CMakeFiles/bin3.dir/zdrojak1.o Building CXX object CMakeFiles/bin3.dir/zdrojak2.o Building CXX object CMakeFiles/bin3.dir/zdrojak3.o Linking CXX executable bin3 Built target bin3Co dělám špatně? Nebo to dělám správně a opravdu se to musí pokaždé znovu kompilovat? PS: Se CMakem začínám...
FIND_PACKAGE ( Curses REQUIRED )
INCLUDE_DIRECTORIES(
    ${CURSES_INCLUDE_DIR}
)
ADD_LIBRARY( zdrojak
	zdrojak1.h zdrojak1.cpp
	zdrojak2.h zdrojak2.cpp
	zdrojak3.h zdrojak3.cpp
)
SET( LIBRARIES
	m
	${CURSES_LIBRARY}
	zdrojak
)
# Create binnary bin1
ADD_EXECUTABLE( bin1 main.cpp )
TARGET_LINK_LIBRARIES ( bin1 ${LIBRARIES} )
# Create binnary bin2
ADD_EXECUTABLE( bin2 bin1.cpp )
TARGET_LINK_LIBRARIES( bin2 ${LIBRARIES} )
# Create binnary bin3
ADD_EXECUTABLE( bin3 bin3.cpp )
TARGET_LINK_LIBRARIES( bin3 ${LIBRARIES} )
            
        Tiskni
            
                Sdílej:
                 
                 
                 
                 
                 
                