Byl vydán Mozilla Firefox 145.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Ukončena byla podpora 32bitového Firefoxu pro Linux. Přidána byla podpora Matrosky. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 145 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Lidé.cz (Wikipedie) jsou zpět jako sociální síť s "ambicí stát se místem pro kultivované debaty a bezpečným online prostředím".
Byla vydána nová verze 4.4 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.
ASUS má v nabídce komplexní řešení pro vývoj a nasazení AI: kompaktní stolní AI superpočítač ASUS Ascent GX10 poháněný superčipem NVIDIA GB10 Grace Blackwell a platformou NVIDIA DGX Spark. S operačním systémem NVIDIA DGX založeném na Ubuntu.
Desktopové prostredie Trinity Desktop vyšlo vo verzii R14.1.5. Je tu opravená chyba v tqt komponente spôsobujúca 100% vyťaženie cpu, dlaždice pre viac monitorov a nemenej dôležité su dizajnové zmeny v podobe ikon, pozadí atď. Pridaná bola podpora distribúcií Debian Trixie, Ubuntu Questing, RHEL 10 a OpenSUSE Leap 16.
Grafická aplikace Easy Effects (Flathub), původně PulseEffects, umožňující snadno povolovat a zakazovat různé audio efekty v aplikacích používajících multimediální server PipeWire, byla vydána ve verzi 8.0.0. Místo GTK 4 je nově postavená nad Qt, QML a Kirigami.
Na YouTube lze zhlédnout Godot Engine – 2025 Showreel s ukázkami toho nejlepšího letos vytvořeného v multiplatformním open source herním enginu Godot.
Blíží se konec roku a tím i všemožná vyhlášení slov roku 2025. Dle Collins English Dictionary je slovem roku vibe coding, dle Dictionary.com je to 6-7, …
Cloudflare Radar: podíl Linuxu na desktopu dosáhl v listopadu 6,2 %.
Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak doražte na listopadovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. Mezi nejvýznamnější novinky patří Průšovo oznámení Core One L, zavedení RFID na filamentech, tisk silikonu nebo nový slicer. Dozvíte se ale i
… více »
rrdtool create dummy.rrd --start N --step 300 \
DS:in:COUNTER:600:U:U \
DS:out:COUNTER:600:U:U \
RRA:AVERAGE:0.5:1:576 \
RRA:AVERAGE:0.5:6:672 \
RRA:AVERAGE:0.5:24:732 \
RRA:AVERAGE:0.5:144:1460 \
RRA:MAX:0.5:1:576 \
RRA:MAX:0.5:6:672 \
RRA:MAX:0.5:24:732 \
RRA:MAX:0.5:144:1460
jedna sa o fiberchanelovy switch (brocade .. i ked to nehra rolu teraz), data ziskavam pomocou snmp nasledovne:
o) SNMP query: kazdych 5 minut
WALK_IN="snmpwalk -v3 -u $USER $SWITCH IF-MIB::ifHCInOctets"
SNMP_IN=`$WALK_IN`
IN_OCTET=$(echo $SNMP_IN | grep ifHCInOctets.${port} | awk '{print $5}' )
kde $port je cislo portu pre dany switch (v slucke parsujem vsetky porty)
rrdupdate ${WD}/data/${SWITCH}/dummy.rrd "N:"${IN_OCTET}":"${OUT_OCTET}
o) grafy kreslim (podla toho ake chcem, ukazem denne):
rrdtool graph dummy.png -a PNG -h 125 -v 'data throughput' --start '-1day' --title 'switch' \
DEF:in=${1}:in:AVERAGE \
DEF:out=${1}:out:AVERAGE \
'CDEF:MBin=in,1048576,/' \
'CDEF:MBout=out,1048576,/' \
'AREA:in#00FF00:ingress' \
'LINE1:out#0000FF:egress\j' \
'GPRINT:MBin:MAX:Max in\: %3.2lf MB/s' 'GPRINT:MBout:MAX:Max out\: %3.2lf MB/s\j' \
'GPRINT:MBin:AVERAGE:Avg in\: %3.2lf MB/s' 'GPRINT:MBout:AVERAGE:Avg out\: %3.2lf MB/s\j'
vsetko kresli v poriadku, grafy odpovedaju skutocnosti..a zrazu, po urcitom case (2-3 tyzdne) ukazuje graf uplne kraviny typu: ingress na porte 39489234823948239 MB/s a pod. ..
v prilohe posielam aj moj dummy.rrd z jedneho portu .. ked som nan urobil dump (rrdtool dump.) - nevidel som ziadny problem - data, ktore boli v nom davali zmysel (hodnoty boli radovo v poriadku) ..
napadlo ma ci to neni problem shellu - pri parsovani .. ale hodnoty v rrd su ok, takze nepredpokladam, ze by bol v tom problem.
nestretli ste sa niekto s podobnym problemom ?
portstatsclear [slotnumber/]portnumber statsclearktore sa od seba lisia .. portstatclear okrem ineho vynuluje aj SNMP countre a preto si rrd myslel, ze ten dany snmp counter pretiekol a patricne to ohandloval (preto ten vysoky traffic). ak treba vynulovat nejake statistiky (err) je lepsie pouzit statsclear, ktory sice vynuluje vsetky porty, ale nesaha do SNMP countrov
DS:blaaa:DERIVE:600:0:U
Reset countra pravdepodobne nastane o dosť častejšie než jeho overflow. Derive to rieši tak, že mu vyjde hodnota menšia než nula - a tú upraví na minimum = nula. Prídeš o štatistiky za jeden heartbeat, ale lepšie než keď zaráta nejaké brutálne číslo, čo domrví celý graf.
portstatsclear povazujem za chybu vo FW .. na snmp by nemal sahat, mal by byt na to specialny snmpportstatclear command alebo cosi podobne :/
Tiskni
Sdílej: