Byla vydána nová verze 1.12.0 dynamického programovacího jazyka Julia (Wikipedie) určeného zejména pro vědecké výpočty. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání. Aktualizována byla také dokumentace.
V Redisu byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická zranitelnost CVE-2025-49844 s CVSS 10.0 (RCE, vzdálené spouštění kódu).
Ministr a vicepremiér pro digitalizaci Marian Jurečka dnes oznámil, že přijme rezignaci ředitele Digitální a informační agentury Martina Mesršmída, a to k 23. říjnu 2025. Mesršmíd nabídl svou funkci během minulého víkendu, kdy se DIA potýkala s problémy eDokladů, které některým občanům znepříjemnily využití možnosti prokázat se digitální občankou u volebních komisí při volbách do Poslanecké sněmovny.
Společnost Meta představila OpenZL. Jedná se o open source framework pro kompresi dat s ohledem na jejich formát. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Google postupně zpřístupňuje českým uživatelům Režim AI (AI Mode), tj. nový režim vyhledávání založený na umělé inteligenci. Režim AI nabízí pokročilé uvažování, multimodalitu a možnost prozkoumat jakékoliv téma do hloubky pomocí dodatečných dotazů a užitečných odkazů na weby.
Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.14.0. Podrobný přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Současně byla představena nová deska Arduino UNO Q se dvěma čipy: MPU Qualcomm Dragonwing QRB2210, na kterém může běžet Linux, a MCU STM32U585 a vývojové prostředí Arduino App Lab.
Multiplatformní open source voxelový herní engine Luanti byl vydán ve verzi 5.14.0. Podrobný přehled novinek v changelogu. Původně se jedná o Minecraftem inspirovaný Minetest v říjnu loňského roku přejmenovaný na Luanti.
Byla vydána nová stabilní verze 6.10 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Ovladač: | dodává výrobce |
3d akcelerace funfuje pouze s beta drivery (dostupne u Matroxu na zadost pres HTML formular na jejich strankach) a navic funguje pouze na prvnim monitoru. Na ostatnich monitorech navic zaznamenavam "2D deceleraci" (takova S3Virge je oproti tomu rychlik).
Takova zvlastni vec: Zatimco pouziti dvou monitoru se zprovoznuje "klasicky" pres Xinerama (nebo i bez nej, ale proste v XF86Config-4 jsou definovany dve karty - upresnene pomoci "Screen 0" a "Screen 1" v sekcich "Device"), v pripade "TripleHead" je to cele definovano jako jedna karta a jeden monitor, v sekci "Screen" je "Option" "TripleHead" a virtualni rozliseni v subsekci "Display" je nadefinovano jako (3xhres) (1xvres). Priklad pro 3 monitory, kazdy ma 800x600: Virtual 2400 600
P.S.: Doufam ze tohle tenhle zaznam budu moct pozdeji upravovat.
Dokument vytvořil: kmarty, 28.7.2003 13:34 | Zobrazeno: 821×
Tiskni
Sdílej: