V mobilní aplikaci Facebooku se lze nově přihlašovat pomocí Passkeys.
Společnost Midjourney představila vlastní generátor videí pomocí umělé inteligence (AI) V1 Video Model.
Editor kódu Zed (Wikipedie) má nově v sobě integrovaný debugger. Podporuje Rust, C/C++, JavaScript, Go, Python a pomocí rozšíření i další programovací jazyky.
Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie). Servo mimo jiné nově zvládne animované GIFy.
Nejnovější X.Org X server 21.1.18 a Xwayland 24.1.8 řeší další bezpečnostní chybu.
Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 210. sraz, který proběhne 20. června od 18:00 v Red Hat Labu na Fakultě informatiky Masarykovy univerzity na adrese Botanická 68A nebo také online.
Byla vydána nová verze 17 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Open source 3D herní a simulační engine Open 3D Engine (O3DE) byl vydán v nové verzi 25.05.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Nově je implementováno standardizované simulační rozhraní ROS (Robot Operating System) 2.
Nejnovější X.Org X server 21.1.17 a Xwayland 24.1.7 řeší 6 bezpečnostních chyb: CVE-2025-49175, CVE-2025-49176, CVE-2025-49177, CVE-2025-49178, CVE-2025-49179 a CVE-2025-49180. Nils Emmerich je nalezl koncem března a dnes publikoval detaily.
Desktopové prostředí KDE Plasma bylo vydáno ve verzi 6.4 (Mastodon). Přehled novinek i s videi a se snímky obrazovek v oficiálním oznámení. Podrobný přehled v seznamu změn.
rrdtool create dummy.rrd --start N --step 300 \ DS:in:COUNTER:600:U:U \ DS:out:COUNTER:600:U:U \ RRA:AVERAGE:0.5:1:576 \ RRA:AVERAGE:0.5:6:672 \ RRA:AVERAGE:0.5:24:732 \ RRA:AVERAGE:0.5:144:1460 \ RRA:MAX:0.5:1:576 \ RRA:MAX:0.5:6:672 \ RRA:MAX:0.5:24:732 \ RRA:MAX:0.5:144:1460jedna sa o fiberchanelovy switch (brocade .. i ked to nehra rolu teraz), data ziskavam pomocou snmp nasledovne: o) SNMP query: kazdych 5 minut
WALK_IN="snmpwalk -v3 -u $USER $SWITCH IF-MIB::ifHCInOctets" SNMP_IN=`$WALK_IN` IN_OCTET=$(echo $SNMP_IN | grep ifHCInOctets.${port} | awk '{print $5}' )kde $port je cislo portu pre dany switch (v slucke parsujem vsetky porty)
rrdupdate ${WD}/data/${SWITCH}/dummy.rrd "N:"${IN_OCTET}":"${OUT_OCTET}o) grafy kreslim (podla toho ake chcem, ukazem denne):
rrdtool graph dummy.png -a PNG -h 125 -v 'data throughput' --start '-1day' --title 'switch' \ DEF:in=${1}:in:AVERAGE \ DEF:out=${1}:out:AVERAGE \ 'CDEF:MBin=in,1048576,/' \ 'CDEF:MBout=out,1048576,/' \ 'AREA:in#00FF00:ingress' \ 'LINE1:out#0000FF:egress\j' \ 'GPRINT:MBin:MAX:Max in\: %3.2lf MB/s' 'GPRINT:MBout:MAX:Max out\: %3.2lf MB/s\j' \ 'GPRINT:MBin:AVERAGE:Avg in\: %3.2lf MB/s' 'GPRINT:MBout:AVERAGE:Avg out\: %3.2lf MB/s\j'vsetko kresli v poriadku, grafy odpovedaju skutocnosti..a zrazu, po urcitom case (2-3 tyzdne) ukazuje graf uplne kraviny typu: ingress na porte 39489234823948239 MB/s a pod. .. v prilohe posielam aj moj dummy.rrd z jedneho portu .. ked som nan urobil dump (
rrdtool dump
.) - nevidel som ziadny problem - data, ktore boli v nom davali zmysel (hodnoty boli radovo v poriadku) ..
napadlo ma ci to neni problem shellu - pri parsovani .. ale hodnoty v rrd su ok, takze nepredpokladam, ze by bol v tom problem.
nestretli ste sa niekto s podobnym problemom ?
portstatsclear [slotnumber/]portnumber statsclearktore sa od seba lisia .. portstatclear okrem ineho vynuluje aj SNMP countre a preto si rrd myslel, ze ten dany snmp counter pretiekol a patricne to ohandloval (preto ten vysoky traffic). ak treba vynulovat nejake statistiky (err) je lepsie pouzit statsclear, ktory sice vynuluje vsetky porty, ale nesaha do SNMP countrov
DS:blaaa:DERIVE:600:0:U
Reset countra pravdepodobne nastane o dosť častejšie než jeho overflow. Derive to rieši tak, že mu vyjde hodnota menšia než nula - a tú upraví na minimum = nula. Prídeš o štatistiky za jeden heartbeat, ale lepšie než keď zaráta nejaké brutálne číslo, čo domrví celý graf.
portstatsclear
povazujem za chybu vo FW .. na snmp by nemal sahat, mal by byt na to specialny snmpportstatclear command alebo cosi podobne :/
Tiskni
Sdílej: