Před 25 lety, ve čtvrtek 29. dubna 1999, byla spuštěna služba "Úschovna".
Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
deb http://ftp.cz.debian.org/debian jessie main contrib non-free
sed -e '1,2 d' -e 's/"//g' -e 's/,/|/g' "$PATHDATA/GeoLiteCity-Location.csv" > $TMP sqlite3 $IPDatabase ".import $TMP Location" sqlite3 $IPDatabase 'CREATE INDEX "main" on Location (locId ASC);'Ta utilitka slouží pro vyhledání souřadnic pro IP, tohle je jen kousek z kódu. Podstatné je, že csv soubor je upraven ořezáním prvních dvou řádků a nahrazením oddělovače na typ jaký používá sqlite3 nativně (svislítko). Takto upravený soubor s daty je naimportován do příslušné tabulky. Poslední řádek pak po importu vytvoří index. A vůbec, v dokumentaci se můžete dočíst spoustu zajímavých věcí a tipů.
#include <stdio.h> int main(int argc, char** argv) { int i, n; char s[20]; for (i=0; i<30000000; i++) { sprintf(s, "%d", i); sscanf(s, "%d", &n); } return 0; } time ./print real 0m25.825s user 0m25.680s sys 0m0.010sa druhy:
#include <string.h> int main(int argc, char** argv) { int i, n, b; for (i=0; i<30000000; i++) { memcpy(&b, &i, sizeof(i)); memcpy(&n, &b, sizeof(i)); } return 0; } time ./write real 0m0.305s user 0m0.300s sys 0m0.000s(user time druheho programu rastie linearne s hornou hranicou cyklu, takze cas na vytvorenie procesu a podobne mozeme zanedbat.) Isteze, vypisovanie cisel do suboru nie je iba samotna koverzia, ale aj cinnosti, ktore treba spravit pri oboch sposoboch vypisu a nacitania, takze celkovy pomer nebude tak vysoky. Ale o "nenarocnosti" to hovori dost. Zaver: vzhladom na jednorazove sekvencne zapisovanie/nacitavanie dat do/zo suborov, nic lepsie ako binarny zapis do suboru nenajdes.
Tiskni Sdílej: